142' 74: Temperatuur kõigub
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
-
- Foorumlane
- Postitusi: 33
- Liitunud: 29 Juun 2008, 12:30
142' 74: Temperatuur kõigub
Tervist volvofoorumlastele!
Autoks on 142, ja mure on olnud tükk aega selles, et mootor kippus üle kuumenema. Hakkasin siin suure hooga uut radikat otsima, aga eile toimus imeline tevenemine peale seda, kui ma mõlemad radika korgid kõvasti kinni keerasin (kuigi ka varem olin need oma meelest korralikult kinni keeranud). Siis läks temperatuur paugupealt normi. Oh seda rõõmu! Siiski kipub temperatuur ka nüüd paiguti üle normi minema, ja seda suhteliselt lambist - sõidan pikalt maanteel, kiirus ühtlane, temp normaalne, äkki hakkab seier tõusma ja jääb pidama rohelise ja oranzi piiril. Enam alla ei lähe. Jätan auto viieks minutiks seisma, siis sõidan edasi - kõik on jälle normaalne. Mingit seaduspärasust ma ei suuda välja nuputada. Siiski tundub, et viga ei saa olla umbes radikas - siis ei saaks temp pikalt normaalne ollagi (vist).
Radikas ise tundub veel kobe olevat, sissevoolu juures asuva väikese lekke tinutasin ise amatöörlikult kinni, jäi pidama. Jahutusvedelik ja termostaat ka vahetatud, soojendusradikas läheb ilusti soojaks, lekkeid näha pole.
Väljavahetatud jahutusvedelik õline ei tundunud, mootoriõli ka ilus puhas.
Kas oskavad kogenumad foorumlased asjast midagi tarka arvata?
Autoks on 142, ja mure on olnud tükk aega selles, et mootor kippus üle kuumenema. Hakkasin siin suure hooga uut radikat otsima, aga eile toimus imeline tevenemine peale seda, kui ma mõlemad radika korgid kõvasti kinni keerasin (kuigi ka varem olin need oma meelest korralikult kinni keeranud). Siis läks temperatuur paugupealt normi. Oh seda rõõmu! Siiski kipub temperatuur ka nüüd paiguti üle normi minema, ja seda suhteliselt lambist - sõidan pikalt maanteel, kiirus ühtlane, temp normaalne, äkki hakkab seier tõusma ja jääb pidama rohelise ja oranzi piiril. Enam alla ei lähe. Jätan auto viieks minutiks seisma, siis sõidan edasi - kõik on jälle normaalne. Mingit seaduspärasust ma ei suuda välja nuputada. Siiski tundub, et viga ei saa olla umbes radikas - siis ei saaks temp pikalt normaalne ollagi (vist).
Radikas ise tundub veel kobe olevat, sissevoolu juures asuva väikese lekke tinutasin ise amatöörlikult kinni, jäi pidama. Jahutusvedelik ja termostaat ka vahetatud, soojendusradikas läheb ilusti soojaks, lekkeid näha pole.
Väljavahetatud jahutusvedelik õline ei tundunud, mootoriõli ka ilus puhas.
Kas oskavad kogenumad foorumlased asjast midagi tarka arvata?
-
- Foorumlane
- Postitusi: 33
- Liitunud: 29 Juun 2008, 12:30
kas jahutusventika järgi lükkab kui temp tõuseb üle keskmise asendi?
Endal kunagi oli asi termostaadis, paistis ka normaalne oelvat...
Aga vedelikku sul ei kao kuhugi?, teoreetiliselt kui sa nö. pingutasid korgid ära, siis peaks süsteem olema täitsa kinnine ja surve õige ja asi toimima, kuid nagu näha-ei toimi ikka 100%
MIngi juhtme / ühenduse N ei või olla ve?
OK, anna probleemi lahendusest teada kui leiad.
Endal kunagi oli asi termostaadis, paistis ka normaalne oelvat...
Aga vedelikku sul ei kao kuhugi?, teoreetiliselt kui sa nö. pingutasid korgid ära, siis peaks süsteem olema täitsa kinnine ja surve õige ja asi toimima, kuid nagu näha-ei toimi ikka 100%
MIngi juhtme / ühenduse N ei või olla ve?
OK, anna probleemi lahendusest teada kui leiad.
Ei pretendeeri absoluutsele tõele ! ! !
S70 125 KW AT
V70 147 KW AT
S 80 125 KW AT
S70 125 KW AT
V70 147 KW AT
S 80 125 KW AT
sellel autol peaks vent koguaeg ringi käima, isegi termosidurit pole originaalis ...Galancer kirjutas:kas jahutusventika järgi lükkab ... ?
ja termostaati saab valet pidi peale panna ja siis kuumeneb vesi ja läheb ka keema,
aga kui tehnilist taipu on ja konstruktsiooni uurida saad aru kuda õige
esimene auto oli mul kunagi 142, ise eriti asja siis ei jaganud, aga oli ka umbes selline probleem, siis keegi rääkis mingitest õhukorkidest jahutussüteemis, mis pidid ise ära kaduma ja tekkima madala veetaseme korral
142 põllurallikas, Focus igapäevasõitudeks
Koristaja kirjutas:sellel autol peaks vent koguaeg ringi käima, isegi termosidurit pole originaalis ...Galancer kirjutas:kas jahutusventika järgi lükkab ... ?
ja termostaati saab valet pidi peale panna ja siis kuumeneb vesi ja läheb ka keema,
aga kui tehnilist taipu on ja konstruktsiooni uurida saad aru kuda õige
esimene auto oli mul kunagi 142, ise eriti asja siis ei jaganud, aga oli ka umbes selline probleem, siis keegi rääkis mingitest õhukorkidest jahutussüteemis, mis pidid ise ära kaduma ja tekkima madala veetaseme korral
Kas see õhukork, on siis läbikülmumiskaitse kork ve? (et kui vesi jäässe läheb, siis pressib need korgid küljest?)
Ei pretendeeri absoluutsele tõele ! ! !
S70 125 KW AT
V70 147 KW AT
S 80 125 KW AT
S70 125 KW AT
V70 147 KW AT
S 80 125 KW AT
ei ma sain ise nii aru, et kui näiteks voolikul on ülespidi aas, siis sealt ei lähe õhk välja, kui vett juurde valada, ajajooksul aga viib ringlev vesi sealt õhu kaasa, õhk ei lase aga piisavat kogust vett ringlema ...Galancer kirjutas:[... Kas see õhukork, on siis läbikülmumiskaitse kork ve?
ise ka imestan kas tõesti on mõni mootor nii tehtud aga mine sa tea
jahtumisel peab tekkima alarõhk jahutussüsteemis, mis paisupaagist vee tagasi imeb!mr. kalmaar kirjutas:... eile toimus imeline tevenemine peale seda, kui ma mõlemad radika korgid kõvasti kinni keerasin (kuigi ka varem olin need oma meelest korralikult kinni keeranud). Siis läks temperatuur paugupealt normi. ...?
142 põllurallikas, Focus igapäevasõitudeks
-
- Foorumlane
- Postitusi: 33
- Liitunud: 29 Juun 2008, 12:30
Tänan vastuste eest! Jah, ventikas on kogu aeg rihmaga taga, nii et puhub iga kell. Võib-olla on süsteemis veel tõesti õhku sees, sest mingit õhutusniplit ma ei leidnud. Avastasin veel, et mu isejoodetud koht radikal kergelt ikkagi lekib, midagi silmnähtavalt ei tilgu, aga ümbrus on niiske ja roheliste jahutusvedeliku värvi laigukestega. Aga nädalavahetusel kontrollin termostaadi ära, siis asi selgem.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 33
- Liitunud: 29 Juun 2008, 12:30
Termostaadid kontrollitud, avanevad ilusti. Enne oli peal 88-kraadine, proovisin nüüd ka 82-kraadisega. Tulemus täpselt sama. Ainus vahe, et enne kui vahepeal oli termostaadiga temp normis ja kohati kuum, siis nüüd mõlema termostaadiga kogu aeg kuumavõitu. Võtsin siis termostaadi üldse vahelt ära - temperatuur alla keskmise, aegamööda läheb nii enam-vähem soojaks. Nii peakski ilma termostaadita ju olema. No minu mõistus ei võta. Termostaadi allosas on üks taldrik, mis sulgeb pealmise osa avanedes ühe teise (veepumbast tuleva?) toru. Milline veeringlus see suure veesärgi avanedes omakorda suletakse? Äkki siin mingi kamm peidus? Vigane plokikaanetihend vms? Sorry, kui vähe segane jutt sai.
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
Mul õnnestus ka termostaateriga hiljuti trallida. Nimelt läks seier soojenedes keskele ja veel edasi kuni punase peale, kui alles langes tagasi keskele.
Supp võttis oma baarikapilt uue termostaadi ja vahetamisel selgus oma lollus: vett polnud ülemises voolikus pea üldse. (No mul lekib isetehtud sisselasketihend, seega viga teada.) Termostaadi vahetamise juures vaatasin korra ka juhendit ja oh üllatust, olin enne valetanud siin. Nimelt termostaat tuleb panna nii, et laiem taldrik jääb mootori poole, ehk siis nii, nagu termostaadi sisu peaks avanedes liikuma mootori suunas. Tema konstruktsioon paistabki olevat selline, et sellise asendi puhul pääseb mootori poolt jahutusvedelik läbi termostaadi jooksma ja vaha saab siis piisavalt õigel ajal kuumaks, et avanema hakata. Ega Sul suund vale pole?
Mul nüüd termostaat uus, õigetpidi ja vett piisavalt, niiet temperatuur ilusti keskel (õigemini pu**ikarvavõrra kõrgemal kuna ta on mingi 92kraadine).
Supp võttis oma baarikapilt uue termostaadi ja vahetamisel selgus oma lollus: vett polnud ülemises voolikus pea üldse. (No mul lekib isetehtud sisselasketihend, seega viga teada.) Termostaadi vahetamise juures vaatasin korra ka juhendit ja oh üllatust, olin enne valetanud siin. Nimelt termostaat tuleb panna nii, et laiem taldrik jääb mootori poole, ehk siis nii, nagu termostaadi sisu peaks avanedes liikuma mootori suunas. Tema konstruktsioon paistabki olevat selline, et sellise asendi puhul pääseb mootori poolt jahutusvedelik läbi termostaadi jooksma ja vaha saab siis piisavalt õigel ajal kuumaks, et avanema hakata. Ega Sul suund vale pole?
Mul nüüd termostaat uus, õigetpidi ja vett piisavalt, niiet temperatuur ilusti keskel (õigemini pu**ikarvavõrra kõrgemal kuna ta on mingi 92kraadine).
-
- Foorumlane
- Postitusi: 33
- Liitunud: 29 Juun 2008, 12:30
140-le (vähemalt minu autole) ei saagi valetpidi seda panna, ei mahu ära. Ikka kaadervärgiga mootori suunas.
Aga äkki oskab keegi teadja öelda, kuidas kulgeb see väike, mootorisisene jahutusring. Mulle tundub, et kui termostaat muidu avaneb (sissevoolu lõdvik on kuum jne.) ja selle väikese ringi sulgeb, et siis asi kuumenebki. Sest kui seda ei suleta (ilma termostaadita), siis temp alla normi.
Muidugi, kui hetkel rikkust rohkem oleks, siis prooviks kohe uut radikat.
Aga seda, et temperatuur vähese jahutusvedeliku tõttu alguses lakke kargab, olen juba kogenud Sai tükk aega kukalt kratsitud ja mingeid hulle vigu kahtlustatud (see polnud küll Volvoga).
Aga äkki oskab keegi teadja öelda, kuidas kulgeb see väike, mootorisisene jahutusring. Mulle tundub, et kui termostaat muidu avaneb (sissevoolu lõdvik on kuum jne.) ja selle väikese ringi sulgeb, et siis asi kuumenebki. Sest kui seda ei suleta (ilma termostaadita), siis temp alla normi.
Muidugi, kui hetkel rikkust rohkem oleks, siis prooviks kohe uut radikat.
Aga seda, et temperatuur vähese jahutusvedeliku tõttu alguses lakke kargab, olen juba kogenud Sai tükk aega kukalt kratsitud ja mingeid hulle vigu kahtlustatud (see polnud küll Volvoga).
mr. kalmaar kirjutas:Aga äkki oskab keegi teadja öelda, kuidas kulgeb see väike, mootorisisene jahutusring. Mulle tundub, et kui termostaat muidu avaneb (sissevoolu lõdvik on kuum jne.) ja selle väikese ringi sulgeb, et siis asi kuumenebki. Sest kui seda ei suleta (ilma termostaadita), siis temp alla normi.
Niipalju kui mina tean, siis termostaat ei sule mitte väikest ringi vaid suurt ikka. Külmalt on klapp kinni ja radikasse ei lasta mitte midagi. Soojalt klapp avaneb ja osa vedelikku hakkab radikast läbi käima, sest pumba tootlikkus on suurem, kui väikese ringi läbilaskevõime. Kui termostaati üldse pole, siis on radika toru täitsa lahti ja sellepärast ei soojene mootor, et liiga suur osa vett käib eest läbi.
Vt ka http://auto.howstuffworks.com/cooling-system2.htm
See salongiradika jadamisi panek, mida Volli pakkus, oli vast kellegi omalooming.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 33
- Liitunud: 29 Juun 2008, 12:30
Nädalavahetusel puhastasin radikat äädikaga, st täitsin 30 prossase äädikaga ja leotasin 2 tundi. Seejärel pesin läbi üht- ja teistpidi. Katlakivi väljus päris ohtralt. Pärast oli ilus vaadata, kuidas temperatuutiosuti pisut üle poole tõusis ja siis rahulikult jälle keskele langes Sellega sai siis lõpuks korda.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist