Volvo V70n automaatkasti anomaaliad
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Volvo V70n automaatkasti anomaaliad
Olles nüüd nädalakese autoga ringi sõitnud, olen täheldanud paari häirivat asja ja eriti just aut.kasti töös. Nimelt seistes koha peal, käigukang D (drive) asendis, pidur all, tahab kast nagu vahepeal käiku vahetada ja teeb jõnksatuse. Lugesin ka veits USA foorumist ja UK foorumist, seal räägitakse mingist softi muutmisest, et kast ei üritaks kogu aeg lülitada end neutrali peale/tagasi.
Lisaks räägiti seal ka autom.kasti läbipesemisest, st. õli välja, uus sisse, õli välja, uus sisse, ja nii 3-4 korda, kuni väljuv vedelik on 90% sama tooni nagu sisse valatud.
Kas miskit selles jutus ka loogilisena kõlab, ise nagu mehaanik pole, aga sõita meeldib küll!
Lisan siia ka lingi UK foorumist, kus seda läbipesemise teemat on arutatud koos pildimaterjaliga, HIRMUÄRATAV!
V70 autom.kasti teema
Lisaks räägiti seal ka autom.kasti läbipesemisest, st. õli välja, uus sisse, õli välja, uus sisse, ja nii 3-4 korda, kuni väljuv vedelik on 90% sama tooni nagu sisse valatud.
Kas miskit selles jutus ka loogilisena kõlab, ise nagu mehaanik pole, aga sõita meeldib küll!
Lisan siia ka lingi UK foorumist, kus seda läbipesemise teemat on arutatud koos pildimaterjaliga, HIRMUÄRATAV!
V70 autom.kasti teema
Volvo V70 T5 2000a.
Kas IA-s saab seda teha läbi uue softi pealelaadimise või olemasoleva muutmise?
Küsin veel, kas külma mootoriga (well, praeguste ilmadega ) ongi normaalne, kui kast vahetab käigu üles nagu kuidagi hilinemisega? Kipun võrdlema T5 oma teise kallikesega Saab 9-5 2.3 lpt, mille autom.kast on kuidagi reipam, st. käiguvahetus ei käi nii kõrgetel pööretel.
IA-s ei osatud selle kohta nagu essugi öelda. Tundusin neile vist veidi kohtlasena ....
Küsin veel, kas külma mootoriga (well, praeguste ilmadega ) ongi normaalne, kui kast vahetab käigu üles nagu kuidagi hilinemisega? Kipun võrdlema T5 oma teise kallikesega Saab 9-5 2.3 lpt, mille autom.kast on kuidagi reipam, st. käiguvahetus ei käi nii kõrgetel pööretel.
IA-s ei osatud selle kohta nagu essugi öelda. Tundusin neile vist veidi kohtlasena ....
Volvo V70 T5 2000a.
Re: Volvo V70n automaatkasti anomaaliad
smargus kirjutas:Lisaks räägiti seal ka autom.kasti läbipesemisest, st. õli välja, uus sisse, õli välja, uus sisse, ja nii 3-4 korda, kuni väljuv vedelik on 90% sama tooni nagu sisse valatud.
Lisan siia ka lingi UK foorumist, kus seda läbipesemise teemat on arutatud koos pildimaterjaliga, HIRMUÄRATAV!
V70 autom.kasti teema
Tegin selle kasti pesemise-õlivahetuse just üleeile. Auto on küll 850, kuid 70-l peaks asi toimuma samamoodi. Midagi keerulist asjas ei ole, seda inglise foorumi juttu ära võta tõsiselt! Õige metoodika leidub siit: http://au.geocities.com/ozbrick850/atfflushmethod.html. Ainuke jube asi oli õlikogus, mis kasti sisse tuli valada - mul kulus 12L täissünt-ATF-i (ca 200 EEK/L). Asi on tehtav kodugaraaži tingimustes, spetstööriistadest on vaja ainult stopperitange, õlivooliku klambri eemaldamiseks. Mõttekas on varuda ka voolikuklamber selle ajutise läbipaistva vooliku ühendamiseks, et see keset tööd ära ei kukuks ja õlivooliku fiksaatorklamber (osa kood 6842411, hind ca 125 EEK), juhuks kui vana peaks purunema. Eelistada tuleks 1L pudelites õli, millel korgi sees kõrs, selle abil on mugav õli kasti lisada ja õlikoguse üle arvet pidada. Õli lisamine toimub õlivarda toru kaudu, 3L korraga. Oluline asi - ära lase kasti kuivaks pumbata! Kui hakkab tulema mulle - lülita mootor KOHE välja!
...Ja välja tuli ikka jube pigi kastist, suisa must plöga. Peale pesu-õlivahetust hakkas kast tuntavalt sujuvamalt lülitama. Asja esimest korda tehes kulus aega rahulikult toimetades umbes pool tundi, edaspidi saab hakkama 15 minutiga.
Enne paanikaosakonda taotluse vormistamist tasub hakatuseks uurida automaatkasti õli seisukorda ja teha korralik õlivahetus. Käisin ka oma lolluse-/tarkusega ühes VÄGA PRESTIIŽSES kastispetside firmas, maksin neile 1000 ja selle eest vahetati kastis 3,5L õli (kogu maht on 7,6L). Küsisin, et miks te kogu õli ei vaheta? Vastati - pole võimalik, ei saa seda õli kuidagi kätte, ega me ometi õlitorustikku lahti ühendama hakka... Kooliraha mulle see "teenus".
Viimati muutis vvv, 04 Dets 2006, 14:19, muudetud 2 korda kokku.
Selle neutral controli saab maha võtta teeninduses ja samas tasub ka uus soft peale panna. Alates 1999. aastast kasutatakse 5 käigulisi nn. iseõppivaid kaste, milledele käib sisse spets õli. Tavalist ATF õli sisse panna ei tohi. Õli mark on auto manuaalis kirjas ja osta saab seda Infost. Ca kolme aasta eest läks sellise kasti läbipesemine Autovivas maksma 3 kilo ringis. Kui 2-3 käiku vaheb jõnksuga või laseb korraks pöörded üles, tasub ära vahetada üks väike kolb kasti sees. Seda müüakse eraldi ja komplekt (kolb + rõngad) pole kallis. Koos vahetusega peaks hind 1000-1500 kanti jääma. Oma XC-l lasin Infos ära vahetada ja käiguvahetus muutus sujuvamaks. Külmalt on veel jõnksu tunda. 850 ja vana V70 kuni mudeliaastani 99 kasutavad veel 4 käigulisi kaste ja nende hooldus on lihtsam.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
Ok, sain kohe asjas palju selgemaks.
Ja loodan, et kõvasti ei löö, kui jätkan pommitamist küsimustega.
Nimelt jällegi võrreldes Saabiga, on Volvol tundub et enamik asju reinstalleeritavad ja reprogrammeeritavad, nagu just progeti minu auto Alev Strömist ringi Uncle Sam'iks. Kas kusagil on ka mingi ülevaade, mida kõike saab veel teha (ala turvavööde piiksumist maha võtta, jne,jne). Saabi puhul käis asi läbi nende Tech2 või keelevahetus lihtsa nupuvajutusega. Ehk on midagi sellist võimalik ringi progeda, mis näiteks alarmi alla pannes ka aknad üles vinnab...
Ja loodan, et kõvasti ei löö, kui jätkan pommitamist küsimustega.
Nimelt jällegi võrreldes Saabiga, on Volvol tundub et enamik asju reinstalleeritavad ja reprogrammeeritavad, nagu just progeti minu auto Alev Strömist ringi Uncle Sam'iks. Kas kusagil on ka mingi ülevaade, mida kõike saab veel teha (ala turvavööde piiksumist maha võtta, jne,jne). Saabi puhul käis asi läbi nende Tech2 või keelevahetus lihtsa nupuvajutusega. Ehk on midagi sellist võimalik ringi progeda, mis näiteks alarmi alla pannes ka aknad üles vinnab...
Volvo V70 T5 2000a.
Kristjan kirjutas:Alates 1999. aastast kasutatakse 5 käigulisi nn. iseõppivaid kaste, milledele käib sisse spets õli. Tavalist ATF õli sisse panna ei tohi. Õli mark on auto manuaalis kirjas.
Mis ussiõli see selline siis on ka, mida ainult Volvo käest saab? Minu teada professionaalsed atm-kasti hooldajad kasutavad ATF IIE Dexron tüüpi ainet, mida valmistavad mitmed firmad.
Tekst ühelt pakendilt (kes teab, millest jutt, võiks selgitada):
"Vastab näitudelt General Motors Dexron IIE, Ford Mercon, Allison C-4, Caterpillar TO-2, MB 236.8, MAN 339 Typ D, Voith G 607, G 1363.ZF TE, ML 09A, 14C standarditele".
850 puhul on manuaalis kirje, et atm-kasti vedelik peab olema ATF IIE Dexron.
Kristjan kirjutas:Alates 1999. aastast kasutatakse 5 käigulisi nn. iseõppivaid kaste, milledele käib sisse spets õli. Tavalist ATF õli sisse panna ei tohi. Õli mark on auto manuaalis kirjas.
Ise küsin - ise vastan: valvsad kodanikud on tuvastanud, et tegemist ei olegi tuntud õlifirma Volvo tootega, vaid hoopis ühe teise õlifirma Mobil tootega ATF 3309. Lisa infot
Jah, ega ma ei julgeks ka Volvot suurte õlitootjate hulka kuulavaks lugeda . See ATF 3309 on õige kraam jah. Ilmselt ka odavam kui Volvo kirjaga. Sellel lingil asjast pilt ka:
http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=5668&page=3
Kes tahab vahetab ise ja kes ei julge/oska/saa/taha läheb spetsialisti juurde. Kuna see käigukast moodustab märkimisväärse osa auto hinnast, siis ei tasuks tema hooldusega koonerdada.
http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=5668&page=3
Kes tahab vahetab ise ja kes ei julge/oska/saa/taha läheb spetsialisti juurde. Kuna see käigukast moodustab märkimisväärse osa auto hinnast, siis ei tasuks tema hooldusega koonerdada.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95
Uurisin siin vahepeal kahte varianti, kus selle kasti õli saaks ära vahetada.
IA ütles hinnaks umbes 1000 krooni ja kättesaadava õlikoguse kohta väitsid, et ega sealt üle 4 liitri kätte saa - sealt lihtsalt ei tule ise rohkem välja
Autovivast aga hoopis teine jutt: vajamineva õli kogus orienteeruvalt 13 liitrit ja pakkuda on kaht õli, odavam oli kui ma õieti mäletan 260krooni ja kallim 440krooni liiter. Tööajaks arvas, et läheb veits üle tunni. Pluss siis tööraha.
IA ütles hinnaks umbes 1000 krooni ja kättesaadava õlikoguse kohta väitsid, et ega sealt üle 4 liitri kätte saa - sealt lihtsalt ei tule ise rohkem välja
Autovivast aga hoopis teine jutt: vajamineva õli kogus orienteeruvalt 13 liitrit ja pakkuda on kaht õli, odavam oli kui ma õieti mäletan 260krooni ja kallim 440krooni liiter. Tööajaks arvas, et läheb veits üle tunni. Pluss siis tööraha.
Volvo V70 T5 2000a.
smargus kirjutas:IA ütles hinnaks umbes 1000 krooni ja kättesaadava õlikoguse kohta väitsid, et ega sealt üle 4 liitri kätte saa - sealt lihtsalt ei tule ise rohkem välja
See kogus väljub kastist siis, kui õli väljutada põhjapunni kaudu. Selline mini-õlivahetus ei anna mitte mingit effekti, selge raha tuulde loopimine. Ilmselt on Volvo avates tegemist "lifetime" õliga, mida justkui ei peakski üldse kunagi vahetama, sestap pole ehk neil pakkuda standardset vahetamise protseduuri ka?
Autovivast aga hoopis teine jutt: vajamineva õli kogus orienteeruvalt 13 liitrit ja pakkuda on kaht õli, odavam oli kui ma õieti mäletan 260krooni ja kallim 440krooni liiter. Tööajaks arvas, et läheb veits üle tunni. Pluss siis tööraha.
Jutt normaalne. Kui ise ei viitsi/taha teha, siis tuleb maksta. Muide, selle 13 L sisse kuulub juba see õli ka, mis pärast puhtana kasti sisse jääb.
Vedelike vahetamisega ei ole võimalik liialdada
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist