S60 kummaline värin / vibratsioon
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
S60 kummaline värin / vibratsioon
Mure selline, et maanteel ühtlase kiirusega sõites (~95 km/h) lööb suvalisel ajahetkel autosse värina sisse. Sama ootamatult kui see tekib, siis sama kiirelt ja ootamatult ka kaob. Vibratsioon on pigem tuntav esiosas ja veidike nagu parema ratta pool, kuid kandub üle ka keresse, nii et tunneb ka läbi rooli ja veidi ka läbi istme. Eile tõstsin mõlemad esirattad üles ja mingit loksu ei täheldanud, samuti on paar kuud tagasi vahetatud esisillas mõlemal pool rattalaagrid, sarniirid, sisemised-välimised rooliotsad, stabilisaatori vardad, samuti ühel poole veovõlli liigendlaager.
Kiirendades-pidurdades midagi ei ole. Seega ongi naljakas, et vibratsioon tekib ja kaob täiesti ootamatult ning ühtlasel maanteesõidul. Oskab ehk keegi midagi arvata või on taolisi kogemusi?
Üritan ka lähipäevadeks kuhugi tõstukile saada, et veermik üle vaadata.
Autoks on S60, 2005. a. diisel 93 kW ja manuaal.
Kiirendades-pidurdades midagi ei ole. Seega ongi naljakas, et vibratsioon tekib ja kaob täiesti ootamatult ning ühtlasel maanteesõidul. Oskab ehk keegi midagi arvata või on taolisi kogemusi?
Üritan ka lähipäevadeks kuhugi tõstukile saada, et veermik üle vaadata.
Autoks on S60, 2005. a. diisel 93 kW ja manuaal.
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Täna hommikul õnnestus auto ka üles tõsta.
Soovitati vahetada õõtshoova puksid ning mingi aeg ka amordipadjad.
Kuid kas sellist ootamatut ja isetekkivat/isekaduvat vibratsiooni võib põhjustada ka hooratas? Sellisel juhul vist peaks vibratsiooni tekkides sidurit lahutades vibratsioon lakkama?
Soovitati vahetada õõtshoova puksid ning mingi aeg ka amordipadjad.
Kuid kas sellist ootamatut ja isetekkivat/isekaduvat vibratsiooni võib põhjustada ka hooratas? Sellisel juhul vist peaks vibratsiooni tekkides sidurit lahutades vibratsioon lakkama?
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Sellel autol esinevad jah sellised nähud, enda omal sai kunagi viga otsitud ja ei leidnudki põhjust. Kas pooltelje poldid said korralikult kinni pärast remonditöid, rattad tasakaalus? Kui kõik puksid, padjad vahetatud siis jäävad üle ainult pooltelje sisemised otsad, mis pidid sellist nähtust põhjustama...
Ex volvo
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Siinpool kokkupuuteid sarnase nähtusega teatud tüüpi asfaldil sõites - laoturi laine läheb mingi ratta minimaalse viskamisega resonantsi. Tulemus sarnane - äkki tekib vibra ja äkki ka kaob. Esimest korda täheldasin pärast Valga-Nuia maantee teekatte uuendamist. Korduvalt sai auto kinni peetud ja uuritud kas miskit lahti. Sama mure esines ka mu tuttavatel. Eelmise aasta lõpus sealpool liigeldes ka 'uus' Volvo käitus samamoodi.
Volvo V70 2.5TDI 2000 Gen2
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Kas Sa oled leidnud murele lahenduse palun ning milline see oli?
Mul sama häda ning kuidagi ei jõua probleemile jälile....
Tänud ette!
Viljam
56 633 067
Mul sama häda ning kuidagi ei jõua probleemile jälile....
Tänud ette!
Viljam
56 633 067
-
- Kõva postitaja
- Postitusi: 107
- Liitunud: 14 Aug 2015, 14:31
- Asukoht: Harjumaa, Anija/ Tallinn
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Mul oli ennem samuti vibra ja vahetasin ära terved veovõllid ning siis tuli välja et rehvid olid munas! Tahtsid kaalu juurde kuskil 60/80. (uued veljed,rehvid)
Nüüd samuti tekkinud sama pull, vahepeal on vibra vahepeal pole nii et seda tahaks teada tõesti mis seda põhjustab?
Nüüd samuti tekkinud sama pull, vahepeal on vibra vahepeal pole nii et seda tahaks teada tõesti mis seda põhjustab?
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Kõige suurem tõenäosus on vigased rehvid või kõverad veljed.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Mul on sama viga s80l ja sisemised veovōlli otsad lōtkuga, usun et asi selles. Rehvid uued ja rattad korduvalt tasakaalustatud.
Lōtke saab käega kontrollida, kui auto kuskil üles tōsta saad.
Lōtke saab käega kontrollida, kui auto kuskil üles tōsta saad.
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Kõveraid velgi sa võid tasakaalustada küll, aga vibra jääb igal juhul sisse. Kui korralikus kohas ei käi rehve vahetamas, siis ei ütle sulle keegi, et sul veljed kõverad. Samuti võivad uued rehvid olla munas. Isegi natukesest piisab.
Kõvera velje ja munas rehvi sa võid ilusasti ära tasakaalustada, aga vibra tuleb igal juhul. Rehvi puhul ei ole oluline, et kas muna on mustri peal või külje peal.
Laske kõige pealt kontrollida kõik neli ratast, nii et ise oled ka kõrval.
Isegi kui poolteljel on väike lõtk sees, siis ta ei suuda tervet autot resonantsi viia kuna erinevalt auto rattast, tal ei ole piisavalt massi selle jaoks.
Vibra tekitavad siledal teel sõites ainult kiiresti pöörlevad asjad. Kui sul näiteks õõtshoova puksid on natukene väsinud, siis nende vahetamine ei anna lahendust.
Ise ajasin ka kummitust taga (loe: vibra). See oli pikk ja nõme tee, aga õnneks mitte rahaline. Lõpuks ühe normaalse rehvitöökojaga leidsime parema tagumise rehvi külje pealt muna. Kalibreeritud rehvipink näitas tasakaalustamise vajadust 0/0. Vahetasime ajutiselt selle ühe rehvi tervema vastu välja ja vibra oli kadunud.
Sümptomid olid samad : maanteel sirge sile tee, püsikaga sõites lõi resonantsi sisse.
Kõvera velje ja munas rehvi sa võid ilusasti ära tasakaalustada, aga vibra tuleb igal juhul. Rehvi puhul ei ole oluline, et kas muna on mustri peal või külje peal.
Laske kõige pealt kontrollida kõik neli ratast, nii et ise oled ka kõrval.
Isegi kui poolteljel on väike lõtk sees, siis ta ei suuda tervet autot resonantsi viia kuna erinevalt auto rattast, tal ei ole piisavalt massi selle jaoks.
Vibra tekitavad siledal teel sõites ainult kiiresti pöörlevad asjad. Kui sul näiteks õõtshoova puksid on natukene väsinud, siis nende vahetamine ei anna lahendust.
Ise ajasin ka kummitust taga (loe: vibra). See oli pikk ja nõme tee, aga õnneks mitte rahaline. Lõpuks ühe normaalse rehvitöökojaga leidsime parema tagumise rehvi külje pealt muna. Kalibreeritud rehvipink näitas tasakaalustamise vajadust 0/0. Vahetasime ajutiselt selle ühe rehvi tervema vastu välja ja vibra oli kadunud.
Sümptomid olid samad : maanteel sirge sile tee, püsikaga sõites lõi resonantsi sisse.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Tere! Olen hr. znif9-ga peaaegu 100 % nõus, olen samuti kogenud kirjeldatud vibrat ja jõudnud arusaamisele, et teekate on sõidetud "trepiliseks" mis põhjustabki sellise olukorra. Ilmselt on teekatte kvaliteet ebaühtlane ehk kus on nö treppis ja mujal mitte küllaldaselt-sobivalt, siit ka tulem: kus on vibra ja kus pole. Rehvide-velgede "munasus"-defektsus ja V kõverus-defektsus peaksid ju pidevalt tekitama mingeid defektseid olekuid ja mitte "valima" neile sobivaid kohti kuigi samas on ka võimalus, et def. teekate võimendab vibratsiooni-värinaid vigase veermiku korral.
Lugupidamisega T.
Lugupidamisega T.
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
rehvi muna on mindki häirinud oma vibraga, mingil kiirusel on rohkem mingil vähem. Toppisin seda rehvi üldiselt tagumiseks, et siis vähem tunda, ees annab roolile hästi tunda. Mul see muna hetkel talve rehivdest ühel, silmaga pole muna näha aga kui pingis ringi lasta siis silmaga selline jõle väike hüpekas ühes kohas. Rehvivahetuse tüüp arvas, et see nii väike ja ei peaks tunda andma aga volvol on see rool nii tundlik, selline tunne vahest, et isegi üle hambatiku sõites saad aru. Aga jah treppis maanteid on meil kilomeetrite viisi, ei teagi kas see armatuur seal sees tekitab seda.
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Tänud tagasiside eest!
Olen kimpus vibra asjaga nüüd juba pea aasta; talvel arvasin, et küll suverataste allapanekuga kaob ka vibra. Kuid võta näpust! Panin alla uued Rotalla rehvid ning siis avaldati arvamust, et nendega ei saagi midagi paremat tulemust. Ostsin uued Pirelli rehvid ja sain aru, et olin raha tuulde visanud. Vibra ikka sama. Käisin velgesid vahetamas ning erinevates kohtades tasakaalustamas.
Kuna tundus, et allikas on taga, sai vahetatud tagumised kettad, klotsid, supportid, rattalaagrid ning ka amordid. Kuid tulemuseta.... Kontrollitud ka mootoripadjad. Siis esisillas mõlemapoolsed õõtshoovapuksid ja lõpuks Volremis selgus, et vajavad vahetust poolteljed. Parempoolne hullemas olukorras. Sain sealtsamast pakkumuse kasutatud OEM poolteljed, vähesõitnud, vahetati ka ära. Kiirendusel olnud vibra kadus, kuid põhiprobleem ikka endine.
Nüüd hakkavad variandid otsa saama ning mõistus ka ausalt öeldes... Vibra annab tunda alates 50 km tunnis, kiiruse suurendamine, vähendamine, pidurdamine või ükskõik milline tegevus roolis ei muuda asja. Vahesta seda rohkem, vahest vähem, rohkem keres, suuremal kiirusel (+110) ka pisut roolis.
Tean, et vasakul pooltelje sisemisel otsal on k.kasti sees ristilõk. Mõnes teemast siit foorumis olen lugenud, et see peaks normaalne olema. Kas on siiski? Samal aajal Volremis vahetati see telg äsja ning liigset lõtku oleks ju märgatud...
Jäänud on ainult käigukast (automaat). Kas vibra saab tulla käigukastist? Panna Hõbenoolde diagnostika aeg? On mul midagi kontrollimata-tegemata?
Autoks V70 2008a.
Tänud igasuguse nõu eest!
Olen kimpus vibra asjaga nüüd juba pea aasta; talvel arvasin, et küll suverataste allapanekuga kaob ka vibra. Kuid võta näpust! Panin alla uued Rotalla rehvid ning siis avaldati arvamust, et nendega ei saagi midagi paremat tulemust. Ostsin uued Pirelli rehvid ja sain aru, et olin raha tuulde visanud. Vibra ikka sama. Käisin velgesid vahetamas ning erinevates kohtades tasakaalustamas.
Kuna tundus, et allikas on taga, sai vahetatud tagumised kettad, klotsid, supportid, rattalaagrid ning ka amordid. Kuid tulemuseta.... Kontrollitud ka mootoripadjad. Siis esisillas mõlemapoolsed õõtshoovapuksid ja lõpuks Volremis selgus, et vajavad vahetust poolteljed. Parempoolne hullemas olukorras. Sain sealtsamast pakkumuse kasutatud OEM poolteljed, vähesõitnud, vahetati ka ära. Kiirendusel olnud vibra kadus, kuid põhiprobleem ikka endine.
Nüüd hakkavad variandid otsa saama ning mõistus ka ausalt öeldes... Vibra annab tunda alates 50 km tunnis, kiiruse suurendamine, vähendamine, pidurdamine või ükskõik milline tegevus roolis ei muuda asja. Vahesta seda rohkem, vahest vähem, rohkem keres, suuremal kiirusel (+110) ka pisut roolis.
Tean, et vasakul pooltelje sisemisel otsal on k.kasti sees ristilõk. Mõnes teemast siit foorumis olen lugenud, et see peaks normaalne olema. Kas on siiski? Samal aajal Volremis vahetati see telg äsja ning liigset lõtku oleks ju märgatud...
Jäänud on ainult käigukast (automaat). Kas vibra saab tulla käigukastist? Panna Hõbenoolde diagnostika aeg? On mul midagi kontrollimata-tegemata?
Autoks V70 2008a.
Tänud igasuguse nõu eest!
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Awd T6 mudelitel oli mingi seibi probleem.
Pean ülesse otsima mis jabkuidas täpselt.
Tuli kuskile kardaani või kuskile juurde panna.
Vaatan ehk leian täpsema info...
Pean ülesse otsima mis jabkuidas täpselt.
Tuli kuskile kardaani või kuskile juurde panna.
Vaatan ehk leian täpsema info...
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
aspiriin kirjutas:Awd T6 mudelitel oli mingi seibi probleem.
Pean ülesse otsima mis jabkuidas täpselt.
Tuli kuskile kardaani või kuskile juurde panna.
Vaatan ehk leian täpsema info...
Lihtsalt lisainfoks kõigile kellel on alates 2010 aasta AWD mudelid S/V60 ja XC60 ja tunnetavad kerget vibratsiooni kohalt full throttel kiirendusel tagaosas,siis on olemas TSB millega vahetatakse 2 seibi põhja all kardaani ja kere ühendusele paksemate vastu koos pikemate poltidega ning enamustel on sellega vibra kadunud - oli ka minu aparaadil.
See ainult kiirendamisel vist.
Re: S60 kummaline värin / vibratsioon
Mul esiveoline mudel, kellal 350 000 km. Kui tõsta auto üles ning keerutada rattaid, mingeid takistusi, lõtke või viskamisi ei ole. Vibra on selline justkui sõidaks Peterburi maanteel Loo kandis nii 15 aastat tagasi. Justkui oleks rataste all mingit ebatasasused, ainult et tee on täiesti sile... Kord rohkem, kord vähem. Veljed ka originaalid, 17", rõnagaid ei ole vaja kasutada.
Mõtlesin veel proovida selliselt, et lasta auto õõtshoobade peale ning kas siis rattaid ringi keerates on midagi anomaaliaid.
Ma ei tea, kas see sellega seotud, kuid kütusekulu on võrreldes aastatagusega suurenud umbes 0,5l/100km. kohta.
Kas kellelgi on sarnaseid sümptomeid olnud ja tegemist olnud käigukasti või diffri probleemidega? Käigukastis õli olen vahetanud, viimati 50 000 tagasi Hõbenooles.
Mõtlesin veel proovida selliselt, et lasta auto õõtshoobade peale ning kas siis rattaid ringi keerates on midagi anomaaliaid.
Ma ei tea, kas see sellega seotud, kuid kütusekulu on võrreldes aastatagusega suurenud umbes 0,5l/100km. kohta.
Kas kellelgi on sarnaseid sümptomeid olnud ja tegemist olnud käigukasti või diffri probleemidega? Käigukastis õli olen vahetanud, viimati 50 000 tagasi Hõbenooles.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist