Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas suvechill » 03 Okt 2022, 13:13

Mul on mitu küsimust. Äkki keegi on kokku puutunud ja oskab ehk suunata. Autoks on Volvo S60, MY 2007, D5244T7, 93kw EURO4, manuaal diisel.

Mul on see relee millel on kaitse kaitsmete karbis ning relee asub eraldi esitule ja õhuvõtu kopsiku vahel. Relee tootja kood on 0281003037, VOLVO kooditeks pakutakse 30751798, 31342687, 6901083 ja 8692859 (ei ole vaadanud mis mul konkreetselt on).

Mul on koguaeg olnud (5 aastat) vahelduva eduga need eelsüüteküünalde vead ECM-6661, ECM-6662, ECM-6663, ECM-6664 ja ECM-6665 Glow relay control - Faulty signal. Kuna talvist käivitust (ka -20C) need pole seganud siis pole ka tegeleda väga viitsind nendega. Aegajalt olen lihstalt ära kustutand neid. Mootor küll lagiseb alguses kui kraadid alla -5C jne lähevad. Eeldanud, et mõni küünal on ehk ebaeffektiivseks muutunud.

See aasta vahetasin lihtsalt kõik küünlad ära (läksid peale BERU GE123) ja lootsin, et äkki ka vead kaovad ise. Siiski mitte- vähemalt kolmel olen endiselt viga näind juba. Samas vist ka loogiline kuna viga pole seotud küünaldega vaid releega nagu veateade räägib?

Küsimused:

1) Ehk keegi teab selle relee hingeelu? Kas eelsüüteküünalde relee tekitab need ECM koodid üldse? Kuidas ta üldse aru saab, et ei tööta? Kas tegu on üldse üldse kontaktreleega- äkki on seal peidus üldse mosfet-id vms? Puhastada seal midagi sees äkki polegi?

2) Kui lammarist toon uue relee testiks- on see piisavalt "loll" tükk, et ei pea kuidagi arvutiga tutvustama teda autole? Plug-n-play?

3) Kas uuena on mõtet osta- ja mis brändi kui on? Alates ~50 eurist näen aeromotorsis neid.

volvo-d5-93kw-glow-plugs-relay-0281003037.jpg
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Tags:

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 444
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas sodimees » 04 Okt 2022, 14:09

Seal sees mosfet,mul sama viga.Küünlad bosch 3,3v .Kõik töötab.Korra vahetasin ka relee aga vead jäid.Olen selle asja aastateks unustanud ja auto käivitub iga ilmaga aastaid.
Unusta need vead,kui külmaga hakkab tõrkuma vaata küünlad üle/olen sama teinud/
Kui muidugi relee vahetad kustuta enne vanad vead!

:)
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas suvechill » 06 Okt 2022, 19:24

Tänud vastamast. Eks väga ei muretse külma pärast. Ootan seda talve juba huviga kuna uued küünlad sai kõik pandud. Et kas üldse muutub midagi (vähem laginat loodan). Aga hea teada, et kellegil sarnane asi olnud ning relee vahetus pole midagi aidanud.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas suvechill » 18 Juul 2023, 19:59

Talv mõõdas, varsti juba uus peal. Mäletan, et ega midagi paremaks ei läinudki vist väga. Ühekorra käredama külmaga juba esimene kord kartsin, et ei lähegi käima. Õnneks teise või kolmanda korraga läks. Seega siiski uurin teemat edasi. See kõik siia niisama infoks kui kellegil huvi või sarnane probleem.

Ise ilmselt ostan siiski ühe relee lammutusest vast prooviks. Kuigi enne tegelikult peaks igaksjuhuks uued piibud ka külge panema ja testriga vaatama ka kas ampreid/voolu antakse peale enne starti külmaga iga küünla kohta eraldi. Äkki pole ikkagi relees asi vaid ikka lihtsalt ühenduses küünlaga, kuigi väidab, et relee.

Leidsin ka sellise info vidast. Huvitav, et lausa hoiatus, teiste komponentide kohta otseselt polnud ESD hoiatust. Mingi imepeen õrn relee, et mitmeid juhtumeid selliseid?

The glow plug relay activates and diagnoses the five glow plugs. The glow plug relay is located on the front impact member in the engine compartment. The glow plug relay is regulated by the Engine Control Module (ECM). The glow plug relay receives 15-feed from the system relay. Caution! Handle with care. Sensitive to electrostatic discharge (ESD). The engine control module (ECM) can diagnose the glow plug relay


Tegin enda jaoks niisama infoks ka väikese joonise, aga ega sellest miskit kasu pole väga. Ei tea isegi mis "keeles" suhtleb ECM-iga see relee. Pigem niisama enda sportliku huvi rahuldamine.

D5-euro4-glow-plug-relay-and-ECM.png
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas suvechill » 11 Jaan 2024, 12:32

Kas see on normaalne, et küünlale tulev volt langeb 2.2V kanti peale esmast 12V -> 4.4V ? Seda tean, et 12V on vaid kiireks kuumutamiseks mis kohe langetatakse 4.4V peale. Aga kohe tuleb otsa umbes 2.2V peale. Testisin piip maas. Ja korra ka piip peal volte.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
sodimees
Kreisi postitaja
Postitusi: 444
Liitunud: 08 Apr 2014, 13:48
Asukoht: Järvamaa

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas sodimees » 14 Jaan 2024, 00:21

Küünal jääb hõõguma mootori töötamiseks.Vool peal minut ja rohkemgi ilmselt oleneb välistemperatuurist .
V70 2.0 D3 120kw 2012
V70 2.4D 93kw. 2006
:roll:

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas kloox » 11 Veebr 2024, 20:07

See on selleks,et diisli laginat vähendada.Soojendab põlemiskambrit ning välistembist oleneb selle pikkus jh.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Eelsüüteküünalde vead (ECM-6661 kuni ECM-6665) ja mõned küsimused (S60, MY07, D5244T7, 93kw, manuaal)

PostitusPostitas suvechill » 12 Veebr 2024, 20:30

Tean jah, et jääb hõõguma. Mõtlesin pigem, et kas 2.2V peal jääb hõõguma (et kas normaalne). Vast siis on.
Aga selgus majas tundub hetkel. Ikka vana hea- väsinud piibud :D Ehk siis "Faulty signal" ilmselt otseses mõttes saanud aru.

Siin talve alguses ei saanud enam korra 17C juures kohe käima- pmst käiasin pütid järgi ühekaupa ilmselgelt suht ilma küünaldeta ja olin suht alla andmas juba. Ühe korra sama külma korral liigutasin piipe ja pärast teist korda läks käima. sellest tekkis kahtlus, et ju äkki ikka piibud.

Ida virus oli eelmine nädal üle 20C ära ja no 2 põõrde pealt läks käima. No problemo. Mis tegin oli see, et lihtsalt pigistasin piibud näpitsatega tihedamaks mõned nädalad tagasi ja pärast seda on käivitumine täiesti teine tera siin miinuste juures. Eks piibud peaks ära vahetama. Peab plaani võtma.

Aga minujaoks teema lahendatud sisuliselt.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist