ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

urdi
Uustulnukas
Postitusi: 5
Liitunud: 21 Juul 2008, 21:44

ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

PostitusPostitas urdi » 20 Apr 2016, 09:21

kust leida juhiseidzf4hp22 käigukasti õlivahetuseks, soovitavalt eesti keeles ja kas filter tuleb vahetada või pesta.

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

PostitusPostitas Mario_L » 20 Apr 2016, 14:21

mul viiesel bemmil oli sama kast.
Filter vahetatakse.
Kui tahad säästumees olla, siis punn alt ja u. 6 liitrit tilgub lõpuks välja. aga hüdrotrafo jääb ikka täis (bemmi manuaali järgi läks u. 8.5L kogu süsteemi). Mõõdad välja tulnud koguse (eeldusel, et oli normis enne) ja kallad uue peale. Aga siis on oht, et värske õli pesuomadused on vinged ja peseb kuskilt jama lahti.
Kui mitmeks päevaks jätad nina õhku, punn alt, siis hüdrotrafo tilgub ka lõpuks tühjaks. Aga siis tekib meeletu õhk vahele ja uuesti õliga täites käib kast sisuliselt tükk aega tühja, mis on suurem õnnetus, kui vana õliga sõitmine, seega läbipesu on kindel variant.
Teine aeglasem variant - lased 2L välja, kallad 2L peale ja teed nädala sõitu. Ja nii mitu mitu korda. Siis on pesuomadused kergemad ja näitab vb mõne muu kitsaskoha kätte. Bemmil olid rõhumõõtmise stutsid ka olemas ja oli hea kohe tõstuki peal ära kontrollida, kas lülitushetkel on rõhud normis. Aga kui lõpuks jääb õli päris hele, siis on jälle tükk aega mureta.

Volvo ütleb, et kasutada Mobil 1 sünteetilist õli, kestab kõige kauem ning P ja N peal ei tohi tühikäigupöördeid üles ajada, rikub ära 1.käigu siduripaki.
Muus osas pole nagu muret. IPD pakub hea juhendi:
1. Osta läbipaistvat voolikut vähemalt 9,5mm läbimõõduga (3/8 tolli), läheb vaja u 3-4 meetri jagu )pigem võta rohkem.
Mõned mõõtekannud, kus on vähemalt mingid mõõdud peal (vanad klaasipesu kantkud sobivad ka, seal on liitri märgid peal). Väike lehter kulub marjaks ära ja soovituslik on hankida u 12L õli varuks. Sünteetilise eelis nimelt on kuumajuhtivus - vana õli vahetamine värske vastu võib kasti temperatuuri alla tuua ligi 30 kraadi võrra isegi. Mineraalõlidega pole mõtet jännata ja hinnavahe on liialt väike.

Tõmba ära kastiõli mõõtevarras ja aseta lehter sinna. Vajadusel kindlusta, et ei vajuks ära täitmisel.

Siis lase alt vannipunnist välja nii palju, kui parasjagu välja tuleb - 2-3L, suti rohkem... Ja kui enam ei tilgu, pane punn tagasi. Võta vann üldse küljest ja filter on kohe sealsamas all. Kui sellega ühel pool, siis võib edasi minna.

Nüüd kalla sisse nii palju (võib ka gramm rohkem) kui välja tuli.

Käigukasti tagasvool peaks olema radika küljes ülemine toru, kahe võtme abil keera see ühendus lahti (et sa stutsi radika otsas ära ei rikuks) ja tõmba toru eemale, seda ei pea kinni mätsima, lihtsalt et jalgu ei jää.
See radika ühendus peaks ka olema 10mm, seega voolikut tuleb veidi soojendada, et otsa saaks (võib ka kohe jämedama vooliku võtta, lihtsalt klambreid läheb siis vaja, et kinni hoida).
Ja voolikuots too kas üle iluvõre või võre vahelt välja ühte anumasse. Seejärel käivita auto, tõmba D peale ja hakka välja pumpama (kindlasti peab olema seisupidur, sõidupidur rakendatud!). ~25 sekundi jooksul tuleb ligi 2L, seega väga kiirelt see ei käi. Olenevalt anumast lase siis välja nii palju kui tahad - 3L kaupa on paras teha. Nii palju kui välja tuleb, nii palju kalla kohe vardaaugust peale.

Kuniks voolikust hakkab väljuma värske roosa, siis on aeg teha paus. Korja küljest ära voolik, kinnita tagasivoolu toru uuesti radika külge ning siis uuesti auto käivitada ja vaadata kõigepealt lekke osa üle uuesti, et kuskilt imbuma ei jää. Radika külge ei ole mõtet kõvasti kinni keerata, võib kergelt puru keerata seal.
Ja siis taseme kontroll ja proovisõit, et saada kast töösoojaks (võtab u 20 minutit aega).
Varda korrektse lugemi saamiseks sisestatakse varras kirjadega ülespoole (auto tagasuunas), siis ei kiilu varras torusse ja ei korja varda seina pealt õli peale. Ja kui kõik on OK, ongi tehtud.

Sama tegelikult kehtib ka AW50-42 kastide puhul (Youtube on täis seda plötserdamist).

Aga enne kui lähed voolikut hankima, siis vaata igaks petteks ühenduskoht üle, et mõõt klapiks. On ennegi juhuseid olnud, kus tuleb mingi aiavoolikuga ühendus luua, et oleks hea. :D :D :D

Meie ksf Loff on Hõbenooles töömesilane, hõika talle ka, ehk oskab tema midagi juurde lisada, mina olen hetkel hobikorras kodune mehaanik ja tuginen oma teadmisele.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

PostitusPostitas Juhan » 22 Apr 2016, 19:17

Kiidan Mario head tõlget ja ka IPD meetodit - ise vahetasin sellega kunagi 960 AW30-40L kasti õli. Mul oli sõber abis, kes salongist mootorit käivitas ja suretas, ise olin kanistriga kapoti all ja vaatasin, et õli 2 L kaupa õigesse kohta jookseks. Vedelikuvahetus oli üllatavalt vähemäkerdav, maha läks vaid mõni üksik tilk õli jahutustoru avamisel.

Aga:
Mario_L kirjutas:/-/ P ja N peal ei tohi tühikäigupöördeid üles ajada, rikub ära 1.käigu siduripaki.
Muus osas pole nagu muret. /-/

Kuidas see keeld Eestis kehtivate TÜV nõuetega ühtib? Olen ise viimasel ajal püha viha täis ülevaatajate üle, kes tuima näoga mu halli auto D24TIC/ZF4HP22L kombinatsioonist 5400 p/min välja pigistasid. Kast jäi ellu, aga plokikaanetihend lekib nüüd mitmest kohast. Välismaal avaldatud keeldudele viitamine ei olnud aktsepteeritav, uurisin mitmest TÜV punktist.

Neid kaste on teoreetiliselt piinatud sedasi aastakümneid ja kui nad siiani toimivad, peaks need ka selle mure suhtes immuunsed olema. Mäletan häguselt juttu ühest väljamaa foorumist, et siduripaki riknemise vastu aitavat väike auk, mille kaudu "D" käigul tekkinud rõhk kõrvalkambrisse välja lastakse ning et uuematel kastidel pidavat see auk juba puuritud olema.

Pigem näengi selle kasti juures seaduslikku võimalust vältida vana diiselmootori peedistamist, sellest ka antud küsimus.

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

PostitusPostitas Mario_L » 23 Apr 2016, 01:58

Tjah, paraku seadus näeb ette teisiti, kui on seda ehk arvanud autotootja. Mu esivanem on TÜV punktis ja olen ise neid regulatsioone lapanud siia ja sinna ja siia tagasi... ja paraku on diiselmootorile ette nähtud 10 sekundiline tsükkel, mille jooksul näit võetakse. Aga auto tehnilise seisukorra eest vastutab ikkagi auto omanik ning nõusoleku annad sa vaikimisi sellel hetkel, kui ulatad ülevaatajale teh.passi. olen isegi kõrvalt näinud, kuda pill lõhkuma läheb või kuda hammasrihm lendab, või kuda kõrgsurvepump heleda kõlinaga pilbasteks lendab. Ülevaatuspunkt enam selle eest ei vastuta, seal eeldataksegi, et ülevaatama tuuakse ikkagi korras auto.

No siiani pole veel teele jäänud, aga jah üldiselt diiselmootorite mõõdud võetaksegi 3500-4000 pöörete vahemikus. Kui ülevaatajale meeldib põhja lajatada, siis on tegemist asjatundmatusega.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7604
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

PostitusPostitas Liiwaannus » 23 Apr 2016, 08:51

Ühes punktis' kus mina käin küsivad nt rihma vahetuse välba kohta ehk kui rihm viimase piiri peal siis soovitavad ära vahetada ja hooatavad eraldi riski eest, et võib lennata.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: ZF4HP22 ÕLIVAHETUS

PostitusPostitas Mario_L » 23 Apr 2016, 10:20

minu esivanem on ka ligi 40 aastat mutrimati olnud, ega temagi rumal ole, aga kui inimene vaatab sulle silma ja teeb ausat nägu.... Meenub huumor, kui Lõunakeskuses kunagi avati ÜV punkt, siis seal poisid saatsid ühe auto tagasi, et suitseb liiga palju, et esitule klaasil on 1.2% aga arvutis on näit 1.5. Õnneks see putka pandi kiiresti kinni, sest meestele meeldis raha rohkem, kui oskused. :D

aga aitab OT'st minu poolt.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist