940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keresse.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Juks
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 02 Jaan 2014, 13:57

940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keresse.

PostitusPostitas Juks » 25 Jaan 2014, 10:58

Mure seisneb selles, et 91.aasta, 2,3 96kw Volvo 940 on tühikäigu ajal tunda kerget mootori puterdamist, mille tagajärjel lööb keresse vibratsiooni ja värina sisse.

Temperatuuri anduri takistuse mõõtsin ära ja see toimib, samuti läheb signaal mõlemasse ajusse.
Teist aju softi sai samuti proovitud.
Teisi küünlajuhtmeid sai ka proovitud.
Jagaja kaas sai ja rootor said ka korralikemate vastu vahetatud ning kontaktid puhastatud.
Kütuserõhu regulaator sai samuti vahetatud (vana regulaator tootis tühikäigul alarõhku, kuid hetkel peal olev toodab ülerõhku).

Hetke olukord on järgnev:
Peale seda, kui ma tühikäiku kõrgemaks keerasin, on nii, et külma mootoriga töötab auto ilusti.
Seieri järgi on mootori temp. veidi aega 90 peal (auto aju jaoks äkki alles saavutamas 90?) ja siis hakkab mootor puterdama. Nt auto taga, summuti juures seistes on väga ilmekalt kuulda, kuidas nö. vahele jätab ja tekib nö. selline paukumine mida on ka siis salongi mootori vibra näol tunda. Samas see on meelevaldne. Momendiks töötab mootor soojalt ilusti ja siis hakkab uuesti see paukumine ja värin pihta.

Samuti tundub, et kui gaasi järsult anda, siis poob hetkeks autol hinge kinni. Samuti ka sõiduaeg on seda esinenud.

On ehk kellelgi veel mõni idee, kus kohast viga otsida või on ehk kellelgi sama probleem olnud?

Kasutaja avatar
Tuuletallaja
Foorumi veteran
Postitusi: 507
Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
Asukoht: Faeht/Reval

Re: 940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keress

PostitusPostitas Tuuletallaja » 25 Jaan 2014, 14:10

Mul on sama mootoriga sarnaseid sümptomeid tekitanud õhuleke sisselaske lõdvikus, kui nii puusalt praegu vastuseks tulistada.
Mulkku no. 5
Pilt '01 V70 S
Pilt '94 855 GL(E) "Konn"
Pilt '95 855 GLT "Ustav lahinguvant Gustav"
Pilt '91 744 GL "Sinine / Lendav Hollandlane"
ja paar riisiraketti

Juks
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 02 Jaan 2014, 13:57

Re: 940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keress

PostitusPostitas Juks » 30 Jaan 2014, 12:25

Kontrollisin kõik lõdvikud üle mis sisselaskesse läksid, kõik tundusid terved. Too plastikust osa mis vahetult siselaskesse (gaasi klappi) läheb, sealt tundus üks plastikust toru ümbrus mis plastikust korpuse küljes on (sinna kuhu lõdvik kinnitub) veidi mõraline, kuid silma järgi ei ütleks, et otseselt läbiv mõra oleks seal olnud. Kui brake cleaneri nippi proovida (kui see üldse peaks toimima), siis mingit pöörete kõikumist küll tunda ei olnud. Või kuidas seda leket veel kontrollida?

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: 940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keress

PostitusPostitas volvo245 » 30 Jaan 2014, 17:47

Otsi kottpime tuba ja vaata körgepinge asjad üle äkki viga poolis mis soojaks minnes hakkab üle lööma~!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Juks
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 02 Jaan 2014, 13:57

Re: 940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keress

PostitusPostitas Juks » 01 Veebr 2014, 20:57

Õhulekkeid ei ole. Kahtlasena tundunud kohad said elimineeritud. Tulemust ei andnud.

Hetkel on siis lugu selline:
Külma mootoriga töötab mootor ilusti, kui auto soojaks sõita ja temperatuuri seier on keskel ja seejärel lasta autol 1-2 minutit tühikäigul töötada, siis hakkab hooti mootor puterdama.
Mootor soojaks sõidetud ning vea jätkuvas olemasolus veendnunud, sõitsin maaalusesse garaaži (pime tuba) ning nagu nagu võlu väel, enam mootor puterdama ei hakanud.

Kordasin katset kolm korda. Ajasin auto välja, sõitsin ca 4km 70 alas ja 1-2 min tühikäigul oodates, hakkas puterdama. Sõites aga garaaži ja oodates sama kaua tühikäigul puterdamist, siis töötas mootor ilusti.
Seega nii külma kui sooja mootoriga pimedas toas kapoti all ma mingit sädelemist ei kohanud, kuid nagu öeldud, siis maaluses garaažis kadus ka tühikäigul mootori puterdamine ära.

Mis imelik anomaalia see olla võib?

Kütuse regulaator toodab mul hetkel ülerõhku (3 bar). Kas see võib sellist anomaaliat tekitada? Lähinädalal peaks ka õige 2,5 bar tootev regulaator saabuma.

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: 940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keress

PostitusPostitas andresko » 02 Veebr 2014, 00:57

Õhu/kütuse õiges vahekorras segu tegemiseks saab aju õhu koguse kohta infot õhulugejast ( MAF sensor ).
Seal sees ka õhu temperatuuriandur, kuna soe vs. külm õhk mõjutavad oluliselt "kuumatraadi meetodil" saadavat tulemit.
Kui ehk on õhulugejas mingi viga, et külma ja sooja õhu "lugemine" erineb?
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

Juks
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 02 Jaan 2014, 13:57

Re: 940 mootori puterdamine ja vibratsiooni tekkimine keress

PostitusPostitas Juks » 02 Veebr 2014, 11:20

Püüan kuskilt prooviks teise õhukululmõõtja leida.

Kas neil on ka mingi koodide erivenus, et teatud tüübiga ei pruugi tühikäigul korralikult tööle hakata, või peamine on see, et õhukulumõõtja oleks Bochi oma, ehk tavaline LH 2.4 õhukulumõõtja?

Edit: Lõpuks teist õhulugejat proovides ilmes, et siiski on asi õhulugejas.

Nüüdseks auto korras. Profülaktika mõttes vahetan lähiajal ka ülerõhku tootva kütuserõhuregulaatori õiget rõhku tootva regulaatori vastu välja.

Tänan Teid kõiki nõuannete ja abistamise eest!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline