940 Elektriprobleem

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

d24tic
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 18 Mär 2021, 00:18

940 Elektriprobleem

PostitusPostitas d24tic » 04 Mai 2021, 00:13

Tere!

Palun targemate abi, kuna olen oma puudulike elektriteadmiste tõttu pisut tupikus.

Kõik sai alguse sellest, kui armatuuril süttis tulede veateate pirn, mis arvatavasti oli põhjustatud oksüdeerunud piduritule kontaktist. Oli plaanis lähipäevil kontakte pisut puhastada küll, aga siis...

Paar päeva hiljem kustusid nii armatuuris kui ka teistes paneelides kôik taustatuled ja armatuuril süttisid põlema kõik need tuled, mis peaksid muidu kustus olema.

Siis juba võtsin kätte ja puhastasin ära kõik tagatulede kontaktid ja vahetasin piduritulede pirnid (pirnide vahetusel avastasin tolle probleemse klemmi juures väikese sulamise alge) – aga ikka ei miskit, põlesid, mis ei pidanud ja ei põlenud, mis oleksid pidanud. (mainin ka ära, et välised tuled põlesid kõik ja nüüd ka mõlemad pidurituled.)

Äkitselt avastasin ühe üpriski sooja relee, mille alt avanes juba tugevam sulamise vaatepilt (tegin sellest ka pildi).

Kas on kellelgi ideid, mis põhjusel sulamine aset võis leida ja kuidas viga likvideerida?
(ütlen ka, et pole mitu aastat ühtegi pirni vahetanud ega torkinud, juhtus täitsa lambist.)

Ette tänades,
Herman
IMG_6261-2-2.jpg
IMG_6260-4-2.jpg
945 '93 / LT28 '91

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 940 Elektriprobleem

PostitusPostitas ddig » 04 Mai 2021, 08:02

Sellised ilmingud kaasnevad tavaliselt remonti vajava generaatoriga. Enamasti siis lihtsalt harjad kulunud, kehvemal juhul kollektor kah.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

d24tic
Uustulnukas
Postitusi: 7
Liitunud: 18 Mär 2021, 00:18

Re: 940 Elektriprobleem

PostitusPostitas d24tic » 04 Mai 2021, 08:57

Tänan kaasa mõtlemast!

Kuid kas väsinud generaator võib olla siis tõesti sulamise taga?

Kui esimene kord tuled armatuuril pahupidi lõid, patsutasin hellalt vastu armatuurlauda mispeale asi selleks korraks korda loksus, kuid mitte kauaks. Sellest tulenevalt käisin üle kellaploki taguse ja lülitid, kuniks jõudsin releedeni.

Ja kusjuures – sellest sulanud releest ülejärgmine paremale (sinine) – seda koputades lõi taaskord korraks pildi ette... juba hakkasin hurraaga kokku lappama, kuniks taaskord pidurit vajutades see jälle juhtus. Enam ei aidanud miski. Tulelülitit keerates plõksusid nii see sinine kui ka sulanud pistikuga relee, tänu millele ma selle sulamise ka avastasin.

Vältimaks kõige hullemat tsenaariumit, tahaksin teada saada, mis selle sulamise põhjustas.
945 '93 / LT28 '91

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 940 Elektriprobleem

PostitusPostitas ddig » 04 Mai 2021, 17:07

Ilmselt oleks siis mõistlik kõik massiühendused üle käia. Alustades mootori, aku ja kere vahelistest.

Kui nüüd natuke mälusoppides kaevan, siis meenub, et veidi sarnast diskot tegi mul 90a 740 kui mootori ja kere vaheline massijuhe (sukk) oli katkenud.

Kunagi avaldati mingi statistika, et puudulikud massiühendused on vanade auto süttimise peamiseks põhjuseks.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

raidu
Foorumlane
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2010, 18:48

Re: 940 Elektriprobleem

PostitusPostitas raidu » 08 Mai 2021, 22:44

Mass tuleb igal juhul korras hoida.
Vanuritel on sellised releede kärssamised üsna tavalised ning alati ei tähenda, et kuskil mujal on viga.
Mingist hetkest on relee kontaktid ära kulunud ning jäävad särisema. Särinaga lähevad kuumaks ja hakkavad kärssama.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist