Olen kevadest saadik täheldanud, et koormatud autoga (5 inimest ja pagas; reeglina lubatud 380 kg ületav koormus) maanteel sõites kostub põhja alt, kardaanitunnelist metalset kolinat/raginat, lisaks on jalgadega tunda vibratsiooni. Hääl tuleb suurematest lohkudest (mitte aukudest) läbi sõitmisel, kui on tunda, et auto tagaots vajub oluliselt madalamale. Kui pagasit on vähe või autos on 4 inimest, seda häält ei tule. Üldiselt kostub kolin maanteekiirustel, eile oli aga näiteks autos tavapärasest rohkem pagasit ja korra kuulsin seda häält ka linnas 50-ga sõites. Mis seda põhjustada võib ja kuidas probleemi lahendada?
Tagasillal on talvest saati uued Lesjöförsi tugevdatud vedrud ja kõik amordid said suve algul vahetatud Bilsteini gaasikate vastu.
740 sedaani kolin maanteel sõites
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Re: 740 sedaani kolin maanteel sõites
Kohin ja vibra viitaks justkui kardaani tugilaagrile.
Re: 740 sedaani kolin maanteel sõites
Lisaksin selguse mõttes, et see metalne kolin on ainult lühiajaline (alla sekundi; kui auto teel suurte järjestikuste lohkude tõttu üles-alla õõtsuma hakkab, siis tuleb seda raginat ka mitu korda ja ainult siis, kui vedrustus on kokku surutud). Hääl on sarnane kruusateel sõitmisele, kui kivid vastu põhja lendavad, aga see tuleb üsna selgelt kardaanitunneli juurest ja on metalse kõlaga. Ühtlasel teel sõites ei ole mingit häält ega kahinat, vähem koormatud autoga samuti mitte. Muret teeb see, et enne kevadet sellist probleemi ei olnud - on selle autoga varemgi ülekoormaga sõidetud. Viimasel ajal hakkab seda kolinat aga tihedamini kuulma.
2011 kevadest on uued ka mootori- ja käigukastipadjad (D24TIC ja M46), käigukasti on OD probleemide tõttu 2 korda vahetatud. Selle protsessi käigus võtsin mõlemal korral kardaani OD juurest lahti, aga ei märkinud kummalgi korral õiget asendit (2 võimalikku) peale. Kardaan oli remondi ajal alati toestatud (küljele painutatult kanali serval), kui see poltidega OD väljundvõlli küljes polnud.
2011 kevadest on uued ka mootori- ja käigukastipadjad (D24TIC ja M46), käigukasti on OD probleemide tõttu 2 korda vahetatud. Selle protsessi käigus võtsin mõlemal korral kardaani OD juurest lahti, aga ei märkinud kummalgi korral õiget asendit (2 võimalikku) peale. Kardaan oli remondi ajal alati toestatud (küljele painutatult kanali serval), kui see poltidega OD väljundvõlli küljes polnud.
Re: 740 sedaani kolin maanteel sõites
Üks võimalus on, et kui koorem on ikka tugev, siis võib olla sama probleem mis mul.
Nimelt hetkeliselt läbi lohu sõites pressib koormus rehvi serva vastu tagumist kuupa lage.
Kas kõrge rehv või vajub padi läbi või polegi patja.
Ei pruugi küll olla aga igaks juhuks vaata ratta koopad üle.
Teine võimalus, et extra suurel koormusel kui vedru on põhjas käib tagasild vastu summuti kaart mis üle tagasilla läheb.
Nimelt hetkeliselt läbi lohu sõites pressib koormus rehvi serva vastu tagumist kuupa lage.
Kas kõrge rehv või vajub padi läbi või polegi patja.
Ei pruugi küll olla aga igaks juhuks vaata ratta koopad üle.
Teine võimalus, et extra suurel koormusel kui vedru on põhjas käib tagasild vastu summuti kaart mis üle tagasilla läheb.
VOLVO 240 2,3 GLE; VOLVO 740 2,4 TDI; VOLVO 940 2,4 TDI; VOLVO V70 2,5 TDI;
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4759
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: 740 sedaani kolin maanteel sõites
http://carcats.ru/list.php?id=NDQ4Mjg1N ... 8%F7%EA%F3.
Sellel joonisel puksid 33 ja 36, 32 ja 35, uuri mis seisus nad on.
Hoiavad silda pööramast teo otsa vastu põhja.
Samas vaata ka 13 ja 14 puksid üle, takistavad silda külgepidi liikumast.
Sellel joonisel puksid 33 ja 36, 32 ja 35, uuri mis seisus nad on.
Hoiavad silda pööramast teo otsa vastu põhja.
Samas vaata ka 13 ja 14 puksid üle, takistavad silda külgepidi liikumast.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist