Tervist! Autoks volvo s80 2010a d5.
kojamehed lõpetasid töötamise, esimene asi muidugi oli kaitse mida vaatasin, see korras.
võtsin mootori maha ja vaatasin sinna mooduli sisse ka, kõik paistis terve. läksin siis sõbra juurde diagnosti (ta on vida olemas).
arvuti ütleb et aju ei saa kojamehe mooduliga ühendust. selge pilt, otsisin uue mootori, aga ei midagi, otsisin igaks juhuks teise veel prooviks, ikka ei midagi. kuna pole ühelgi tuttaval p3 kerega volvot, siis õnneks tuttaval mehaanikul oli parasjagu töökojas üks ja proovisime minu kojemehemootorit sellel teisel auto....ja töötaski. ehk siis see korras. kuigi vida ütleb täpselt et kojamehe moodul läbi ja muid vigasid autol pole.
et kui töenäoline on et kang ise ei toimeta? sest kui kangi liigutada samal ajal kui arvuti järel, näitab ilusti mis asendis on.
või siis teine variant et vihmasensoriga mingi jama, aga kas sellepärast lõpetavad kojamehed töö täielikult?
ei oska nagu kuskilt edasi minna...kangi jah saaks veel proovida. aga kuna arvuti mitte midagi muud ei näita siis on mõistus otsas
ja kui aju endaga mingi probleem kas siis autol muid anomaaljaid vm sellist ei oleks?
tänan tähelepanu eest
S80 2010 kojamehed ei tööta
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
S80 2010 kojamehed ei tööta
Volvo S80 D5 2010
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Vaheta kang ära.
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Milline täpselt on veakood VIDAs? Kas viga on aktiivne st punane?
Kas teised roolimooduli funktsioonid kõik töötavad? suunakang, roolil olevad nupud jne.
Kui kõik muu töötab, ja töötab ka kojameeste mootor, siis on probleem kas WMM (mootori) toites (seda sa ju kontrollisid?), või LIN juhtmes CEM ja WMM vahel.
Vihmasensor ei mõjuta siin midagi, sest kojamehi juhib CEM.
Kas teised roolimooduli funktsioonid kõik töötavad? suunakang, roolil olevad nupud jne.
Kui kõik muu töötab, ja töötab ka kojameeste mootor, siis on probleem kas WMM (mootori) toites (seda sa ju kontrollisid?), või LIN juhtmes CEM ja WMM vahel.
Vihmasensor ei mõjuta siin midagi, sest kojamehi juhib CEM.
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
veakood vidas on CEM-B113187 ja viga aktiivne jah, kustutada ei lase.
kõik muu töötab, suunad, tuled ja nupud roolil...autol ei rohkem midagi viga. see ainuke viga üldse mida vida näitab
toidet ikka kontrollisin. ja vool tuleb peale. ja see mehhaanik kui ta teise auto peal minu kojamehe mootorit kontrollis vaatas seal ka neid juhmest tulevaid numbreid. ütles et on samad...
muidugi tavalise multimeetriga mõõtsime ja ei tea mis numbreid see LIN juhe näitama peab
sensorit ise ka ei usu. aga hakkasin just kangi otsima, sest see hetkel ainuke lihtsam variant mida veel proovida
kõik muu töötab, suunad, tuled ja nupud roolil...autol ei rohkem midagi viga. see ainuke viga üldse mida vida näitab
toidet ikka kontrollisin. ja vool tuleb peale. ja see mehhaanik kui ta teise auto peal minu kojamehe mootorit kontrollis vaatas seal ka neid juhmest tulevaid numbreid. ütles et on samad...
muidugi tavalise multimeetriga mõõtsime ja ei tea mis numbreid see LIN juhe näitama peab
sensorit ise ka ei usu. aga hakkasin just kangi otsima, sest see hetkel ainuke lihtsam variant mida veel proovida
Volvo S80 D5 2010
-
- Foorumlane
- Postitusi: 74
- Liitunud: 11 Juun 2019, 17:39
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Võimalike põhjuseid päris mitu.
https://www.dtcdecode.com/Volvo/CEM-B113187
https://www.dtcdecode.com/Volvo/CEM-B113187
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
tundub nii... ehk siis peab kuhugi pädeva autoelektriku juurde viima kes välja selgitab milline see neist variantidest on.
kui kunagi targemaks saan eks kirjutan siia ka mis täpsemalt oli...
kui kunagi targemaks saan eks kirjutan siia ka mis täpsemalt oli...
Volvo S80 D5 2010
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Võta vihmasensori juhe lahti, kui ikka ei reageeri, pakuks ka katkist kangi.
See kang ei ole lüliti vaid "digitaalne vidin" mis suhtleb ajuga üle LIN võrgu.
Vidaga saad diagnoosida kas kang töötab.
See kang ei ole lüliti vaid "digitaalne vidin" mis suhtleb ajuga üle LIN võrgu.
Vidaga saad diagnoosida kas kang töötab.
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Kui vida järel on siis näitab ära mis asendis kang on kui seda liigutada. Ja käisin hiljuti lammutuses, proovisin teist vihmasensorit ja ka kangi. Ikka ei midagi. Ja üks elektrik võttis cemi ka maha ja ütles sealt ta ei leidnud et midagi valesti oleks. Üks asi veel, ei tea kas see on sellega seotud mida varem unustasin mainida, et see viga tekkis peale kaugtule pirni vahetust. Ja juba proovisin ka tule küljest ära võtmist. Ja kõik tuled töötavad ka...
Ja uued pirnid panin tavalised h7 nagu enne oli.
Ja uued pirnid panin tavalised h7 nagu enne oli.
Volvo S80 D5 2010
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Kas see lin-i juhe on reaalselt ka kontrollitud ja terve?Väga selline tunne,et see maha mädanenud kuskilt.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev.
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Mingeid numbreid see näitas. Ma muidugi ei tea mida see näitama peab (see siis kapoti all see pistik mis mootorisse läheb). Kui see katki oleks ei näitaks ju midagi?
Volvo S80 D5 2010
- Tuuletallaja
- Foorumi veteran
- Postitusi: 505
- Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
- Asukoht: Faeht/Reval
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Nagu ma aru saan, on LIN mingi CANi säästuversioon aga see selleks. Kui ütled, et midagi näitab..? multimeetriga mõõdad..? Katkestuse korral tõesti ei näitaks aga piisab, kui isoleeritud alamsiinil (node) on maa, D+ või D- misiganes kombinatsioonis, vigastuse+oksüdeerumise+liigutamise tõttu kergelt lühistatud ja juba näitabki midagi, node on häireolekus aga ülejäänud CAN/LIN toimetab nagu poleks midagi - ainult diagnost näitab kuskil viga.
P3 Volvot olen eemalt näinud aga CANiga sai mässatud omal ajal küll, siis kui seda veel autodes eriti ei kasutatud.
P3 Volvot olen eemalt näinud aga CANiga sai mässatud omal ajal küll, siis kui seda veel autodes eriti ei kasutatud.
Re: S80 2010 kojamehed ei tööta
Kui mootori toidet kontrollisid, kas vaatasid ka maa ühendust? Mõlemat on ju vaja et mootor töötaks.
LIN on passiivolekus 11-12v ja andmevahetuse ajal 1-12v, aga seda sa ei näe ilma ostsilloskoobita. Arvan et sul on juhe katki kusagil puntras, lihtsalt puntra ümber olev kohvertoru hõõrub juhtmed katki, selle perioodi volvode tüüpviga.
LIN on passiivolekus 11-12v ja andmevahetuse ajal 1-12v, aga seda sa ei näe ilma ostsilloskoobita. Arvan et sul on juhe katki kusagil puntras, lihtsalt puntra ümber olev kohvertoru hõõrub juhtmed katki, selle perioodi volvode tüüpviga.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist