2016a XC90 D5 egr ja sisselaske trakti puhastus
Postitatud: 21 Nov 2022, 10:02
Tervitus,
Mõtlesin, et kirjutan teistele millega tegelesin nii umbes kuu aega tagasi ja mis olid avastused. Kahjuks nagu mul kombeks siis piltidega jään hätta sest millegipärast selliseid asju tehes unustan tel kõrval hoida. Asi algas sellest, et ilmusid õli märgid klapikambri kaanele millel siis see PVC klapp külge ehitatud ning otsustasin sealse tihendi välja vahetada ja kuna enamus asju tuli eest ära võtta siis sai ka ülal nimetatud tegevus tehtud.
Nimelt otsustasin, et oleks aeg puhastada ära egr vidina koos jahutiga ja ka sisselaske kollektor. Autol juba 192tuh kellal ning suht kindel, et sellist ettevõtmist keegi teinud pole. Aega kulus 1 terve päev.
Sai siis asjad maha krutitud ning vaatepilt oli suht õudne - kollektor ise oli mõnest kohast umbes 2cm nõgiga kaetud ning avad klappide juurde üle ühe olid nii suletud nõgiga, et polnud peaaegu nähagi millised klapid ise välja näevad.
Netiavarustest sain hea lahenduse plastik kollektori puhastuseks (soovitatakse kasutada Mr Muscle pliidipuhastus vahtu), lasin asja seest täis lasin nii 10min settida ja siis survepesuriga puhtaks. Tulemus oli just nagu uus jupp. Siis sai plastik orgiga sisselaske kanalid puhastatud nii, et klapid kinnises asendis, tolmuimejale peenike toru otsa ning asusin tükke lahti kangutama. Lõpptulemus samuti peaaegu läikivad kanalid ja klapid (lõpus sai siis Liqui Moly egr puhastus vedelikku klappidesse lastud ja pika peene pintsliga nühitud ning tolmuimejaga puhtaks tõmmatud koos vedelikuga). Egr klapp koos jahutuga lahti monteeritud ja see jahutuskast siis atsetooniga täis valatud ning seisnud umbes 4h ja veega puhtaks. Lõpuks kui kõik kokku tagasi sai tegin õli vahetuse lisasin mootori sisepesu uue õliga (Liqui Moly), lasin uuesti õli välja ja uus õli sisse.
Peale kogu seda ettevõtmist olen nüüd 3tuh km maha sõitnud ja peaks ütlema, et mootor palju sujuvamalt ja vaiksemalt tiksub ning reageerimine gaasipedaalile oluliselt parem.
Nähes seda mega nõgi kogust ja osalt ka tükke selles kollektoris hakkasin mõtlema, et kas võib olla sellel mingi seos turbo tükkideks lendamisel siin aasta tagasi? Oskab keegi teadjam seda kommenteerida või olen täitsa valel teel ja võib arvata, et antud tükid põlevad ära kui nad sealt mootorisse lendlevad.
Igatahes jah kellel uued diislid on siis soovitaks kindlasti antud ettevõtmine mingil kilometraazil ära teha ja usun, et midagi päris valesti ei teinud sest siiani tundub, et oli väga kasulik mootorile. Hingamine tundub kohe teine.
Muidugi võib juhtuda, et keerasin miskit tuksi ja see ilmneb alles 20tuh km pärast siis oleks hea kuulda kui keegi arvab, et miskit valesti selles protseduuris mida tegin aga kui tundub ok siis loodan, et on abiks teistelegi.
Mõtlesin, et kirjutan teistele millega tegelesin nii umbes kuu aega tagasi ja mis olid avastused. Kahjuks nagu mul kombeks siis piltidega jään hätta sest millegipärast selliseid asju tehes unustan tel kõrval hoida. Asi algas sellest, et ilmusid õli märgid klapikambri kaanele millel siis see PVC klapp külge ehitatud ning otsustasin sealse tihendi välja vahetada ja kuna enamus asju tuli eest ära võtta siis sai ka ülal nimetatud tegevus tehtud.
Nimelt otsustasin, et oleks aeg puhastada ära egr vidina koos jahutiga ja ka sisselaske kollektor. Autol juba 192tuh kellal ning suht kindel, et sellist ettevõtmist keegi teinud pole. Aega kulus 1 terve päev.
Sai siis asjad maha krutitud ning vaatepilt oli suht õudne - kollektor ise oli mõnest kohast umbes 2cm nõgiga kaetud ning avad klappide juurde üle ühe olid nii suletud nõgiga, et polnud peaaegu nähagi millised klapid ise välja näevad.
Netiavarustest sain hea lahenduse plastik kollektori puhastuseks (soovitatakse kasutada Mr Muscle pliidipuhastus vahtu), lasin asja seest täis lasin nii 10min settida ja siis survepesuriga puhtaks. Tulemus oli just nagu uus jupp. Siis sai plastik orgiga sisselaske kanalid puhastatud nii, et klapid kinnises asendis, tolmuimejale peenike toru otsa ning asusin tükke lahti kangutama. Lõpptulemus samuti peaaegu läikivad kanalid ja klapid (lõpus sai siis Liqui Moly egr puhastus vedelikku klappidesse lastud ja pika peene pintsliga nühitud ning tolmuimejaga puhtaks tõmmatud koos vedelikuga). Egr klapp koos jahutuga lahti monteeritud ja see jahutuskast siis atsetooniga täis valatud ning seisnud umbes 4h ja veega puhtaks. Lõpuks kui kõik kokku tagasi sai tegin õli vahetuse lisasin mootori sisepesu uue õliga (Liqui Moly), lasin uuesti õli välja ja uus õli sisse.
Peale kogu seda ettevõtmist olen nüüd 3tuh km maha sõitnud ja peaks ütlema, et mootor palju sujuvamalt ja vaiksemalt tiksub ning reageerimine gaasipedaalile oluliselt parem.
Nähes seda mega nõgi kogust ja osalt ka tükke selles kollektoris hakkasin mõtlema, et kas võib olla sellel mingi seos turbo tükkideks lendamisel siin aasta tagasi? Oskab keegi teadjam seda kommenteerida või olen täitsa valel teel ja võib arvata, et antud tükid põlevad ära kui nad sealt mootorisse lendlevad.
Igatahes jah kellel uued diislid on siis soovitaks kindlasti antud ettevõtmine mingil kilometraazil ära teha ja usun, et midagi päris valesti ei teinud sest siiani tundub, et oli väga kasulik mootorile. Hingamine tundub kohe teine.
Muidugi võib juhtuda, et keerasin miskit tuksi ja see ilmneb alles 20tuh km pärast siis oleks hea kuulda kui keegi arvab, et miskit valesti selles protseduuris mida tegin aga kui tundub ok siis loodan, et on abiks teistelegi.