1. leht 1-st

760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 22 Jaan 2018, 20:54
Postitas ddig
Teema põgusalt varemgi läbi käinud aga kuna mul nüüd ühel autol peale ööpäevast tõstukil rippumist mõlemad Nivomat amordid viimased aurud välja lasid ning enam autot üles tõsta ei jaksa, siis on viimane aeg asjale mingi loogiline lahendus leida.

Üks lahendus on iseenesest olemas https://www.ipdusa.com/products/6323/10 ... gas-shocks
... aga asja teeb ülimalt ebameeldivaks lisanduv transpordikulu ja tollitasud, mis hinna enam-vähem kahega korrutavad. Siin tekib juba kiusatus lihtsamat teed minna ja sama raha eest uued Nivomatid osta.

Olles juba pikemat aega sel teemal kukalt süganud ei näe ma muud võimalust, kui tuvastada originaalvedru parameetrid (kõik mõõdud ja kandevõime), tuletada kuidagi milline peaks olema mitte-Nivomat´i kandevõime ning siis jääb veel vaid väike samm minna - tuvastada millise auto vedrud on piisavalt sarnaste parameetritega :-)

Üks 960 müügikuulutus kunagi jutustas, et tagavedrud on asendatud Volga vedrudega, kuid seda infot kontrollida pole olnud võimalust.

Kas kellelgi on olnud võimalus sama asi juba ära lahendada ning teab lahkesti jagada sobilike asendusvedrude andmeid?

Või on kusagil olemas maagiline sirvitav andmebaas (väga paljude) autode vedrude andmetega, kust loogilise pingutusega saaks asendused välja valida.

Mul oleks kohe kahele autole huvi sellised osta/paigaldada ning paaril tuttaval võib koheselt sama huvi tekkida niipea kui lahendus olemas on. Samuti pole ju teada palju selliseid autosid veel võib õuele sattuda ...

P.S. 760-e puhul on teema aktuaalne alates 88a mudelipõlvkonnast e. sedaankerega autodest mis on Multi-Link tagavedrustusega.
P.P.S. 960-e puhul räägime ainult esimesest põlvkonnast e. 91-94 tootmises olnud sedaanidest, mis tulid tehasest ainult Nivomat´idega.
P.P.P.S. 960 teist põlvkonda (95-98) see teema otseselt ei puuduta, sest seda tuli tehasest nii Nivomat kui ka tavalise vedruga ja väsinud Nivomatide puhul on võimalus tagavedru ära vahetada originaaldetaili vastu.

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 22 Jaan 2018, 21:52
Postitas Iceman
IPD tootevalikust asju saab Euroopast ka osta. http://www.europeantuning.nl/ on nende ametlik edasimüüja. Ma olen korduvalt sealt IPD asju võtnud, viimati isegi detsembris.

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 23 Jaan 2018, 13:00
Postitas Klamber
Ise sirvin vahel seda kataloogi: https://www.upload.ee/files/10421125/lesjofors_coil_2013_id527.pdf.html

Ma ei oska öelda, ilmselt see info päris 1:1 ei kattu aga põhimõte võiks kehtida. Vana AWD puhul on vedrud vastavalt tava/nivo: paksus 12/13mm, jäikus 3,9/5,5 kg/mm ja pikkus 348/335mm, keerdude arv ja läbimõõt sama. Ehk siis vaatad kuskil 1,4korda jäigema vedru ja proovid ära, pärast kalibreerid relaka või seibiga kõrguse parajaks. Netist mõni vedrukalkulaator aitab ka teooriat kinnitada.

Edit:link parandatd

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 23 Jaan 2018, 22:36
Postitas C4V6
Igasuguste selliste vedrude ongelmad aitaks hoobilt lahendada mingi suure vedrutootja (nagu eelmises postis olev lesjöförs) kataloogi mõõtude osa mis on excelisse pandud.
Pikkus - läbimõõt- traadi läbimõõt - keerdude arv - ja vedru tegomoe tüüp.
Ma praegu olen ddigile siin sirvinud ja silme eest virvendab.
Meil endal oli kastikale vaja värdjas mõõdus vedrsusid mis lõppkokkuvõttes peaks stardis nina üles lükkama aga vabal ajal võiks suuta hoida.
Vot see oli otsimine ja kalukeerimine. üle kahe nädala jutti rubiitasin ajusid.

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 24 Jaan 2018, 09:26
Postitas ddig
Tänud heade vihjete eest!

IPD asjade hind muutub läbi EU tarnija oluliselt mõistlikumaks. Seal jääb see mure, et vedru kohta ei ole spec´i, seega pole võimalik oletada, kui jäik/kõrge auto võiks peale vedruvahetust olla.

Kammisin Lesjöforsi kataloogis kõik CC vedrude mõõdud läbi ning parimatena jäid hetkel sõelale:
Jeep GC 99- Esivedru
Kood 40 421 03 Traat 13,5 Vedru 124 Pikkus 390
või
Kood 40 421 06 Traat 14,25 Vedru 125 Pikkus 401

Kui Tanel midagi põnevamat ei leia, siis teen ühega nendest proovi.

Volvo enda Nivomat vedru on vastavalt
Kood 42 958 09 Traat 12,0 Vedru 125 Pikkus 392

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 24 Jaan 2018, 12:29
Postitas ddig
Mõõtsin Volvo vedrukausid üle ning kausside diameeter tugipinna lähedalt on 130mm. Tänud ksf TiGro´le!

Turvaline oleks ilmselt jätta mm või paar varu, et vastu kausiserva hõõruma ei hakkaks.

See lisab valikusse näiteks
Toyota LC LJ70 90-95 Esivedru
40 925 40 Traat 13 Vedru 129 Pikkus 390

Lada 2101-2107 71-92 Tagavedru Heavy Duty
42 470 06 Traat 13,25 Vedru 127 Pikkus 415

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 24 Jaan 2018, 19:07
Postitas kloox
Aga seltsimehed poolamaal taastavad amorte ju ja annavad garantiigi. http://www.nagengast.pl/index-en.html
Ei tea kiita ega laita,aga äkki mõistlik lahendus?

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 24 Jaan 2018, 22:13
Postitas ddig
Mõte on huvitav. Mul mõned poolkõvad Nivomatid kusagil vedelevad. Peab neile kirjutama ja asja uurima.

Hetkel said tellitud Niva vedrud, mis peaks paari päevaga kohale jõudma. Loodetavasti saab järgmisel nädalal juba muljetada.

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 27 Jaan 2018, 12:29
Postitas ddig
Eile läksid tellitud Niva vedrud autole alla ning esmamulje on väga hea.

Lesjöforsi vastav tootekood on 42 470 02 kuid tellitud said hoopis Kyb´i omad, tootekood RA6479. Andmed vastavalt:
Traat 13 Vedru 128,5 Pikkus 423

Enne ja pärast:
PiltPilt

Enam-vähem toimivate amortidega oli nii:
Pilt
Pilt


Hetkel on lahendamata veel amortide asendamise küsimus. Kuna minu omadel "pumba"-funtsioon oli täielikult kadunud aga stabiliseerivad endiselt, siis ma jätsin praegu samad amordid. Kui nüüd on vaja amorte vahetada, siis tuleb alumise kinnituse ja amordi pikkuse küsimus samuti ära lahendada.

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 29 Aug 2019, 22:35
Postitas C4V6
Tervist,
Mul oleks hädasti seda lesjö kataloogi veel vaja. Upload link ei tööta enam

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 18 Apr 2024, 21:31
Postitas ddig
Teisele Multi-Link I autole said eelmine aasta prooviks alla pandud eespool mainitud Cherokee vedrud, mis olid lähteandmetega:
Kood 40 421 06 Traat 14,25 Vedru 125 Pikkus 401

Need osutusid selgelt liiga kangeteks ning lükkasid amordid lõpuni välja. Kuna auto jäi mõneks ajaks selles konfiguratsioonis seisma, siis sellega said ka loetud nende elupäevad.
Hetkel läksid alla originaalvedrud aga kuna amordid sisuliselt enam ei kanna, siis hetkel tagaots üsna madalal ja koormat ei kannata üldse peale võtta.
Üks amort veel natuke suudab peale mõningast sõitu saba kergitada, teine paistab elavat puhtalt esimese toel läbi stabilisaatorvarda.

Tellitud said nüüd samuti eespool nimetatud GC vedrud, sedakorda lähteandmetega:
Kood 40 421 03 Traat 13,5 Vedru 124 Pikkus 390

Lootus on selline, et kui 13,0 traat on natuke liiga pehme ja 14,3 traat on selgelt liiga kange, siis ehk see 13,5 osutub päästvaks õlekõrreks.

E: Eespool jutuks olnud Lesjöfors´i keerdvedrude 2019 kataloog on endiselt netist leitav https://www.vallilantakomo.fi/storage/e ... e-2019.pdf

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

Postitatud: 02 Mai 2024, 23:11
Postitas ddig
Viimane katse osutus edukaks ning olen tulemusega väga rahul.

Vedrude lähteandmed Lesjöforsi kataloogist olid:
Kood 40 421 03 Traat 13,5 Vedru 124 Pikkus 390
Tellitud said KYB tooted koodiga RA1026

Siin on vist auto natuke kaldes (parem esiratas lohus) ja esmapilgul tundus endale natuke raju:
Pilt

Tegelikult on kõrgus väga soliidne:
Pilt

Võrdlus V90-ga millel samuti Nivomat (Multi-Link 2) kuid mitte esimeses nooruses:
Pilt

Võrdlus 940-ga:
Pilt

Auto tagaosa koormates mingit ülemäärast läbivajumist ei toimu. Sõites on auto stabiilne ning konarustel mingit liigset rappumist ega müra tuppa kandumist ei täheldanud.

Ehk siis julgen soovitada viidatud vedrusid Multi-Link 1 sillaga autodele Nivomat vedrustuse asendamiseks.

Meeles tuleb pidada, et lahendamist vajab ka amortide asendamine. Mõõdu/pikkuse ja ülemise kinnituse poolest peaksid sobima Multi-Link 2 silla amordid, kuid alumise otsa kinnitus tuleb lahendada, sest Multi-Link 1 amordi alumine kinnitus on üsna ainulaadne. Konkreetsel autol hetkel stabiliseerimisfunktsioon amortidel endiselt töötab ja seega ei ole amortide vahetus praegu aktuaalne aga idee on juba olemas kuidas seda teha.

Eespool viidatud teisele sama vedrustusega autole alla läinud Niva vedrud on piisavad auto üleval hoidmiseks ning ka üksi-kaksi reisimiseks. Kui on vaja kedagi ka tagaistmele paigutada ja/või pagasit kaasa vedada, siis jäävad selgelt liiga pehmeks.