volvo 850 94a käigukastiga jama

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

sepp
Foorumlane
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Juun 2008, 17:20

volvo 850 94a käigukastiga jama

PostitusPostitas sepp » 19 Okt 2009, 21:49

Mure selline, et esimene käik ei taha vahepeal sisse minna. Teeb jubedat raginat ja sisse ei lähe, proovid uuesti ja töötab. Veel on nii, et kõrgetel pööretel ei lähe käigud ilusti sisse. Lugesin, et viga võib olla sünkronisaatorites vms aga kas siduris võib ka asi olla? Sellepärast, et vihmase ilmaga esimese käiguga kohalt startides hakkab midagi uluma. Vahest on isegi teise käiguga ulumist kuulda kui just sidur nagu taha haakub.
Kuiva ilmaga ei ole midagi kuulda.

Kasutaja avatar
Volli
Foorumi veteran
Postitusi: 1380
Liitunud: 01 Juun 2007, 21:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Volli » 19 Okt 2009, 22:07

Siduri või tema ajami viga kahtlustaks .
V70 97 , S60 01, S70 98

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

PostitusPostitas t6nu » 19 Okt 2009, 22:28

sidur ilmselt jah. kui koha pealt muid käike paned, kas siis lähevad?
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

sepp
Foorumlane
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Juun 2008, 17:20

PostitusPostitas sepp » 20 Okt 2009, 00:29

ja kõik käigud lähevad kohapeal sisse. Aga kas siduri viga saab rohkem mõjutada just esimese käigu sisse minekut kui ülejäänud käike?

Kasutaja avatar
airwolf
Foorumi veteran
Postitusi: 1172
Liitunud: 06 Juun 2009, 04:49
Asukoht: TARTU-ELVA
Kontakt:

PostitusPostitas airwolf » 20 Okt 2009, 13:17

pane kolmas käik sisse ja lase sidurit lahti. anna tiba gaasi kah.kui sidur hakkab libisema ja auto välja ei sure on sidur peetis.
V40 1,9TD 2002
suzuki GSX-R 750 99a.
T40-AM

sepp
Foorumlane
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Juun 2008, 17:20

PostitusPostitas sepp » 20 Okt 2009, 21:22

proovisin täna kolmanda käiguga kohapealt minna. Esimesel korral andsin vähe kaasi ja auto jäi nagu käima, päris välja ei surnud. Mingisugune tuluke hakkas põlema aga mootor kuidagimoodi ikka tuterdas. Siis vajutasin siduri põhja ja mootor hakkas normaalselt tööle.
Proovisin teist korda siis panin juba rohkem gaasi ja sain enamvähem normaalselt minema, natuke kyll tuterdas.
Aga ei ole ikka veel väga kindel kas siduris asi või see ongi volvodel omapära. Mõte selles, et olen sõitnud wolksvageniga millel sidur läbi ja bmwga. Siiis nagu lihtsalt hüppavad tuurid kõrgele aga edasi ei lähe.
Või olen millestki valesti aru saanud? :?

Kasutaja avatar
airwolf
Foorumi veteran
Postitusi: 1172
Liitunud: 06 Juun 2009, 04:49
Asukoht: TARTU-ELVA
Kontakt:

PostitusPostitas airwolf » 20 Okt 2009, 22:06

volvol peaks ikka sama jama olema,et tuurid lähevad ülesse aga auto ei liigu.
V40 1,9TD 2002
suzuki GSX-R 750 99a.
T40-AM

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

PostitusPostitas t6nu » 20 Okt 2009, 23:10

sidur 'läbilolek' võib kaht moodi olla: kas ei ühenda või ei lahuta. See, et 3-nda käiguga kohalt läheb pole mingi näitaja, kui kettad natuke veel läbi ka libisevad, siis pole mingit probleemi. Kui aga ei lahuta korralikult, siis kui käigu sisse saad, siis piisava mootoriga või libeda teega :-))) põletad kohaltminnes ketsigi.
Ma sain eelnevast jutust aru, et sinu mure pole ju mitte selles, et sidur ei haagi vaid just vastupidi, ta ei lahuta sul lõpuni ära, natuke jääb vedu taha ja siis ei saagi käike koha peal hästi sisse. Kui sidur üldse enam ei lahutaks, saab ka hädapärast sõidetud, paned seisva mootoriga käigu sisse, annad starterit ja aidaa, sõidu ajal saab ikka ära lapatud aga see selleks.
Kas sidur lahutab/haagib sul hästi põhjast et peab lõpuni vajutama või normaalselt kõrguselt? Kui põranda lähedalt, siis võib siduri või sellega seotud süsteemi viga olla, kui normaalsel kõrgusel ja muud käigud koha pealt ka ilusti lähevad siis peaks käigukasti sünkro väsinud olema.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw

UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:

bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud

bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

sepp
Foorumlane
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Juun 2008, 17:20

PostitusPostitas sepp » 21 Okt 2009, 15:19

Kõik käigud lähevad ilusti sisse seistes, pole mingit probleemi. Aga just see esimene käik vahetevahel hakkab ragisema ja viskab käigukangi tagasi. Proovid kohe uuesti ja läheb veel lihtsamini käik sisse kui muidu. Just siis kui jääd näiteks valgusfoori all seisma ja uuesti startides hakkad käiku sisse panema. Sidur haagib taha viimased 60000km samamoodi, mil ma ostsin volvo. Siduri pedaalis pole midagi aru saada, et teistmoodi oleks. Kuskil 15000km tagasi sai infoautos käigukastiõli vahetatud. Meelde tuli veel, et tagumine käik ei taha sisse minna, eriti külmalt. Vahest peab isegi natuke sidurit hakkama lahutama, et käik sisse läheks.
Ma usun, et käigukastis on viga, aga millega seda ulumist seletada? Kas siis võib siduri ja käigukasti viga olla?

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

PostitusPostitas t6nu » 21 Okt 2009, 15:35

ulub ja just märja ilmaga? no ei saa kk või sidurist tulla, need ei ole lahtised. vaata rihmad üle.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw

UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:

bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud

bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

sepp
Foorumlane
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Juun 2008, 17:20

PostitusPostitas sepp » 21 Okt 2009, 16:20

rihmad ka vahetatud kuskil 30000 km tagasi. Välja arvatud hammasrihm. Lähiajal vahetan siduri ära siis vaatab edasi.

naxitrall
Kõva postitaja
Postitusi: 273
Liitunud: 19 Okt 2007, 16:49
Asukoht: Tallinn, Nõmme / Männiku tee 108b GSM 55532810
Kontakt:

Re: volvo 850 94a käigukastiga jama

PostitusPostitas naxitrall » 31 Mär 2010, 12:46

esimese käigu sünkro võib ka vabalt olla :idea:
Sõidukite kere- ja värvitööd. 55532810

morse
Foorumlane
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Jaan 2010, 23:44

Re: volvo 850 94a käigukastiga jama

PostitusPostitas morse » 03 Apr 2010, 20:26

mul ulub ka väga harva sarnaselt (külma mootori ja niiske ilmaga). Ma olen küll üsna veendunud, et see on siduri survelaager. Ma arvan, et kui survelaager natuke kulunud on, siis käikude sisse minemisega probleeme ei tohiks olla... Juhul kui sa siduriketast vahetad, siis oleks ilmselt mõistlik survelaager ka ära vahetada aga enne las keegi teeb ikka kindlaks, et sul on vaja sidurit remontida.

Mul näiteks hakkasid käigud raskemalt käima pärast kasti õli vahetust. Mingi 1000 km pärast läks jälle normaalseks tagasi (või ma harjusin ära :D).


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist