97a. S70 elektriprobleem

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: 97a. S70 elektriprobleem

PostitusPostitas Liiwaannus » 29 Juun 2020, 06:56

Kas armatuuri all käib plõks ka siis kui võti tagasi II asendisse lasta? Mõtlen, et äkki tekitab seda heli mõni vabastuv relee, sest starterit andes kaotavad kaks ahelat toite (X ja 15I skeemil). Läkki midagi sellist, mis siin mainitakse http://www.volvoclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=39158
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: 97a. S70 elektriprobleem

PostitusPostitas taavi » 13 Juul 2020, 23:08

käisin nüüd seda masinat vaatamas ja veakoode lugemas. veakoodideks olid sees eelsüüteküünalde tule mittepõlemine ja immo oma. Kustutasin veakoodid, tagasi ei tulnud midagi. Kui võti stardi asendisse keerata, teeb mingi relee plõks ja muud mitte midagi ei toimu. Sai prooviks minu ja tema auto ajud ära swapitud, aga ei mingeid muutusi. Siis panin oma autole oma aju tagasi ja minu auto oli täpselt samasugune, et ainult plõks ja mittemidagi :) Siis oli korra suhteliselt wtf olukord, et mis nüd siis juhtus. Võtsin oma autol akujuhtme maha (ajud vahetasime aku peal, aga süüted väljas), ootasin, panin akujuhtme tagasi, ikka tegi plõks mu auto. hakkaisn veakoode vaatama oma autol, 0 veakoodi oli tekkinud ja ideed täitsa otsas. Proovisin uuesti käivitada ja minu auto läks käima. Ma ei ole selle auto elektriskeemidesse süvenenud, aga mis võib põhjustada starteri mitterakendumise? immo asju mõtlesin ka, aga enda autol kui süütelukult immorõnga eemaldan, siis eelsüütetuled süttivad, motor veab ringi, aga käima ei lähe. Ehk immo viga nagu ka pole... Suteliselt müstika, et mis seal siis juhtunud on. Immo osakonna kaitsmed paistsid korras, pinged kaitsmetele peale tulevad. Kui näppisime, akkas meeletut vima sadama ja kaugemale kaevandamistega ei jõudnud. Veel üks huviav nüanss: delphi veakoodilugeja Mart7 auto ajule ligi ei saanud, minuomale sai. Samas mina vol-FCR-iga sain mootoriajule ligi, aga immo kohta ta ütles et unknown immobilizer, no live data available. Minul ütleb immobilizer3 ja saab lugeda live datat ka. kas 97 ja 98 aastates on ajus nii suured vahed siis, et koodi järgi samad ajud kommunikeeruvad erinevalt? Mis Mart7 veel jätis rääkimata, et ta pani 850 mootori oma s70 peale, aga kõik elektriseadmed ja andurid jäid s70 omad. Pistikud paistsid ühendatud igal pool... aga huvitav ja, mul oleks nagu tunne, et mingi asi ei luba ajul starteri käsku anda ja see mingi asi jääb ajusse sisse pikemaks ajaks, kui ma oma auto aju katsetustele mõtlen. Kellegil veel mõningaid häid mõtteid?

Liiwakas, relee klõpsu kuuleb ainult võtit keerates, lahtilastes seda klõpsu enam ei kuule (ilmselt tuleb sujuvalt lahti)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Mart7
Kõva postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 29 Juul 2016, 18:56

Re: 97a. S70 elektriprobleem

PostitusPostitas Mart7 » 14 Juul 2020, 02:43

Nagu taavi juba ka mainis siis sai auto teise mootori mis pärineb 96a. 850 TDI-lt. Aju, juhtmestik ja abiseadmed (genekad, pump jne.) jäid eelmise mootori (97a. TDI) omad v.a. siis väntvõlli asendiandur mis jäi vana 96a. mootori oma. Selline mootori vahetus peaks olema plug and play kui aju ja juhtmestik vana jätta? Kõige alguses peale mootorivahetust käis starter võtit keerates ringi aga mootor ei käivitunud kuna millegipärast keelati ära kütuse etteanne aju poolt ??. Oli näha et kõrgsurvepumpa mööda läbipaistvat voolikut kütus läheb aga pihustitorudeni sealt edasi mitte. Mootori märgid said 2x üle vaadatud ja olen ennemgi sellel mootoril rihmasid vahetanud. Nii et selle välistaks käivitamise ja kütuse mittejõudmisena pihustitorudesse. Sai siis palju kordi starterit antud. Kokku kaks korda sai aku tühjaks niiöelda käiatud ja siis sai aku laetud ja uuesti käivitada proovitud. Käima mootor ei läinud.
Peale seda kui oli näha et sellel käiamisel ei ole siiski mõtet, tellisin omale aftermarket delphi veakoodi lugeja, et näha mis koode masin annab. Mootoriajule ma sellel autol ligi ei saanud sellega. Kahel teisel volvol asi on toimunud ja saab ajule ligi selle seadmega. Lugemise ajal jäi süüde pikalt sisse ning aku taas tühi ja peale seda sai aku kolmandat korda laadima viidud ning nüüd uuesti akut tagasi pannes olidki esialgu siis kellaplokist kadunud kella ja odomeetrit näit mille siiski kaitsme nr18 (KEY REMINDER 10A) liigutamisel sai tagasi ja veel oli kadunud käivitamine. Käib plõks ja muud ei midagi. Peale seda said üle vaadatud veel teised kapoti all asuvas kaitsmeplokis paiknevad kaitsmed ja releed. Endiselt ei midagi. Stareri pendiksile otse voolu kruvikaga andes veab starter mootorit ringi. Ei käivitu. Veel koos käivitamise veaga ei hakka enam põlema eelsüüte tuli. Ja tundub et eelsüüde ise ei rakendugi. Siit edasi on taavi ka juba üsna hästi olukorda kirjeldanud. Veel jäi mainimata ka see et taavi sai sealt ka kolmanda veakoodi minu teada mis oli seotud kütuse etteandega. Ning veel seda et kuigi väntvõlli asendiandur jäi vana 850 mootori küljest, siis see veakoodi ei ole jätnud ajusse. Mainin veel seda et auto ei ole üle kahe aasta sõitnud ja on pikalt õues seisnud. Ning mootorivahetuse ajal seisis ka auto õues ja pistikud olid kusagil poolteist kuud vahepeal lahti kui mootorit vahel ei olnud, peale seda kimbutas korra ka massiprobleem.

Küsin veel ise niipalju kas see aku tühjaks/täis pingekõikumised võisid mootori aju ära rikkuda?

Kasutaja avatar
Mart7
Kõva postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 29 Juul 2016, 18:56

Re: 97a. S70 elektriprobleem

PostitusPostitas Mart7 » 21 Juul 2020, 20:34

Vahepeal on siis progress toimunud. Sain auto MSA 15.7 ajuga delphi seadmega ühenduse ning see võimaldas veakoode lugeda. (Ilmselt mingi klemm ei andnud korralikult ühendust vahepeal et varasemalt ligi ajule ei saanud? ) Igatahes veateateid andis kaks tükki: "Glow plug signal lamp faulty signal" ja " Immobilizer communication". Kustutasin olemasolevad vead ja tagasi nad enam ei tulnudki. Käisin veel üle klemmid ja pistikud "Kent Electric Cleaner 2" ainega. Aju ja andurite pistikud, kaitsmekarbis kõik kaitsmepesad, samuti peakaitsmete karbis kõik kaitsmed ja releed. Veel tegin uuesti puhtaks starteri pendiksi klemmi peale mineva ühenduse. Endiselt ei vea starterit ringi ning käib klõps ainult. Otse kruvikaga pendiksile voolu andes starter toimib, kuid auto ei käivitu.(kütus pumpa tuleb). Siis tuli taavi külla, lugesime tema vol-FCRga ka veakoodid ära ja võrdlesime erinevaid parameetreid live datas minu mittetöötava ja tema töötava auto vahel. (Ajud mõlemal samad 15.7). Veel vahetasime ajud ringi ja tema auto läks tööle seega sai aju viga välistatud. Katsetasin tema auto pealt ka toimivat süüteluku põhja ning süüteluku põhja viga sai samuti välistatud. Minu autol enam veakoode juurde ei tekkinud ja immo veakoode enam ei andnud ning samuti näitas et Immo unlocked ja ühendus vastuvõtja ja saatja vahel olemas. Sai siis proovitud tõmmata autot käima ja mootor läks käima! :D Järjekordne wtf moment. Eelnevalt oli ju ka proovitud autot käima tõmmata kuid edudult, isegi mitte peale pikemat tõmbamist. Ja nüüd siis ~100 meetrit ja auto käib. Et ehk ikka mingi ühendus oli kehv siis. Käivitus võtmest ei toimi siiski. Ja mõtlesin et kui mootor nüüd veidi soe ja kütus ilusti üleval prooviks kruvikaga otse käivitada starteri pealt. Aga tundub, et nüüd starter selle "suure piinamisega" lõpu leidnud. Pendiks enam ei rakendu. Kõige lõpus peale mootori veidi aega töötamist sai veel veakoode loetud ning 0 viga. Eks saaga jätkub starteri vahetusega ja siis saab edasi mõelda.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist