1. leht 1-st

XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 21:43
Postitas theo606
Tere


Küsin kiire probleemiga siit ka abi. Ülehomme autoga Lõuna-Euroopasse minek. Täna sain auto sillaremondist kätte ja remondis oldi aku tühjaks lastud ning krokodega uuesti käima pannes ja muul põhjusel arvutit taga hoides öeldi töökojast, et genekas ei lae nii hästi kui peaks. Väidetavalt tühikäigul laadis ca 12.8 volti. Vastas tõele, mu adapter näitas samu numbreid.

Sõitsin nüüd autoga üle tunni ringi ja praeguseks laeb tühikäigul 13.4-13.6 volti minu OBD adapteri andmetel, sõites 13.5 - 13.6 ja üle selle ei lähe. Mõõtsin ka multimeetriga seisva mootoriga akut ja sealt näitas 13.05V. Iga kord kui mootor seisma panna viskab ka tabloole: "12V ACHTERUITL. IN GEBRUIK". Hollandi -> Inglise otsetõlge "12V REVERSE. IN USE". Ei mõista seda teadet ja kiirelt googeldades targemaks ei saanud.

Küss on, kas võib olla, et genekas otsakorral? Mis see normaalne laadimise voltage olema peaks? Hetkel saaks veel homse päeva jooksul lasta ära vahetada, või vähemalt uus pingeregulaator või genekas tellida ja teele kaasa võtta. Ca 6k km trip ootab ees. Tänan abi eest.

Autoks 2006a XC90 2.4d

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:04
Postitas marko1975
laadimine peaks töötava mootoriga olema kui nüüd ei eksi 14,... V lähedal.

vaheta genekas ära - kuna laadimine on suht nadi nende andmetega. kuna sul sõitu mineks, siis seda enam, teel seda vahetada kuskil pära põrgus on paras ette võtmine.

see imeliku keele tõlkena jääb jah segaseks. kuna kui tuli aku laadimise tagajärjel siis vaata kas taga aku juures on niinagu peab.

kui oled Tallinnast, otsi foorumist kasutaja gljuk ülesse ja uuri keele vahetust volvol, mul oli ka hollandi keel ja tänu temale on mul volvo nüüd eestlane. samas äkki saad ka selle laadimise teemal temalt abi.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:04
Postitas theo606
Natuke sain targemaks. Kood peaks tähendama "Rear 12V outlet in use" ja ei tohiks olla seotud laadimisega, vaid andma märku, et tagumine 12v pesa on kasutuses (mida ta ei ole). Kellelgi on kunagi sama mure olnud ja asi oli katkises tagumises elektroonikamoodulis. Ju see on siis aku tühjenemisega kuidagi otsad andnud.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:10
Postitas marko1975
gljuk :roll: - siis võta temaga ühendust kui sul mingi moodulite kamm on, need keele vahetused ja moodulite teema on tema mängumaa.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:16
Postitas gljuk
Tänan soovitamast, härrad. Ehk on mingi lisavarustus, mis tarbib voolu sigaretisüütaja toiteahelast?

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:24
Postitas theo606
gljuk kirjutas:Tänan soovitamast, härrad. Ehk on mingi lisavarustus, mis tarbib voolu sigaretisüütaja toiteahelast?


Ei ole teadlik, et oleks. Siiani ei ole ju seda kirja olnud ja tagumist 12V pesa pole kordagi kasutanud. Auto käis sillaremondis ja tõstukil seistes lasti aku tühjaks (millegi pärast juhtub see iga kord), peale seda müstiliselt hakkas. Peab olema seotud aku tühjenemise ja jump starter packiga käivitamisega.

Aga hetkel polegi enam küsimus selles koodis. Keegi võiks öelda terve geneka laadimisvoolu ja seda kui otsakorral ta on minu laadimisvooluga :D

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:37
Postitas marko1975
ma ei tea nüüd kas see ka paika peab aga ...........
ega sa ei tea kas remondi kohas pandi nn täkk otse aku peale või kasutati seda mootori ruumis olevaid spets kohti.

uurin selle, et tuttav lukksepp, kes läks rahulikumale tõö peale andis mulle inffi, mida jälgida, et ei laseks kogematta ja süütult mooduleid sinna samusesse, kui omale xc90 otsisin siis , et täkk/stardi abi käib mootori ruumist ja lihtsalt laadimine on otse aku peale. mingi Amprite teema pidi olema.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 22:52
Postitas theo606
marko1975 kirjutas:ma ei tea nüüd kas see ka paika peab aga ...........
ega sa ei tea kas remondi kohas pandi nn täkk otse aku peale või kasutati seda mootori ruumis olevaid spets kohti.

uurin selle, et tuttav lukksepp, kes läks rahulikumale tõö peale andis mulle inffi, mida jälgida, et ei laseks kogematta ja süütult mooduleid sinna samusesse, kui omale xc90 otsisin siis , et täkk/stardi abi käib mootori ruumist ja lihtsalt laadimine on otse aku peale. mingi Amprite teema pidi olema.


Ei tea, aga arvan, et mootoriruumist. Mõõtsin just multimeetriga ka laadimispinge üle käiva mootoriga, 13.8V, mis peaks googeldamise tulemusena olema normi piires. Arvan, et ei telli midagi ja lähen proovin vana genekaga õnne. Viimase paari kuuga nii palju auto alla matnud, et selle eest oleks saanud mitu korda reisil käia. Isu on täis remontimisest.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 23:13
Postitas marko1975
viska täku/krokotilli juhtmed pagassi kindluse mõttes.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 20 Juun 2022, 23:38
Postitas theo606
marko1975 kirjutas:viska täku/krokotilli juhtmed pagassi kindluse mõttes.


On olemas jah, akulaadija ka.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 21 Juun 2022, 14:25
Postitas Liiwaannus
Lugedes tekkis tunne, et see aku tühjaks saamine ja tarbimine tagumise oistiku ahelas ehk seotud. Tasuks see ahel lasta üle kontrollida, et mis ja kuhu kaob. Töökojas võib aku tühjaks saada ka siis, kui meistrimehed raadiot kuulavad või süüdet sees hoiavad. Mõistlik meistrimees nii ei tee muidugi, aga kui aku läheb tühjaks ainult seal töökojas ja sama oikalt mujal seistes ei lähe, siis võiks mingi seos auto ümber toimetajate tegevusega olla.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 21 Juun 2022, 14:53
Postitas theo606
Liiwaannus kirjutas:Lugedes tekkis tunne, et see aku tühjaks saamine ja tarbimine tagumise oistiku ahelas ehk seotud. Tasuks see ahel lasta üle kontrollida, et mis ja kuhu kaob. Töökojas võib aku tühjaks saada ka siis, kui meistrimehed raadiot kuulavad või süüdet sees hoiavad. Mõistlik meistrimees nii ei tee muidugi, aga kui aku läheb tühjaks ainult seal töökojas ja sama oikalt mujal seistes ei lähe, siis võiks mingi seos auto ümber toimetajate tegevusega olla.


Jah, aku lasti töökojas tühjaks süüdet sees hoides. Väidetavalt ei saanud muidu tööd teha. Varem ka seal sama asi juhtunud. Muidu on päris uus aku peal eelmise omaniku andmetel ja siiani ise pole küll tühjenenud. Eks võtan selle 12v märguande hiljem ette, lahti tast on vaja saada.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 21 Juun 2022, 20:03
Postitas toinoo
Tere!
Minu kallim 2,4d,93kw, 05a, 4sotti saab kohe täis kella järgi ja... , laadimis vool on 14,4... volti, põhjuseks gen. harjade (koodi järgi) vahetus, lisaksin juurde, et nim. harja vahetuse tingis ühe (1) gen. harja ! kulumine=kinni kiilumine pesas. Enne vahetust sain ka 12-13...- V laadimist.
Lugupidamisega T.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 22 Juun 2022, 10:38
Postitas Liiwaannus
theo606 kirjutas:Jah, aku lasti töökojas tühjaks süüdet sees hoides. Väidetavalt ei saanud muidu tööd teha. Varem ka seal sama asi juhtunud. ...

Tasuks mõelda ka teiste töökodade peale, sest vaadates, et nad sama viga kordavad, siis see paistab olevat koht, mis vastab ütlusele, et vaid valge mees on nii loll, et mitu korda sama reha peale astub. Ei tea, mis töid nad sul tegid, aga kui ise olen lasknud oma masinal teha arvutiga töid, mis pikemalt süüdet vajavad, siis paneb tegija lisatoite autole.

Re: XC90 generaator otsakorral?

Postitatud: 06 Juul 2022, 15:28
Postitas theo606
Ei juhtunud selle genekaga midagi. Juhtus hoopis haldexiga. Peale haldexi hooldust mai kuus hakkas lekkima ja 2 korda käisin Veremonis leket otsimas/parandamas, aga kinni ei saadud, jooksis ikka tee peal tühjaks. Võtsin kaitsme välja ja lasin Horvaatias õli juurde panna, aga ega seda enam ei päästa, tuleb välja vahetada. Kui kellelgi on pakkuda - võib ühendust võtta.