Eelsüüteküünlad

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
uke
Foorumlane
Postitusi: 68
Liitunud: 22 Juun 2006, 19:41
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kontakt:

Eelsüüteküünlad

PostitusPostitas uke » 30 Nov 2007, 16:29

Andke nõu

Hiljuti käisin Oisu Diislis mootorit süüdet ja pumpa reguleerimas, vahetati ka tõukurid. Nüüd külmalt käevitades mootor mõnda aega lonkab, nagu üks pottidest ei töötaks.
Kahtlustan, et eelsüüteküünaldest on mõni saba andnud.
Kuidas teha kindlaks, milline tuksis olla võib? Ja seejärel milline oleks õige protseduur vahetamiseks?
940 GLE D24TIC ZF22´94

Kasutaja avatar
Theimps
Kõva postitaja
Postitusi: 290
Liitunud: 02 Dets 2007, 19:58
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas Theimps » 02 Dets 2007, 20:36

Endal sama jama külmast peast,nagu üks pütt ei läheks tööle,kahtlustan kas küünlad või pihustid.
Tuttav soovitas testriga mööta küünalde takistusi.. oleks mõeldav ?
Muidu küünal maha võtta ja vaadata kas läheb punaseks. :roll:

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 02 Dets 2007, 21:04

Testriga jah soovitav kontrollida! kuid köiki eraldi (juhtmed,sillad) tuleb lahti vötta!
PS. viimast vöi isegi 2 viimast vahetada päris nutune töö! (körgsurvepumba taga)
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
usmin
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2007, 17:30
Asukoht: Rapla 55683241

PostitusPostitas usmin » 02 Dets 2007, 21:40

Sama probleem. 2 aastat tagasi vahetasin küll seal pumba tagused ka ära kuid targemad ütlesid, et keera tagumised pihustid maha ja siis polevat eriti hullu. Vist tuleb see töö jälle ette võtta.

Kasutaja avatar
uke
Foorumlane
Postitusi: 68
Liitunud: 22 Juun 2006, 19:41
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas uke » 03 Dets 2007, 19:02

Kui ma need maha kakun, kuidas ma neid punaseks ajan? Kuhu pluss, kuhu miinus? Kui pihustid maha kiskuda, kas õhk süsteemi sisse ei jää?
940 GLE D24TIC ZF22´94

Kasutaja avatar
usmin
Kõva postitaja
Postitusi: 205
Liitunud: 27 Juul 2007, 17:30
Asukoht: Rapla 55683241

PostitusPostitas usmin » 03 Dets 2007, 20:44

Eks + ikka sinna kus ta on ka mootori küljes, ehk otsa ja - keresse, sinna kus on tal ka keere. edasine peaks tulema vooluringist. Kui paar pihustit maha võtta siis tagasi pannes algul ehk teeb paar ebamäärast potsu kuid ei pruugi sedagi teha. Pump pressib õhu kiiresti välja.

Kasutaja avatar
uke
Foorumlane
Postitusi: 68
Liitunud: 22 Juun 2006, 19:41
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas uke » 03 Dets 2007, 21:40

Noj ah, eks siis tuleb see töö ette võtta, muidu suurema külmaga jama majas.
940 GLE D24TIC ZF22´94

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 03 Dets 2007, 21:45

Ära kitku maha kontrollida saad niiet küünlad oma kohapeal!
vöta vaid juhtmed maha ja testriga takistust mööta!
Miks teha lisa tööd!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

PostitusPostitas SassGuss » 03 Dets 2007, 22:53

Parem ikka maha, ja visuaalselt kontrollida, kas ta punaseks läheb üldse, ja kui kiiresti. Mul sama jama lonkamisega, aga, nippi juhuslikult teada sain, et kui mootor käib, hästi kähku süüde välja ja uuesti sisse, niiet mootor välja ei sureks. Siis küünlad teevad uuesti oma tsikli, ja mootor hakkab normaalselt tööle. Märkasin ka seda, et kui tõmmata lonkamis aja jooksul külmakäivitamis kangi pumba küljes, siis ka nagu läheb paremaks. Ehk siis on liiga hilja pritsu nurk. Mul see termostaat mis tõmbab seda kangi, prektiliselt ei liigu, uus 3500 EEKu. Las ta lonkab, aga küünlad plaanis kontrollimata vahetada, kuna 140 000 Km juba sõidetud mu pepu all, ja ei tea kas keegi kunagi üldse need vahetas...
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
uke
Foorumlane
Postitusi: 68
Liitunud: 22 Juun 2006, 19:41
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas uke » 04 Dets 2007, 10:03

Aga testriga mõõtes, kui suurt takistust näitama peaks?
940 GLE D24TIC ZF22´94

Kasutaja avatar
Theimps
Kõva postitaja
Postitusi: 290
Liitunud: 02 Dets 2007, 19:58
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitas Theimps » 04 Dets 2007, 11:26

uke kirjutas:aga testriga mõõtes, kui suurt takistust näitama peaks?


Vaatad takistuste erinevusi nt viiel küünal on takistus 3(või sinnakanti ) ja ühel on 1 ,siis teada kohe ju.

Kasutaja avatar
rotsa
Kreisi postitaja
Postitusi: 496
Liitunud: 06 Nov 2005, 12:58
Asukoht: Tallinn-Nõmme

PostitusPostitas rotsa » 04 Dets 2007, 19:24

Pikem jutt diislite teemal: eelsüüte küünlaid saab kontrollida - testriga (korras küünlal oli takistus vist ca 2Ω) kui takistus on lõpmatult suur, on küünal kutu; proovilambiga (kui lamp põleb, järelikult peaks ka küünal töötama) või visuaalselt - küünal maha ja kui punaseks läheb, siis töötab. Pihustite maha võtmisega ei ole vaja karta, et süsteemi õhk jääb. Selle lööb pump sealt kohe välja. Kui enne kõrgsurve pumpa kuskilt midagi lahti võtta, siis tuleb õhk välja pumbata, et mootor saaks käima hakata.

Heiki
Kõva postitaja
Postitusi: 197
Liitunud: 18 Mai 2006, 10:57
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Heiki » 05 Dets 2007, 08:35

rotsa kirjutas:Pikem jutt diislite teemal: eelsüüte küünlaid saab kontrollida - testriga (korras küünlal oli takistus vist ca 2Ω) kui takistus on lõpmatult suur, on küünal kutu; proovilambiga (kui lamp põleb, järelikult peaks ka küünal töötama) või visuaalselt - küünal maha ja kui punaseks läheb, siis töötab. Pihustite maha võtmisega ei ole vaja karta, et süsteemi õhk jääb. Selle lööb pump sealt kohe välja. Kui enne kõrgsurve pumpa kuskilt midagi lahti võtta, siis tuleb õhk välja pumbata, et mootor saaks käima hakata.


Konkreetse mootori korras küünla takisus on 0,9..1,1 oomi.
Mõõdetud erinevate tootjate uutel küünaldel.
Mitte unustada testri juhtmete takistust!
Ja kui tahad ikkagi silmaga näha,kui punaseks läheb-ei oma juhtmete polaarsus mingit tähtsust.

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 05 Dets 2007, 18:18

Tegelt asi veel lihtsam Reeglina pane tester dioodi märgile ja ühendust siis korras kui ei siis pole!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
kaupz
Foorumi veteran
Postitusi: 1433
Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

PostitusPostitas kaupz » 17 Dets 2007, 12:44

Töökaaslane vahetas just Vw Boral,
ühe takistus lõpmatu,
teisel 6kOm
Kolmas ja neljas olid vist 0,7Omi

Nii et, esimene päris katkenud, teine piiri peal ja 2tk vist õiges vahemikus.

Pean oma v70 rida5 küünlad ka üle katsuma, sest ikka 1,5-2sek tahab starterit saada et käima läheks.


Mis tootja küünlad osta?
Boral olid Beru ja läksid peale Febi omad.
V70D5atm05chip + v70D5atm03 66+71Beetle +79T2 [exV70/2,5tdi/atm]
PiltPilt Veakoodi kustutamine VIDA-ga Keilas


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist