2. leht 3-st

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 31 Dets 2014, 20:03
Postitas kaak
Tere,

Tunnistan ausalt, different purunes liiga vähesest kemppi lisandist. Keevitused olid puruks väänatud ja satelliidid läksid orbiidile. Nüürdseks on sild vahetatud ja saab taas sõita. Seekord Sai keevitatud täiega, loodame et piisavalt.

Terv,
Kaak

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 01 Jaan 2015, 18:20
Postitas ddig
kaidoj kirjutas:Niipidi võttes on sul õigus, et jõud mõjub 2x rohkem kastile kemppi lockeriga. Volvol juba tehasest lukk ju sillas, sel puhul mõjub ka jõud 2x rohkem ju. Kui ikka 3 nädala jooksul on purunenud 3x veovõll, 1x differ ja 1x 3. käik siis ei kõla enam väga vastupidava masinana, mitte eriti suurte jõudude juures juba. Kaak juba kauem möllanud nende turbokatega, kuidas vastupidavus on olnud? Krt teist marki masinatega pole lihtsalt see lagunemine nii tihe olnud kui praegu.

Volvo tehase lukku päris Kemppiga võrrelda ei kannata, sest vähegi hoogsama stardi puhul saavutab sild kiiruse 40km/h veel enne kui lukk jõuab rakenduda.

Veovõlli purunemistele ma ei oska kaasa rääkida. Nii palju kui naistega saunas käimisest olen üles noppinud, siis Volvo sillad vist on ühed vähesed, mis Toyota Hiace´i omadele kiirendusspordis konkurentsi pakuvad. Ilmselt tuleb ka vaadata mis on toorikuks võetud. 1021 ei pruugi sama edukalt esineda kui 1031 või 1041.

Kolmas käik (täpsemalt selle sünkronisaator) on teemaks olnud M90 kastide esimsese põlvkonna puhul. Mulle pole silma jäänud, et see muudel juhtudel levinud probleem oleks!?


Samas, ega mul ühtegi ülemäära võimast autot pole ette näidata, seega võib-olla unistan siin jälle lihtsa(ma)st elust :)

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 02 Jaan 2015, 11:52
Postitas kaidoj
Peale dragi on/on olnud Volvo sillad ka rallimeeste seas popid. Katki minemisele võib ka kaasa aidata 900-se ülekaal võrreldes dragi voi ralli masinatega. 900-ne ikka 200+ kg raskem ilmselt üldjuhul. Silla kohta ei tea aga algselt oli g80 sees, siis ilmselt 1031/1041?

3. käik lahkus kui oli lülitatud ja sidurit päästes kostus korralik lammutamine ja enam vedu ei ole 3. käigu kohapeal. Seega sünkro mure ilmselt pole.

Tundubki, et Volvo ei peagi ülemäära võimas olema, et tükid taga oleks.

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 02 Jaan 2015, 16:28
Postitas tiksu
Huvitav. Ma küll ei mäleta lockerite kohta, aga kunagi jälgisin huviga igasugu projekte, kus 740 keresse pandi Fordi V8. Seal kiideti just, et tagasild talub kõike seda peksmist ilma kobinata. (Aga see muidugi oli >10a tagasi ka ja ma võin detailides eksida.)

Esimene ettejuhtuv näide sihukesest, mis Mo Wanna Ihho Värrisemma paneb - https://www.youtube.com/watch?v=2ec3nDXMs30

t.

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 05 Jaan 2015, 22:49
Postitas aff
täna nägin, täiesti ***** kus see asi liigub ikka :S :O :P

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 06 Jaan 2015, 14:13
Postitas kaak
aff kirjutas:täna nägin, täiesti ***** kus see asi liigub ikka :S :O :P


Nagu teravamad pliiatsid aru said, siis ma jätsin mootori enda selle mis Loffil oli sinna pandud (vabalthingava kõrge surveaste, jumalteab mis nukkvõll (VX3?), peenikesed 8mm kepsud jne)

Tänu kõrgele surveastmele ja võibolla ka natukene tänu nukale tuleb turbo hästi vara järgi (2k rpm full boost!), magusaim ala tundub olevat 3k..3,5k vahel (eks düno näitab ära, palju tegelt jõudu on). Täna peaks saama ka vähe tugevama siduri korvi kätte tänu Volvo245 kasutajale (turboka SACHS korv, 228mm kettale), loodan et ma hooratast pole väga siniseks lasknud juba. Ketas läheb sisse selline, mis on kasutaja Juhani käest saadud (TD).

peale siduri upgrade:
Kui kütsisegu kannatab, siis turbo rõhu tõstan 1,1 bar peale, (väike probleem on ka kindlasti kütsipumbaga, mis tootis 1,5L minutis, boosti all rõhu tõustes teeb ta seda kindlasti vähem...). On väike variant, et lasen kepsu küljelt välja- saame näha. Kui kõik on õige, siis peaksid need 8mm kepsud seda mürtsu välja kannatama: juttude järgi internetis peaks kestma 8mm keps umbes 180..190kw mootorist väga hea seadistusega. Pöörete piiraja jätsin esialgu 6500 rpm, kuna max vääne on suht keskpööretel.

Terv,
kaak

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 08 Jaan 2015, 20:23
Postitas Loff
Nukk on VX3!

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 13 Jaan 2015, 19:20
Postitas kaak
Tere,

Vahepeal sidur uuendatud ja paar paagitäit kütust põletatud. Rõhk on 1 bar hetkel ja kõik paistab pidavat. Kahjuks praegu rõhku tõsta ei saa enam kuna pihustid ja pump on viimase vindi peal.

Kui neljapäeval dünos teiste pillide seadistamisest aega järgi jääb, siis ehk saan ka kiire jõutõmbe ära sooritada!


Terv,
kaak

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 16 Jaan 2015, 09:21
Postitas KriisaH
Vinge pill ja au olnud ka sellega Elva-Tartu-Elva sõita, kuid kahjuks seda vana siduriga. Nägu küll naerul sellise loomaga sõites :mrgreen:

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 19 Veebr 2015, 10:00
Postitas kaak
Tere,

Juba pikemat aega sai ringi sõidetud 1,4..1,5bar rõhuga, kogu pada püsis koos ja oli isegi ütlemata lõbus. igaks juhuks võtsin paar päeva tagasi nats rõhku maha kuna oli selline kahtlane tiks sees (mehhaanilise tõukuri hääl see ei olnud, aga lootsin et on). Eile aga keset kõige huvitavamat kohta (~4,5k rpm 1,2 bar) avastatud, et kolin läks palju suuremaks ning jõud rauges.
Kõik panused panin kepsu väändumisele ning selle tõttu kõige purunemisele:
DSC_0311.JPG


Mis aga selgus paar tundi hilisemas analüüsis, on ennast lahti keeranud/lepingu omavoliliselt lõpetanud kepsu polt ja sellega on ka vändakaelalt keps kadunud:

DSC_0325.JPG

DSC_0329.JPG


niipalju kui neid kepsu purunemisi on olnud/ nähtud piltidelt :) , ei tule ju üldiselt lahti kepsusilm vända küljest nii et vända kael poleks sinine / või et juurpõhjus oleks kepsu varre nõrkus.. seega selle 8mm kepsu reaalset jõupiiri ma ikkagi kätte ei saanud.

conf millega ringi liikusin siiamaani:
compression ratio: 9,8 (stock b230f)
Rods: 8mm
cam: vx3
max boost: 1,5bar (hoidis stabiilset max boosti alates 2500rpm)
AFR @ 1,5bar; 11,7..12
spark advance @1,5bar: 13.5
injectors: stock 317cc low imp.
käigukast: M46
vile: 13c (väga väike vile tegelt, pikemate boosti kasutustega tõusis sisselaske õhu temperatuur üle 50 kraadi)

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 20 Veebr 2015, 00:20
Postitas Volvo75
Ju Paavo selle poldi meelega natuke lahti keeras :D

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 20 Veebr 2015, 14:09
Postitas Ollu
Ossa raisk, Joel küll eile pajatas mulle garaazis, et suured augud olid jne, aga ma poleks uskunud, et nii suured:D

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 22 Juul 2015, 15:47
Postitas Juku
Mis mootor vahel on?

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 22 Juul 2015, 16:50
Postitas evald112
Kirjas ju et 230f +T.

Re: kaak - Volvo 745 '88a

Postitatud: 23 Juul 2015, 15:07
Postitas Juku
Vahepeal läks mootor katki, aga nägin linnas paar päeva tagasi sõitmas. Vaevalt, et sama plokk elustati.