1. leht 1-st

2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 29 Jaan 2017, 16:22
Postitas -JG-
Tere!

Mure 2,3i 83kw pritsega masinaga.

Olevat jõud ära kadunud nagu küte oleks otsas, valati peale aga isegi ei käivitu enam.

1. üks süüteküünal oli katki- sai teised küünlad pandud- säde olemas, ikka lubab aga ei käivitu.
2. jagaja jms lahti kistud ja puhastatud kontakte jms ikka ei miskit.
3. Kütust peale valatud 15l. Ei miskit.

süüte sisse keerad siis paagis kuulda paar sekki pumba häält, annad starterit- lubab jne aga käima ei lähe. Korraks kargas käima isegi aga see hetkeline illusioon. Netist otsisin jagaja jms joonised ja kõik nagu OK v.a. see, et jagaja tundub olevat kõvasti normaalasendist mootori poole keeratud. See raibe aga nii kinni oksüdeerunud et mingi kuju oli suutnud kinnituskõrva katki murda- see väike mure kui kätte ta saaks. Oksendasin kõvasti aineid peale sinna ja homme proovin uuesti.

On kellelgi ideid, mida ja kuis kontrollida/testida/proovida?

Lugupidamisega,
Elvis

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 30 Jaan 2017, 22:08
Postitas Loff
See on see 190€ maksnud kahesajanejah? Karma võlg, mis muu [-(
Sellel põhja all ka pump on? Või oli kahesajasel ainult üks el. pump? Pritsungi relee?

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 30 Jaan 2017, 22:32
Postitas -JG-
Tere!

Kaasfoorumlastega arutasin asja ja põhjaalune pump teeb häält u.2 sekundit kui süüde sisse keerata, järgmisena vaja paagisisene ära kontrollida.

Täna hommikul külmalt käivitus umbes 2 sekundiks ja suri jälle :D

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 30 Jaan 2017, 22:45
Postitas JanP
Isegi kui paagisisene on kutu, peaks põhipumbaga ikka käima.

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 30 Jaan 2017, 22:53
Postitas -JG-
siin võib mujal ka viga olla, küünlad maha keerasin olid märjad. Kütust nagu peaks tulema siis ju? :D

Samas vahest lubab ja tahaks nagu minna aga siis jälle tühi ketramine.

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 30 Jaan 2017, 23:05
Postitas JanP
Võta rihmakate maha ja vaata igaks petteks märgid ja rihm ka üle.

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 31 Jaan 2017, 14:44
Postitas FarAway
Ise soovitan ka, et vaata rihma märgid üle ja küünlajuhtmete paiknemine(1,3,4,2). Soovituslik oleks ka kütusefilter välja vahetada(maksis mälu järgi 2-3eurot). Samuti võid interneedusest tõmmata haynesi manual. Seal kõik üksipulgi lahti kirjutatud ja mind nii mõnigi kord hädast välja aidanud.

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 31 Jaan 2017, 16:58
Postitas Ollu
Vaata releed üle. Mul läheb samamoodi 2 sekundiks tööle ja sis lõpetab ära. Aga mul oli üks relee tuksis, tegi samamoodi süüte sisse pannes 2 sek häält aga käivituse ajal pumpa järgi ei võtnud.

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 31 Jaan 2017, 17:30
Postitas -JG-
Tere!

Rihm suht lõdva. Kuidas aumist märki näen, rihmaratas maha?

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 31 Jaan 2017, 21:08
Postitas Loff
Kiilrihmaratta peal on ka "0" märk olemas. Üks kriips sisse pressitud. Mina olen selle kriipsu tavaliselt valge markeriga valgeks teinud siis hea strobiga süütenurka paika keerata töötava mootoriga.

Pilt netist.

Pilt

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 31 Jaan 2017, 21:12
Postitas Loff
Kuna Sul on jagaja plokis siis on abivõlli märk ka tähtis, abivõllilt käitatakse jagajat.

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 02 Veebr 2017, 19:26
Postitas -JG-
Tere!

Tõmbasin just ventikad jms mudru eest ära et märke kontrollida, ning nuka ja vända märk 1 hammas nihkes, muidugi suutsin paigast ajada ka jagaja võlli ning uurin nüüd targematelt ja interneedusest kuidas ja mis märkide abil panna rihm õigesti paika.

Kui kellelgi õpetust jadaga on see muidugi teretulnud :D

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 03 Veebr 2017, 22:01
Postitas nustu826
Jagaja võllil kah märk peal - rihma poolt otsast vaadates jääb paremale poole keskele

Re: 2,3b 83kw käivitusprobleem

Postitatud: 04 Veebr 2017, 15:22
Postitas -JG-
On ka muud juttu aga võib abiks olla kelelegi kunagi.

Tere!

Sai masin tööle lõpuks :D

Pärast kõike kontrollitut ja rihma märkide paika sättimist jms kuuldus pärast tulutut käivitamist mootori kunde poolsest osast sisinat, mis kestis 2-3 sekundit, varem üksi toimetades seda ei märganud. Lasin sõbrapoisil kuulata ja uurida, kust sisiseb ning tuli välja et sumpa pükste vahelt...
Põhjustajaks oli universaalne katalüsaator, mille lambda e. mootoripoolne kärg oli täiesti põlenud ning mille tõttu ei suutnud hetgaasid väljuda.

Video ilma katita esimene käimine: https://www.youtube.com/watch?v=wOMvLMN ... e=youtu.be

Kiire pilk lammutatava Audi A4 2,8b 142kw salongi ning identne katt olemas, kuid ilma lambda auguta.
Kiirelt visiit vanasse lattu ning sületäis sumpa potte ja torusid kaasa ja sõbra tööjuurde.

Pärast tunnist keevitamist ja lõikamist valmis "uus" ajutine sumpa- katt, 50cm toru, 50cm pott- see rihmaga tagasilla külge.
Hammasrihma katted jms peale ning käivitus...

Custom sumpaga: https://www.youtube.com/watch?v=cgqQlIK ... e=youtu.be


Lisaks läks külge vana rihm, kuna uus seesugune: pealmine vana, ratta peal uus.

https://www.upload.ee/image/6635497/rihmad.jpg


Masin käima ja proovikale, pidamist "ne gram" pole, differ võib tõesti olla mingi lukuga vms variant, kuna üle 40 km/h hakkab ka teine ratas vedama.
Külge lasta hea, soojaks läks kiirelt, teisega tõmpsi nagu isegi oleks.

Halb siis see et esisilt vaja renoveerida (jupid pole õnneks vist kallid nagu uurisin), jäigemaks vaja saada vedrustus, korralik sumpa alla, tagatule lõhkusin ära :( ühes tükis aga mõrega. Kolmandaga pole enam jõudu niipalju, aga see ju vana mootor ja elame vaakumis.
Eks loodan oma teisele projektile mujalt rahastuse taha saada ja mitte seda masinat müüa, aga kui tuleb hea pakkumine olen valmis tast loobuma.

Tänud Demyle, volvoklubilistele, kellele olen helistanud ning kes nõuga abiks olnud ning eriline tänu kasutajale Volvo142, keda kavatsen ka tulevikus tülitada :D

Lugupidamisega,
Elvis