Re: wckd R (nagu Rahulik)
Postitatud: 24 Mai 2020, 23:25
Pole ammu siia midagi kirjutanud, aga see ei tähenda, et autoga miskit vahepeal toimunud poleks.. Eile näiteks panin mootorisse uue õli. Mineraali. Siis u. 25 minuti pärast lasin selle välja ja panin jälle mootorisse uue õli. jälle mineraali. Kui nüüd täpne olla, siis ka mootor millesse ma selle õli panin, on "uus".
Nimelt 2019 sügisepaiku hakkas aina usutavamaks saama tõsiasi, et R'i mootorit on tabanud see, mis neid tabama peab - kuskil silindriseinas mõra. Seega hakkasin vaikselt asendusmootori jaoks juppe koguma. Kaasfoorumlaselt soetasin 81mm silindriga B5234T3 (2001 T5) mootori, teiselt kaasfoorumlaselt mõningad tihendid puhtamuidu.
Kuna mul autot üldiselt liikumiseks vaja ja R mingil määral siiski kannatas veel sõita, sai plaaniks asendussüda võimalikult suures osas enne kokku saada, kui originaali välja hakkan tõstma. Järgnes korralik doos googeldamist ja tükk-tüki haaval erinevate kompnentide otsimist-tellimist. Tartus (vist) juppideks tehtud roheliselt R'ilt sain väntvõlli ja karteri, kuna õigete parameetritega kolbe ilmselt Volvo enam ei tee ja ka kasutatuid või mõne muu tootja kataloogikaubana ei õnnestunud leida, sai läbi vivaperformance'i tellitud custom Wiseco 81,5mm 9:1 kolvid (mis tulid koos rõngastega) ja sinna juurde K1 kepsud. Mingi hetk käis mainitud T5 mootori plokk koos karteriga Pärnus pesus (Aquablast) ja seejärel läks plokk koos kauaoodatud kolbidega Liguri juurde puurimisse / lihvimisse.
Vahemärkusena võib mainida, et üpris närvesööv on Volvo värvimaatriksisüsteemi järgi õiges mõõdus vändasaalesid hankida. Plokk, kolvid, kepsud, saaled, tihendid suuremas osas käes, rõngavahed paigas, tuli julgus kokku võtta ja see kompott kuidagi kokku keerata.
Siis tuli mingi viirus, kõigil hakkas puhkus, sobib - distantseerusin kohusetundlikult garaazi ja panin auto pukkidele. Kuigi räägitakse, et P2 kerel on pea võimatu mootorit ülevaltpoolt sisse-välja liigutada (eriti manuaal ja awd puhul), otsustasin, et mul ei ole tõstukit, seega tuleb hakkama saada kuidagi. Kuidagi saingi.
Plokikaas läks Windorfi lihvimisele, Tiit tegi mingit raadiusmäädzikut klapipesade ja õhukanalitega ka, lisaks regullis klapivahed ja vahetas sääretihendid.
Loomulikult hakkas siinkohal ilmnema igasugu lisakulutusi ja aega nõudvaid ootamatusi - hooratas käis Jõhvis (Multiservis) taastamisel, turbo käis Lätis (Turbomotors) taastamisel, sai uue võlli ja tiiviku ja midagi veel vist, see mujaoks liiga peen tehnika, et detailidest pajatada.
Lisaks ilmnes, et väljalaske VVT hub on suht õhtal, selle panin lõpuks uue INA oma.
Kui kõik jupid olid jälle kenasti garaazis, panin nad oma parimate teadmiste järgi kokku ja lõpuks ka omale kohale kapoti all. Esimene käivitus lõppes kauni õlifontääniga, aga sellest hoolimata on märkimisväärne, et käivitus kui selline oli edukas kuna see mu esimene "build" ja puhtalt internetiharidusel põhinev, siis mingit garantiid ei olnud, et kogu kupatus esimesest sädemest õhku ei lenda. Aga ei lennanud.
Õli tuli hoopis roolivõimupumba võlli vahelt miskipärast. Seda võib seletada asjaolu, et ma omast lollusest tegin kogemata selle pumba lahti korra. Panin küll ilusti tihendatult kokku tagasi aga ju seal miskit läks vasakule. Igaljuhul oli mul õnneks eelpoolmainitud T5 mootoriga kaasa tulnud tagavara pump, mis (erineva rattamõõdu tõttu) uue soonrihmaga täitsa laitmatult ei leki. Hetkeseisuga on nii, et ~70km on see "uus" mootor sõitnud ja esmapilgul tundub, et sõidab veel.
Ühtki leket, ebasobilikku heli, ega veakoodi pole seni veel ilmnenud aga eks tuleb hoolega jälgida esialgu. Ma ise arvan, et kui miskit oleks oluliselt valesti läinud kogu selle protsessi juures, oleks praeguseks tükid taga, seega kõige hullemini ei ole läinud ehk. Siiski - kundepoolne udutuli ei põle enam, ei teagi, kas unustasin pistiku lahti või mis tal hakkas. Kuskil uue nädala lõpupoole panen jälle uue õli mootorisse. Arvatavasti sünteetilise.
Muus osas - kogu selle tramburai ajal avastasin üks hetk, et kogu see Volvo piu-pau-premium-sound ei tundu liiga premium ja seda põhjusega - üks esiukse suur kõlar oli totaalselt kinni ega teinud piuksugi. Seega esiuste suured kõlarid asendasin peaaegu õiget mõõtu Rainbow elementidega. Ja kui juba heliga tegelemiseks läks, pigitasin uksed ja kuudi ära. Arvan, et sai vaiksemaks küll salongi.
Üks hetk sai esiklaas vahetatud, sestet täke. Õnneks oli kasko. Kahjuks oli nädala pärast uus klaas ka katki, sestet praak. Pragu on endiselt klaasis, aga kuna ta jääb juhikohalt vaadates täpselt peegli taha, kipub ununema. Ühesõnaga tahab tegelemist.
Suveks on plaane niipalju, et need Odysseused lasta korda teha / värvida ja flantsidega alla istutada, et saaks talverattad hoida eraldi suveratastest. Samuti Snabbi high-flow katiga downpipe (mis juba ~poolteist kuud usast tuleb) kõhualla kruttida ja siis on vaja Gustavi jutule minna. Kui olud on armulised siis äkki ka Do88 intercooler. Ja mingi imevahendiga vaja sisu korralikumaks küürida. Seniks päikest.
TLDR:
"Uus" mootor:
- ilmselt kuskil ~2.4L töömahtu
- B5234T3 plokk puuritud 81.5mm
- "Shim'id" (deeworks.ca)
- R plokikaas
- R 93.2mm vänt
- K1 Technologies kepsud
- Wiseco custom 81.5mm kolvid 9:1C/R
- Do88 sisselasketorud
- Turbosmart shortie väline CBV
- Volvo saaled / tihendid
- Reinz MLS
- Bosch küünlad
- Uus PCV jms.
- Motul mineraalõli
- Vanad (originaalmootorilt) süütepoolid, pihustid, kolled, mõned andurid
- Taastatud turbo, DMF hooratas, uus LUK sidur ja töösilinder, uus väljalaske VVT jne.
Pilte üritasin protsessi jooksul võimalikult palju teha, kui midagi detailset huvitab, küsi
Edit: vaat kui sobivalt uus lehekülg ka siin teemas
Nimelt 2019 sügisepaiku hakkas aina usutavamaks saama tõsiasi, et R'i mootorit on tabanud see, mis neid tabama peab - kuskil silindriseinas mõra. Seega hakkasin vaikselt asendusmootori jaoks juppe koguma. Kaasfoorumlaselt soetasin 81mm silindriga B5234T3 (2001 T5) mootori, teiselt kaasfoorumlaselt mõningad tihendid puhtamuidu.
Kuna mul autot üldiselt liikumiseks vaja ja R mingil määral siiski kannatas veel sõita, sai plaaniks asendussüda võimalikult suures osas enne kokku saada, kui originaali välja hakkan tõstma. Järgnes korralik doos googeldamist ja tükk-tüki haaval erinevate kompnentide otsimist-tellimist. Tartus (vist) juppideks tehtud roheliselt R'ilt sain väntvõlli ja karteri, kuna õigete parameetritega kolbe ilmselt Volvo enam ei tee ja ka kasutatuid või mõne muu tootja kataloogikaubana ei õnnestunud leida, sai läbi vivaperformance'i tellitud custom Wiseco 81,5mm 9:1 kolvid (mis tulid koos rõngastega) ja sinna juurde K1 kepsud. Mingi hetk käis mainitud T5 mootori plokk koos karteriga Pärnus pesus (Aquablast) ja seejärel läks plokk koos kauaoodatud kolbidega Liguri juurde puurimisse / lihvimisse.
Vahemärkusena võib mainida, et üpris närvesööv on Volvo värvimaatriksisüsteemi järgi õiges mõõdus vändasaalesid hankida. Plokk, kolvid, kepsud, saaled, tihendid suuremas osas käes, rõngavahed paigas, tuli julgus kokku võtta ja see kompott kuidagi kokku keerata.
Siis tuli mingi viirus, kõigil hakkas puhkus, sobib - distantseerusin kohusetundlikult garaazi ja panin auto pukkidele. Kuigi räägitakse, et P2 kerel on pea võimatu mootorit ülevaltpoolt sisse-välja liigutada (eriti manuaal ja awd puhul), otsustasin, et mul ei ole tõstukit, seega tuleb hakkama saada kuidagi. Kuidagi saingi.
Plokikaas läks Windorfi lihvimisele, Tiit tegi mingit raadiusmäädzikut klapipesade ja õhukanalitega ka, lisaks regullis klapivahed ja vahetas sääretihendid.
Loomulikult hakkas siinkohal ilmnema igasugu lisakulutusi ja aega nõudvaid ootamatusi - hooratas käis Jõhvis (Multiservis) taastamisel, turbo käis Lätis (Turbomotors) taastamisel, sai uue võlli ja tiiviku ja midagi veel vist, see mujaoks liiga peen tehnika, et detailidest pajatada.
Lisaks ilmnes, et väljalaske VVT hub on suht õhtal, selle panin lõpuks uue INA oma.
Kui kõik jupid olid jälle kenasti garaazis, panin nad oma parimate teadmiste järgi kokku ja lõpuks ka omale kohale kapoti all. Esimene käivitus lõppes kauni õlifontääniga, aga sellest hoolimata on märkimisväärne, et käivitus kui selline oli edukas kuna see mu esimene "build" ja puhtalt internetiharidusel põhinev, siis mingit garantiid ei olnud, et kogu kupatus esimesest sädemest õhku ei lenda. Aga ei lennanud.
Õli tuli hoopis roolivõimupumba võlli vahelt miskipärast. Seda võib seletada asjaolu, et ma omast lollusest tegin kogemata selle pumba lahti korra. Panin küll ilusti tihendatult kokku tagasi aga ju seal miskit läks vasakule. Igaljuhul oli mul õnneks eelpoolmainitud T5 mootoriga kaasa tulnud tagavara pump, mis (erineva rattamõõdu tõttu) uue soonrihmaga täitsa laitmatult ei leki. Hetkeseisuga on nii, et ~70km on see "uus" mootor sõitnud ja esmapilgul tundub, et sõidab veel.
Ühtki leket, ebasobilikku heli, ega veakoodi pole seni veel ilmnenud aga eks tuleb hoolega jälgida esialgu. Ma ise arvan, et kui miskit oleks oluliselt valesti läinud kogu selle protsessi juures, oleks praeguseks tükid taga, seega kõige hullemini ei ole läinud ehk. Siiski - kundepoolne udutuli ei põle enam, ei teagi, kas unustasin pistiku lahti või mis tal hakkas. Kuskil uue nädala lõpupoole panen jälle uue õli mootorisse. Arvatavasti sünteetilise.
Muus osas - kogu selle tramburai ajal avastasin üks hetk, et kogu see Volvo piu-pau-premium-sound ei tundu liiga premium ja seda põhjusega - üks esiukse suur kõlar oli totaalselt kinni ega teinud piuksugi. Seega esiuste suured kõlarid asendasin peaaegu õiget mõõtu Rainbow elementidega. Ja kui juba heliga tegelemiseks läks, pigitasin uksed ja kuudi ära. Arvan, et sai vaiksemaks küll salongi.
Üks hetk sai esiklaas vahetatud, sestet täke. Õnneks oli kasko. Kahjuks oli nädala pärast uus klaas ka katki, sestet praak. Pragu on endiselt klaasis, aga kuna ta jääb juhikohalt vaadates täpselt peegli taha, kipub ununema. Ühesõnaga tahab tegelemist.
Suveks on plaane niipalju, et need Odysseused lasta korda teha / värvida ja flantsidega alla istutada, et saaks talverattad hoida eraldi suveratastest. Samuti Snabbi high-flow katiga downpipe (mis juba ~poolteist kuud usast tuleb) kõhualla kruttida ja siis on vaja Gustavi jutule minna. Kui olud on armulised siis äkki ka Do88 intercooler. Ja mingi imevahendiga vaja sisu korralikumaks küürida. Seniks päikest.
TLDR:
"Uus" mootor:
- ilmselt kuskil ~2.4L töömahtu
- B5234T3 plokk puuritud 81.5mm
- "Shim'id" (deeworks.ca)
- R plokikaas
- R 93.2mm vänt
- K1 Technologies kepsud
- Wiseco custom 81.5mm kolvid 9:1C/R
- Do88 sisselasketorud
- Turbosmart shortie väline CBV
- Volvo saaled / tihendid
- Reinz MLS
- Bosch küünlad
- Uus PCV jms.
- Motul mineraalõli
- Vanad (originaalmootorilt) süütepoolid, pihustid, kolled, mõned andurid
- Taastatud turbo, DMF hooratas, uus LUK sidur ja töösilinder, uus väljalaske VVT jne.
Pilte üritasin protsessi jooksul võimalikult palju teha, kui midagi detailset huvitab, küsi
Edit: vaat kui sobivalt uus lehekülg ka siin teemas