S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Taff
Kreisi postitaja
Postitusi: 337
Liitunud: 14 Sept 2005, 19:52
Asukoht: Tallinn > Nõmme

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas Taff » 04 Sept 2021, 18:44

Üritan homme kati alt saada ja piiluda mis seal on ja natukene loputada teda....eks näeb mida alumised kati poldid muidugi arvavad sellest eemaldamise ideest :)
Volvo XC60 2015 D4 AWD / ex Volvo S60 D5 2002a

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 893
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas SvenR » 05 Sept 2021, 07:28

Taff kirjutas:Üritan homme kati alt saada ja piiluda mis seal on ja natukene loputada teda....eks näeb mida alumised kati poldid muidugi arvavad sellest eemaldamise ideest :)

Ma löikasin maha need, puurisin augud sisse ning uued poldid ja mutrid. Muudmoodi pole mötet unistadagi.
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal

Kasutaja avatar
Taff
Kreisi postitaja
Postitusi: 337
Liitunud: 14 Sept 2005, 19:52
Asukoht: Tallinn > Nõmme

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas Taff » 05 Sept 2021, 15:41

SvenR kirjutas:Ma löikasin maha need, puurisin augud sisse ning uued poldid ja mutrid. Muudmoodi pole mötet unistadagi.

Jep, nii oligi. 393Kkm pole tõenäoliselt neid mutreid seal näpitud, et väga ei meenutanud isegi mutreid need enam.
Aaaaaga kat sai survekaga loputuse ja ligunes pesuaines ja siis veelkord survekat, kuni tuli kena hele vesi läbi. Peab tunnistama jällegi, et väga hull ei tundunud asi seal sees, nii palju kui sinna sisse nägi. Abi kahjuks ei olnud sellest ikkagi.
Eks järgmine nädalavahetus vist peab turbo ikka prooviks ära vahetama..... :?
Huvitav on see, et kui sujuvamalt kiirendada siis ei viska errorisse ja saab probleemideta punaseni välja lasta.
Just see, kui gaas põhjas hoida, siis viskab enne punast errorisse.
Iseenesest ma pole raske jalaga ja väga tihti errorisse ei saa aga mingi hetk siin plaanis masin müüki panna, siis võiks kõik kenasti toimida :)
Volvo XC60 2015 D4 AWD / ex Volvo S60 D5 2002a

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 893
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas SvenR » 07 Sept 2021, 07:17

Kas coolerist tulevates voolikutes öli ka on? Vöimalik on veel et ka see sisselaske kaane alune paksult täis kittinud, olnud vist ka siin foorumis videoid kus näha kui täis kittinud need kaaned on kuhu EGR-i kolmikust tulev voolik sisse läheb. Kui öieti mäletan siis EGR puhastatud aga kas ka vaadatud et mis asendites ta on mingil ajahetkel?
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal

Kasutaja avatar
Taff
Kreisi postitaja
Postitusi: 337
Liitunud: 14 Sept 2005, 19:52
Asukoht: Tallinn > Nõmme

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas Taff » 07 Sept 2021, 08:29

SvenR kirjutas:Kas coolerist tulevates voolikutes öli ka on? Vöimalik on veel et ka see sisselaske kaane alune paksult täis kittinud, olnud vist ka siin foorumis videoid kus näha kui täis kittinud need kaaned on kuhu EGR-i kolmikust tulev voolik sisse läheb. Kui öieti mäletan siis EGR puhastatud aga kas ka vaadatud et mis asendites ta on mingil ajahetkel?

Coolerist tulev lõdvik hästi kergelt on õline aga see on tõesti väga vähesel määral.
Sisselaske kaane alla pole tõesti vaadanud...EGR kolmikut puhastan iga õlivahetuse käigus (10Kkm tagant).
EGR on jah puhastatud ja liikus täiesti probleemivabalt....asendit arvutiga vaadanud kiirenduste ajal ja justkui tunduks ok asendis aga päris 100% ei ole kindel mis asendis olema peab mingil hetkel (mingi graafikuga mis kuskilt netist leidsin tundus justkui ok).
Täna tööle sõites viskas errorisse madalamal pöördel, 3-nda käiguga lasin umbes 3K pöördeni ja siis vahetus 4ndale ja mitte väga järsult gaasi andes lõi errorisse. :?
Üks asi mida ei ole suutnud netist leida, et mis peaks MAF-i väärtus olema kiirendades. Mul seal 580-600kg/h vahel aga kas peaks rohkem olema äkki. VIDA annab MAF väärtused tühikäigu tingimustel ja need on normis.
Ehk siis nädalavahetusel: 1) korra uuesti survetest sisselaske osale 2) kui leket ei ole siis läheb teine turbo peale 3) kui närvid veel alles siis sisselaske kaane puhastus ka ära teha.
Volvo XC60 2015 D4 AWD / ex Volvo S60 D5 2002a

Kasutaja avatar
Taff
Kreisi postitaja
Postitusi: 337
Liitunud: 14 Sept 2005, 19:52
Asukoht: Tallinn > Nõmme

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas Taff » 23 Sept 2021, 08:17

Vahepeal sai puhastatud sisselaske kollektorit....uhhh mis nõgi/tahm seal kaane all oli :O
Selline 5-8mm kiht terves ulatuses.
Natukene sujuvamaks mootori töö isegi muutus aga error tuleb ikka sisse. Turbot pole veel viitsinud ära vahetada.
Nädalavahetusel oli õlivahetuse aeg ja mõtlesin, et teen korra veel survetesti.
Seekord jätsin EGRi ka ikkagi sisse ja selgus, et õhk liigub siiski EGRi-st välja....eriti hästi on kuulda, et klapp läheb rohkem lahti kui surve üle 10psi läheb.
Arvutiga vaadates näitas, et EGR klapp on 3% avatud, mis VIDA järgi on "suletud" asend peale mootori töötamist mõned minutid. (mootor oli leige) (Proovisin ka pistiku tagant ära võtta, et kindlalt solenoidile mingit pinget peale ei tuleks)
Siit küsimus: Kas EGR peaks hoidma üldse rõhku kinni? Kui EGRi puhastasin, siis põlve otsas testides pidas klapp kenasti vedeliku kinni kui kamber täis valada. Justkui klapp sulgub ja peab (atmosfääri rõhu juures). Puhastamise ajal solenoid liikus täiesti vabalt aga see ei pruugi tähendada, et ta täiesti töökorras?
Kas peaks vahetama EGRi kambri/klapi või solenoidi ?
Volvo XC60 2015 D4 AWD / ex Volvo S60 D5 2002a

Kasutaja avatar
Taff
Kreisi postitaja
Postitusi: 337
Liitunud: 14 Sept 2005, 19:52
Asukoht: Tallinn > Nõmme

Re: S60 D5 "limp mode"/turbo kaob tagant

PostitusPostitas Taff » 04 Nov 2021, 15:01

Vahepeal siis sain aega ja vahetasin lõpuks turbo ära. Ei julge muidugi veel ära sõnuda aga tundub, et turbo vahetus aitas.
Mis vanal turbol viga võis olla, ei tea.....võllil lokse polnud, geomeetria liikus probleemideta....võimalik, et turbo vahetusega sai mõni lõdvik kõemini kinni keeratud kus äkki lekkis, pagan seda teab.
Ühesõnaga turbo vahetus kombineeritud eelnevalt puhastatud sisselaskekambri ja pestud katalüsaatoriga on täitsa mõnus :)
Loodetavasti nüüd rahu majas mõneks ajaks.
Volvo XC60 2015 D4 AWD / ex Volvo S60 D5 2002a


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist