1. leht 1-st

jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 12 Dets 2016, 20:40
Postitas zajets86
Tere,

Mure hakkas peale termostaadi vahetust.

Kuna salongi tuli külma õhku siis vahetasin termostaadi ära. Pärast seda hakkas paisupaagist jahutusvedeliku välja ajama.
Tuleb seda välja ainult suurematel pööretel. Näiteks kui ma ainult linnas sõidan siis jahutusvedeliku ei tule välja.
Aga kui sõidan trassil siis lükkab u 1.5L välja. spidoplokis näitab et mootori temp. on normaalne. salongi tuleb sooja õhku.

Tunne on selline, et nagu õhk oleks sees. Proovisin õhutada jahutussüsteemi, tundus kõik olema ok.

Hetkel endal mõistus otsas, et millest võib see olla. Äkki uus termostaat ei tööta?

Samas u 7000km tagasi oli mootor autol maas, sai vahetatud hunnik mootori tihendeid ära ja pandud uus vedelik sisse.
7000km püsis jahutusvedeliku tase samal tasemel ja nüüd mingi jama :(

keegi soovitab midagi? või keegi teab mida teha?

Re: jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 12 Dets 2016, 21:30
Postitas Igor
Kui võtad paisupaagi korgi maha, paned auto käima ja koha peal "tuuritad", kas paisupaaki tulevad õhumullid?
Kui tulevad, lõhnab plokikaane(tihendi) järele.

Re: jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 12 Dets 2016, 21:43
Postitas andresko
Kui salongi hakkas tulema külma õhku, kas jahutusvedeliku tase paisupaagis oli OK? Ja mootori temperatuur ei tõusnud üle lubatu?
Vedeliku koguse vähenedes (lekked vms.) jääb just salogisoendus esimesena "kuivale".
Termostaadi rikked toovad kaasa kas mootori ülekuumenemise (kui termostaat ei avane, jahutusvedelik ei saa radiaatorisse, harv) või püsivalt madala mootori temperatuuri (termostaat jätkuvalt lahti, kogu jahutusvedelik läbib radiaatorit).
Kui mootorit remonditi, kas plokikaane tihend vahetati? Näib tihendi (väikse) rikkena, kus kõrgematel pööretel surub põlemisgaasid jahutussärki.

Re: jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 13 Dets 2016, 08:41
Postitas minukiri1
Kas termostaat sai ikka õigetpidi sisse?

Re: jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 13 Dets 2016, 15:22
Postitas zajets86
minukiri1 kirjutas:Kas termostaat sai ikka õigetpidi sisse?


Termostaat õigetpidi sees. :)

Igor kirjutas:Kui võtad paisupaagi korgi maha, paned auto käima ja koha peal "tuuritad", kas paisupaaki tulevad õhumullid?
Kui tulevad, lõhnab plokikaane(tihendi) järele.


Ei tule

andresko kirjutas:Kui salongi hakkas tulema külma õhku, kas jahutusvedeliku tase paisupaagis oli OK? Ja mootori temperatuur ei tõusnud üle lubatu?
Vedeliku koguse vähenedes (lekked vms.) jääb just salogisoendus esimesena "kuivale".
Termostaadi rikked toovad kaasa kas mootori ülekuumenemise (kui termostaat ei avane, jahutusvedelik ei saa radiaatorisse, harv) või püsivalt madala mootori temperatuuri (termostaat jätkuvalt lahti, kogu jahutusvedelik läbib radiaatorit).
Kui mootorit remonditi, kas plokikaane tihend vahetati? Näib tihendi (väikse) rikkena, kus kõrgematel pööretel surub põlemisgaasid jahutussärki.


Temp ei ole kordagi üle lubatu tõusnud.
Lihtsalt saabus talv ja salongi tuli külma õhku. Ennem termostaadi vahetust sõitsin u 7000 km, koguaeg oli vedeliku tase samamoodi. Ei olnud vaja kordagi juurde valada.

Mootoril sai tavaline tihendi ring vahetatud, sest ajapeale oli väiksed õlilekked, plokikaanetihendit ei vahetanud.

Re: jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 13 Dets 2016, 17:47
Postitas minukiri1
Võib olla siis lihtsalt vigane termostaat. Võta välja ja pane kaussi ning kalla keev vesi peale ja vaata kas ikka avaneb. Muud tarka nagu ei tule kohe esimese hooga pähe kui probleem tekkis peale termostaadi vahetust.

Re: jahutusvedeliku kadumise anomaalia Volvo 940 2.4tic

Postitatud: 30 Dets 2016, 11:42
Postitas zajets86
hetkel tunne et oli ikkgi õhk sees.

hetkel pole rohkem välja ajanud :)