Volvo XC60 2.4D 120 kW -2010 a limp mode

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

s-roc
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 15 Aug 2013, 23:19

Volvo XC60 2.4D 120 kW -2010 a limp mode

PostitusPostitas s-roc » 10 Juun 2018, 21:35

Tere,

Auto: Volvo XC60
Mootor: 2.4 D (D4)
Võimsus: 120 kW
Käigukast: automaat
Vedav sild: nelikvedu

Sissejuhatus:

Autol lekkis turbo õli ning mootoril oli seetõttu teatav õlikadu. Kuna õlilekkega kaasnes ka kaootiliselt suitsu eraldumine mootori ruumist (mitte väljalasketorustikust!) ja kärsahais salongis (oli tunne justkui lekib turbost õli väljalaske kollektorile). Kuna Müüja poolt oli autole antud garantii, siis pöördusin enda murega Müüja poole. Müüja kasutas remondiks enda koostööpartnerit (?) Mäealuse autobox, Mäealuse 3a Tallinn, ning autol vahetati välja turbo. Paigaldati BR Turbost tulnud tehase taastatud turbo.
Kui olin auto uuesti kätte saanud ja sõitnud ca 200 km, siis oli mootoriruumis suits ja salongis kärsahais. Auto suitses kapoti alt sedasi, et suitsu ajas välja lausa iluvõre ja tiibade vahelt. Suhtlesin uuesti Müüjaga ning auto läks samma remondikohta tagasi.
Turbo oli töökorras, kuid leiti, et katki oli mingisugune plastiktoru, mida mööda liiguvad mingisugused heitgaasid (?). Omavoliliselt teostati töökojas DPF filtri läbipesu, mida ma pole palunud kordagi teostada ja pole ka ise tuvastanud, et sellel autol oleks DPF'iga mingisuguseid probleeme, sest auto ei suitse (summutist), jõukadu varasemalt polnud ega mootorituli ei põle(nud). Nüüd asja juurde. :arrow:

Probleem:
Viisin auto turbo garantii ülevaatusele, mille teostaja jällegi Mäealuse Autobox Tallinnas, sest kapoti alt suitses kaootiliselt ning sama kaootiliselt ajas salongi kärsahaisu. Garantii ülevaatuseks demonteeriti auto küljest turbo, saadeti see BR Turbosse pinki ning hiljem uuesti monteeriti turbo külge. BR Turbo tagasiside oli, et turbo on töökorras.

Nüüd aga pärast neid garantiitöid on auto on limp modes ega võta turbot järgi ja sõidab kui vabalt hingav. Armatuuris (ohu-) tulesid ei põle ja diagnostikaga mootorist ühtegi veateadet ei leia. Diagnostikaks kasutasime originaal Delphi seadet, mitte piraat tarkvara. Tagatipuks mulle tundub, et nüüd DPF'i läbipesu teostades suudeti tekitada autole uus probleem.

Kui auto on seisnud, siis käima pannes esimesed ca 300m turbo töötab ja seejärel lülitab justkui tagant ära. Kui süüde välja-sisse, siis koheselt turbo järgi ei tule, vaid auto peab seisma ca 5-10 minutid, siis jälle turbo töötab ca 300 m kuni 80km/h ning edasi kaob tagant ära.

Diagnostikaga MAP andur toimetab, EGR toimetab, kuid näidud väheke villased minu meelest. Turbo juhtklapp vms töötab. Ei suitse, kütusekulus kütusenäidiku ja kompuutri hetkekulu järgi kütusekulu suurenemist ei tuvasta. Ükski veatuli armatuuris ei põle.

See viga on minu kasutusaja jooksul esmakordne ega ole kordagi varem esinenud. Ostsin 2017 aasta Detsembris ning läbinud selle aja jooksul 20 000 km. Õlivahetused iga 10k tagant.

Kas on kellelgi ideid või mõtteid?
Kas DPF filtri läbipesu käigus võidi rikkuda DPF temperatuuriandur?
Kuidas tuvastada, kas viga võib peituda DPF temperatuurianduris?

Mäealuse Autobox suhtumises ja tööde teostamises olen selgelt pettunud, sest minu senine kogemus nendega on selline, et nii auto remondiga nad hakkama ei saa. Suhtlemine kliendiga on halb, töid teostatakse omavoliliselt ning pärast esitatakse arve.

Tags:

Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 3 külalist