Eelsüüteküünlad

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Kalamees
Foorumlane
Postitusi: 54
Liitunud: 21 Mär 2006, 23:12
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

PostitusPostitas Kalamees » 22 Jaan 2008, 20:54

SassGuss kirjutas:Parem ikka maha, ja visuaalselt kontrollida, kas ta punaseks läheb üldse, ja kui kiiresti. Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle. Märkasin ka seda, et kui tõmmata lonkamis aja jooksul külmakäivitamis kangi pumba küljes, siis ka nagu läheb paremaks. Ehk siis on liiga hilja pritsu nurk. Mul see termostaat mis tõmbab seda kangi, prektiliselt ei liigu, uus 3500 EEKu. Las ta lonkab, aga küünlad plaanis kontrollimata vahetada, kuna 140 000 Km juba sõidetud mu pepu all, ja ei tea kas keegi kunagi üldse need vahetas...


Panin endale selle termostaadi mis seda külmakäivitamis pumpa tõmbab, ennem oli ära vüetud!! Ja kui ma ei eksi maksis ta midagi 500 eeku kanti...
Pärnust Raunexist ostsin ja siiamaani töötab!!
Parimat,
Raigo

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

PostitusPostitas Helinaad » 30 Jaan 2008, 22:44

SassGuss kirjutas: Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle.


Ole sa tänatud hea nõuande eest 8)
Huvitav, kas sellel oleks mõtet ja on see teostatav, kui oleks eelsüüde nupust?

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

PostitusPostitas maasikas » 31 Jaan 2008, 10:32

Mina sellist trikki ei soovita MITTE MINGIL JUHUL kasutada. Kui sul just tagavara genekaid lademes ei vedele. Lisaks sellele paneb selline tegevus põntsu ka muule elektroonikale. Ja kui kavatsete endale "nupu" installeerida, siis võiks pagasnikus olla ka tagavara starter koos akuga. Lihtsam ja odavam on küünlad ja relee korda teha või ära vahetada. Või peale lühiajalist mootori töötamist auto uuesti käivitada.

Terv. T

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

PostitusPostitas Helinaad » 31 Jaan 2008, 12:42

Nujah, millepärast ma seda üldse uurisin, on see, et ma enam ei oska midagi korda teha... eelsüüteküünlad on uued, pihustid kontrollitud(s.t. mootori diagnostika tehtud) ja mulle kinnitatakse, et kõik on ideaalne... 3 eri kohas, kusjuures käidud! Polegi muud kala peale lonkamise, ainult, et see teadmine, et mul on ideaalselt korras mootor ajab vahest tigedaks ja sunnib leidma alternatiive 8)

Tänud vastamast!

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 31 Jaan 2008, 13:54

maasikas kirjutas:Mina sellist trikki ei soovita MITTE MINGIL JUHUL kasutada. Kui sul just tagavara genekaid lademes ei vedele. Lisaks sellele paneb selline tegevus põntsu ka muule elektroonikale. Ja kui kavatsete endale "nupu" installeerida, siis võiks pagasnikus olla ka tagavara starter koos akuga. Lihtsam ja odavam on küünlad ja relee korda teha või ära vahetada. Või peale lühiajalist mootori töötamist auto uuesti käivitada.

Terv. T



Genekas peaks olema miinimum 60A, küünlad kasutavad 30-40, miks ma pean genekat kahjustama? Eriti need vanad Boschid, need nagu siksi vene aja genekat, katki ei lähe, lihtsalt ei anna sulle rohkem kui saavad. Lihtsalt ei ole vaja midagi sisse lükata (soojendus ventikas, tuled j.n.e.) enne kui sul küünlad väljas. Ja kas sa tead et küünlad peale käivitamist töötavad 5-15 sec. vaatamata sellele et tulikene ei põle enam? Elektroonikat mu auto küljes mitte rohkem kui spido ja istme soojendus. Mis starter siia puutub ja taga vara aku? Käima läheb piaaegu poole pöörega. Ja mis sulle räägib see et ma juba 100 000 km teen just nii?
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 31 Jaan 2008, 13:56

Helinaad kirjutas:
SassGuss kirjutas: Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle.


Ole sa tänatud hea nõuande eest 8)
Huvitav, kas sellel oleks mõtet ja on see teostatav, kui oleks eelsüüde nupust?


Tahan omale kah katkestus nuppu ahelasse panna, aga ei viitsi krt või aega ei ole...
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

PostitusPostitas Helinaad » 31 Jaan 2008, 15:11

Muideks... mul läheb ka käima "peaaegu poole pöördega," seda nii soojalt kui külmalt 8)

sullivanmike

PostitusPostitas sullivanmike » 31 Jaan 2008, 17:05

Helinaad kirjutas:
SassGuss kirjutas: Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle.


Ole sa tänatud hea nõuande eest 8)
Huvitav, kas sellel oleks mõtet ja on see teostatav, kui oleks eelsüüde nupust?


Kodanik K1rsal on see süsteem 965 peal. Uuri tema käest kuidas on.

Kasutaja avatar
Helinaad
Volvo Club liige
Postitusi: 366
Liitunud: 24 Okt 2006, 09:14
Kontakt:

PostitusPostitas Helinaad » 31 Jaan 2008, 17:06

Selvä! Uurime!

Kasutaja avatar
uke
Foorumlane
Postitusi: 68
Liitunud: 22 Juun 2006, 19:41
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas uke » 01 Veebr 2008, 08:12

Sai asja kontrollitud, eelsüüteküünlad paistavad toimivat, jama hakkas peale pumba ja nurga reguleerimist. Käima läheb nn.poolest pöördest, kuid siis hakkab lonkama, pean süüte välja keerama ja uuesti starterit andma ning õrnalt jalga pedaalil hoidma. Umbes poole minuti pärast hakkab masin normaalselt tööle, soojalt käevitades probleeme ei ole.
940 GLE D24TIC ZF22´94

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 01 Veebr 2008, 10:58

Kalamees kirjutas:
SassGuss kirjutas:Parem ikka maha, ja visuaalselt kontrollida, kas ta punaseks läheb üldse, ja kui kiiresti. Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle. Märkasin ka seda, et kui tõmmata lonkamis aja jooksul külmakäivitamis kangi pumba küljes, siis ka nagu läheb paremaks. Ehk siis on liiga hilja pritsu nurk. Mul see termostaat mis tõmbab seda kangi, prektiliselt ei liigu, uus 3500 EEKu. Las ta lonkab, aga küünlad plaanis kontrollimata vahetada, kuna 140 000 Km juba sõidetud mu pepu all, ja ei tea kas keegi kunagi üldse need vahetas...


Panin endale selle termostaadi mis seda külmakäivitamis pumpa tõmbab, ennem oli ära vüetud!! Ja kui ma ei eksi maksis ta midagi 500 eeku kanti...
Pärnust Raunexist ostsin ja siiamaani töötab!!


Kuuuule, sa ostsid seda uuena või romu variant?
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
mhovi
Kõva postitaja
Postitusi: 248
Liitunud: 17 Dets 2007, 22:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Pumba termostaat

PostitusPostitas mhovi » 01 Veebr 2008, 21:34

Minul kulus uuele 560.- ja nädal ootamist. Vana on lisatud pildil ja pärast loksutamist hakkas ka liikuma. Vahetamine pidavat olema paari vedru tõttu tõeline piin.

Pilt
740 R4 '85
760 TD '88
960 TD '91
V90 TDI '96
XC70 TDI '02

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 02 Veebr 2008, 10:10

Ossa!!! Ma kah omale tahan... Too aeg kui ma uurisin, oli see aint koos korpsega ja kronkuga ja 3500- Hakkan nüüd uurima... Mis pood see sihuke on?
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
mhovi
Kõva postitaja
Postitusi: 248
Liitunud: 17 Dets 2007, 22:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Termostaadi asendamine uuega poolt ja vastu

PostitusPostitas mhovi » 02 Veebr 2008, 12:45

SassGuss kirjutas:Ossa!!! Ma kah omale tahan... Too aeg kui ma uurisin, oli see aint koos korpsega ja kronkuga ja 3500- Hakkan nüüd uurima... Mis pood see sihuke on?


Kaupluse kohta päris täpselt ei tea, kuna vahetus toimus muu remondi käigus Otepääl. Seal tehakse diislitega väga head ja asjatundlikku tööd.

Termostaat kipub kinni jääma, kuid see ei pruugi tähendada, et on tarvis uus osta. Ehk piisab lahtivõtmisest ja kuuma ning külmaga ehmatamisest. Hakkab uuesti käima. Kui keegi omale uue hangib oleks huvitav teada milline on käigu pikkus 20 °C kuni 70 °C. Siis saaks otsustada, kas vana on päriselt korras või vajaks siiski asendamist.

Teisel autol on näha termostaadi toimimine 6 mm suuruse vahe järgi, mis tekib mootori soojenedes pildil punase noolega tähistatud kohta. Tundub, et seda on tarvis veidi seadida, et külma mootori pritse nurk ja pöörded muutuksid. Hetkel tossab käivitamisel.

Pilt

Ostukoha asjus võin uurida, aga ei tahaks tülitada neid enne uue töönädala algust.
740 R4 '85
760 TD '88
960 TD '91
V90 TDI '96
XC70 TDI '02

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

PostitusPostitas maasikas » 03 Veebr 2008, 11:25

To Sass!

Tõsi ta on et Volvo genekad on vastupidavamad, aga ise sain lahti nii genekast, starterist kui akust (2 kuuga), kuna eelsüüte küünlad jäid relee rikke tõttu tööle ka peale mootori käivitamist. Jään siiski oma väite juurde et lihtsam auto korda teha, kui lisa koormusega autot piinata. Kui Volvoga tõesti võib vedada, siis primera diislil oli koos eelsüütega mootori käivitamisel geneka vahetus 100% garanteeritud.

Terv T


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist