JanP, Volvo 240GL Classic '92 B230F+T

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas Loff » 18 Jaan 2015, 21:31

JanP kirjutas:Ja rumalate küsimuste rubriiki ka midagi. Välistempi näidiku tabloo on neljakohaline, aga temperatuur võtab sealt vaid 2 kohta.


Kolmas koht on miinusmärgi jaoks!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas thema55 » 18 Jaan 2015, 22:33

Kas ei olnud võimalik välistempi näidikut ka fahrenheite kuvama panna... Punane indikaator peaks hoiatama jäiste teeolude eest.

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 18 Jaan 2015, 23:39

Jälle natuke targem ja küsimusi tuleb veel. Makk nõuab sisse lülitades koodi, kas selle saab netis mõnel lehel lahti murda või peaks lausa IA-sse pöörduma murega? Kuivale jutule lisaks ka pilte.
Pilt
Pilt
Viimati muutis JanP, 10 Juun 2018, 19:13, muudetud 1 kord kokku.
2x240

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas Jarmo » 19 Jaan 2015, 08:53

Sikuta makk välja ja vaata kas sellele pole ehk kuskile peale kirjutatud koodi. Mõnikord on.
Ning kui sul autoga juhuslikult ehk mõned kasutusjuhendid-hooldusraamatud kaasa tulid, siis võid ka need üle vaadata, eelmised omanikud mõnikord on koodi kirjutanud kuskile sinna, meelespeaks. Või ka lihtsalt kuskile kindalaekasse jne...
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 25 Jaan 2015, 17:27

Maki koodi ma hetkel kuskilt leida ei suutnud. Aga see on natuke teisejärguline ka hetkel.
Kasutaja Volvo75 käest ostsin käigukastile tala. Käisin keemiaga üle, happekrunt, värv selga ja kereõõnsuste vaha sisse ning seejärel tala alla. Väga kaunis.
See andis võimaluse teha esimese pikema proovitiiru, et testida pidureid. ABS suristas, rattad blokeerusid ja kässar võttis ka kallaku peal. Ei meeldinud aga see, et proovisõidu ajal läks armatuuris põlema lambda tuli. Asi võib olla muidugi ka 5a vanas küttes, mis seal paagis sees jätkuvalt. Uus bensiinifilter on ka ostetud ning ootab külge keeramist. Plekid naastudega leidsid ka oma koha auto all.
Pilt
2x240

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas thema55 » 29 Jaan 2015, 12:53

Tea, kui õige see soovitus on, aga ma kustutasin oma lambda tule hoiatuse lihtsalt ära (2-1-2) ja ootan pikemat aega, et ta uuesti põlema läheks.
Tala on lihtsalt vaimustav! :D

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 16 Veebr 2015, 18:55

Kustutasin ära ja tegin ka veakoodide lugemise, hetkel ühtegi polnud.
Juhtusin taas kokku vana omanikuga ja tal õnnestus üles leida kaart, maki koodidega. Ürgse välimusega makk ja papist kõlarid hakkasid meeldivalt mängima. Vahetatud asjade nimekirja võib lisada ka esitule reflektori ja kütusefiltri.
Vana omaniku käest sain ka tagaklaasile tuulesuunaja/luugitiiva, mis kunagi ühest kinnitusest olla katki läinud. Minu maitse järgi ta sinna istub ja ka koha leiab.
Pilt
Pilt
Viimati muutis JanP, 10 Juun 2018, 19:14, muudetud 1 kord kokku.
2x240

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas Loff » 16 Veebr 2015, 22:01

Kas see sammal on disainielement või millalgi läheb masin pessu ka?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
kurivaim
Kõva postitaja
Postitusi: 187
Liitunud: 10 Aug 2012, 13:51
Asukoht: Kuressaare / Ääsmäe

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas kurivaim » 16 Veebr 2015, 23:24

Minu kahesajasel oli samasugune tiib taga. Tugeva tuulega lendas see pooleks ja otse taga sõitva rekka rataste alla. Päris kahju oli. Aga selline "nokk" oleks õigem teha reaalsete kinnitustega ja alumiiniumist.
Volvo 744 1988 B230F
Volvo 245 1983 D24

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 17 Veebr 2015, 01:56

Disainielemendina oleks sammal kindlasti omal kohal, kuid pesulani sõitmist takistab hetkel kindlustuse ja ÜV puudumine. Aga naljaga pooleks, selle Volvoga on umbes sama seis nagu Su tsiklitega, et remondirõõmu on rohkem, kui sõidurõõmu :D

Vaatan selle tiiva kinnitused kriitilise pilguga üle.
2x240

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas supp » 17 Veebr 2015, 17:55

200jase volvoga pole mingit remontimise röömu, ehk teed ühekorra korda (saiaraha maksavad asjad) ja siis on 10a mureta, paraku on niiet, eelmine omanik ongi just 10a tagasi hooldanud autot
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 17 Veebr 2015, 18:46

supp kirjutas:200jase volvoga pole mingit remontimise röömu, ehk teed ühekorra korda (saiaraha maksavad asjad) ja siis on 10a mureta, paraku on niiet, eelmine omanik ongi just 10a tagasi hooldanud autot

Nii nad väidavad jah, aga varsti hakkab asi õnneks ühele poole ka saama.

Täna tegelesin keskluku tööle panemisega. Vahetasin juhiukse sees keskluku mootori ära, lisaks oli juhtmete läbiviigu sees üks juhe katki. Kui selle ära paikasin, hakkas armatuuri sees relee klõpsuma ja v. tagumine ning pagasilukk ka tööle. Teise poole ustel liigutab nuppu natuke üles-alla. Homme sukeldun nende uste sisse.
2x240

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 27 Veebr 2015, 22:02

Long time, no see. Täna jõudis kätte päev, mil käisin autot ÜV punktis näitamas. Vahetamist vajavad rooliotsad, üks šarniir ja taga üks pidurivoolik. CO ja HC näidud olid ka väga mööda, ilmselt on vaja teha lambda vahetus, kuna segu oli ikka ülirikas. Lisaks läks uuesti põlema lambda tuli ning veakoodiks ütles ka 2-1-2. Üks reflektor ei andnud ka korraliku valgusvihku.
Positiivse poole pealt, pidurid olid korras ja näidud ühtlased. Lasin autot natuke pesta ka.
Pilt
Viimati muutis JanP, 10 Juun 2018, 19:14, muudetud 1 kord kokku.
2x240

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas JanP » 02 Mär 2015, 18:14

Vaatamata lõppematule nohule ja valutavale kurgule, veetsin järjekordse päeva Volvo seltsis. Kuna masin pole soojalt minu käes kordagi hästi käinud, siis hakkasin probleemi otsima. ÜV-st oli selge, et läbi on lambdaandur, seega külge läks teine lambda ja otsustasin ära puhastada ka TB. TB oli päris jubeda sodiga seestpoolt kaetud, aga nüüd sai päris hea. Kustutasin lambda veakoodi ära, kuid ikka ei käinud mootor hästi, lonkas tühikäigul ja tõmbas altotsast hinge kinni. Kui natuke rohkem pöördesse läks, käis juba paremini. Natuke guugeldamist ja sai selgeks, et paagisisene pump võib olla ära surnud. Tõmbasingi pagasiruumis luugi maha ja lasin 12V peale, vaikus. Pump koos tasemeanduriga välja ja otse akult, ikka ei midagi. Kõndisin siis teise garaaži ja otsisin varudest välja ühe sarnase pumba, pärit on ta minu TL1000 tsikli küljest. Natuke modifitseerimist ja külge ta istuski. Kõik vastupidi tagasi kokku ja proovisõidule. Käib edasi hästi ja lonkamine ka kadunud. Great success.
2x240

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: JanP, Volvo 240GL Classic '92

PostitusPostitas thema55 » 04 Mär 2015, 22:31

Reflektori võid hea õnne korral õrnalt puhastades läikima saada, kui pole muidugi juba mustaks põlenud. Tule väljasaamiseks soovitan mutreid aegsasti leotama hakata, liigset jõudu rakendades on oht plastikkorpuses kinnitused siledaks keerata.
Kas põhjaalune pump teeb või tegi enne ka häält? Mu 2sajasel kostub põhja alt pininat, mis viitaks nagu paagisisese pumba kehvale tööle... Samas muudest teemadest on silma jäänud, et tagaveoliste bensiinipump ongi häälekas.
Scorpiused ongi ära ostetud? :o


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist