1. leht 7-st

tiksu roosa V70

Postitatud: 26 Dets 2014, 01:29
Postitas tiksu
Vist ei ole siinsetele foorumlastele suurt mõtet seletada, et Volvo ostmine on äärmiselt emotsionaalne tegevus. Ka minuga juhtus nii. Jooksin oma regulaarset amokki auto24 peal ja jäi silma roosa V70. Pisike mõte oli soetada miski V70 maanteekruiiseriks, aga jupi maad teises hinnaklassis. Otse loomulikult see roosa peletis sõidutas katuse kus kurat ja sisse istudes oli teadmine, et seesama roosa ongi minu Volvo, suhteliselt kohe kohal.

Pilt

Proovisõit lõppes ARKis. Nagu karta oligi. ARKist värske roosa Volvo omanikuna minema sõites mõtlesin küll natuke, et milleks seda nüüd vaja oli, omal seisab uus neliveoline hoovis, aga pikapeale hakkab pilt selgemaks saama ka selles suhtes. Siinkohal vist oleks paslik ära märkida, et rohkem kui 10 aastat tagasi oli mul 740 (mitte väga roosa) ja Volvode omamine on asi, mis tuleb kaarega tagasi, kui kord juba libastunud oled...

Tehnilise poole pealt: scandix.de vin dekooder pakub selliseid andmeid:
Car Model Volvo V70 P26 (2001 to 2007)
Body shape 5-Doors
Model year 2006
Factory code 2
Engine type D5244T5
Transmission type TF-80SC

Ehk siis maakeeli, 120kW D5 mootor, mis on paaritatud Geartronic 6 käigulise automaatkastiga.

See on minu esimene diiselmootoriga sõiduauto; eelnevad kogemused diislitega jäävad 20 aasta taha, mil sai T150K jm masinate mootoreid aja peale lahti võetud ja kokku pandud. Aeg muidugi on oma tööd teinud ja juba tol ajal oli tegelikult õpitu/omandatu umbes 20 aastat ajast maas, kui läänega võrrelda, siis ilmselgelt umbes 40. Aga see selleks.

Ülevaatusel selgus lisaks mõnele mittetöötavale pirnile ka õlileke mootorist. Lausa lahinal pidi tulema, helistasin kiirelt läbi kõik volvoteadlikud remondikohad, sain Inchcapesse aja ja läksin diagnoosima. Tuli välja, et kõik simmerid, mis mootori esiotsas on, lekkisid. Seda oli "müügieelselt" püütud mingi plögaga parandada muidugi ka, nagu ikka vanamehe autodel, millega on usinalt pühapäeviti kiriku vahet sõidetud. Igatahes, kui juba trumm läks, saatsin pulgad ka järele ja mõni aeg hiljem kruiisisin Peetri poolt linna poole tagasi. Uued simmerid, uus õli, rihma vahetus ja kõik muud asjad ka (kuigi ma arvelt veepumpa eraldi välja ei lugenud?), mootor tegi väga mõnusat nurruvat häält ja kogu see roosa krempel läks kordusülevaatusest lenneldes läbi. Muud asjad olid esimesel korral üle mõõdetud, pidurid, gaasid, amordid jne - kõik okei.

Teretulemast taas Volvo omanike sekka mulle teie kõigi poolt. :)

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 26 Dets 2014, 09:31
Postitas no1
Krt, kartsin juba "roosat" Volvot. See päris punakas isegi.
Veepumba kohta küsida selgitust! Kui pole, siis tühi töö..

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 26 Dets 2014, 10:08
Postitas Volvo75
Ma jätsin ka veepumba vahetamata. Tuli hiljem "järgi" võtta :)
Kui müügimees oli proovinud simmereid lappida siis kahju, et sa ennem ostu ülevaatusele ei läinud....oleks saanud super-super korras auto müügimehe korralikult pikalt saata ja siis vaadata kas hind kukub ka.
Edu pilliga :)

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 26 Dets 2014, 10:31
Postitas arulage112
Ma kartsin ka kui pealkirja nägin et mingi luitunud rooosa tuleb nüüd siit, aga see värv on punase ja oranši segu - see on täitsa kift :) linnapeal paistab silma :)

Jõudu uue liikuriga! :)

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 27 Dets 2014, 22:05
Postitas tiksu
Väike vahekokkuvõte, nii iseendale märkmeteks, kui ka praegustele ja tulevastele kaaskannatajatele.

Selgunud on kurb tõsiasi, et miinuskraadidega pole selle roosa Volvoga midagi peale hakata. Tuba lihtsalt ei lähe soojaks ja kõik. Maantee peal on veel talutav, aga linnas ei saa esiklaasi mõistliku ajaga kuidagi jääst ja jäätumisest vabaks. Ehk siis, järeldus: D5 mootoriga V70 ilma lisasoojenduseta ei tasu ostmist, sest lisasoojenduse paigaldamine maksab minu puhul natuke alla poole auto ostuhinnast. Niuts-niuts, nutt ja hala, aga uuel aastal võtan mõned pakkumised Webasto paigaldajatelt (ja uurin täpsemalt hinda IAst ka) ja hakkan seda külmaprobleemi suurte rahapakkidega peksma, kuni see ära läheb. Plaan ikkagi on selle autoga pikemalt sõita ja selles perspektiivis ehk on mõistlik. Või noh, mõistlikkusest selles kontekstis on üldse väheke veider rääkida, sest mõistusega pole siin suurt miskit tegemist. Tunded, ainult tunded.

Paarinädalane omamise aeg ei ole muuga üllatanud. Mootor käivitub ilusasti võtmepöördest, nurrub vaikselt, ainult mõne miinusega külmaga käivitades uriseb pahuralt, kuni töötemperatuur enamvähem normi tõuseb. Mõned polstrinaginad külmaga käivad vist asja juurde. Tegemist tahavad:

- Kuna mootori õlileke eeldas ka hammasrihma vahetust ja õlivahetust, on mõistlik vahetada ka kõikvõimalikud filtrid: kütusefilter, õhufilter. Õnneks on mul Autovivas broneeritud aeg järgmise kuu keskele rihma vahetuseks, see tuleb lihtsalt ümber mängida. Pean meeles pidama, et aasta esimestel päevadel sinna helistan ja muudan broneeritud aja sihtotstarvet.

- Tagumine parem ülemine tuli laseb vett sisse kusagilt. Sisse laseb, välja ei lase. Kuna piduritule sain kenasti stabiilselt tööle, on veel aega mõtelda, kas tellin uue tule ja tihendi või tüütan mõnda romulat. Esituled on ka kuidagi seestpoolt niisked kohati, see tahab ka uurimist, aga praeguse külmaga ei kipu õues seda tegema.

- Raadio on pime. LCD põleb, ükski pirn mitte. Ühe korra olen neid pirne põlemas näinud, äkki on mingi külmjoode? Ilmselt ise ma oma jõududega sellega hakkama ei saa, seega tuleb jällegi sajalisi luftitada.

- Rohkem nii südamerahustuseks võiks vaadata üle elektrolüüdi taseme akus. Samas Webasto vms lisasoojenduse paigaldamisega oleks vist mõistlik panna peale ka uus aku, kuna olemasoleva ajalugu ja hingeelu on teadmata.

- Käigukastis tuleb teha õlivahetus.

Muud asjad on okei. Mis peal, see töötab. Kallab. Tallab. Ja võdseb külmast, ise näost sinine.

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 27 Dets 2014, 23:25
Postitas arulage112
Kui masin soojaks üldse ei taha minna, siis tasub proovida ka termostaadi vahetust. Minu masina puhul see aitas ja nüüd soojeneb ca 2x kiiremini. Aga eks eelsoendus ole loomulikult parim lahendus külmade ilmade vastu :)

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 27 Dets 2014, 23:35
Postitas ants
Kas mootor saavutab oma töösoojuse(ehk tuleks termostaat vahetada)
Kui soojendus ei anna sooja, võib viga olla enne kasutatud lekkepeatajas,
ehksiis soojendus radikas on umbes.
Ise näinud neid euroopast toodud autosid, suvel oi kui hea sõita aga
külmadega hakkas nutt ja hala pihta.

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 27 Dets 2014, 23:41
Postitas tiksu
arulage112 kirjutas:Kui masin soojaks üldse ei taha minna, siis tasub proovida ka termostaadi vahetust. Minu masina puhul see aitas ja nüüd soojeneb ca 2x kiiremini. Aga eks eelsoendus ole loomulikult parim lahendus külmade ilmade vastu :)


Japjap, ma usun ise ka, et termostaat oleks mõistlik niikuinii välja vahetada. Samuti olen visanud kahtlustavaid killerpilke kliimaseadme termistori suunas. Enne võiks need ära teha ja siis minna suuremate summade juurde, sellega olen nõus.

Noh, samas. Rahaliselt on see niikuinii üks mitte niivõrd sõiduvahendi- kuivõrd pigem mänguasjaprojekt. Teisalt, kui ma võtan paagi triiki täis, sõidan 300km maha ja ekraanili on ikka kiri, mis teatab, et 1350km tühja paagini, siis paneb see mõtte tahes-tahtmata käima Euroopa avaruste suunas. (Rahakott muidugi kiunatab haledalt, tõmbab saba jalge vahele ja vaatab kurva koera pilguga mulle otsa.)

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 27 Dets 2014, 23:44
Postitas tiksu
ants kirjutas:Kas mootor saavutab oma töösoojuse(ehk tuleks termostaat vahetada)
Kui soojendus ei anna sooja, võib viga olla enne kasutatud lekkepeatajas,
ehksiis soojendus radikas on umbes.


Seier seisab kenasti keskel paigal, aga sinna jõudmine võtab kaua aega. Pean tegema mingi pikema ringi ja jälgima samal ajal üle OBD jahutusvedeliku temperatuuri. See, et ta keskel on, võib tähendada kraadides mida iganes :D

Soojendusradika sissetulev ja väljaminev ots on mõlemad soojad. IAs kalibreeriti kliimaseadme klapid ka, nii et jääbki üle termostaat vahetada vist.

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 28 Dets 2014, 20:00
Postitas amazon86
Maki nuppude taustavalguse jama võib olla ka tarkvaraline ebakõla, näiteks on külge pandud teine makk, mida CAN võrk ära ei tunne. Roolinupud töötavad?

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 28 Dets 2014, 20:55
Postitas tiksu
amazon86 kirjutas:Maki nuppude taustavalguse jama võib olla ka tarkvaraline ebakõla, näiteks on külge pandud teine makk, mida CAN võrk ära ei tunne. Roolinupud töötavad?


Jah, rooli peal värk funkab. Nagu ma kirjutasin, olen neid kord põlemas näinud ka, sellest järeldan, et ikka on mingi külmjoode või ühenduse kala.

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 29 Dets 2014, 01:10
Postitas tiksu
Jälle kord sain kinnitust sellele, et laua taga õues seisvat autot diagnoosida on selline tulutu ettevõtmine. Läksin õue, panin mootori podisema, sõitsin mõne kilomeetri, sain seieri kusagil kahe kriipsu peale (unustasin Android telefoni maha, oleks saanud kraadi pealt teada üle OBD), tegin kaane lahti ja katsusin radika voolikut. Soe oli. Tähendab - termostaat pekkis. :)

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 29 Dets 2014, 14:53
Postitas KalleK
Mingi kamm on selle mootori termostaatidega jah - ma olen kokku 3 korda vahetanud enda omal (põhimõtteliselt igal aastal kui ilm külmaks läheb). See aasta veel ei ole jõudnud, aga peaks vist tegema, tundub, et laseb jälle läbi, korralikult soojaks läheb mootor ainult ahju toel. Uue termostaadiga läheb üpris ruttu töötemperatuurini, püsib soe ka maanteesõidul ja seda kõike ka ilma ahjuta.

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 29 Dets 2014, 15:15
Postitas tiksu
KalleK kirjutas:Mingi kamm on selle mootori termostaatidega jah - ma olen kokku 3 korda vahetanud enda omal (põhimõtteliselt igal aastal kui ilm külmaks läheb). See aasta veel ei ole jõudnud, aga peaks vist tegema, tundub, et laseb jälle läbi, korralikult soojaks läheb mootor ainult ahju toel. Uue termostaadiga läheb üpris ruttu töötemperatuurini, püsib soe ka maanteesõidul ja seda kõike ka ilma ahjuta.


Meenub Buick - selle V6'l oli lapsehaiguseks miski insenerkeemikute kala, et jahutusvedelik sõi isuga sisselaskekollektori tihendit ja asi lõppeski sellega, et õlid ja veed olid koos. Lihtsalt lambist pakun, et äkki sööb jahutusvedelik termostaadi tihendi ära ja sealt hakkabki lekkima?

Re: tiksu roosa V70

Postitatud: 29 Dets 2014, 15:58
Postitas KalleK
Väga võimalik, olen ka ise mõelnud, et see on reaalne variant. Samas veider, kuna mul näiteks Volvo orig. jahutusvedelik sees ja puha ning alati on läinud Wahleri termostaat sisse, mis peaks vist üsna kvaliteetne pudin olema, eriti kui hinna järgi otsustada (ca 100 €). Igatahes julgen lootust anda, et peale termostaadi vahetust paraneb olukord kardinaalselt. Kuni järgmise korrani (talveni).