tnx kirjutas:Galancer kirjutas:Kuna juba Subarut mainitud, siis nende omanikud ka neid rahulikemaid AT kastiga libaveolisis muutnud päris (4) veolisteks, suht lihtne oli, kuna vist tegu oli elektirlise ühendusega keskdiffriga vmt
Subaru 4EAT on jah elektrohüdrauliliselt juhitav Haldexi-tüüpi sidur keskel ning seal on juba tehasest selline süsteem, et käiguvalitsa 1 ja R asendis (uuematel isegi natuke veel keerulisema loogikaga) on sidur alati maksimaalselt ühendatud. Seetõttu on võimalik lihtsa elektrimodifikatsiooniga teha auto keskelt nii jäigaks, nagu tehases maksimaalselt lubatud on (ehk siis mitte kinni keevitatud vaid lihtsalt sidur ühendatud!). Aga kuna see süsteem mõjub suhteliselt halvasti ka auto juhitavusele, siis kunagi ei tehta seda modifikatsiooni permanentseks vaid pannakse käepärasesse kohta lüliti ning kasutatakse jäärajal hullamiseks, mitte tänavasõidul.
Sama lugu on ju ka suurte maasturitega - millel jäigalt hammasratastega ühenduv vahekast, sellel on alati eraldi õpetused ning lisakaitsed (nt väljakeeratavad esimesed veovõllid) selleks, et piirata neliveo kasutamist ainult neisse kohtadesse, kus suurt läbivust vaja.
Kui tahad autole pidevat nelivedu ehitada, siis mina soovitaks vaadata doonoriteks masinaid, millel algusest peale pikimootor ja pidev nelivedu olemas - manuaalkastiga Subaru, Audi quattro (v.a. TT ja A3) või sajandivahetuse VW passat. Mõnel neist ehk saab käigukastist keskdifri koos torseni või viskolukuga eraldada ning Volvo põhja alla ära mahutada...
Okei..ütleme nii, et see vahekast mahub sinna alla ja saab ta toimima, aga keegi on Volvo neliveose käimakotti testinud? Mis valule see vastu peab? On kuskil mingit kirjamaterjali ehk kellelgil?