Neliveolised

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tnx » 28 Jaan 2010, 09:32

RS013 kirjutas:Kui jätta auto suure kalde all mäel veerel seisma ja hakata kohalt minema, siis võib isegi mõneks sekundiks 90% veojõudu kanduda tagasillale."


Selgitage lollile, kuidas on võimalik saavutada 90/10 veojõu jaotus niimoodi, et 10% läheb mootoriga jäigalt ühendatud sillale ja 90% läbi siduri ühendatud sillale?

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tuhk » 28 Jaan 2010, 16:02

Suured tänud! Selline info on väga huvitav ja hariv. Tundub, et minu xc toimib nii, nagu programm ette näeb. :P

Sassu
Foorumi veteran
Postitusi: 680
Liitunud: 07 Apr 2008, 17:17
Asukoht: Keila/tln
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Sassu » 28 Jaan 2010, 16:46

tnx kirjutas:
RS013 kirjutas:Kui jätta auto suure kalde all mäel veerel seisma ja hakata kohalt minema, siis võib isegi mõneks sekundiks 90% veojõudu kanduda tagasillale."


Selgitage lollile, kuidas on võimalik saavutada 90/10 veojõu jaotus niimoodi, et 10% läheb mootoriga jäigalt ühendatud sillale ja 90% läbi siduri ühendatud sillale?

Niimoodi, et kumbki neist pole jäigalt ühendatud või esisilda pidurdatakse hoolega.
S70 R (sõidab järgmise mehe tagumiku all)
S40 T5

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Neliveolised

PostitusPostitas tnx » 29 Jaan 2010, 08:52

No Volvol esisild ju ikkagi on alati jäigalt ühendatud mootoriga.

Aga pidurdamise mõte kõlab nagu turundusjutt - selle asemel, et tunnistada ausalt kuidas veojõud tegelikult jaotub - 50% tagaratastele, 5% esiratastele ja 45% esipidurite soojendamiseks - unustatakse see ilma kütmine lihtsalt ära ja arvutatakse ülejäänu ümber nii, et kokku 100% tuleb. Praktikas tähendab see siis ilmselt seda, et kinni jäädes on kasutada ainult umbes pool mootori võimsusest. Lumes pole sellest lugu, poris või mõnes muus raskemas pinnases võiks ülejäänud 70kW natuke abiks ikka olla. I gen viskoga autod sellist trikki kindlasti ei tee, uuematel kus elektroonika on STC ja ABS-iga seotud, võibolla tõesti kasutatakse pidureid ka.

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas volvofan » 31 Jaan 2010, 15:12

Aga kas on olemas mingeid blokkdiffreid, näiteks tuning?
Ja kas ka leidub tugevamat nurkreduktorit?
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

attrs
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 19 Mär 2009, 13:05

Re: Neliveolised

PostitusPostitas attrs » 01 Veebr 2010, 15:42

Quaife toodab mõnele mudelile LSD difrit. Muu nänni kohta info puudub.

Veojõu kandumist tagasillale võib vabalt abistada füüsika - kiirendava auto raskuskese liigub ju tahapoole. Lisa mängu veel piisavalt järsk kallak ja täiesti võimalik, et maapinnani jõuab 90% veojõust just läbi tagumiste rataste. Võrdlemisi JOKK teema.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80

Keic
Kreisi postitaja
Postitusi: 352
Liitunud: 26 Jaan 2007, 19:18
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Keic » 04 Veebr 2010, 18:12

Nurkreduktor kohta pole näinud küll infot, mis viitaks selle tugevdamisele. LSD on saadaval nii esi kui taga sillale kuid millisetele nad täpselt sobivad ei oska öelda.
XC90 D5 '07
XC70 D5 '03
S60AWD 2.4T '02

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Tanel » 05 Veebr 2010, 14:05

Keic kirjutas:Nurkreduktor kohta pole näinud küll infot, mis viitaks selle tugevdamisele. LSD on saadaval nii esi kui taga sillale kuid millisetele nad täpselt sobivad ei oska öelda.

Ma tean ainult, et S60r ja V70r on käigukasti võimalik soetada LSD. Taha küll mitte
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7044
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Tanel » 05 Veebr 2010, 20:06

S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Keic
Kreisi postitaja
Postitusi: 352
Liitunud: 26 Jaan 2007, 19:18
Asukoht: Pärnu

Re: Neliveolised

PostitusPostitas Keic » 08 Veebr 2010, 21:42

Quaife tootevalikus oli tagumine LSD kuid tundub et nad on selle tootmisest maha võtnud :(
Volvo S40 (front) - M56 QDF12J
Volvo S60 (front) - M66 QDF13J
Volvo S60R 4x4 rear QDF11J
Volvo S60R 4x4 front QDF14J
Natuke lugemist ka:
http://forums.swedespeed.com/zerothread ... &id=129793
http://www.quaife-differentials.com/qua ... ochure.pdf
XC90 D5 '07
XC70 D5 '03
S60AWD 2.4T '02

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Neliveolised

PostitusPostitas ants » 09 Veebr 2010, 10:29

http://forums.swedespeed.com/zerothread ... &id=129793

Siin teisel pildil näha see nuut, mis nurkreduktorisse läheb ja mis
otsad annab. Seda eraldi tellida ei saa, ainult koos kastiga.
745 GL ´91; LR90 ´87.

kristoPa
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 24 Jaan 2009, 19:34
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas kristoPa » 14 Veebr 2010, 22:14

Ise oman 99 aasta v70 awd ja siiamaani toimib see nelivedu hästi, aga volvol on pidev nelivedu mis libiseb lihtsalt läbi teatud ajal. Seda saab katsetada ka tavalises ülevaatus punktis. Ise olen testinud nii crv sid kui ka vanu rav4 ja nendel töötab nelivedu sellisena et esimesed libisevad läbi ja siis hakatakse alles tagumisi vedama. Piduristendi ajades volvo on veeretakistus näha mõlema sillaga, aga crv ja rav4 on veeremistakistus ainult esisillaga kui tagasilla ajad peale siis jookseb see ilma veeremis takistuseta.

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

Re: Neliveolised

PostitusPostitas naxitrall » 15 Veebr 2010, 00:34

kristoPa kirjutas:aga volvol on pidev nelivedu mis libiseb lihtsalt läbi teatud ajal

Loll jutt suhu tagasi! Mitte ÜHELGIL Volvol pole veel tehtud pidevat 4 vedu. See on ka Volvo ainuke häbiplekk hetkel minumeelest.
Sõidukite kere- ja värvitööd. 55532810

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

Re: Neliveolised

PostitusPostitas t6nu » 15 Veebr 2010, 09:08

naxitrall kirjutas:
kristoPa kirjutas:aga volvol on pidev nelivedu mis libiseb lihtsalt läbi teatud ajal

loll jutt suhu tagasi! mitte ÜHELGIL volvol pole veel tehtud pidevat 4 vedu..see on ka volvo ainuke häbiplekk hetkel minumeelest.


Never say never... Laplanderi unustasid ära jah? :oops:
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Neliveolised

PostitusPostitas ants » 15 Veebr 2010, 10:27

http://www.c303.de/c303-pdf/service/sec ... ssion3.pdf

Siin pilte kerida, siis selgub, et esisild lülitatakse vedama,
puudub keskdiffer. Kolmandal lehel 8)
745 GL ´91; LR90 ´87.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist