Juhan, 740 GLE D24TIC

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 24 Aug 2010, 01:35

Olen nüüd omajagu aega tegelenud ühe sinise tellise sõidukorda seadmisega ja annaks nüüd ka teile kerge ülevaate.

Pilt

Auto on toodetud 1987. aastal ja on varustatud lärmaka seitsmekümnendatel välja töötatud turbodiisli, intercooleri ja tahhomeetriga. GLE-varustustasemega on seotud ka mõnevõrra mugavamad tekstiilistmed. Muud mugavusvarustust sellel ei ole (kesklukk ja esimesed istmesoojendused on ju iseenesest mõistetavad sellisel autol). Mõnes mõttes hea isegi, remont on kohati väga lihtne. Samas, ABS-i puudumine ja tagavedu lubavad omajagu põnevust kui samasugune talv peaks tulema, nagu see aasta oli. Kui mina selle autoga tegelema hakkasin, oli läbisõit 292 000 km. Tänu paljudele probleemidele on sinna nüüd ainult 2 tuhat lisandunud, aga algus seegi.

Kui päris aus olla, kõlbab selline masin ainult hobiautoks. Ise vajan aga mõnusat cruiserit, millega mõne aasta pärast Pärnu ja Tartu vahet sõita. Pikad sõidud on ehk ka ainus mõtekas külg sellel mootoril, plaanitav kasutatud toiduõli pruukimine kütusena sobib ju tudengi vaese eluga hästi. Muidu on see mootor lärmakas, kohati rappuv ja külmalt suitsev. Suitsuga on siiamaani probleeme, kulunud õlirõngaste pärast kulub õli ca liiter 300 km peale ehk üle igasuguse piiri. Kõik see läheb muidugi halli suitsuna tagasõitjate ventilatsiooni.

Väga meeldib selle auto käigukast oma pikkade käikudega, elektrooniline overdrive on ka erilisust lisav. Kahjuks ei lülitu overdrive sooja kästiga esimesel katsel sisse, võimalik, et kastist on õli läinud. Kardaani ja overdrive ühenduskoht on muideks õline, seda kahtlustaks esimesena. Esimene käik võiks ka pikem olla, samas on kohaltvõtt väga konkreetne ja käruga peaks kenasti toime tulema. Maanteel on aga hea 2000 pöörde peal sõita, nii on asjal vähemalt mingi ökonoomsuse lõhngi jures.

Kere on suurepärases korras, rooste on ainult pindmine ja sedagi väga harvades kohtades. Põhi on hea pigikihiga kaetud ja terve. Muidugi peavad alati olemas olema kontrastid ja selle masina eriline koht on aku alune - vanade ja lekkivate akude pruukimise tulemusena on selle alt plekk korralikult auklik ja ootab keevitamist. Lansering on õnneks terve. Kivitäkkeid ja muid värvikahjustusi olen parandanud ebayst tellitud "touch-up" värviga, tulemus on täitsa talutav.

Salongi olen ise oma jõu, nõu ja sõprade-tuttavate rohke abiga suurepärasesse korda saanud. Kuna autol kasutati varem istmekatteid, on originaalne (ääretult mugav ja talvel soe, ent hingav) sinine kergete valgete triipudega polster ideaalses korras. Salongiplaste, mis aja ja päikese mõjul pragunenud ja murdunud, olen ka välja vahetanud, silme ette hüppavad kohe uksetaskud ja üks aknavänt. Laeriie on salongist veidi heledam paks velvetkangas, mis pigem lisab soliidsust.

Ise olen paadunud tuuningu vihkaja ja kuigi poole kohaga autop**e, ei kavatse mingil juhul ossistuda. Seepärast olen ikka püüelnud originaaliläheduse poole (va lagi). Häbiga peab ainult tunnistama, et vana Blaupunkti kassetikas, mis kenasti salongi sobis, oli ajale jalgu jäänud ja asendasin selle üheksakümnendate Opeli (Blaupunkti) digikassetikaga. See, kui kanaleid ei pea paika kruttima läbi krabina, on liiklusohutuse seisukohalt ikka ülioluline. Ise olen juba selle vana raadio pärast paar korda peaaegu kõpsu ära teinud, õnneks oli siis mingi kaitsereaktsioon ikka olemas.

Praeguse seisuga olen autole kulutanud umbes 20 000 krooni ehk ligikaudu samasuguse korras auto hinna. Mis aga ikkagi selle auto küljes kinni hoiab? Lisaks sentimentaalsele väärtusele (vanaisa auto, palju lapsepõlvemälestusi) on see kuratlikult mugav, seda omadust kiidavad pea kõik, kes esimest korda sisse istuvad. Pärnusse on kaevuluuke lennuki pealt külvatud ja need vist paljunevad salaja ning muudavad oma kõrgust, tekitades korraliku kuumaastiku, 740-ga on aga siin kõvasti mugavam kui mingite riisirakettidega. Teiseks meeldib väga selle auto stiil ja omapära. Tõsi, paljud vaatavad ratastega tellisele pilkavalt ja vähesed hindavad selle omapära, kuid näiteks minu ema hall Corolla ei tõsta küll kellegi pilke. Juba sellest alates, et kõik, keda esimest korda sõidutan, ei saa ustest seestpoolt välja, kuni täiesti ajuvaba elektrisüsteemini välja õhkab see masin omapära. Samas, ise olen Göteburgi inseneride uksehoobade asukohaga ära harjunud ja teistes autodes hakkan tihti seestpoolt käepidet tagasi sikutama. See lihtsalt on nii mugav ja loogiline. Ka elektrisüsteem, olgugi et omapäradega (nt paneelivalgustus - pluss on pidevalt sees, valguse heledust reguleeritakse maanduse pinget muutes), töötab laitmatult ja kui elektriskeemide pakk vildikatega üle sodida, et aru saada kus on pluss ja kus miinus, tundub see täiesti loogiline. Nüüdseks on autoremondist saanud peaaegu igapäevane hobi ja ega see tegelikult halba ei tee. Ehk ainult rahakotile.

Tegin ka oma pildigalerii, mis asub siin. Lisan sinna aeg-ajalt pilte remondi ja muu sellise kohta.
Viimati muutis Juhan, 24 Aug 2010, 02:22, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 24 Aug 2010, 01:50

Neile, keda ajalugu huvitab:

Masin on toodud Eestisse 98. aastal, enne seda ei tea kahjuks midagi. Millalgi siis ostis selle mu vanaisa ja sõitis paar aastat taksot. Kuna mootoril oli probleeme suitsemisega, ei saanud see ca 2003 või 2004 enam ülevaatuselt läbi. Vanaisa vahetas ära kõik tihendid plokikaanes ja klapimehhanismis ning kokku pannes ei käivitunud mootor kütusepumba vale ajastuse tõttu.

Umbes 2008. aastaks oli selge, et minust saab auto tulevane omanik, kuna olen väikesest saadik olnud suur autofänn ja tol ajal ka just omandanud piiratud juhtimisõiguse. Kuna auto oli aastaid minu hoovis seisnud ja salongi hallitamisega tegelenud, oli see esimene asi, mille kallal tegelema hakkasin. Koos sõpradega sai rippuv laekangas vahetatud helesinise velvetkanga vastu (päris šikk jäi) ja ise üritasin kõike igalt poolt korras hoida. Kuna juhi jalgeruumist lekkis nii vihma- kui ka jahutusvett, tähendas see "korrashoid" regulaarset ajalehtede vahetamist, et vaibad enam-vähem kuivad püsiksid. Ise oskasin veel elektrisüsteemi korda seada, seega jäi üle vaid surnud mootor ja teadmata seisukorras veermik ja jõuülekanne.

Eelmisel suvel leidsin lõpuks aega ja vahendeid, et asjaga tõsisemalt tegeleda ning kutsusin mootori kallale ühe hea mehaaniku. Umbes viietunnise kruttimise ja läbipõletatud starteri tulemusena köhiski vana Volkswageni diisel üle pika aja esimese tumehalli suitsu. Pärast seda käivitasin mootorit regulaarselt ja sõitsin hoovis edasi-tagasi, et kõiki laagreid ja võlle veidigi liigutada. Siis tundus kõik heas korras olevat.

Nüüd hakkasin autot omal käel ka tehniliselt turgutama. Lisaks uuele (kasutatud) starterile sai vahetatud õli, õli- ja õhufiltrid ja katkise isolatsiooni pärast läbi põlenud eelsüüteküünalde kaitse. Kuna kõike seda tegin elus esimest korda, tundus iga asi erakordselt keerukana ja juba pisivigade nagu seesama kaitse välja selgitamiseks kulus tohutult aega. Ära vahetasin ka ajaga ära väsinud pagasiruumi gaasiamordid, mis olid juba minu vanaisa taksosõidul läbi. Luuki hoidis siis üleval mingi kuivanud puutoigas. Volvo on aga siiski premium-mark ja seetõttu ei saanud ma seda toigast lihtsalt taluda.

Eelmisel novembril sai üle pika aja autole kuuks ajaks kindlustus tehtud ja auto ARKis minu nimele registreeritud. Enne ülevaatust sai auto uued lamellrehvid ja suurema töö poole pealt lasin töökojas esimese hammasrihma ära vahetada. Koos sellega paigaldati muidugi uus rihmarullik ja veepump, kinnipaakunud termostaat, jahutusvedelik ja kiilrihmad.

Talvel jäi asi jälle minu jaoks soiku, alles kevadel oli aega edasi nokitseda. Vastavalt rihmasid vahetanud töömeeste soovitustele vahetasin ära klapikambrikaane tihendi, mis lekkis õli. Nagu hiljem selgus, ei olnud sellestki abi ja mootor lõpetas tilkumise alles pärast seda, kui kõik uuesti lahti võtsin, puhastasin ja punase Gasketsealiga mõlemalt poolt ära tihendasin. Esimene kord tegin tihendi uue mootoriõliga kokku, võibolla oligi selles viga.

Auto varasem hooldus oli täiesti tüüpiline taksojuhtide värk. Mitte et ma oma vanaisa ega tema endiseid kolleege halvustada tahaks, aga kõike ei saa ka isoleerteibi ja vasktraadiga ära parandada. Neid materjale ja kõiksuguseid kaltsusid olen ma autost kilode kaupa välja vedanud ja ikka satub aeg-ajalt mingi mitteoriginaalne lisavarustus silme alla. Kõige hullem tuuning oligi vist see, et "autobaasi meeste soovitusel" võttis keegi turbol võlli ära, sest see pidavat olema ainuisikuliselt süüdi õlikulus ja suitsus. Kõvasti olen kirunud ka juhtmete ümber tõstmist, mida pole küll palju, ent on tüütu. Näiteks oli kaitsmeploki juurest läbi lõigatud konsoolivalgustuse kaabel ja sinna otsa teibitud (!) juhe üsna kohmakalt kuhugi veetud. Kuhu, seda ma ei tea, kuigi olen salongi peaaegu täies ulatuses vähemalt korra algosadeks võtnud.

Kevadel vahetasin ära lekkiva salongiradika, millele asenduse siitsamast foorumist sain. See oli üsna nõme töö ja pärast selgus, et õhukasti siiski ei saa autost välja võtmata lahti võtta ja minu töövõtetega radikat pedaalide juurest välja väänates tuli välja, et pool armatuurlauda võtsin ilmaasjata lahti. Kasutaja SassGuss küll ütles, et "pole mõtet günekoloogi mängida", aga ometi oleks nii töö kiiremini ja lihtsamini tehtud saanud. Veel selgus, et vigane oli ka soojakraan, mis mul trossiga keskkonsooliga ühendatud on. Selle asendasin umbes kümnesentimeetrise 15 mm vasktoru jupiga ja töötab ilusti. Suvel oli autos küll palav, aga seda pigem konditsioneeri puudumise tõttu, ventidest tuli välitemperatuuril õhku.

Pärast käigukastiõli leidmist auto alt tuli ilmsisks differentsiaali leke - korpusele oli miskipärast auk "sisse tulnud". Ei tea, kuidas, aga auk oli. See sai kinni keevitatud ja Hüdroskandia tihendi materjalist uus tihend leiutatud. Pisike viga, aga remont maksis ca 300 eeku + 2 päeva klassiõe naabri garaaži estakaadil. Imeasju peab tegema, et tänapäeval kuskilt tunnel leida, kui endal ei ole. Sõber pakkus ka oma tunneli välja, aga tulen ma jee katkise difriga ~50 km Sigastesse. Nojah, Tartus käisin küll ära :D. Pärast oli kogu põhi õline ja kui enne Tartut õli ära täitsin (1,7 l), siis enne lahti võtmist tuli sealt paarsada ml välja. Lõpuks on differ siiski korras ja siiani ei ole tilkagi lekkinud.

Veel said hiljuti vahetatud pihustite otsad, kuigi see ei andnud soovitud tulemust (ikka suitseb). Vähemalt natukene tundub käik ühtlasem ja minek parem olema. Pärast turbo paigaldamist on auto tunduvalt elavam ja pöördeid võib ka üle 2000 lasta (varem järgnes sellele õhupuudusest tingitud paks must suits). Paar päeva tagasi tihendasin täiendavalt ära tagatulede tihendid, nüüd ei pea enam pakiruumi süvendeid regulaarselt kuivatama. Sellega peaks igasugune lekkimine (va õli silindrites) lõppenud olema.
Viimati muutis Juhan, 24 Aug 2010, 02:31, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 24 Aug 2010, 02:02

Ja muidugi tulevik, mis mind ennast enim huvitab, aga võib-olla ka teid.

Kuna mootor on viimane asi, mis veel tüli teeb, on mul kuri plaan sügisvaheajal mootor välja võtta ja kõik rõngad ja tihendid ära vahetada. Ploki puurimisest ja uutest silindritest katsuks hoiduda, see käib hetkel üle jõu.

Kui mootori õige diisli moodi korda saab, oleks järgmine asi toiduõlile ümber ehitamine. Antud mootor peaks selleks oma robustse konstruktsiooni tõttu sobima. Samas aga oleneb kõik sellest, kui hästi kõik õnnestub. Katkise mootori sisse solgi toppimine teeb selle veelgi rohkem katki. Õli värk peab otse loomulikult olema küttega ja sinna läheb ka omajagu teadust vaja, sest tarvis oleks ka talvel sõita.

Põhimõtteliselt võiks õli otse paaki valada, aga normaalse mootori ajaks see lihtsalt rivist välja, minu oma lõhuks see täielikult ära (liigne blowby => õli polümerisatsioon => tükid mootoris => probleem, paks õli hoolitseks aga kütusepumba ja pihustite hävitamise eest).

Praegu tegelen piduritega - nimelt on juba mõnda aega kuulda, et esimene vasak ja vahel ka mõni teine ratas vilistab kiirustel 30-50 km/h. Võtsin täna probleemseima ratta lahti, pidurisadula silinder jääb peale ega tõmba tagasi. Pärast kokku panemist veeres ratas vabalt, kui aga paar korda pedaali pumbata, olid klotsid vastu ketast ja ratas liikus jälle suure vaevaga. Pidurid on muidu suurepärases korras ja võtavad ilusti. Homme uurin Fixusest sadula remondi komplekti kohta ja annan oma parima, et see jama korda saada.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7604
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Liiwaannus » 24 Aug 2010, 07:32

Väga viis teema, ilusti põhjalik ja asjalik ning kena masin, istmed olid tõesti kuradima ilusad, mu 99 aasta aparaadis pole ka nii värsked:P Olulisemates punktides võid galeriist mõned pildid otse teemasse ka linkida koos tegemise kirjeldamisega, ntks kui hakkad sadulat taastama. Tere tulemast oma auto teemat omavatae tegelaste sekka ja muretuid kilomeetreid.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 24 Aug 2010, 22:36

Hakkan nüüd hädaldamisega pihta. Miskipärast on lahti ühendatud esitulede pesuri juhtmed ja voolikud. Kui elektri saan veel korda aetud, siis sellest, kuidas veevoolik õhukasti all klaasipesu pumbaga ühendada, ei saa mitte aru. Ühtegi vaba otsa ega "pimedat" kuskil ei tundu olevat, vett ka ei leki. Voolik ise aga ulatub täpselt pumbani ja tundub ära tõmmatud, mitte lõigatud olevat. Kas kellelgi võib skeemi olla sellest, kudas üldse kogu pesusüsteem üles ehitatud on? Homme võin mingi pildi ka teha, kui see abiks on.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7604
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Liiwaannus » 24 Aug 2010, 22:49

Esitulede pesurid on lahti tõenäoliselt seepärast, et need peetis. See tüüpviga pea kõikidel kojameestega masinatel. Masin mis on üle 10a vana ja mõlemad kojamehed töötavad on haruldus.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 24 Aug 2010, 22:51

Noh, aga siis ongi eesmärk, mille poole püüelda. Ja mis neil üldse tuksis peaks olema?

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7604
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Liiwaannus » 24 Aug 2010, 23:00

Põmst mu masinal ei teagi mis tuksis on. Seal plastkorpus, selle sees terve hunnik plastist hammakaid ja asju ja mootor. Mootor töötas kui otse peale pinge anda. Kui korpuse otstele peale anda siis ei töötanud, kui masina küljes olles juhtmed ka ühendatud siis vahel tõmbleb. Seega ei oska miskit pakkuda veaks, ju mingi kontaktide viga on.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Loff » 24 Aug 2010, 23:11

Esitulede pesurid lülituvad sisse siis kui esiklaasile tõmbad vett! Tulepesurite voolik peab kolmikuga (seal ahelas on ka tagasivooli klapiga kolmik, mis on vajalik selleks, et tulede luuad liiga pikalt kuivalt ei nühiks - et kohe vett hakkaks tulema) minema esiklaasi vee voolikule vahele. Kojamehe mootorid ilmselt vajavad puhastust, vaja lahti võtta puhtaks teha ja uue määrdega kokku panna - aitab siis kui mootor ise korras ja muu el. teema kah. Aga lihtsam on osta mult töötav komplekt!
viewtopic.php?f=30&t=15038
Esitulede kojameeste mootorid koos luudade ja harjadega+voolikud 150.-/kompl.
Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 24 Aug 2010, 23:31

Loff, sinu komplekt on miskipärast teistsugune. Minu masinal on veepaak auto paremal, st kõrvalistuja pool ja sealt läheb jupp voolikut stange alla kus see ka hargneb. Lisaks läheb mul ainult üks paar juhtmeid, mootorid on rööbiti ühendatud ja see ainus pistik on aku juures vasaku esitule taga. Aga ma ehk võtan need mootorid millalgi maha ja vaatan, kas asja saab.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Loff » 24 Aug 2010, 23:51

Minu komplekt on bensuka pealt, vabalthingava bensuka pealt. No iseenesest saab voolikud ringi tõsta ju. Aga see elektri teema sul on imelik. Mul on kahel 700-sel vasakul pool (juhi pool) 2 pistikut nende pesurite jaoks. Aga no asi see skeemi natuke ringi teha on. Aga kui Sul oma mootoritest asja ei saa siis tead, kelle poole pöörduda.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas enta » 25 Aug 2010, 11:30

Ölipöletajaid on ka erinevaid,
möni pole mitte midagi ümber ehitanud, lihtsal disla ja öli ära seganud ja seda paaki valanud, olen lugenud ka kus vennad läbitöötanud mootoriöli sisse valavad(loomulikult enne filtreeritud)
aga talved need nagu eestis, mis üllatavad erinevalt, on liialt külmad et öli sisse niisama panna, selleks erilist teadust polegi vaja ju,
teine paak ja kaks kraani,
öli voolik vöiks kuskil toru olla mis spiraali keeratud ja möne sooja koha ümbert näiteks läbi, ei peaks mingit soojenduse aretust sinna juurde nuputamagi.

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 25 Aug 2010, 15:00

Nii, sain täna esimese pidurisadula tihendikomplekti ja tahks selle pealejäänud piduri ükskord korda saada. Kas keegi oskab öelda, kuidas voolikuid kätte saada? Mitte kuskilt neid keerata ei oska ilma et voolikut painutaks. Haynes'is on kirjutatud, et rattakoopas tuleb enne voolik vasktoru küljest ära võtta, aga seal sama lugu. Sadulasse läheb kaks voolikut, seega tuleb vähemalt üks ots kuidagi lahti saada ja teised saab sadulat keerutades ära.

Enta, nii palju kui lugenud olen, on korralikuks töötamiseks ikkagi vaja õli vähemalt 80 kraadi juurde viia, alles siis on õlil diisli viskoossus. Lisaks on kõvema miinusega õli paagis plastiliiniks hangunud ja kui selline asi peaks veel pumbas ja mootoris juhtuma, siis ongi tuksis.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas vanapeer » 25 Aug 2010, 15:43

:unibrow:

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Juhan, 740 GLE D24TIC

PostitusPostitas Juhan » 25 Aug 2010, 15:51

Eieiei nii ma küll teha ei kavatse. Lihtsam on voolik katki lõigata. Sadula juures on mõlemad kinnitused avatavad, kui ainult voolikut keerutada saaks. Mind huvitab just see, kuidas see voolik porikoopa sees metalltoru küljest ilusti kätte saada, nii nagu tegelikult peab.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist