XC90 seisupidur
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
XC90 seisupidur
Mure 2005 aasta XC90 seisupiduriga. Ülevaatuses selgus, et nõrgavõitu. Viljandis on kolm töökoda reguleerinud, aga tulutult. Oskab keegi Viljandis soovitada inimest või kohta, kes asja päriselt ka jagab?
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: XC90 seisupidur
XC ja üldse selle aja Volvode seisupidur on vähe vigane. Pane taha klotside vahele raudpulga asemel reguleeritav varras saad asja toimima. Originaalis seda vist pakutigi ainult S80 https://aeromotors.ee/kataloog/volvo/s8 ... 080;s13310
Re: XC90 seisupidur
Peaks ka see sobima https://aeromotors.ee/kataloog/search/96452/a-b-s
Re: XC90 seisupidur
Suured tänud teile! Uurin homme kohe järgi.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: XC90 seisupidur
Kahjuks reguleeritavate varraste lisamine klotside vahele mingit tulemust ei andnud. Tuleb ikkagi trossid välja vahetada.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: XC90 seisupidur
Ja saigi korda. Oleks pidanud kohe Cranki külastama. Kokku käis auto viiel korral neljas erinevas töökojas. Kokkuvõtteks peab tunnistama, et Viljandis polegi Volvot väga kuhugi viia. Kohalike meeste ponnistused ei lisanud seisupiduri testis TÜV-s mitte ühtegi protsenti. Ühel töökojal õnnestus isegi 2% lahjemaks reguleerida. Igastahes pani Crank trosse vahetamata asja nii hästi toimima, et läbis ülevaatuse ja seisupidur tunnistati väga heaks.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: XC90 seisupidur
Avaldad ka saladuse, mis crank tegi siis?
Re: XC90 seisupidur
Vaevalt et seal mingeid salanippe oli. Oskajad mehed tegid oma töö ühe korraga korralikult ära.
Volvo XC90 2.5T 2005
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
When you have a hammer, everything is a nail.
When you have a welder, everything is whatever you want it to be.
Re: XC90 seisupidur
martinjev kirjutas:Avaldad ka saladuse, mis crank tegi siis?
Saladus on vb see, et võtad ära põrandakonsooli ja kasutad klotsi nagu all videos. Kui tross on lõtv siis tõmbad hülssi pikemaks näppudega.
https://www.youtube.com/watch?v=BCIt9eIAa24
Re: XC90 seisupidur
Oma kogemusest veel mõned "saladused" ülevaatuse läbimiseks.
Klotsi abil trossi reguleerimist võiks teha 2-3 korda, igal korral 2-3 mm pikema klotsiga. Kui tross on väga lõtv siis esimese korraga pedaal ei tõmba seda piisaval palju välja. Jah, vabajooksu tuleb kontrollida.
Välja tõmmatud hülssi saab fikseerida ka lukustustangidega - on mugavam kui ülal näidatud näpitsate variant.
Seisupidurit testi mõne kortermaja maa-aluse garaaži kaldteel. Näib, et kortermajade kaldteed on järsemad kui ärihoonete omad. Kui 6-7 klõpsu peal seisab kindlalt paigal siis peab ülevaatusel läbi saama. Pedaali kogu käik on 9 klõpsu. Vähemalt minu omal on.
Ülevaatuse kohaks vali selline, kus piduritesti teeb noor heas vormis mees. See on oluline, sest pedaali põhja surumiseks on vaja kasutada küllaltki suurt jõudu. Kui ülevaataja pedaali piisavalt tugevalt vajutada ei jõua või taha, siis ei pruugi läbi saada. On ülevaatajaid, kes üle 4-5 klõpsu ei vajuta.
Veel on soovitatud sõita aeglaselt paarkümmend meetrit pidur on peal, siis pidur maha ja otsa normaalkiirusel sõit. Nii pidi trummlilt rooste maha hõõruma ja välja puhuma.
Klotsi abil trossi reguleerimist võiks teha 2-3 korda, igal korral 2-3 mm pikema klotsiga. Kui tross on väga lõtv siis esimese korraga pedaal ei tõmba seda piisaval palju välja. Jah, vabajooksu tuleb kontrollida.
Välja tõmmatud hülssi saab fikseerida ka lukustustangidega - on mugavam kui ülal näidatud näpitsate variant.
Seisupidurit testi mõne kortermaja maa-aluse garaaži kaldteel. Näib, et kortermajade kaldteed on järsemad kui ärihoonete omad. Kui 6-7 klõpsu peal seisab kindlalt paigal siis peab ülevaatusel läbi saama. Pedaali kogu käik on 9 klõpsu. Vähemalt minu omal on.
Ülevaatuse kohaks vali selline, kus piduritesti teeb noor heas vormis mees. See on oluline, sest pedaali põhja surumiseks on vaja kasutada küllaltki suurt jõudu. Kui ülevaataja pedaali piisavalt tugevalt vajutada ei jõua või taha, siis ei pruugi läbi saada. On ülevaatajaid, kes üle 4-5 klõpsu ei vajuta.
Veel on soovitatud sõita aeglaselt paarkümmend meetrit pidur on peal, siis pidur maha ja otsa normaalkiirusel sõit. Nii pidi trummlilt rooste maha hõõruma ja välja puhuma.
- kaupz
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1433
- Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
- Asukoht: Lääne-Harju vald
- Kontakt:
Re: XC90 seisupidur
jõudsin ka selle koodini.hendrikmm kirjutas:Peaks ka see sobima https://aeromotors.ee/kataloog/search/96452/a-b-s
2005 v70 piisas siiski uutest klotsidest, aga panin ka need peale, nüüd järgmine 2003 v70 mille kang kerkib lakke, trossi otsas mutter on lõpuni keeratud. võtan uued klotsid ja regulaatori . siis üks tegemine ja kindel kindel ( otsingusõnad: käsipiduri reugulaator regulaatorid reguleeritav )
samas on saadaval ka trosside otstes käivad ekstsentrikud 10eur paar, sobib ka Xc90 ja xc70 aga need vist ei kulu, roostetavad kinni pigem .
https://aeromotors.ee/kataloog/volvo/v7 ... 082;s10733
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist