Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Niisiis, väike õpetus, niipalju kui ma üles pildistada taipasin, nagu ikka töö käigus läheb vahest meelest pilte teha.
xc90'l on stange "põsed" ees, seega tuli need eemaldada:
alt äärest neet tüübel välja
ülejäänud on juba nagad ümber selle "põse"
ettevaatlikumalt tuleb läheneda alumistele nagadele mis asetsevad umbes udutule kõrgusel:
edasi, mugavamaks tegevuseks eemaldasin mina ka selle keskmise kivikaitse:
tagapool näha 2 13mm peaga polti
ning sellest pildi keskel olevast avast kolmas
korda tööd teisel pool.
Nüüd ardicu maha võtmise juurde.
Kinnitused peaks olema samades kohtades ka s60/80 ning v70/xc70
Esimene vasakpoolne alusraami polt mille alla kinnitub ardiku kinnitus kronstein 18mm pea
Sellega soovitan ettevaatlik olla, sest selle poldi juures on pidev temperatuuri kõikumine, kui ardic töötab ning see polt võib kinni roostetada väga kergelt. Mina tegin selle vea, et kasutasin jõudu.
ülemisele kinnitusele pääseb ligi xc90'l vasaku esitule alt.
eemalda 2 klambrit mis tuld kinni hoiavad:
Järgmine Pilt on tehtud auto ninaga risti, ehk radika poolt tiiva poole
üleval asetsevast avast paistab mutter mis tuleb eemaldada 13mm võtmega.
ligi pääseb kui ajada käsi koos võtmega esitiiva ning ninaraami vahel olevast suuremast avast sisse, natuke ebamugav, kuid ei midagi rasket.
samast avast alla vaadates paistab ka teine poldi pea, kuid see on keevitatud, ärge seda murdma hakake.
Siis lükake ülemise kinnituse kõrv kinnitus keermepulga otsast ära ning saate ardicu altpoolt välja meelitada.
kuna siis juba jääb ta kinni aju taha siis eemaldage pistik, seda punast raami osa pistikul ülesse lükates/tõmmates
ning aju saab eemaldada pildil kahel pool aju paistva 10mm mutri eemaldamisel.
Nüüd saab natukene rohkem allapoole selle tõmmata.
Algab operatsioon põlemiskambri eemaldamine:
Selleks tuleb eemaldada värske õhu toru, või mina keerasin lahti alt otsast 8mm poldi ning toru jäi mütsi külge. Edasi tuleb lahti keerata 3 T30 TORX polti, 22mm võtmega eelsüüte küünal(bensiini seadmel on selle kohapeal süüteküünal) ning kütuse regullaatori ning termo sensorite kate tuleb samuti eemaldada, 10mm mutter.
Kui katted eemaldada siis saabki hakata äärtest tasapisi põlemiskambrit välja meelitama. Mitte tõmmata tiivikust, see on plastikust ning võib puruneda või otsast tulla. Mina meelitasin kruvikaga ümberringi äärtest.
põlemiskamber väljas, kuid vooliku ning juhtmetega veel ühendatud:
Kütuse vooliku saab eemaldada, kui klamber lahti teha/lõhkuda ning ettevaatlikult meelitada, sest see ongi kütuse regulaator.
Edasi oleks mõistlik eemaldada ettevaatlikult leegiandur(plastik tiiviku all, saab kätte kui aukudest nagad sise meelitada, kui aga on juba kütuses ligunenud siis on kange ning lihtsam oli minul näiteks kääridega(sest need olid tol hetkel käe juures ja piisavalt õhukesed, et vahele ajada ja andur välja meelitada) ajades otsad anduri alla ja meelitades välja tõmmata. Et kogu vajalikku kätte saada tuleb ka tiiviku mootori pistik lahti võtta, see on teisel pool tiiviku all nagade vahel. Minu omal oli põlenud, seega tuli kogu juhtmestikuga eemaldada, selleks vaja eemaldada termo andurid, ETTEVAATUST jahutusvedeliku termo andur (see mis on jahus vedeliku lõdviku juures) on otse jahutus vedeliku sees, ning sel hetkel on see madalaim koht jahutusvedelikul ning kui see eemaldada jookseb jahutus süsteem tühjaks. Üks pistik on veel tule all suur hall pistik(kahjuks pole pildile jäänud)
kui juhtmed küljest saab töölaua juurde minna juba.
siis tuleb eemaldada leegitoru, see on kinni 3'e torx poldiga(oli vist T18 või oli t20 torx ainus võti mis meelest läinud) ÄRGE KISKUGE VEEL MOOTORIT VÄLJAPOOLE, sest kütuse regullaatori toru ots on kütusekausis otsapidi.
Siis saab eemaldada kütuse kausi ning tiiviku 4mm võtmega(hea oleks kui olesks sisetorx)
Tuleb olla ettevaatlik, sest seal on 2 kaussi ning vaheseib ja tiivik, pluss veel, et kuna minul oli mootor põletada saada saanud siis ei eemaldunud minul see viimane polt tervelt.
Kuna leegitoru eemaldades eemaldasite ka juba mootorit kinni hoidvad poldid siis saab mootori kätte.
ja jäänud ongi anult pihusti/kütuse regulaator
Seda hoiavad kinni 2 keelekest mis on ümber peenikese toru kokku painutatud. Lisaks on ots läbi korpuse keeratud.
Ise taastasin seda pihustit seega edasine on vaid informatiivne, ei pea järgi tegema, sest ei oska soovitada isegi kust membraani materjali saada, minul vedeles lihtsalt garaašis värvimasina membraan, mis küll vähe paksem, kuid väga pehme, samas õli/lahustikindel
Lahti võtmiseks meelitasin kruvikeerajaga alumise, musta osa ääre väljapoole, see lihtsalt kinni pressitud.
selline näebki välja vigane membraan:
uus membraan sisse ja kokku tagasi.
kokkupanekul pressisin kruustangidega kokku ning väikese haamriga koputasin ääre peale tagasi.
kokkupanek on vastupidine järjestus lahtivõtmisele.
Loodan, et oli abiks.
xc90'l on stange "põsed" ees, seega tuli need eemaldada:
alt äärest neet tüübel välja
ülejäänud on juba nagad ümber selle "põse"
ettevaatlikumalt tuleb läheneda alumistele nagadele mis asetsevad umbes udutule kõrgusel:
edasi, mugavamaks tegevuseks eemaldasin mina ka selle keskmise kivikaitse:
tagapool näha 2 13mm peaga polti
ning sellest pildi keskel olevast avast kolmas
korda tööd teisel pool.
Nüüd ardicu maha võtmise juurde.
Kinnitused peaks olema samades kohtades ka s60/80 ning v70/xc70
Esimene vasakpoolne alusraami polt mille alla kinnitub ardiku kinnitus kronstein 18mm pea
Sellega soovitan ettevaatlik olla, sest selle poldi juures on pidev temperatuuri kõikumine, kui ardic töötab ning see polt võib kinni roostetada väga kergelt. Mina tegin selle vea, et kasutasin jõudu.
ülemisele kinnitusele pääseb ligi xc90'l vasaku esitule alt.
eemalda 2 klambrit mis tuld kinni hoiavad:
Järgmine Pilt on tehtud auto ninaga risti, ehk radika poolt tiiva poole
üleval asetsevast avast paistab mutter mis tuleb eemaldada 13mm võtmega.
ligi pääseb kui ajada käsi koos võtmega esitiiva ning ninaraami vahel olevast suuremast avast sisse, natuke ebamugav, kuid ei midagi rasket.
samast avast alla vaadates paistab ka teine poldi pea, kuid see on keevitatud, ärge seda murdma hakake.
Siis lükake ülemise kinnituse kõrv kinnitus keermepulga otsast ära ning saate ardicu altpoolt välja meelitada.
kuna siis juba jääb ta kinni aju taha siis eemaldage pistik, seda punast raami osa pistikul ülesse lükates/tõmmates
ning aju saab eemaldada pildil kahel pool aju paistva 10mm mutri eemaldamisel.
Nüüd saab natukene rohkem allapoole selle tõmmata.
Algab operatsioon põlemiskambri eemaldamine:
Selleks tuleb eemaldada värske õhu toru, või mina keerasin lahti alt otsast 8mm poldi ning toru jäi mütsi külge. Edasi tuleb lahti keerata 3 T30 TORX polti, 22mm võtmega eelsüüte küünal(bensiini seadmel on selle kohapeal süüteküünal) ning kütuse regullaatori ning termo sensorite kate tuleb samuti eemaldada, 10mm mutter.
Kui katted eemaldada siis saabki hakata äärtest tasapisi põlemiskambrit välja meelitama. Mitte tõmmata tiivikust, see on plastikust ning võib puruneda või otsast tulla. Mina meelitasin kruvikaga ümberringi äärtest.
põlemiskamber väljas, kuid vooliku ning juhtmetega veel ühendatud:
Kütuse vooliku saab eemaldada, kui klamber lahti teha/lõhkuda ning ettevaatlikult meelitada, sest see ongi kütuse regulaator.
Edasi oleks mõistlik eemaldada ettevaatlikult leegiandur(plastik tiiviku all, saab kätte kui aukudest nagad sise meelitada, kui aga on juba kütuses ligunenud siis on kange ning lihtsam oli minul näiteks kääridega(sest need olid tol hetkel käe juures ja piisavalt õhukesed, et vahele ajada ja andur välja meelitada) ajades otsad anduri alla ja meelitades välja tõmmata. Et kogu vajalikku kätte saada tuleb ka tiiviku mootori pistik lahti võtta, see on teisel pool tiiviku all nagade vahel. Minu omal oli põlenud, seega tuli kogu juhtmestikuga eemaldada, selleks vaja eemaldada termo andurid, ETTEVAATUST jahutusvedeliku termo andur (see mis on jahus vedeliku lõdviku juures) on otse jahutus vedeliku sees, ning sel hetkel on see madalaim koht jahutusvedelikul ning kui see eemaldada jookseb jahutus süsteem tühjaks. Üks pistik on veel tule all suur hall pistik(kahjuks pole pildile jäänud)
kui juhtmed küljest saab töölaua juurde minna juba.
siis tuleb eemaldada leegitoru, see on kinni 3'e torx poldiga(oli vist T18 või oli t20 torx ainus võti mis meelest läinud) ÄRGE KISKUGE VEEL MOOTORIT VÄLJAPOOLE, sest kütuse regullaatori toru ots on kütusekausis otsapidi.
Siis saab eemaldada kütuse kausi ning tiiviku 4mm võtmega(hea oleks kui olesks sisetorx)
Tuleb olla ettevaatlik, sest seal on 2 kaussi ning vaheseib ja tiivik, pluss veel, et kuna minul oli mootor põletada saada saanud siis ei eemaldunud minul see viimane polt tervelt.
Kuna leegitoru eemaldades eemaldasite ka juba mootorit kinni hoidvad poldid siis saab mootori kätte.
ja jäänud ongi anult pihusti/kütuse regulaator
Seda hoiavad kinni 2 keelekest mis on ümber peenikese toru kokku painutatud. Lisaks on ots läbi korpuse keeratud.
Ise taastasin seda pihustit seega edasine on vaid informatiivne, ei pea järgi tegema, sest ei oska soovitada isegi kust membraani materjali saada, minul vedeles lihtsalt garaašis värvimasina membraan, mis küll vähe paksem, kuid väga pehme, samas õli/lahustikindel
Lahti võtmiseks meelitasin kruvikeerajaga alumise, musta osa ääre väljapoole, see lihtsalt kinni pressitud.
selline näebki välja vigane membraan:
uus membraan sisse ja kokku tagasi.
kokkupanekul pressisin kruustangidega kokku ning väikese haamriga koputasin ääre peale tagasi.
kokkupanek on vastupidine järjestus lahtivõtmisele.
Loodan, et oli abiks.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Ostsin omale pihusti ww.eelsoojendid.ee 115€ ja lasin ära vahetada suur sõjamäe 36 , täpselt nime ei mäleta, raha võeti 90€
Kõik toimib ja saab jälle talve nautida
Kõik toimib ja saab jälle talve nautida
V70 2005 D5 120kW hetkel.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Ei hakanud uut teemat tegema. oskab keegi öelda kust saab sellele ardicule uue aju või juhtploki. Mõni koht veel äkki peale skandixi?
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Tere, kas keegi teab kus saab ardicule eraldi küünalt osta.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
aix76 kirjutas:Tere, kas keegi teab kus saab ardicule eraldi küünalt osta.
Kui seadme mudel selge, siis mine ja sammu poodi
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Küsimus ongi kuhu poodi.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... g/1024839/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... g/1035748/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... g/1021195/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... g/1035748/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... g/1021195/
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone
...even if it means standing alone
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Tere,kas keegi teab mis erinevused on diisli ja bensiini eelsoojendil.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
ühel on küünal teisel eelsüüteküünal, ajus erinevus ja muud polegi.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Kui võtta bensuka eelsoojendi ja panna diisli küünal ja aju peaks tööle hakkama,küsimus kui autol süüde väljas siis ei tohiks eelsoojendi küünlajuhtmes voolu olla,on mul õigus.
Viimati muutis aix76, 03 Veebr 2018, 08:28, muudetud 1 kord kokku.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Kui lisasoojendi pole käinud ja süüde on 10minutit väljas olnud siis ei tohiks jah.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Kui on siis järelikult aju küpse,kas keegi neid remondib.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Insignia Eber-i aju remonditi ära Pärnus, Mauri tehnokülas miski veokate eelsoojendite töökojas. ARC Car oü vist.
Küsimus aga XC60 kohta.
Kui auto käivitada, siis hakkab soojendi ilusti kohe tööle, aga kellaaja saan ka mälus ära muuta, aga ei suuda kuidagi OFF pealt ON peale muuta, et ajaks auto õigeks ajaks soojaks. Paar hommikut on olnud -28, eelistaks soojema auto käivitamist
Raamatus kirjutab, et süüde sees, reset ja keera ja reset ja keera numbreid sobiva kellaajani. See kõik toimib, ja siis uuesti reset ja reset. Ei midagi. Ikka OFF, kellaaag aga jääb nüüd küll soovitud. Kas peab kuskilt veel midagi aktiveerima?
Küsimus aga XC60 kohta.
Kui auto käivitada, siis hakkab soojendi ilusti kohe tööle, aga kellaaja saan ka mälus ära muuta, aga ei suuda kuidagi OFF pealt ON peale muuta, et ajaks auto õigeks ajaks soojaks. Paar hommikut on olnud -28, eelistaks soojema auto käivitamist
Raamatus kirjutab, et süüde sees, reset ja keera ja reset ja keera numbreid sobiva kellaajani. See kõik toimib, ja siis uuesti reset ja reset. Ei midagi. Ikka OFF, kellaaag aga jääb nüüd küll soovitud. Kas peab kuskilt veel midagi aktiveerima?
XC60 R-Design Polestar
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Minu omal peab seda RESET nuppu lihtsalt pikemalt all hoidma (kui kellaaeg juba paigas).
P.S Minu omal pole vaja isegi süüdet sees hoida. (Kus krt on praegu -28C? )
P.S Minu omal pole vaja isegi süüdet sees hoida. (Kus krt on praegu -28C? )
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.
Re: Probleemid eelsoojendiga (Eberspächer)
Põhja-Skandinaavias pole sellised temperatuurid midagi erilist.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist