Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
immadis
Kõva postitaja
Postitusi: 239
Liitunud: 02 Mai 2014, 20:36
Asukoht: Tallinn

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas immadis » 03 Sept 2018, 18:43

https://www.partsforvolvosonline.com/pr ... f7a42c2478

Pole küll regullitav, aga selle hinna eest väga kobe asi.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 04 Sept 2018, 12:24

Pole paha jah :) Peab uurima.

Natuke uuriks originaali kohta. Pole nagu varem kohanud... Kas seda sai siis miski raha eest eraldi juurde tellida? Pagan, see võiks tegelikult nii pika ninaga autol (V70 ise pole ka ju lühike) juba standardvarustusse kuuluda. Annaks palju juurde.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 13 Okt 2018, 22:18

Sellest autost võiks kah paari sõnaga pajatada, kuigi ega väga palju polegi temaga viimasel ajal juhtunud.
Septembri viimasest nädalast alates on ta meil olnud tubane ehk kõiksugu rõvedad sügisvihmad ja muu koledus on tal vahele jäänud. Usun, et see tuleb talle ainult kasuks. Täna ajasin ta üle hulga aja jälle õue ja olude sunnil tuli temaga teha üks trip maale. Ilmaga on tõsiselt vedanud peab ütlema. Võib olla tuleb paar otsa veel maale teha peale mida jääb juba kevadeni talvekorterisse. Nii et vaikselt peaks järgmise aasta osas hakkama mõtteid mõlgutama ja plaane tegema. Mis seda aastat puudutab, siis selle võib igati korda läinuks lugeda ja enamus asjad, mis olid plaanitud, said tehtud. Vaid pihustitega ei jõudnud kontrolli, aga sellele on oma põhjendus mida ei hakka siin pikemalt lahkama. Seda enam tuleb see järgmine aasta esimese asjana ära teha.
Lisaks teen siia enda jaoks väikese listi mida hakata riburada pidi täitma.
- mootoriõli ja filtri vahetus. Hetkel ei näe mõtet, eriti kui on teada, et auto jääb talveks seisma.
- strutbar ette
- tagumise aknapesuri mootori vahetus. Sellel autol pole minu käes olles see funktsioon kunagi töötanudki. Ilmselt on mootor juba enne saba andnud.
- parempoolse poolteljeotsa vahetus.
- vasakpoolse tule kojamehemootor. Ilmselt tuleb see osta ikkagi uus, et saaks korralikult ja probleemideta toimima.
- midagi tuleks ratastega välja mõelda. Praegused 16" veljed oma 9,5kg on liiga rasked ja ei meeldi mulle enam. Mario nimetas neid tabavalt paadiankruteks :) Ilmselt rändavad need koos rehvidega minu esimese Volvo alla tagasi, sest see auto vajab suveks korralikke jalavarjusid. Enda auto alla tuleb vaadata midagi kergemat, et pill käiks kiiremini pöördesse ja saaks vedrustamata massi vähemaks.
- võimalik, et tuleb pappfiltri asemele ka teine, parema läbilaske võimega õhufilter originaal kopsikusse.

Aitab vast kah esialgu, ei ole mõtet pilli lõhki ka ajada :)
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Otomar
Foorumlane
Postitusi: 84
Liitunud: 23 Juun 2014, 21:35
Asukoht: Tallinn

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Otomar » 14 Okt 2018, 07:37

Priit_P kirjutas:- mootoriõli ja filtri vahetus. Hetkel ei näe mõtet, eriti kui on teada, et auto jääb talveks seisma.


Õlispetsialistid soovitavad sügisel vana ja saastunud õli välja lasta ja uue sisse panna.

Murr
Kreisi postitaja
Postitusi: 447
Liitunud: 14 Juun 2013, 11:34

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Murr » 14 Okt 2018, 09:35

Priit_P kirjutas:Sellest autost võiks kah paari sõnaga pajatada, kuigi ega väga palju polegi temaga viimasel ajal juhtunud.
Septembri viimasest nädalast alates on ta meil olnud tubane ehk kõiksugu rõvedad sügisvihmad ja muu koledus on tal vahele jäänud. Usun, et see tuleb talle ainult kasuks. Täna ajasin ta üle hulga aja jälle õue ja olude sunnil tuli temaga teha üks trip maale. Ilmaga on tõsiselt vedanud peab ütlema. Võib olla tuleb paar otsa veel maale teha peale mida jääb juba kevadeni talvekorterisse. Nii et vaikselt peaks järgmise aasta osas hakkama mõtteid mõlgutama ja plaane tegema. Mis seda aastat puudutab, siis selle võib igati korda läinuks lugeda ja enamus asjad, mis olid plaanitud, said tehtud. Vaid pihustitega ei jõudnud kontrolli, aga sellele on oma põhjendus mida ei hakka siin pikemalt lahkama. Seda enam tuleb see järgmine aasta esimese asjana ära teha.
Lisaks teen siia enda jaoks väikese listi mida hakata riburada pidi täitma.
- mootoriõli ja filtri vahetus. Hetkel ei näe mõtet, eriti kui on teada, et auto jääb talveks seisma.
- strutbar ette
- tagumise aknapesuri mootori vahetus. Sellel autol pole minu käes olles see funktsioon kunagi töötanudki. Ilmselt on mootor juba enne saba andnud.
- parempoolse poolteljeotsa vahetus.
- vasakpoolse tule kojamehemootor. Ilmselt tuleb see osta ikkagi uus, et saaks korralikult ja probleemideta toimima.
- midagi tuleks ratastega välja mõelda. Praegused 16" veljed oma 9,5kg on liiga rasked ja ei meeldi mulle enam. Mario nimetas neid tabavalt paadiankruteks :) Ilmselt rändavad need koos rehvidega minu esimese Volvo alla tagasi, sest see auto vajab suveks korralikke jalavarjusid. Enda auto alla tuleb vaadata midagi kergemat, et pill käiks kiiremini pöördesse ja saaks vedrustamata massi vähemaks.
- võimalik, et tuleb pappfiltri asemele ka teine, parema läbilaske võimega õhufilter originaal kopsikusse.

Aitab vast kah esialgu, ei ole mõtet pilli lõhki ka ajada :)


Tagakojamehe mootor ilmselt töötab neil jääb kojamehe mehhanism kinni just möllasin oma 850nel nendega, sain 1 mehhanismi tööle, mädaneb kinni tuleb vaikselt määrida ja nõkerdada võlli otsast maha tõmmata ja ära määrida.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 14 Okt 2018, 10:53

Aaa, okei- no siis vahetab mootoriõli ära. Tänud teavitamast :)
Mis puudutab tagumist kojameest, siis see töötab, aga vett ei tule tagaklaasile. Probleemi lahendus maksab 18 eurot + tööraha.
Siiski tuleb paar asja veel lisada:
- kelladeplokis pirnide vahetus. Kõige parempoolne on juba mõnda aega pime ja sellest järgmine teeb koostööd vahelduva eduga. Üsna häiriv, eriti pimedal ajal. Nüüd kui auto rohkem seisab kui sõidab on mugav see töö ära teha.
- eesmised poriplekid tuleks ka üle vaadata. Vasakpoole on ülevalt lahti, aga mõistlik oleks siis juba mõlemad ära vahetada.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 25 Jaan 2019, 15:18

Ja ongi juba pool talve läbi. Päike käib juba kõrgemalt ja päevad on ivakese pikemad. Normaalne :)
Eelmise aasta lõpus ei viitsinud Volvoga enam väga tegeleda, kuid soojas boksis tundis ta ennast niigi mõnuzalt.
Kuna kevad vaikselt läheneb, siis otsustasin see kuu ikkagi lõpuks mootoriõli ära vahetada. Peale läbi loputust sai jälle Mobil 3000 5w-40 sisse, õlifilter Mann`ilt. Võtsin kohe kaks tükki, teine jäi järgmiseks korraks. Õlivahetuse käigus jäi silma väljast niiske karter. Suvel tuleb hakata ilmselt karteritihendit vahetama. Muidu sai hea.
Tulede kojameestele sai hangitud korralikud kasutatud mootorid. Sisetunne ütles juba seda autot ostes, et nendega saab veel janti näha. Täna tuleb tõdeda, et sisetunne ei ole mind petnud. Juba kolmas mootor siis juhi poolele. Praegune on vist üldse 850 oma, kuna käib kapoti peale välja. Õnneks ta ka enam väga normaalselt ei tööta, nii et ongi hea põhjus ta küljest ära võtta.
Kuna akul klemme maha ei võtnud, on aku tänaseks päevaks tühjaks saanud. Raadio mängitamise ja salongi valgustamise jaoks veel jätkub, aga käima ei jõua vedada. Peab laadima panema.
Kelladeploki ja armatuuri pirnide vahetuse üritaks järgmine kuu ette võtta.
Kõik tehnilised tööd jäävad aga aega kui lumi on juba maast läinud ja tänavad pühitud, seega enne aprilli ei plaani teda õue ajada.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 18 Mär 2019, 20:06

Pikalt edasi lükatud pirnide vahetust kelladeplokis enam kuhugi edasi lükata polnud. Kuna töö on suhteliselt ebamugav said kõik ära vahetatud. Lähiajal seda operatsiooni korra ei sooviks. Piltidel on kõik juba kenasti puhtaks kasitud. Tuledelülitis olevaid pirne tabas sama saatus. Nüüd peaks valgustus salongis korras olema.


Pilt


Pilt


Ühtlasi sain jaole probleemile miks kliimasüsteem ei soovinud siseringlusele lülituda. Kõrva järgi midagi nagu toimus, aga klappi kinni ei tõmmatud. Tuleb välja, et vastav hoob oli kuidagi võlli küljest lahti tulnud ja nii see süsteem toimida ei saanudki. Enne kokku panemist kontrollisin üle ja täitsa kenasti toimib see asi nüüd.
Ära sai vahetatud ka salongi õhufilter, mis oli 1,5 aastaga ikka päris mustaks jõudnud minna. Kuna juba nii põhjalikult oli laiali võetud sai seal ka kõik korralikult puhtaks tehtud.

Vahelduseks tuli Volvolt tolmukiht maha pesta, sest hooaeg kipub varsti vägisi algama.


Pilt


Pilt


Et auto on rohkem seisnud kui sõitnud võib ka kapoti ilma ebamugavustundeta lahti teha.


Pilt
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 04 Mai 2019, 19:45

Uuendame siis paralleelselt selle teema ka ära.
Aprilli alguses tegin talle kindlustuse ära ja pill on ilusate ilmadega jälle liikvel. Kui oled terve talve 2006a Peugeot Partneriga sõitnud, siis V70 on täielik nauding :D Väga mõnus on temaga mõni õhtu oma lõbuks ringi cruisida.
Midagi olen jõudnud ära ka teha. Viimatisest värvimisest saati (mis oli vist 2016 suvel) oli tal katus kare. Parem külg kaeti ilusti kinni, aga ju siis sellega ka asi piirdus. Päris paha maitse jäi sellest üritusest suhu, vist seetõttu haarasin poleermasina alles tänavu aprillis. Igatahes sai tal katus üle poleeritud ja läks selliseks nagu ülejäänud auto. Krt sellised lohaka käekirjaga inimesed tuleb ikka autost eemale hoida. Teevad ainult omanikule tööd juurde.
Tänavu aasta on üldse alanud töödega mida on kaua edasi lükatud. Eelmine kuu lasin talle ka osalise keemilise salongis teha. Tehti ära esiistmed, sest neid pole ma veel puhastada lasknud, aga nende peal (eriti juhiistmel) istutakse kõige rohkem ja ega see riie enam puhas ikka ei olnud. Samuti lasin teha keemilise mõlemale poole eest põrandale, sest salongiradika lekkest saati oli suht rõve lebra autos olnud. Vähemaks seda jäi nagu olingi lootnud, aga päris ära ei kadunud. Eks peab mati üles võtma ja hakkama alt ka puhastama.
10. juuniks sain remondi aja. Vahetatakse ära järgmised asjad:
- esipidurite poriplekid.
- taha lähevad ka -40 Lesjöforsid alla. Kareli S70R`i pealt tundus pepu endiselt õigel kõrgusel olema, aga vedrud ise on jämedamad tehes vedrustuse natuke jäigemaks ja muudavad auto stabiilsemaks. Ise ei julgenud lampi eksperimenteerima hakata, aga eks teise pealt on hea spikerdada.
- pesuripump tagaklaasile saab vahetatud.
- uuritakse miks tutikas poolteljeots, mis sai originaal osana alla pandud, on kahe aastaga otsa saanud. Väidetavalt pidi ikka paarsada tuhat km sõitma.
- samuti uuritakse mis vägi sunnib esimesi pidurikettaid pidevalt kõveraks minema. Eelmise aasta sügiseks olin neist jälle jagu saanud. Enam ei mäleta mitu paari eesmisi kettaid auto ostmisest alates välja vahetatud on, aga 4 paari kindlasti. Võib olla ka 5. Käiks selle diivaniga pidevalt kuskil rinkal lohisemas, siis ma ei möliseks üldse, aga praegu ei saa enam hästi aru milles asi. Kui normaalselt tänaval sõitmisele kah vastu ei pea siis kus ja kuidas selle autoga sõita tuleks? Õnneks on tagumised kettad pidama jäänud. Välja vahetatud rumm oli võlusõnaks, aga ees on need mõlemal pool uued kuna laagrid on ju ka ära vahetatud.
Kui põhjused on välja selgitatud pannakse uued jupid 13. juunil külge.
Pihustite diagnostika saab toimuma sellel kuul.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 29 Jaan 2021, 11:16

Päris pikk paus on nüüd sisse tulnud. Auto on jätkuvalt alles ja olen püüdnud teda nii heas korras hoida kui võimalik. Hetkel oleme tubased ja ootame kevadet. Proovin nüüd viimased 2-3a kuidagi kokku võtta ja alustan sealt kus see teema viimati pooleli jäi.

10. juuniks (2019) sain remondi aja. Vahetatakse ära järgmised asjad:
- esipidurite poriplekid.
- taha lähevad ka -40 Lesjöforsid alla. Kareli S70R`i pealt tundus pepu endiselt õigel kõrgusel olema, aga vedrud ise on jämedamad tehes vedrustuse natuke jäigemaks ja muudavad auto stabiilsemaks. Ise ei julgenud lampi eksperimenteerima hakata, aga eks teise pealt on hea spikerdada.
- pesuripump tagaklaasile saab vahetatud.
- uuritakse miks tutikas poolteljeots, mis sai originaal osana alla pandud, on kahe aastaga otsa saanud. Väidetavalt pidi ikka paarsada tuhat km sõitma.
- samuti uuritakse mis vägi sunnib esimesi pidurikettaid pidevalt kõveraks minema. Eelmise aasta sügiseks olin neist jälle jagu saanud. Enam ei mäleta mitu paari eesmisi kettaid auto ostmisest alates välja vahetatud on, aga 4 paari kindlasti. Võib olla ka 5. Käiks selle diivaniga pidevalt kuskil rinkal lohisemas, siis ma ei möliseks üldse, aga praegu ei saa enam hästi aru milles asi. Kui normaalselt tänaval sõitmisele kah vastu ei pea siis kus ja kuidas selle autoga sõita tuleks? Õnneks on tagumised kettad pidama jäänud. Välja vahetatud rumm oli võlusõnaks, aga ees on need mõlemal pool uued kuna laagrid on ju ka ära vahetatud.
Kui põhjused on välja selgitatud pannakse uued jupid 13. juunil külge.

- Eesmised poriplekid vahetati ära. Samuti läks vahetusse pidurivedelik.
- Vedrudega oli natuke pikem ooper. Lasin need madaldusvedrud alla panna, aga tulemusega ei olnud üldse rahul. Tagumine ots jäi madalaks nagu oleks oleks 3 kotti kartuleid pardal, lisaks jäi vedrustus liiga pehmeks. Visuaalselt ei olnud pilt samuti suurem asi- auto tundus põhjagaasiga kiirendavat ka siis kui ta paigal seisis. Nina taevas, tagumik maas. Lasin originaal vedrud alla tagasi panna ja asusin uurima millest tulenevalt see üritus nii haledalt kõhuli käis. Siis selguski, et vedrud olid küll originaalidest lühemad, kuid sama läbimõõduga. Kõik õige ja loogiline, lisaks halvasti tehtud kodutöö. Tagumised tehase vedrud läksid alla tagasi ja on siiamaani.
- Tagaklaasi pesuripump sai vahetatud ja toimib kenasti.
- Ka esimesed pidurikettad said vahetatud ja imekombel on need nüüd pidama jäänud. Töötasid ilusti sisse ja vibratsiooni enam ei tekita.
- Poolteljeotsa suhtes mäletasin ise valesti. Ei olnud see originaal, vaid mingi B osa. Läks kvaliteetsem tükk asemele ja see mure on unustatud.
- Lisaks kaebasin aeglaselt kaduva jahutusvedeliku üle. Kuna salongis on vaip kuiv ja õli õige värvusega, siis ainuke järeldus saab olla, et leke on väljapoole. Asutigi siis seda otsima ja avastati mikromõraga paisupaak- vanadusest tingitud viga. Muidugi paigaldati uus paisupaak ja vedelik püsib tänaseni normis.

Juulis 2019 vahetati ära vasakpoolse tule kojamehe mootor. Mul oli üks paar varuks ja kui vana mootor enam toimida ei tahtnud, oli uus kohe hea võtta. Toimib siiamaani.

Samuti ei olnud ma endiselt rahul tagumiste amortidega. Need olid küll üsna uued, aga ülevalt kinnitustest kippusid häält tegema. Otse välja öeldes oli kehvema tee puhul autos korralik kolin. Üritati sättida nii ja teisiti, aga asja korda ei saadudki. Seal oli mingi kala veel, aga täpselt ka enam ei mäleta mis täpselt. Suhtelised uued amordid tuli alt ära võtta ja panna teised uued asemele. Seekord langes valik Sachs`ide kasuks, mis on Volvol ka originaalidena kasutuses. Soovitati neid kuna seal on kandev seib suurem ja tummisem ning töötab paremini.
Lisaks hakkas lambist ühel päeval jahutusvedeliku tuli põlema ja pardakorraldus soovitas kiiremas korras seisma jääda. Jäin siis seisma ja ise mõtlesin, et ilmselt on nüüd mingi lõdvik sõidu ajal otsad andnud, sest need on veel vanad ja ei kesta kah igavesti. Tegin kapoti lahti, aga jahutusvedelik oli täiesti normis. Kuna ma ka mingit muud anomaaliat ei suutnud tuvastada, siis julgesin sõitu jätkata. Vol-Rem`is tuvastati hiljem töölepingu lõpetanud jahutusvedeliku tasemeandur. Uue anduriga lubas auto sõitu jätkata ja oli minuga nõus sõber edasi olema.
Arvet takseerides said need asjad vahetatud septembris 2019

Kui auto käis suve lõpus ülevaatusel, tehti märkus tagumise sillatala parempoolse eesmise puksi kohta. Et pidi loksutades häält tegema, muidu nagu uus auto. Jaa, need olid veel tõesti originaalid. Vol-Rem`is võttis muidugi kutil kukalt sügama. Tema neid küll omal algatusel vahetama ei oleks hakanud, aga no kui ülevaatuse onud nõuavad... Läksidki uued puksid alla, sõidus muidugi vähimatki muudatust ei toimunud ja no ega kõrva järgi ei saanud ka enne aru, et midagi valesti oleks olnud. Viga avalduski pingis suurema jõuga väänutades. Kuna oli juba novembri algus, siis lasin ära vahetada ka mootoriõli ja filtrid.

See oli selle auto viimane sõit aastal 2019, läbisõit 313 182km

Üks pilt kah 2019a suvest. Mõlemad Volvod Lääne-Virumaal maakodus.


Pilt
Viimati muutis Priit_P, 29 Jaan 2021, 18:12, muudetud 1 kord kokku.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 29 Jaan 2021, 12:12

2020a märtsi lõpus sai pillile kindlustus ära tehtud ja ilusate ilmadega olime jälle liikvel. Enamjaolt oli ikkagi puhas sõidurõõm mis on ka igati loogiline, kui autol on uusi juppe rohkem küljes kui vanu :)
Siiski tekkis mingi aeg suvel käiguvahetusel miski tobe kolks sisse. Ja see oli ikka kõikide kolksude ema. Alguses tegi nagu vähem häält, aga aja jooksul kippus probleem võimenduma. Mida hekki... Üritasin asjas selgust saada kuni siis augustis avastasin lõhkise ülemise mootoripadja, mis on ju tegelikult selle auto üks tüüpvigu. Ma olin seda patja mitu korda enne ka uurinud, aga pragu ei olnud näinud. Kui nüüd mootorit liigutasin, siis paljastus probleem koheselt. See padi sai suhteliselt kohe peale auto ostmist vahetatud ja oli nüüd uuesti katki läinud. Selle tüki elueaks jäi 5 aastat ja 70500km. Väga palju just ei kestnud...
Augusti lõpus paigaldati uus Lemförderi padi koos kinnitusega ja asi sai sellega jonksu. Üksiti lasin kohe teised mootoripadjad ka üle kontrollida kas midagi sai veel kahjustada, kuid teised padjad öeldi olevat korras.
Läbisõit 316 609km.

Veel üks üllatus oli mulle varuks sügisel, kui tegin ühel ilusal õhtupoolikul lõbusõidu Järva-Jaani. Ühtlaselt 100ga sõites viskas ühel hetkel mootoritule põlema ja see oranž märgutuli säras seal kelladeplokis täies hiilguses tõmmates endale kohati rohkem tähelepanu, kui liikluses toimuv saavutades sellega muidugi oma eesmärgi. Siis tundsin küll korraks, kuidas paha maik suhu kerkis. Kui saadaks selle auto õige sobivas kohas põhjagaasiga metsa poole...? Kui ta pool suve oma boksis seisab, siis ta on korras- pole probleemi. Ja kui siis on vaja kuhugi väike väljasõit teha, on seda palju palutud ja see käib üle võimete kutsudes esile järjekordse tehnilise probleemi :( Paraku tekib siin väike konflikt, sest seismiseks mul seda autot vaja ei ole. Ilusast väljasõidust kujunes lõpuks mega pettumus, aga kuna auto dünaamikas ega mootori töös mingeid muutusi ei toimunud, sai see trip ikkagi ära tehtud. 10 septembril olin oma patsiendiga jälle Vol-Rem` i ukse taga, et mis siis seekord viga on. Tehti diagnostika ja tulemuseks öeldi ebaefektiivne katalüsaator. Vabandust, aga see on ju 4a ja 50tuhat km tagasi ära vahetatud??? Selle peale kergitati kulme ja oldi siiralt imestunud, kuidas see nii kaua on kestnud. Tavaliselt olevat B katalüsaatorite eluiga poole väiksem. Katalüsaatori põhimaterjal on AL2O3 mis kujutab endast keraamilist ainet, mille sisse on tehtud kanalid, mis on kaetud plaatina või pallaadiumi kihiga, mille paksus on mõned mikronid. Originaal katalüsaatoril on see kiht paksem (toote eluiga pikem), odavamal B osal kihi paksus varieerub ja sellest sõltub ka katalüsaatori eluiga. Muidugi võib kärg ise ka katki minna nagu juhtus selle auto originaal katalüsaatoriga. Kui ma õigesti mäletan siis see kiht kulub/põleb sealt pinnalt lõpuks ära. Igatahes sellise probleemi tekkimisel kiirusel üle 70km/h saadetakse pikema distantsi läbimisel veateade ajusse, et heitgaase ei puhastata enam piisavalt. Kui sõita alla 70, siis probleemi ei fikseerita. Veateade kustuti ära ja ühes sellega kustus ka mootorituli armatuuris, aga kuna probleem on jätkuvalt õhus, siis eks rahu on maapeal kuni järgmise korrani. Linnas saab sõita, aga maanteele pole mõtet sellise tehnilise seisukorraga ronida.
Ühesõnaga peaks ostma järgmise uue katalüsaatori autole alla, aga see jäi eelmisel aastal motivatsiooni puudusel tegemata. Kett käis nii kapitaalselt maha, et tagasi peale seda enam ei saanudki ja ega vägisi ei saa ega ei ole mõtetki midagi teha. Kevadel peab ilmelt selle probleemiga esimeses järjekorras tegelema hakkama.
Odomeetri näiduks fikseeriti septembris 316 948km ehk rohkem on ta tõesti seisnud kui sõitnud.
Kõigi kiuste maha müüa siiski ei plaani :D
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 09 Veebr 2021, 20:44

Suutsin arhiivist veel mõned pildid leida, ilmselt samuti 2019a tehtud.


Pilt


Uus jahutusvedeliku paak näeb vanaga võrreldes palju ägedam välja ja mis põhiline- sisse kallatud jah. vedelik ka püsib seal.


Pilt


Uued eesmised poriplekid, kettad ja klotsid. Kuna auto koleda ilmaga õue ei kipu, siis umbes nii näevad need ka täna välja.


Pilt


Pilt


Tundub, et antud pilt on tehtud 2019a suvel uute tagumiste -30mm madaldusvedrudega. Ja ka üksiti vastus miks need üsna kiirelt alt kadusid. Esiosa kõrgusega oleme rahul, seega ette jäid -30mm vedrud alla. Oleks need tagumised vedrud jämedamad olnud ja vedrustuse jäigemaks teinud, siis oleks kaalunud midagi vahele torgata ja selle läbi kere 10-15mm võrra tõsta. Aga kuna vedrustus tundus veel pehmem kui enne, siis muutus juhitavus hoopis kehvemaks.


Pilt
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 04 Mär 2021, 20:51

2021a hooaeg algas meil sedamoodi:


Pilt


Selles ei olnud midagi imelikku, et aku talvega jälle tühjaks oli saanud. Pärast 24h laadimist läks laadijal roheline tuli põlema, mis kuulutas selle protsessi lõppenuks. Lasin akul veel ühe ööpäeva seista, et elektrolüüt saavutaks piisava tiheduse. Üleeile oli ilus päev ja teed kuivad, mõtlesin, et lähen teen selle aasta esimese tiiru. Plaan ei realiseerunud, kuna aku jõudis mootori käima vedamise asemel ainult starteri tõmbereleed plõksutada.
Kuid nagu ütlevad klassikud: selle väikese vahejuhtumi pärast ei lõppe veel meie püha üritus :) Eks ta oli juba 7a vana ka. Läksin poodi ja ostsin uue aku. Ajastus oli hea, kliendikaartiga pakuti seda päris meeldiva hinnaga. Panin uue aku peale ja mootor käivitus poolest pöördest. Esimese asjana käisin ja panin rõhud rehvides õigeks. Esimestesse läks 0,2bar juurde, tagumistesse oli natuke rohkem vaja. Sinna otsa sai kohe ka esimene 25km ring tehtud. Ülihea oli üle pika aja selle autoga jälle sõita. Eelmine hooaeg lõppes selle katalüsaatori jama tõttu ka üsna varakult. Aga kui auto käima läheb, siis on variant uue järgi minna.
2021a hooaeg on seega avatud :)
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 23 Aug 2021, 11:56

Väike paus on siin jälle sisse tulnud, aga Volvo on pidevalt käigus olnud. Kui vaadata viimase 3a läbisõite, siis see suvi on ta üsna palju sõita saanud.
Natuke on tulnud temaga tegeleda ka.
07. juunil läksid alla uued esirehvid. Valik langes seekord Hankook Ventus Prime3 K125 kasuks. Põhjus oli lihtne: Pirellisid polnud enam saada. Vähemalt mitte enam sellise hinnaga, mis nende ostu õigustaks. Aga uued rehvid kannatavad täiesti kriitikat, nii et sõidame.
10. augustil sai käidud ülevaatusel kuna selle kuuga oleks ülevaatus ära lõppenud. Lasin ka samas tulekustuti ära taadelda. Vigu ei leitud, isegi heitgaasid olid paigas. Tuleb välja, et auto on selle suhtes tunduvalt tundlikum, kui meie kehtivad normid.
19. augustil sai siis see õnnetu katalüsaator lõpuks ära vahetatud.
Läksin kohale ja uurisin esmalt elu. Kas see ongi normaalne, et B osa katt 50 tuhandega läbi on ja kas see toode on lagi mis nad pakuvad või äkki on veel midagi tummisemat pakkuda. Kartus osutus võrdlemisi õigustatuks. Odavamad B osa katid on tõesti läbi juba 20-25tuhandega. Konkreetne toode on juba niigi tugevdatud sisuga ja sellest paremat asja võtta polnudki. Olevat üsna laialt kasutuses. Küll aga oli 4 aastaga hind mõnusalt tõusnud: 126 euro asemel tuli täna juba 260 kohalikku raha välja käia. Teha polnud siiski midagi, sest mul oli seda junntükki vaja. Tunni ajaga oli uus katalüsaator all ja auto teeb sama häält mis ennegi. See väike nüanss on minu jaoks kah päris oluline. Maanteele pole temaga veel jõudnud, seega jään hetkel vastuse võlgu kas mootoritule süttimise probleem on kadunud või alles. Teoreetiliselt võiks ta nüüd korras olla.
Läbisõit hetkel 324 447km.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"

PostitusPostitas Priit_P » 21 Okt 2021, 21:18

Siia teemasse võiks kah vahelduseks midagi kirjutada. Aeg muudkui tõttab omasoodu ja kohati tekib raskusi selle ree peal püsimisega. Suvi ja ka sügis on läinud kiiresti ning nüüd oleme ennast juba talvekorterisse sättinud. Liiklusesse selle aasta numbri sees vaevalt enam satume, kuigi ülevaatus ja kindlustus on kehtivad. Igaks juhuks.
Selle hooaja saab valdavalt positiivsete emotsioonidega lõpetada. Katalüsaator toimib ja mootorituli pole rohkem põlema läinud. See oli üsna ebamugav viga ja mul on hea meel, et see lõpuks lahenduse sai. Auto oli täiesti 24/7 kasutatav, alati võtmest käivituv ja oli nõus sõitma sinna kuhu omanik soovis. Selleks vajalik kütus ja regulaarne pesu oli kõik, mis ta küsis. Täitsa hea auto on lõpuks saanud, pean tunnistama. Kui oli vaja sõitma minna valdas juba kapilt võtmeid võttes mingi sisemine rahuolu ja tõesti- ta sõidab täna juba päris hästi. Selliseid V70neid täna enam palju järgi ei ole.

Olen lõpuks jälile saanud ka ühele müsteeriumile, tegelikult juba aasta tagasi. On lihtsalt kulunud aega, et see läbi seedida ja enda rumalust julgeda endale tunnistada. Aga endaga uuesti sõbraks saamisega läheb veel natuke aega. Jutt käib siis esimeste piduriketaste lühikesest elueast, üks paar ühe hooajaga. Igaks sügiseks olid nad jälle kõverad ja neid on kulunud 5 paari. Ma ei suutnud kuidagi aru saada mis vägi neid kõveraks minema sunnib. See auto ei saa ju tänaval sellist piitsa, et kettad all tulikuumaks aetakse. Ja mõningad järsemad pidurdused võiks ju ATE ja Brembo ketas teoorias üle elada. Reaalsus oli aga midagi muud ja see käis mul tegelikult ka üle mõistuse. Kuniks siis selgus, et ma olin asja tugevalt üle mõelnud ja tegelikult oli viga hoopis labasem. Nii lihtne, et ma tagantjärgi imestan kuidas selle peale tulemine nii kaua aega on võtnud. Ühesõnaga, kui ma need 16" Columbad kunagi ostsin, olid nad kõik natuke pihta saanud. Neid ei oldud kõige paremini hoitud. Oli kriime ja muid pindmisi vigastusi, kuid ääred oli ilusad. Ehk suures pildis veel üsna kõbusad, kuid iluvead häirisid. Otsustasin nad tookord taastada ja nad krunditi, pulbervärviti ning lõpuks lakiti. Ettevõte proovis teha oma tööd korralikult kuna nad teadsid kellega neil on tegemist. Paraku värviti ära ka poldiaukude piirkonnad velje taga, mis puutub vastu ketast. See ala kaetakse värvimiseks muidu alati kinni ehk ta jääb n.ö. haljas, värvimata. Värvimise tõttu ei olnud kettaga kokkupuutesse sattuv pind enam sile, mis hakkaski ülalmainitud probleemi põhjustama. Probleemi saab kõrvaldada lihtsalt. Tuleb võtta rattad alt ära, eemaldada rehvid ja treipingis lasta värv kuni sulamini maha. Siis peaks lõpuks hea saama. Ajaliselt on selle tööga kõige mugavam tegeleda siis kui auto ei sõida. Kui hooajale on sujuvalt joon alla tõmmatud, saab ajutiselt talverattad alla panna ja viia veljed tegemisse.

Tegelikult ma võin ausalt tunnistada, et ma olen selle auto alla hoopis uusi velgi otsinud, mis oleksid natuke kergemad kui need 9,6kg kaaluvad Columbad. Aga see on osutunud parajaks väljakutseks ning polegi nii lihtne kui ma algselt arvasin. Kuna hetke seisuga ühtegi alternatiivi silmapiiril ei terenda on see lisaargument vanade velgede korda tegemiseks. 2022a hooajale praeguses seisus jalavarjudega kindlasti vastu ei lähe ja samal ajal proovin ka silmad lahti hoida. Võib olla jääb midagi põnevat näppu. Kindlasti ei tohi uued veljed jääda auto all võõrkehadeks, nad peaks selle ajastu autoga ikkagi kokku sobima. Pealegi vähendavad valede töövõtetega värvitud veljed nende väärtust ehk sellisel kujul oleks neid ka keeruline müüa. Igal juhul tuleb nad korda lasta teha.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist