uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 09 Jaan 2024, 23:39

Auto on uus XC 90. selline küsimus, et kas kellelgi on kokkupuudet. Nimelt kui suusaboksiga sõites, kui kiirus natuke suuremaks läheb - nii 80-90 pluss ja peale siis hakkab vihin sisse kostma. Algus kahtlustasin ka katuseraame vms. Raamid on uued Thule Wingbar, boks uus Thule boks. siis selgus, et kui sõidu ajal katuseluuki natuke mõne millimeetri ülespoole tagasi lükkan oli vaikus majas. Järeldus- sõidu ajal pressib nii palju rõhku boksi ja luugi vahele, et surub luuki nii palju alla, et hakkab vihisema. Esindus ja muud tegelased laiutavad käsi.
kellelgi mingit kokkupuudet veel sellise teemaga või head ideed? midagi boksi asetuses muuta vms? olen sättinud ettepoole ja tahapoole, et nö püütava õhu kogust vähendada jms.

Kasutaja avatar
minukiri1
Kreisi postitaja
Postitusi: 387
Liitunud: 15 Sept 2016, 18:02
Asukoht: kunagine Pala vald

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas minukiri1 » 10 Jaan 2024, 08:02

Targemad parandage kui eksin aga kas katuse boksi vahel ei peaks hoopis alarõhk tekkima? Seega hakkab tihendi vahelt salongist õhku välja imema. Luuki avades pääseb õhk vabamalt liikuma ja tuule vihin kaob ära.
Sellest targutamisest muidugi suuremat kasu pole. Mingit head rohtu sellele ei oska soovitada.
Osad kasutavad auto nina peal tuule suunajat,et putukaid esiklaasile vähem lendaks, võibolla see muudab õhuvoolu sinu jaoks paremaks aga võibolla teeb hullemaks.
V70 2.4 D5 120kw 2003a 5manuaal

Ei ole võimatuid asju, on saamatud tegijad.

Kasutaja avatar
Kustav
Chick magnet
Postitusi: 800
Liitunud: 11 Aug 2007, 02:00
Asukoht: Tallinn

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas Kustav » 10 Jaan 2024, 08:11

Midagi sellist äkki aitab, endal kogemus muidugi puudub, aga sinu muret lugedes hüppas kohe selline spoileri lahendus pähe.
Ootan huviga kogemuste jagamist, kas selline asi võiks aidata.

https://www.thule.com/en-us/roof-rack/r ... l-_-870203

Natukene uurides ja videosid vaadates tundub, et võiks isegi toimida, proovi ära ja ütle meile ka - endal ka vaja ilmselt.
https://www.youtube.com/watch?v=qYfa_2KkmdY
Volvo 940 2.3 ATM 1992

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 10 Jaan 2024, 10:57

kusjuures ma isegi mõtlesin, et - võiks mingi selline spoiler ees olla. Natuke isegi tuhnisin netis aga ei leidnud.. TNX. uurin kindlasti

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 10 Jaan 2024, 12:01

euroopa turul seda ei ole. USA teema.

Kustav kirjutas:Midagi sellist äkki aitab, endal kogemus muidugi puudub, aga sinu muret lugedes hüppas kohe selline spoileri lahendus pähe.
Ootan huviga kogemuste jagamist, kas selline asi võiks aidata.

https://www.thule.com/en-us/roof-rack/r ... l-_-870203

Natukene uurides ja videosid vaadates tundub, et võiks isegi toimida, proovi ära ja ütle meile ka - endal ka vaja ilmselt.
https://www.youtube.com/watch?v=qYfa_2KkmdY

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas TheKris79 » 10 Jaan 2024, 21:52

See tundub natuke imelik kui aus olla. Endal kasutan suht tihti täpselt sama kombot katusel ja ei ole täheldanud mingit vihinat või vilinat isegi 130 140ne juures. Ainus mida tunnetan on kerge vibra sellise kiiruse juures mida ilma boksita ei ole.
Kas oled vaadanud katuseluugi asendit kinnises olekus? Olen tägeldanud, et isegi tehasest tulnutel on vahest luuk liiga alla sätitud ja ei ole võrdne tagumise luugiga, kas äkki see võib tekitada vihinat kui boks peal? Seal peaks olema 4 torx kruvi millega saab luugi kõrgust õrnalt regullida, pead avama luugi ja siis oli vist mingi plastik kate ning nende all on need kruvid. Proovi veel käega suruda luuki üles ja vaata kas liigub veidi nagu tühjalt kui jah siis need samad kruvid võivad liiga õrnalt kinni olla.
Enda masinal kui kogu panoraam vahetati siis pidin kah ise täppis reguleerimist tegema kuna oli liiga üles pandud.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas TheKris79 » 10 Jaan 2024, 21:56

Ahjaa, ja unustasin veel mainida, et vaata seda luugi alla jäävat kummi tihendit et egas see pole natuke ära libisenud eriti nurkadest. See tihend on kogu panoraami ulatuses ja pleki ning luugi vahel. See on kah paljudel lahtiselt just selle fix luugi ja liikuva luugi ûhenduspaigas. Vaja lihtsalt näppidega tugevasti äärepoole suruda.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 11 Jaan 2024, 11:38

jep, kontrollisin kohe. luugi serv nö null olekus on pigem vaat millimeeter üleval kui allpool. sellega tundub kõik ok olevat.


TheKris79 kirjutas:See tundub natuke imelik kui aus olla. Endal kasutan suht tihti täpselt sama kombot katusel ja ei ole täheldanud mingit vihinat või vilinat isegi 130 140ne juures. Ainus mida tunnetan on kerge vibra sellise kiiruse juures mida ilma boksita ei ole.
Kas oled vaadanud katuseluugi asendit kinnises olekus? Olen tägeldanud, et isegi tehasest tulnutel on vahest luuk liiga alla sätitud ja ei ole võrdne tagumise luugiga, kas äkki see võib tekitada vihinat kui boks peal? Seal peaks olema 4 torx kruvi millega saab luugi kõrgust õrnalt regullida, pead avama luugi ja siis oli vist mingi plastik kate ning nende all on need kruvid. Proovi veel käega suruda luuki üles ja vaata kas liigub veidi nagu tühjalt kui jah siis need samad kruvid võivad liiga õrnalt kinni olla.
Enda masinal kui kogu panoraam vahetati siis pidin kah ise täppis reguleerimist tegema kuna oli liiga üles pandud.

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas TheKris79 » 11 Jaan 2024, 22:55

Ok, aga äkki siis proovid veel boxi näiteks 1cm või 1.5cm natike diagonaali asetada? Ma asetan alati küll täpselt keskele olgugi, et teinekord raske asju sisse panna aga paljudel näen hoopis täitsa ühe külje peale pandud. Samas mul on see 900 mingi 10a vana Thule hainina otsaga boks aga madala profiiliga ja lai mitte kõrge ja kitsas. Kas oled ka proovinud need wingbarid panna vahekaugusele mis ulatuvad täpselt boxi lõppasendisse või oled paigaldanud thule poolt antud vahega? Omal panen võimalikult laiali mida boksi talavahemik lubab ja see on vist pea 15cm laiemalt kui Thule soovitab. Sellega väheneb veidi katuse ja boksi vahemik (arvan, et nii 0.5cm vast).
Need oleksid ainuksed asjad mis vähemalt mulle mingid ideed annaksid.
Muidugi kui luuk veidi kõrgemal siis võibolla proovid seda natuke alla poole kruttida selles 0 asendis?
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 12 Jaan 2024, 15:03

ta on mul muidu jah üsna ühes servas. aga luugi serv on kinnises asendis ok. sellega ei ole probleemi. pigem on juuksekarva jagu ehk kõrgemal kui allpool.

TheKris79 kirjutas:Ok, aga äkki siis proovid veel boxi näiteks 1cm või 1.5cm natike diagonaali asetada? Ma asetan alati küll täpselt keskele olgugi, et teinekord raske asju sisse panna aga paljudel näen hoopis täitsa ühe külje peale pandud. Samas mul on see 900 mingi 10a vana Thule hainina otsaga boks aga madala profiiliga ja lai mitte kõrge ja kitsas. Kas oled ka proovinud need wingbarid panna vahekaugusele mis ulatuvad täpselt boxi lõppasendisse või oled paigaldanud thule poolt antud vahega? Omal panen võimalikult laiali mida boksi talavahemik lubab ja see on vist pea 15cm laiemalt kui Thule soovitab. Sellega väheneb veidi katuse ja boksi vahemik (arvan, et nii 0.5cm vast).
Need oleksid ainuksed asjad mis vähemalt mulle mingid ideed annaksid.
Muidugi kui luuk veidi kõrgemal siis võibolla proovid seda natuke alla poole kruttida selles 0 asendis?

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas Mario_L » 13 Jaan 2024, 13:18

kui raamide alt on kummitihend puudu, siis hakkabki vihisema. Paigaldaja on kas lohakas olnud või jätnud panemata.
Wingbaril on ülioluline, et see kummitihend soonde oleks pandud.
Vanakooli boksid ka vihisevad, samas peab vaatama boksi kiirusepiirangut ka. Maanteel lasevad uljalt suvel 120-140, enamik bokse on piiratud 120 peale, mõned Thule boksid on lubatud ka rohkem.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 13 Jaan 2024, 19:46

ei ole puudu. boks ei vihise. on ilusti kirja ka pandud milles probleem. niisama targutada pole mõtet.

Mario_L kirjutas:kui raamide alt on kummitihend puudu, siis hakkabki vihisema. Paigaldaja on kas lohakas olnud või jätnud panemata.
Wingbaril on ülioluline, et see kummitihend soonde oleks pandud.
Vanakooli boksid ka vihisevad, samas peab vaatama boksi kiirusepiirangut ka. Maanteel lasevad uljalt suvel 120-140, enamik bokse on piiratud 120 peale, mõned Thule boksid on lubatud ka rohkem.

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas Mario_L » 14 Jaan 2024, 21:47

targutan või mitte. Mina paigaldan neid asju juba ligi 20 aastat.
1. Wingbare on 2 mudelit, tegelikult 3, aga meil müüakse 2.
Wingbar Edge on madalaprofiiliga ja mõeldud otseselt XC90 originaalreelingute vahele. Low profile premium otsadega ja tavaline Edge.
Wingbar Evo Silver on muudetava laiusega ja kasutatakse 7104 koodiga paigalduskomplekti, mis tõstab raamid katusest piisavalt kõrgele, sest autol on torureelingud ja ei saa Edge mudelit kasutada ja tuulevihin on paratamatu.
2. Katuseboksid on katuseboksid ja suusaboksid. Suusaboks on väike, madal, kitsas, vähem tuuletakistust.
Katuseboks on suurema otsapinnaga, mida laiem ja teravam disain, seda rohkem õhku murrab.
Thule valikust Volvole parimad on - Motion XT, Vector. Kui otsid normaalse suurusega boksi.

Kuna sa ei ütle, mis aasta masin on, sest ühe mehe vana on ka vabalt teise mehe uus, siis on ka "uut" XC90 kaht sorti ning kokku 10 eri võimalust raame ja bokse sättida.
Minu targutamine on asja eest, kui puudub täpne ülevaade, mis asjad sa sinna toppisid.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1070
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas kloox » 15 Jaan 2024, 21:15

No kui on uus xc,siis peaks garantii olema ja mine kurda IA-s oma muret.Või pane masina andmed korrektselt kirja,kui niisama targutajaid ei taha.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

rafaello
Foorumlane
Postitusi: 32
Liitunud: 15 Jaan 2007, 14:15

Re: uus XC90 katuseluugi tuulevihin suusaboksiga sõites

PostitusPostitas rafaello » 16 Jaan 2024, 15:39

ma ütlesin uus. võibolla pole jah enam uus auto, just sai aasta vanaks... 23 a auto
katuseboks on Thule Force XT Alpine
raamid- Thule Evo Flush Rail WingBar Edge Black

ei toppinud. paigaldasin :)
oskad targemat nõus anda. paigaldamise asendi vms kohta?
tnx



Mario_L kirjutas:targutan või mitte. Mina paigaldan neid asju juba ligi 20 aastat.
1. Wingbare on 2 mudelit, tegelikult 3, aga meil müüakse 2.
Wingbar Edge on madalaprofiiliga ja mõeldud otseselt XC90 originaalreelingute vahele. Low profile premium otsadega ja tavaline Edge.
Wingbar Evo Silver on muudetava laiusega ja kasutatakse 7104 koodiga paigalduskomplekti, mis tõstab raamid katusest piisavalt kõrgele, sest autol on torureelingud ja ei saa Edge mudelit kasutada ja tuulevihin on paratamatu.
2. Katuseboksid on katuseboksid ja suusaboksid. Suusaboks on väike, madal, kitsas, vähem tuuletakistust.
Katuseboks on suurema otsapinnaga, mida laiem ja teravam disain, seda rohkem õhku murrab.
Thule valikust Volvole parimad on - Motion XT, Vector. Kui otsid normaalse suurusega boksi.

Kuna sa ei ütle, mis aasta masin on, sest ühe mehe vana on ka vabalt teise mehe uus, siis on ka "uut" XC90 kaht sorti ning kokku 10 eri võimalust raame ja bokse sättida.
Minu targutamine on asja eest, kui puudub täpne ülevaade, mis asjad sa sinna toppisid.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: gljuk ja 19 külalist