JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 13 Dets 2013, 17:16

Mul vist ei käi need tuled kuskile käivitamisel. Pole väga süvenenud ka tegelikult. Eks üritan tähele panna kui auto juurde jõuan :) Kõrgusregulaatorit lüliti juures küll ei ole.

Kasutaja avatar
ain158
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Juun 2013, 13:01
Asukoht: Tapa

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas ain158 » 14 Dets 2013, 10:08

Kõige lihtsam viis kuidas kontrollida seda kõrgusregulaatorit on see kui sa vajutad auto tagumiku allapoole ja hoiad mõne sekundi.. Kui regulaator töötab siis ta laseb tuled automaatselt allapoole (aja ninaga seina poole on paremini näha).
Ja nii nagu sinul siis ka minu tuled ei liigu käivitamisel üles alla... Aga kui pargin nina kergelt kõrgemal, siis käivitades laseb küll tuled allapoole.
S60 2.4 D5 120kw 2004

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 14 Dets 2013, 10:13

Tänud info eest. Üritan varsti asja selgeks teha.

Kasutaja avatar
ain158
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Juun 2013, 13:01
Asukoht: Tapa

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas ain158 » 14 Dets 2013, 10:29

JohV50 kirjutas:Briti volvofoorumist jäi silma selline rida: "/.../ adjuster on the dashboard /.../". Mingi junn mul seal keset armatuuri on küll :P


Hakkasin mõtlema selle "junni" peale, ja see ei tohiks olla see kõrgusregulaator sest see "junn" armatuuri keskel on ka masinatel millel ei ole xenoneid.
Kui ma õigesti mäletan siis ma kusagilt kunagi lugesin, et xenon peaks toimima läbi kaldeanduri mis peaks paiknema kusagil pagasiruumis (kus täpselt ei kujuta ette)
S60 2.4 D5 120kw 2004

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas allan » 14 Dets 2013, 10:48

ain158 kirjutas:
JohV50 kirjutas:Briti volvofoorumist jäi silma selline rida: "/.../ adjuster on the dashboard /.../". Mingi junn mul seal keset armatuuri on küll :P


Hakkasin mõtlema selle "junni" peale, ja see ei tohiks olla see kõrgusregulaator sest see "junn" armatuuri keskel on ka masinatel millel ei ole xenoneid.
Kui ma õigesti mäletan siis ma kusagilt kunagi lugesin, et xenon peaks toimima läbi kaldeanduri mis peaks paiknema kusagil pagasiruumis (kus täpselt ei kujuta ette)


Armatuurlaua keskel olev junn on sunlight sensor, mis vajadusel kliima võimsust suurendab päikese käes.
Adjuster on tuledelüliti juures olev ratas, millest saab tulesid üles-alla kruvida, kui see on olemas, siis ei ole automaatset regulli ja tõenäoliselt isepaigaldatud Xenonid. Kõige lihtsam, nagu juba mainitud, sihi ninaga seina poole ja astu pagassi, vaata kas kruvib tuled madalamaks.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 14 Dets 2013, 10:50

Jah, vaatasin seda "junni" eile ja sain ise ka aru, et vaevalt see xenonitega seotud on. Kõrgusregulatsiooni ratast mul lülitite juures pole. Aga jah, õhtul proovin seda pagassi astumist :)

-edit-
Nonii, sõitsin siis igasugu kallakute peale ja üritasin ka pagassi istuda (2-kesi). Ei toimu seal mingit korrigeerimist. Peaks vaatama, kas need sensorid mul üldse olemas.
Pilt

Siit Swedespeed USA Volvofoorumi teemast paistab, et mõnedel ülelahe poistel (Kanada) ka uuena esindusest ostetud autodel ei ole seda regulaatorit (või vähemalt ei tööta). Eks varsti uurin veel seda asja, kas on kuskilt midagi katki (sensoritega), murdunud (regulaatorid ise) või on mingi kolmas mure. Seda, et xenon'id oleks järelpaigaldatud, ma väga ei usu.

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 15 Dets 2013, 16:21

Oijah, eile käisin tankimas ja bensukast minema sõites oli auto täiesti segamini peast. SRS AIRBAG SERVICE ja ANTI-SKID SERVICE (hollandikeelsed versioonid) tekstid olid ees, airbagi tuli põles, "ohukolmnurk" vms tuli põles, kojamehed käisid non-stop, kangi asend ei muutnud midagi. Suunatuled ei töödanud, kaugtuled peale ei jäänud, bensuseier kukkus nulli, pagasiluuk lahti ei tulnud, kesklukk ei töödanud, aknapesu ei töödanud. Kindlasti oli vigu veel, aga kõike ei hakanud katsetama. Võtsin ööseks akujuhtmed maha ja hakkasin googeldama. Tundub, et ei olegi nii ebatavaline S40/V50 puhul, et elektrisüsteem täiega segast paneb. Samuti S60 puhul pidi samalaadseid muresid esinema. Ja mitte ainult 2004-2005 vms autodel, vaid täpselt samad häired on ka täiesti uutel mudelitel. Siit lähemalt: http://wheels.blogs.nytimes.com/2013/09 ... lems/?_r=0 ..

No igatahes hakkasin siis uurima, milles asi võib olla. Nagu elektrisüsteemidele kohane, siis variante on tuhandeid. ABS sensorid, halb aku, igasugu vidinad ühesõnaga - ei jäänud kõik meeldegi. Laias laastus oli pilt selline, et kas viga on mingis massilühises nt kapoti all, lahtises (ECM) pistikus kõrvalistuja jalge juures või akus - nendel juhtudel on asi küllaltki hästi. Teine kategooria on mõni andur või midagi sellist, mis oma hinnaklassi poolest jääks keskele. Ja viimane variant, et ECM (Electronic Control Module vist oli) on läbi. Paljudel vahetati ära erinevas ulatuses juhtmepuid autos, erinevaid kontrollmooduleid jms. Mõnel juhul probleem kadus, teistel juhtudel tekkis aja pärast uuesti. ECM hinnaks oli UK-s vist 800 naela + tööraha + reprogramming, Uus-Meremaal 2x samapalju. Mõningatel juhtudel aitas ka ECM lahtivõtmine ja puhastamine korrosioonist jms, aga mitte alati jäädavalt. Ühesõnaga tuju läks suht halvaks seda lugedes. Isal oli kunagi S70, millel tekkisid ka mingid ajuprobleemid. Esinduses küsiti 30 000 EEK. Andis igatahes auto esindusse ja võttis uue Volvo asemele sealt, vana S70 eest anti 30 000 krooni jagu hinnast alla (S70 hinnad olid siis ~100 000 tegelikult).

Kokkuvõttes hetkeseisuga minul vedas. Lahti oli kõigest ECM'i pistik kõrvalistuja jalge juures. Illustreeriv materjal: http://www.youtube.com/watch?v=FHyE8Vm1QIA
Küll aga jäi mulle silma, et 2005a (vist) mudelite mingitel kontrollmoodulitel (ei leia hetkel seda lehte üles, kust seda lugesin, ja ei mäleta täpselt, mis elektroonikakarbikesest seal juttu oli) pidi olema üsna s*tt isolatsioon vee eest ja paljudel on elektroonika maha kärsanud/muul viisil koostöö lõpetanud seetõttu. Ühesõnaga peaks vist profülaktika mõttes seda asja uurima ja midagi ette võtma, sest 2000EUR ei ole küll huvi lähemas tulevikus välja käia sellele IA-maffiale. Siit veel kolmas asi - üsna murelikuks teeb see Volvo poliitika, et software'iga seonduvaid ettevõtmisi saab teha ainult Rootsi serveriga ühenduses olev ametlik esindus, kes kasseerib kõige eest täiesti ebareaalseid summasid. Võõra auto mooduleid külge panna polevat võimalik ja uued maksavad rohkem kui su auto. Natuke kurb. Sõidurõõmu justkui auto pakub, aga ..

Siim
Foorumi veteran
Postitusi: 1750
Liitunud: 13 Juul 2008, 22:24
Asukoht: Viljandi/Rootsi

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas Siim » 15 Dets 2013, 16:56

JohV50 kirjutas:üsna murelikuks teeb see Volvo poliitika, et software'iga seonduvaid ettevõtmisi saab teha ainult Rootsi serveriga ühenduses olev ametlik esindus, kes kasseerib kõige eest täiesti ebareaalseid summasid. Võõra auto mooduleid külge panna polevat võimalik ja uued maksavad rohkem kui su auto. Natuke kurb. Sõidurõõmu justkui auto pakub, aga ..


Ära muretse, Volvo pole ainuke.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95

Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 15 Dets 2013, 17:18

ziim kirjutas:Ära muretse, Volvo pole ainuke.

Nojah. Jääb üle vaid loota, et ei teki selliseid 2000-euriseid probleeme. See paneks mu Volvo igatahes pikaks ajaks seisma.
Hooldusraamatu järgi on minu autot hooldatud kuni 2009-ni siin: http://www.louisbrussels.be/ - peaks olema Brüsseli ametlik Volvo esindus. Huvitav, kas nad e-maili peale jagavad ka infot (VIN-koodi järgi), milliseid töid selle 5 aasta jooksul seal tehti? Loodetavasti palju lapsehaigusi on välja ravitud :)

Ja kui natuke rohkem aega tekib, siis üritan ka üles leida selle foorumiteema, kus räägiti V50 elektroonikamoodulite veekindluse probleemidest, ja üritada omalt poolt midagi teha, et seda probleemi minimeerida.

Üks tore asi kah vahelduseks - sai klaasid ära toonitud. Taga on 95% toon ja tagaistuja klaasid 80% toon. Tagaistuja klaasid võiks tumedamad olla, aga üldmulje jäi niimoodi ilmselt siiski soliidsem.
Pilt
ja peale pesu ..
Pilt
Tegin Tartus (http://www.toonimine.eu/ - hind oli oluliselt parem kui Tallinnas pakuti) ja tööga olen rahul.
Veel eemaldasin tagant V50 märgi. Ei häbene midagi, aga lihtsalt meeldib clean-look. Õpetused siin: http://www.youtube.com/results?search_q ... to+debadge

Kasutaja avatar
soca
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 12 Okt 2012, 06:15

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas soca » 17 Dets 2013, 15:51

JohV50 kirjutas:Oijah, eile käisin tankimas ja bensukast minema sõites oli auto täiesti segamini peast. SRS AIRBAG SERVICE ja ANTI-SKID SERVICE (hollandikeelsed versioonid) tekstid olid ees, airbagi tuli põles, "ohukolmnurk" vms tuli põles, kojamehed käisid non-stop, kangi asend ei muutnud midagi. Suunatuled ei töödanud, kaugtuled peale ei jäänud, bensuseier kukkus nulli, pagasiluuk lahti ei tulnud, kesklukk ei töödanud, aknapesu ei töödanud. Kindlasti oli vigu veel, aga kõike ei hakanud katsetama. Võtsin ööseks akujuhtmed maha ja hakkasin googeldama. Tundub, et ei olegi nii ebatavaline S40/V50 puhul, et elektrisüsteem täiega segast paneb. Samuti S60 puhul pidi samalaadseid muresid esinema. Ja mitte ainult 2004-2005 vms autodel, vaid täpselt samad häired on ka täiesti uutel mudelitel. Siit lähemalt: http://wheels.blogs.nytimes.com/2013/09 ... lems/?_r=0 ..

No igatahes hakkasin siis uurima, milles asi võib olla. Nagu elektrisüsteemidele kohane, siis variante on tuhandeid. ABS sensorid, halb aku, igasugu vidinad ühesõnaga - ei jäänud kõik meeldegi. Laias laastus oli pilt selline, et kas viga on mingis massilühises nt kapoti all, lahtises (ECM) pistikus kõrvalistuja jalge juures või akus - nendel juhtudel on asi küllaltki hästi. Teine kategooria on mõni andur või midagi sellist, mis oma hinnaklassi poolest jääks keskele. Ja viimane variant, et ECM (Electronic Control Module vist oli) on läbi. Paljudel vahetati ära erinevas ulatuses juhtmepuid autos, erinevaid kontrollmooduleid jms. Mõnel juhul probleem kadus, teistel juhtudel tekkis aja pärast uuesti. ECM hinnaks oli UK-s vist 800 naela + tööraha + reprogramming, Uus-Meremaal 2x samapalju. Mõningatel juhtudel aitas ka ECM lahtivõtmine ja puhastamine korrosioonist jms, aga mitte alati jäädavalt. Ühesõnaga tuju läks suht halvaks seda lugedes. Isal oli kunagi S70, millel tekkisid ka mingid ajuprobleemid. Esinduses küsiti 30 000 EEK. Andis igatahes auto esindusse ja võttis uue Volvo asemele sealt, vana S70 eest anti 30 000 krooni jagu hinnast alla (S70 hinnad olid siis ~100 000 tegelikult).

Kokkuvõttes hetkeseisuga minul vedas. Lahti oli kõigest ECM'i pistik kõrvalistuja jalge juures. Illustreeriv materjal: http://www.youtube.com/watch?v=FHyE8Vm1QIA
Küll aga jäi mulle silma, et 2005a (vist) mudelite mingitel kontrollmoodulitel (ei leia hetkel seda lehte üles, kust seda lugesin, ja ei mäleta täpselt, mis elektroonikakarbikesest seal juttu oli) pidi olema üsna s*tt isolatsioon vee eest ja paljudel on elektroonika maha kärsanud/muul viisil koostöö lõpetanud seetõttu. Ühesõnaga peaks vist profülaktika mõttes seda asja uurima ja midagi ette võtma, sest 2000EUR ei ole küll huvi lähemas tulevikus välja käia sellele IA-maffiale. Siit veel kolmas asi - üsna murelikuks teeb see Volvo poliitika, et software'iga seonduvaid ettevõtmisi saab teha ainult Rootsi serveriga ühenduses olev ametlik esindus, kes kasseerib kõige eest täiesti ebareaalseid summasid. Võõra auto mooduleid külge panna polevat võimalik ja uued maksavad rohkem kui su auto. Natuke kurb. Sõidurõõmu justkui auto pakub, aga ..


heh, sa pole ainuke. Endal oli sama jama paar kuud peale ostu. Täpselt samad sümptomid mis sinul, kojamehed hakkasid ise tööle, ANTI-SKID SERVICE VEREIST kiri kogu aeg ees ja sõidu ajal lõi auto avariireziimi ning ühe korra jäingi täitsa tee äärde ja tõmmati mind teise autoga koju. Auto sai viidud kohalike elektrispetside juurde ja nagu ikka sinna viies olid kõik vead järsku kadunud ja asi töötas jälle :lol: ...Jätsin auto neile nädalaks kuna ise läksin tööle, sõitsid nad ka ise sellega natuke nädala jooksul ja viga ikkagi uuesti enam ette ei löönud. Puhastasid lihtsalt plokid ja juhtmestiku ära ja asi töötas aasta aega ehk selle aasta novembrini kui hakkas jälle jamama. Seekord õnneks mitte nii ekstreemselt, lihtsalt spidokas ei põlenud ühtegi tuld ja ei näidanud ei kiirust ega pöördeid ega midagi kuid muidu auto sõitis. Sai uuesti viidud samade tüüpide juurde ja seekord oli asi selles, et plokk mis asub juhipoolse esimese ratta peal oli niiskust saanud ja sellest ka jamad. Puhastati ära ja pandi ilusti hermetsiga kinni ja asi korras jälle.

Tüüp kes mõlemal korral mul need asjad korda tegi ütles, et on kaks autotootjat kes topivad oma plokke idiootsetesse kohtadesse, üks on volvo ja teine on audi. Alalõpmata pidi talle nendelt kahelt autotootjalt samade probleemide autosid tulema.

Ah jaa, Tere Tulemast klubisse ja kas värv on tumesin. metallik? :mrgreen:
Volvo V50 Summum, 2005

Tired of German tehcno?
Try some Swedish metal.
Volvo

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 17 Dets 2013, 16:38

Tervitused, soca! Värviks jah tumesinine metallik, aga täpset värvinimetust/-koodi pole jõudnud veel vaadata.

Igatahes peab vist kah hermeetikuga üle käima need karbikesed, ehk sisugi üle vaatama. Parem oleks kui kuskil kaugel tee peale ei jää sellise jama pärast.

Mõlgutan siin mõtteid, et laseks veljed Plasti Dip'iga (elastne kummilaadne aine, mida kantakse peale nagu värvi) üle. Esialgu talveks, kaitseb soola eest, aga kes teab - võib-olla püsib hästi ja hakkab meeldima :) Värviks oleks siis mattmust. Teine väike idee on selline, et tagutuled võiks ära kiletada. Esiteks kaitseb see tuleklaase, teiseks saaks kasutada mingit kerge tooniga kilet ja muuta auto üldmuljet. Optilist valgusvoogu pidavat uued tulekiled vähendama minimaalselt (võrreldes näiteks toonlakiga). Mõlema asja eeliseks (Plasti Dip ja tule toonkile) on see, et vajadusel saab need kerge vaevaga pealt maha tõmmata ning veljed/tuled näevad välja täpselt sellised, nagu enne. Tegin Photoshopis kiire virtual tuningu ka, et võimalikust tulemusest mingit aimdust saada. Reaalelus näeb asi ilmselt parem välja. Oluline on, et jääks soliidne/stiilne ikkagi. Porri teha ei taha :) Samas väike pisik on ikka sees, päris niisama ka olla ei suuda. Oleks palju raha üle, telliks facelift stanged.
Pilt
Kommentaare? :D

Kasutaja avatar
mihkel-m
Kõva postitaja
Postitusi: 162
Liitunud: 25 Veebr 2013, 00:42
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas mihkel-m » 17 Dets 2013, 18:43

Plastidip ei kata väga hästi, st seda värvi kulub omajagu. Samuti ei ole see maha kiskumine midagi niisama lihtne. Mingi kaitsva eesmärgi nimel pole seda mõtet küll teha. Kui tahad tumedaid velgi, siis lase värvida. :)

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 17 Dets 2013, 19:20

mihkel-m kirjutas:Plastidip ei kata väga hästi, st seda värvi kulub omajagu. Samuti ei ole see maha kiskumine midagi niisama lihtne. Mingi kaitsva eesmärgi nimel pole seda mõtet küll teha. Kui tahad tumedaid velgi, siis lase värvida. :)

See velgede kaitsmine on tõesti teisejärguline eesmärk. Niisama värvida ei tahaks, sest kes teab - äkki ei meeldigi. Maha kiskumine tundub YouTube'i videote põhjal küll üsna lihtne olevat: http://www.youtube.com/results?search_q ... i+dip+rims

Nii palju kui esialgu lugesin, siis on inimestel kulunud 2-4 spray purki velgede peale. Ise mõtlesin, et targem ehk purk osta ja värvipüssiga peale kanda. Ainult natuke juhtmesse tõmbab see, et spray kohta on öeldud, et sisaldab 311g; purgi kohta, et 1L. Ühikud erinevad, seega ei oska täpselt võrrelda.

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 17 Dets 2013, 21:34

Niisiis, lähimal ajal tahaks midagi ette võtta ka muusikasüsteemiga. Nagu esimeses postituses mainisin, pidi müüja jutu järgi olema autos ka originaal subwoofer. Paraku seda ei olnud siiski :) Küll aga, nagu lubatud, on olemas High Performance helisüsteem, mis esialgu tundus üsna juust (ehk seetõttu, et arvasin kuskil ka subwoofri olevat; võib-olla oli lihtsalt sõbralt laenatud plaat kuskilt YouTube'ist ripitud), ent nüüd olen juba enam-vähem rahul. Ilmselt salongikõlareid veel vahetama ei hakka (kuigi väga kvaliteetsed kõlarikomplektid on eelmisest autost üle - need aga vajavad juba eraldi võimendit).

Korra käis mõttest läbi osta midagi sellist:
http://www.lsqbusiness.com/qqxx/enprodu ... asp?id=340
http://www.youtube.com/watch?v=kBF3z5IJ4wE
http://www.ebay.com/itm/Auto-Radio-GPS- ... 02&vxp=mtr
Sellel on kindlasti palju plusse: kasutu ekraani asemele saaks midagi kasulikku - töötav navi, bluetooth handsfree, aux-in, saab vaadata filme jne. Hind on üsna krõbe (320EUR). Samuti ei saa ma päris täpselt aru, mis moodi see vana helisüsteemiga koopereerub. eBay pildi pealt on justkui näha, et makk on AUX'i peale lülitatud. Mul selline variant üldse puudub, liiga vana auto.

Põhimure heli koha pealt aga on igasuguse AUX'i puudumine - ei USB sisendit, ei 3.5mm pistikut. Mängiks makk MP3 plaate, siis ilmselt ei vaevuks midagi ette võtma, aga ei mängi. Seega tuleb asi kuidagi ära lahendada. Juhtmevaba FM transmitter ei tule ka kõne alla, sest mul on sügavad kahtlused selle masinavärgi helikvaliteedis.

Leidsin siis veel sellise lahenduse, mis juba hakkaski ainsa reaalse lähenemisena tunduma:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... und-system
Ise seda asja sooritama ilmselt ei oleks hakanud, vaid kellegi targema abi kasutanud.

Täna aga sattusin veel ühe meetodi peale - nimelt "hardwired" FM modulaator. Siin mõned asjalikud õpetused, kuidas ja mida teha vaja on:
http://volvo.philipfotos.com/English_in ... er_6_5.pdf
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=159277
http://www.volvo-forums.com/t38552-howt ... in-s40.htm
See tundub siiani üsna reaalne variant ning loodetavasti on helikvaliteet ka enam-vähem tolereeritav. Eriti arvestades, et tahaks varsti ka madalaid sagedusi natukene järgi aidata, ja mingi p*sa kvaliteediga muusika puhul ei ole sellel mingit mõtet. Quality comes first. Igatahes, on kellelgi kogemusi sellise aparatuuriga? :)

Viimaseks siis madalad sagedused. Ilmselt ikka pean oma keldris seisva subwooferi komplekti autosse tõstma, sest sellest High Performance helist jääb ikka natuke väheks. Hetkeseisuga ei ole ma suutnud veel aru saada, kas ma saan madalsageduse signaali võtta originaal subwooferi pistikust või mitte. Seniloetu põhjal paistab, et kõik on selle signaali võtnud tagukõlarite juhtmetest (võimendi juurest). Olgu kuidas on, paistab, et pean kasutama high-low converterit. Tagukõlarite signaali kasutades on muidugi natuke halb see, et kui saaksin eraldi subwooferi signaali, siis saaksin salongikõlaritest bassi enam-vähem maha keerata. Lisaks on jube kahju, et aku asub kapoti all, mitte pagasnikus. Väga ei taha/viitsi tulemüürist jälle läbi hakata pookima neid voolukaableid.

Noh, jah, täpselt ei ole suutnud veel midagi otsustada. Kui kellelgi midagi tarka öelda on, laske käia.

-edit-
Natuke lugesin wired FM modulaatorite helikvaliteedi kohta ja paistab, et see on ka täisp*sk. No nüüd hakkab depressioon juba tulema :) Peangi aftermarket stereo endale kindalaekasse nikerdama või.

Kasutaja avatar
JohV50
Foorumlane
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Dets 2013, 17:44

Re: JohV50 Volvo V50 2.0D 100kw

PostitusPostitas JohV50 » 25 Dets 2013, 12:38

Nonii, väike update. Võimendi ja subwoofer said installitud. Võimendi voolukaabli vedamine oli paras ettevõtmine, nagu arvata võis, ning laias laastus tuginesin sellele foorumiteemale: http://forums.swedespeed.com/showthread ... dio-Module

Tulemüüri puuritud augule tihendit leida oli paras peavalu, Oomipoes, Noortehnikus, Tööriistamarketis, K-Rautas ei olnud, lõpuks Laagri Bauhofist leidsin. Asi sai ülitihe, seebivee abil suutsin lõpuks läbi ajada selle kaabli :)

RCA-dele signaali saamiseks oli vaja HI-LOW konverterit ning kasutatud sai seda - http://www.noortehnik.ee/grupid/action/ ... t_id/1174/ - olen seda korra juba katsetanud ühe teise auto küljes ja jäin tulemusega üsna rahule. Ka seekord :) Kuigi loomulikult eelistaks korralikku subwoofer outi, aga no mida ei ole, seda ei ole. Konverteri küljes olevad juhtmed (LEFT +, LEFT -, RIGHT +, RIGHT -) tuleb ühendada võimendist väljatulevate vastavate juhtmete külge (roheline pistik võimendi all oli vist, aga juhtme värvide järgi tunneb ka ära). Abiks oli selline informatsioon (ehk kellelgi muud ka vaja, ei hakanud ära kustutama):

2005 Volvo S40 Car Radio Wiring Schematic
Car Radio Battery Constant 12v+ Wire: Blue
Car Radio Accessory Switched 12v+ Wire: Orange/Yellow
Car Radio Ground Wire: Black/Blue
Car Radio Illumination Wire: N/A
Car Stereo Dimmer Wire: Orange
Car Stereo Antenna Trigger Wire: N/A
Car Stereo Amp Trigger Wire: N/A
Car Stereo Amplifier Location: Left Side of the Trunk
Car Audio Front Speakers Size: N/A
Car Audio Front Speakers Location: N/A
Left Front Speaker Positive Wire (+): White/Black
Left Front Speaker Negative Wire (-): Gray/Black
Right Front Speaker Positive Wire (+): White/Red
Right Front Speaker Negative Wire (-): Gray/Red
Car Audio Rear Speakers Size: N/A
Car Audio Rear Speakers Location: N/A
Left Rear Speaker Positive Wire (+): White/Purple
Left Rear Speaker Negative Wire (-): Gray/White
Right Rear Speaker Positive Wire (+): White
Right Rear Speaker Negative Wire (-): Gray


Kaabli salongist läbi vedamine oli üsna lihtne. Kõik plastikosad tulid kergesti lahti. Kõige raskem oli B-piilari alumise osaga. Selleks vaja tõmmata uksetihendid küljest ära, siis näha all kahte kollast kiirkinnitust. Igatahes pika ukerdamise ja veriste näppude tagajärjel sai need kaablid läbi veetud ja salong ilusti kokku tagasi pandud. Hetkeseisuga asi igatahes töötab. Aega läks kõvasti, sest tekkis palju igasuguseid "kaasnevaid ülesandeid", aga iseenesest peaks enamvähem kõigi jaoks teostatav olema, kellel natukenegi mingi tööriist käes püsib.

Muusika kuulamiskogemus paranes kõvasti. Natuke ilmselt oleks vaja paremaid kõlareid ka salongi, aga lähiajal seda kindlasti ei juhtu. Võib-olla hoopis tuleb taha väiksem subwoofer, sest 15" on sellise väikese auto jaoks liiast (just selles mõttes, et vajab suurt kasti ja võtab palju ruumi).

-----------------------

Lisaks sai vahetatud kõrvalistujapoolne stabika kont. Külge läks LEMFÖRDERi toodang. Sillas olnud hääled on nüüd praktiliselt kadunud. Natuke kõvasti käib läbi veel kui kuskilt teravamast lamavast politseinikust vms üle sõita, aga mingit kolinat/loginat iseenesest pole. Mehaanik ei osanud ka midagi rohkem vahetada, kõik pidi tihe olema. Ei tea. Natuke vähenes ka üks teine probleem, mis viimasel ajal on tekkinud. Nimelt mingi vibratsioon või asi kiirendades. Ei saa sellest eriti üldse aru, mõnikord aeglastel pööretel, mõnikord kõrgetel. Auto hakkab igatahes päris korralikult käima. Tahaks teada, milles asi .. Väga paanikasse pole veel viitsinud minna, sest jaanuari alguses plaanis uued talverehvid (naastud) alla keerata (ja ka balanseerida obviously) - ehk siis kaob ära. Kui ei, siis vaatan edasi.

Keegi Eesti protirehvide kohta tahab mingit kommentaari anda? Tean, et arvamused on kardinaalselt erinevad, ühed vihkavad, teised armastavad. Tundub, et pean ka need ära proovima lõpuks. 100-200EUR/rehv ei jõua hästi osta see aasta, autoostu jm kulud on päris suured olnud. Samas ilmselt parem uued protikad kui mingid kasutatud "firmakad". Hetkel kaldun arvama (netistloetu põhjal), et tuleb Vallai või Masteri toodang. Ilmselt Vallai.

LS 168.2K


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist