Volvo 944, 945, krss

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Volvo 944, 945, krss

PostitusPostitas krss » 13 Juun 2010, 00:21

Ei viitsi mitut teemat hallata, tõin kõik Volvod nüüd ühte teemasse kokku. Mitte, et neid niiväga presenteerida oleks vaja, aga kompromissautode ajastul lihtsalt näitan, et kõik vanakooliautod polegi veel kiiadeks ümbersulatatud ja osalevad igapäevaselt liikluses edasi.

Sissejuhatuseks: varasematest Volvodest siin ei kirjuta, aga eelmine 945, mis pikemaks ajaks kätte jäi, oli 2007. jaanuaris ostes sõitnud 360tkm, müües 2017 aastal oli ls 664tkm. Naise auto peamiselt, sellepärast ka nii väike aastane läbisõit. Kui õlisid-filtreid-piduriklotse ei arvesta, siis remondikulu (mitu korda esiklaas, tagumised supportid jms) jäi 1000e piirimaile. Suurim isiklik ideoloogiline lollus oli see, kui ühe avarii tagajärjel vigastada saanud sharniiri kummikatte tõttu lasin vigase sharniiri asemel vahetada mõlemad (ca 500tkm peal, korduvalt suudeti sellele autole külje pealt sisse sõita). 2017 kevadest on Soome numbrid küljes ja uus omanik on autoga rahul. Kui need sharniirid välja arvata, siis sildade puksimajandus on tänaseni täpselt see, mis sinna kunagi tehases alla pandi. Ega nad ilusad enam pole, aga ei loksu kah. All ka paar illustreerivat pilti, millist rasket elu see masin meie käes elas.

Pilt

Vahepeal sai seda ka natuke ringi ehitatud, kui tundus vajalik tõestada, et Volvoga saab sõita samas kohas kus Jeebigagi. Pildil on all 15" 235/75, taga oli enamvähem, aga ees tuli rööbe väga valeks ajada, et alla ära mahuks. Eksperiment sai edukalt läbitud, kuid ega nende AT rehvidega asfaldil hea sõita ei ole. Kuna autole jäi alla kõrgendatud vedrustus, kasutab ka uus omanik seal suuremat rehvimõõtu, aga mitte nii jõhkraid maastikurehve.

Pilt

Siin aastaid tagasi helistas mulle kohalik kirikuõpetaja ja küsis, et kas ma Volvode omanikuna äkki tean kedagi, kellel oleks vaja vana 1992 aasta Volvo 944, mis tal peresse uuena ostetud, ainsamagi defekti/roostetäpita ja läbisõit 124tkm. Ma teadsin kohe peret, kellel täpselt selline puudu on :D . Täna käisin jälle ülevaatusel, sisuliselt vormistamise küsimus nagu varemgi.

Pilt

Tänavu tõin omale uue 945, seekord 7-kohalise, tagasillas LSD ja pneumovedrustusega (pildilt paistavad kompressori nupud DVD mängija all). Ikka jälle põhjamaalt ja otse omanikult, roostet pole ja sõita on hea nagu Volvod ikka. Piltide kvaliteeti on ühtlustatud mustvalgeks tegemisega, telefon pole ikka fotoaparaat

Pilt
Viimati muutis krss, 01 Mai 2023, 02:41, muudetud 19 korda kokku.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 855 TDI ::: krss

PostitusPostitas ddig » 13 Juun 2010, 13:33

Nagu eilne proovisõit näitas, siis kui juba hoog sees on kannatab sellise autoga sõita küll, ma ausalt-öeldes ei oodanud, et nii lärmaka keskküttekatlaga on võimalik auto kiiresti liikuma panna :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 855

PostitusPostitas krss » 15 Juun 2010, 23:25

Nojah, aga ega selle liikumisega need head asjad selle auto juures ka piirduvad. Muus osas on 850 selline tüüpiline keskpärase kvaliteediga käkk, mille ostmiseks peale hinnalipiku ja kütusekulu eriti rohkem põhjuseid välja mõelda ei oska. Esiveolise kohta pole tegelikult juhitavus kah just kõige hullem
Viimati muutis krss, 10 Nov 2017, 19:18, muudetud 7 korda kokku.

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: 855 TDI ::: krss

PostitusPostitas Siim » 17 Juun 2010, 16:01

Kuidas praegusel ajal svenssonitelt autoost käib?
M6lemad passipooled ja ostuleping taskusse ning punuma?
Kysin, kuna plaanin ka siit midagi omale vaadata, kuid eelnevad kogemused on ainult transiitnumbritega.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 855

PostitusPostitas krss » 17 Juun 2010, 16:14

Nii käibki, tema annab paberid ja annad need ARKis ära. Esmalt tuleb muidugi müüjat veenda, et sa pole autoärikas, ei hakka talle kunnimaa numbritega kiiruskaamerate trahve koguma ja päriselt kah mõtled ikka ARKi selle autoga minna.
Viimati muutis krss, 10 Nov 2017, 18:34, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
Demis
Foorumi veteran
Postitusi: 1250
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:08
Asukoht: GSM 534 86974
Kontakt:

Re: 855 TDI ::: krss

PostitusPostitas Demis » 17 Juun 2010, 21:36

Neid tagumisi nivoo amorte ei tasu karta. Kui kunagi (loodame, et millalgi kauges tulevikus kui Sa auto juba järgmisele omanikule oled müünud) peaks need otsad andma siis saab need asendada tavaliste amortidega. Lisaks vaja veel amordi patju ja tavalisi taga vedrusid. Kõik see kokku tuleb palju soodsam kui uued nivomatid.
Hammasrihm pildil on ikka tase!
Homme kui enda pillil hakkan mootorit vahetama viskan ka uued rihmad peale. Vana peal need vaid 30K sõitnud aga kui juba siis juba...

Edu ehitamisel!

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 855

PostitusPostitas krss » 18 Juun 2010, 15:00

Ega ma neid nivomaate ei kardagi. Lihtsalt meeldiks, kui neid ei oleks ja oleks Volvo nime vääriline normaalne, soovitavalt veel tugevdatud vedrustus (nagu mu hallil 945-l)
Viimati muutis krss, 10 Nov 2017, 18:33, muudetud 3 korda kokku.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 855 TDI ::: krss

PostitusPostitas ddig » 18 Juun 2010, 22:45

No mis hala see on jälle Nivomat´ide aadressil :wink:

Esiveoline ongi ju asfaldiauto ja sellest on palju abi, kui koormaga tagaots alla ei vaju, saad selle jõunatukese ikka maha kuidagi :)

Ma arvan, et kui oled korra kolm paksu tagaistmele toppinud ja nende 9 kohvrit ja koera pagasnikusse ning mõnda aega nii ringi sõitnud, siis saad aru miks ma kategooriliselt keeldun Nivomat´idest loobumisest. Lisaks nivookontrollile annavad need vedrustusele pika käigu ja pehmuse mida ükski teine sarnast kandevõimet eviv vedrustus ei paku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
KalleK
Kõva postitaja
Postitusi: 117
Liitunud: 23 Nov 2008, 07:21
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 855 TDI ::: krss

PostitusPostitas KalleK » 19 Juun 2010, 10:12

krss kirjutas:Oskab keegi öelda, mis oleks maksimaalne kõrgusindeks rehvidel, mis 15" tolli velgedel seal all veel ringi mahuks käima?

195/65 käis minu omal juba tagurdamisel kergelt logarisse kui rattad täesti välja keerata, samas mitte nii palju, et häirima hakkaks.
Volvo V70 2,4 D5 AWD 2005
Nissan Patrol 2,8 TD Y60 1997

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

krss ::: 944 ::: 945 ::: 855

PostitusPostitas krss » 20 Juun 2010, 20:06

Nivomaatide osas on hala täiesti põhjendatud. Hoovist välja sõites käib põhi vastu roobaste vahelist kõrget osa, kuna nivomaadid pole veel jõudnud auto tagumikku ülesse tõsta. Aga selle vastu leiab rohtu, hüppad kümmekond korda tagastangel ja kerkib saba kenasti ülesse, igahommikune rituaal paraku. Kord oskasin aga parkida enda arvates täiesti normaalsesse kohta, aga hommikul avastasin, et tagasild istub kenasti kännu otsas ja stangel hüppamisest pole kasu, kui vedrustatud mass on maaga ühendatud. Tund aega sai jälle meeldivalt sisustatud ja riided ära määritud, et põhja all midagi ära ei lõhuks. Normaalse auto puhul ei peaks selliste asjade peale mõtlema...

3 paksu ja 9 kohvrit on hea näide, sellega saabki auto hakkama. Neljanda paksuga, kes neil kolmel süles tahab istuda, need nivomaadid enam hakkama ei saa, sest need suudavad kergitada ahtrit ainult tehase poolt ettenähtud (olematu) kandevõime ulatuses. Selline koorem katusel, mille mu 945 ilma erilise nurinata välja kannatab, surub 855 saba lootusetult vastu maad ja niimoodi vastu maad tuleb siis sellega ka koduni jõuda. Õnneks on normaalse vedrustusega Volvo kõrval olemas ja ükski töö sellepärast tegemata ei jää, kuid mingit kiidulaulu neile nivomaatidele minult tulemas pole.
Viimati muutis krss, 10 Nov 2017, 20:59, muudetud 4 korda kokku.

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 855

PostitusPostitas krss » 10 Nov 2017, 19:38

Muutsin teema pealkirja ja kirjutasin esimese postituse täiesti ümber. Ühtlasi tänan adminni, kes vahepealt mittevajalikud/tühjad postitused ära kustutas.

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 855

PostitusPostitas krss » 26 Okt 2018, 16:06

Vanade Volvode puhul siis jälle see iga-aastane update, et üv vormistamine ning lõbus elu jätkub. Neist 944 sõidab nn pühapäeviti, 945 talvel igapäevaselt ja suviti vaid koormaga (kärus või katusel või inimesi täispakituna) ning 855 paar-kolm sõitu iga nädala kohta. Detailidesse, mis sisaldaks vaid õlivahetusi ja kojameheharjade vahetuse stiilis infot, pole vast mõtet laskuda. Ainus lisaliigutus 945 puhul siiani on veidi soliidsemas mõõdus (225 laiad) tagarattad, nüüd on pneumoga vedrustus kõige kõrgemasse asendisse lastes kliirens võrreldav umbes seal kõrval seisva Terranoga. Vahetatud mootori temp.andur ning koos uue siduriga läks alla ka korralikumate hoovastiku puksidega käigukast.

Pilt

Õnnestus käia külas ka Soomes seal, kuhu teema alguses olevatel piltidel 945 läks. Elab seal veel lõbusamat elu kui varasemalt minu käes, tegeletud nii sisse- kui väljalaskega ning see on tunda ka tagumikudünoga. Pooleteise aasta ainsateks remontideks on esimeste pidurisupportite kelkude määrmine ja tagaluugiamordid on vahetatud, sest minu 4-luugiamordi süsteemi kõik komponendid andsid alla esimese karmi külmaga, kuna Eestis pole ju kunagi nii külm :D
Nagu piltideltki näha, siis alumiiniumist tagaluuk kipub oksüdeeruma ning värvitükid pudenevad sealt aegajalt maha, muus osas välimuselt päris kena, kuna soola see auto oma elus vist rohkem kunagi ei näe, põhjamaade eelised...

Pilt

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 965 ::: 855

PostitusPostitas krss » 03 Nov 2019, 23:14

Volvod ikka lagunevad pidevalt neile omases tempos. Lühikokkuvõte möödunud aastast.
944 tuli parandada ühte rehvi.
945 vahetatud kütusevoolik ja sidur koos kastiga (tegi häält juba ostes, Xadoga sai vaikseks, aga natuke liiga odavad asjad, et ennetuslikus mõttes see töö tegemata jätta). Kuna praktika näitas, et pneumovedrustust on kasutatud siiani ainult kõige kõrgemas asendis, tundus kõige mõistlikum asendada see tavavedrustusega (st tavaamordid ja pikad-jäigad vedrud). Pneumo süsteem töötas suvel hästi, aga külmaga lasi kusagilt nii palju õhku läbi, et vähemalt kuus korra pidi ikka saba autol kergitama hakkama, nüüd on püsivalt kõrge.
855-l vahetatud üks rooliots+kokkujooksu regull.
960-l on projekt, mis alles hakkab valmis saama.
See eelmine 945 elas uue omaniku käes üle "eurokraavi" :) . Auto sai uued tuled ja käigukastipadja ning tiival on nüüd väike mõlgike, õnneks ei löönud patjasidki lahti ning selle masina seiklusrikas elu jätkub.

krss
Kõva postitaja
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Nov 2006, 03:16

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 965 ::: 855

PostitusPostitas krss » 13 Okt 2020, 12:17

Ka sel aastal ei näita Volvod paremat vastupidavust:
944 - jälle üks rehv oli naela leidnud, lisakuluna veel kojameheharjad
945 - kojameheharjad
855 - üks pidurivoolik osutus takistuseks üv läbimisel, katuseluuk käib raskelt katuse sisse, hakkab vist kinni jääma.
960 - rooste likvideeritud, tehniliselt korda tehtud, sh ka palju pisiasju (vales faasis ühendatud kõlarid õigesti ühendatud, kõik kesklukud tööle pandud jne).

Vana ära müüdud 945 sõidab kah pidevalt, aga seal tekkis probleem süüteluku põhjaga, mis võttis endaga kaasa ka starteri (jäi peale) :D . Hea, et hammasvööle viga ei teinud. Kuna kandilistest autodest on pilte piisavalt, panengi pildi hoopis emotsioonist. St auto pole porine mitte põllurallist, vaid sellega käiakse mõnikord kalal kohtades, kuhu raskemate masinatega asja pole. Haug on 7,5kg.

Pilt

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: krss ::: 944 ::: 945 ::: 965 ::: 855

PostitusPostitas Indrekjj » 20 Apr 2021, 18:26

Viimane pilt on ajaloo hämarustesse lahkunud. Pane uuesti, tahaks sellist purakat näha!
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist