1. leht 1-st

S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 23 Dets 2023, 21:36
Postitas zinek
Tervitused

Nädal tagasi sai tehtud autol ülevaatus, läbis puhtalt kõik. Sel neljapäeval , hommikul käivitus auto poolest pöördest, siis aga suri kohe välja. Käivitasin uuesti, tahtis pisut käiamist , kuid läks kenasti tööle. 8 tundi hiljem aga enam käima minna ei tahtnud, korra läks,siis suri välja,siis pikk käiamine ja käivitus taas , jõudu oli vähem ja kogu aeg pidi gaasi peal hoidma, et välja ei sureks. Sain kodus garaaži juurde . Ajasin masina sinna. Võtsin maha kõsrgsurvepumba rihma katte ja avastasin, et rihmal hunnik hambaid kadunud . umbes 10 cm ala, kus järjest hambad läinud . Tellisin uue rihma, juhtrulli ja pinguti . Aeromotorsile aitähh, saatsid kaks juhtrulli ja uut pingutit ei saanud ( pean peale pühi otsima ). Mõtlesin, et üritan ikkagi masina tööle saada, et panen esialgu vana pinguti ( paistis igati toimivat veel ) ja jaanuaris siis panen uue peale . Hakkasin siis märke paika ajama. Hoorattal sai kenasti paika. Lasin pinguti järgi ja ka juhtrulli , eemaldasin vana rihma . Leidsin ka märgi kõrgsurvepumbal ja pumba rihmarattal( sellel sisse pressitud selline ristkülik väike ) Keerasin pumba märgi paika ja fikseerisin pumba . Uus juhtrull kluge ja pinguti kah peale, pingutasin vajalike nm- deni kinni, lasin pumba lukust lahti ja proovisin käivitada. Isegi mitte ei lubanud , vahet pole , pikalt käiata . Katsetasin mitmeid kordi seda märkide paika ajamist uuesti.Ka selliselt, väntvõll selle hooratta järgi paigas ja siis pumbal keerasin 5 mm üle selle märgi ( sai ka paari mm ja pisut rohkemaga proovitud ) . No ei luba kah mitte. Kui käima ei saa,siis pole ka arvutiga seal midagi vaadata, et mis kraadid näitavad ja kas on lubatud vahemikus . Mul mõistus täiesti otsas ☹ Mida ma valesti teen, tegemata jätan jne. Kui kellelgi vähegi mõtteid,siis oleks abiks
rihma rulli märk.jpg
pumba märk.jpg

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 23 Dets 2023, 22:41
Postitas marko1975
pole.eriti pädev sell teemal aga niipalju kui ma olen saanud kohal viibida siis kõik hammasrihma/keti vahetuses siis peale paigaldamist (märgid paika ka ) tegelased ennem kui käima ajavad liigutavad nn käsitsi kuskil vähemalt ühe tiiru
( märgid uuesti paika) ja vaatavad märkide täpsust peale seda siis lasevad starteriga tööle.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 24 Dets 2023, 00:33
Postitas Volvo777
Käsitsi ikka paar tiiru peale jah, sest vahest juhtub ikka, et kui kõik tundub paigas, siis peale rihma paika pingutamist tegelikult ikka ei ole päris paigas.
Käivitamise "hääl" on normaalne? Kui 10cm uluatuses juba rihm sile oli, siis pakun, et kui päris tükid taga pole, siis vähemalt pooled klapid on kõverad ja kaaneremont.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 24 Dets 2023, 10:51
Postitas zinek
Pumba rihma rike ei tohiks ju klappe mõjutada , kuna nukk vaid pumpa veab ? See klapi teema aktuaalne siis, kui hammasrihmaga jama ?

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 24 Dets 2023, 14:07
Postitas Volvo777
Seda mootorit isiklikult polegi näppinud, aga kuidas seal siis asi käib? Rohkem kui 1 hammasrihm?
Kui nii, siis küll jah.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 24 Dets 2023, 16:58
Postitas Iceman
Jah seal on kaks hammasrihma. 1 mootrile, teine pumbale. Seal võib see teema ka olla, et eelmine rihmavahetus on suvaliste märkidega vana maha võetud ja uus peale pandud nende suvaliste (näiteks markeri märkide) järgi. Ja sul nüüd läks rihm ja ajasid tehase märgi järgi paika ja võib vabalt täitsa puitu olla. See minu teooria lihtsalt.
Ühel d24 700sel sai nii kunagi pumba rihm vahetatud, kuna ei leidnud märke üles.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 25 Dets 2023, 09:43
Postitas amazon86
Ju on nukkvõll veel vale koha peal, ehk 180 kraadi nihkes. Nukkvõlli täispöördeks on vaja kahte väntvõlli pööret. Nukkvõlli pumbapoolses otsas on tsentrist väljas soon, selle järgi saab nukkvõlli paika. Soon peab jääma klapikambrikaane pinnast ülespoole.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 25 Dets 2023, 12:24
Postitas sodimees
Pane väntvõll O asendisse,nukvõlli otsast ratas maha ja siis soon jääb plokikaane pinnaga näha.Siis on esimene rihm õieti paigas.
Märgi see rihmaratta poolt.
Keera pump lukku :märgid paigas.
Nüüd pumba ratas koos rihmaga tagasi /ära kinni keera/ja (tagumine pinguti pane kesk asendisse) saad hiljem korrigeerida arvutiga
pinguti pinguta noole otsad kohakuti :esimene
Keera pinguti/esimene/polt kinni.
Keera rihmaratas kinni aga veendu ,et O asend pole liikunud paigast
Keera pumba Lukk lahti
Nüüd peaks elu mootorisse saabuma
Edu :)

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 25 Dets 2023, 19:13
Postitas aix76
Ma siit ei lugenud välja nukkvõlli hammasrihma seisukorra kohta. Kui pumba pool selline jama siis on parem teine pool rihm ka kontrollida,vahetada. Muidu nii väntvõll margi järgi paika,nukkvõll spets rakisega pumba poolt lukku,enne klapikambri kaas maha ja pump lukku siis uued rihmad peale. Hammasrattad õige njuutoniga kinni,pingutid samuti. Kui ei taha kohe käivituda siis keerad pumpa varasemaks niikaua kui käivitub, siis alles arvutiga näed süütenurka. Siiani kõik nii käima saadud.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 27 Dets 2023, 02:05
Postitas sodimees
Mida annab klapikambri mahavõtmine,kui seal soon mille lukustad””Pärast kaant tagasi pannes näed [-o< “”

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 27 Dets 2023, 14:27
Postitas zinek
Niih. Masinal elu sees. Oligi nii, et pumba märgid puus. Nende tehase märkide järgi ei mingit elu. Leidsin pumba rattal justkui õhkõrna kriipsu ja pumba kinnituskronsal kah. Justkui oleks metalli markeerimise teraga tehtud. Kaotada polnud midagi ja katsetasin need kokku ajada . Ja käivitus kohe. Tehase märkidest oli see pea pool pumba rihmaratta pööret nihkes. Nüüd vaja veel arvuti külge panna ja süüde paika häälestada.

Re: S80 2000a , 2,5 tid 103kw käivitumise probleem

Postitatud: 27 Dets 2023, 14:32
Postitas zinek
Ahjaa. Väntvõlli märk oli paigas ja nukkvõll oli kah õiges asendis. Pump täiesti puus