Reisiauto

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Reisiauto

PostitusPostitas Ööbik » 24 Veebr 2020, 21:27

Legend siis selline, oli üks 745 mida kõik armastasid, millega sai palju pikamaa reisidel käidud. Seda 745't enam ei ole olemas, aga igatsus ei lase enam öösiti rahulikult vahest magada :(
Taas on tahtmine pikki otsi sõita. Arvestades tänast seisu, mida kaasfoorumlased peavad kõige paremaks ideeks kui tigimused on parim praktilisuse ja ökonoomsuse suhe?
Pähe võtnud taas idee, et kõige lollikindlam on ikka taas mõni punaplokk vabalthingav universaal(ilma katita) ja näiteks miks mitte tuunida peerujõul liikuvaks? Kütte kulu rahakotile samas klassis mis diisel kuid ilma diisli keerukuseta(minu jaoks). Vabalthingaval punaplokil on see eelis siinkirjutajast autori arvates, et kui keps külje pealt välja ei tule siis kõik muud tööd annab teeääres ära teha, et autoga koju tagasi saada. Kõik teised lahendused oluliselt keerukamaks lähevad. Kuid meelerahu mõttes küsin siiski, et tänapäevaste hoiakutega end kurssi viia.

Variandid siis oleks, mida valiksite ja miks:
*vabalthingav punaplokk, nii baaskonf kui vähegi võimalik
*vabalthingav punaplokk + LPG
*vabalthingav punaplokk, turbokas, LPG?
*diisel volvo universaal
*diisel, mõni naljakas padupraktiline prantslane(kangoo, partner, berlingo vms) [siinkirjutaja ei taha neide hooldusest või remondist midagi teada esialgu]
*midagi muud?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Tanel313 » 24 Veebr 2020, 21:32

Mitte ükski nelja-ja-poole-meetrine pirukas ei saa olla asjalik reisiauto.

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Risu » 24 Veebr 2020, 22:36

V70 D5 120kw või 2.5tdi 103kw
888BFF

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Liiwaannus » 24 Veebr 2020, 22:54

Diislite probleemiks saavad euroopas kerkivad piirkonnapiirangud. Fiat Multipla... Seda ei taha poolakad ka ära varastada :D

Kui diislid ikkagi plaani mahuvad, siis transporterid/mutkivanid võik bäkki olla, kui rohkem sõiduautot, siis smax või galaxy äkki.

Kui tee ääres lappida tagad, siis gaasist läheks kaarega mööda. Puhas eelarvamus, kogemus puudub.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Reisiauto

PostitusPostitas ddig » 25 Veebr 2020, 00:02

Vabalthingava punaploki eelised hakkavad kaduma gaasiseadme lisamisega. Sisuliselt lähed kääride-kirvega ühe absoluutselt töökindlaima komplekti kallale ning midagi paremaks sellest kindlasti ei lähe. Gaasiseade tähendab ka vajadust gaasi kaasas vedada, mis universaali puhul tähendab varuratta ohverdamist. Ei ole objektiivne risk. Gaasiseadmel kindlasti on omad plussid aga mitte neid autosid/mootoreid vaadates.

Võimalusel tasub punaplokk võtta muidugi turboga, sest ehituslikult on asi täpselt sama lihtne kui vabalthingav ning ainus risk on kõrgest vanusest tingitult lõdviku purunemine. Mootori juhtimine on täpselt sama basic nagu vabalthingaval. Boonusena saad adekvaatse dünaamika (ka mägiteedel/kõrgustes reisides) ning võimaluse sõita pea sama ökonoomselt kui vabalthingav, kui olukord seda nõuab.

Pika jutu lühike mõte on, et mis siin üldse kaaluda on!? Võta punaplokiga 945, pista uus hammasrihm ja pingutusrullik pagassi ning asu teele :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Ööbik » 25 Veebr 2020, 01:30

Ja kui turbo propeller tahavaate peeglist kaugusse hajub siis tee äärde pole ohtu jääda selle tõttu? Vala lihtsalt rohkem õli peale...?

Mis situatsioonides siis gaasil eelised on? Mulle on jäänud mulje, et uk’s jms, st kui vähegi asjalik paigaldaja siis kestab ka.
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Liiwaannus » 25 Veebr 2020, 01:39

Vb tasuks rääkida eelarvest ja reisiauto funktsioonist.
Kas see on laagriplatsilt laagriplatsile auto, motellist motelli ronides vahepeal põnevamatesse kohtadesse või puhas kõvakatte maanteeristleja.

Korda tehtud auto ei peaks vedama tööriista kasti kaasas ootuses, et miskit ära kukub.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Reisiauto

PostitusPostitas andresko » 25 Veebr 2020, 06:01

Oli mul vabalthingav B230 gaasiseadmega 940 "vagunil", täislastis saavutas mingi aja jooksul ka 200kmh kiiruse (seal riigis kus lubatud).
Ära lagunes (roostetas) auto kere, seda just põhja alt.

Üksi reisimiseks sobis küll, koera lisandumisel perre oli seal väga kitsas. Eestis liigelda kannatas ära, Poola oli juba katsumus.

Rooste/jõu/kütusekulu poolest parim on vast univ. 850, seda samuti siis üksi/kahekesi reisimiseks.

Perereisideks nüüd suurem Voyager (vabalthingav V6 bens), mille töökindluse ja pikaealisuse maksan kinni bensiini ostes.
Samas on keskmises reas istujatel inimlikult ruumi, ja kui tagaiste koju jätta, ka koertel pagasi kõrval.
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Reisiauto

PostitusPostitas totu » 25 Veebr 2020, 12:05

Liiwaannus kirjutas: Fiat Multipla... Seda ei taha poolakad ka ära varastada :D

OT: Kas keegi tahab, peale poolakate?
Eks see on rahakotis kinni. Vanakooli autot on lihtne remontida aga kahjuks peab seda tihedamini tegema. Uuemad on küll silmini elektroonikat täis aga autode (ei kehti päris kõigi neljarattaliste kohta) elektroonika on läinud ikka väga töökindlaks, lisaks annab pardadiagnostika üsna paljudest raua riketest enne teada, kui kolin kõrvu kostma hakkab. Kui Euroopas seigelda valiksin pigem midagi kaasaegset ja suhteliselt ökonoomset (LPG teeb sõidu odavaks, samas ruumiprobleemid ja teatud ebamugavus tankimissagedusega). No ja lisaks, eelmainitud, piirkondlikud piirangud keskkonnaklassita autodele, see teema on täitsa ülle võlli keeratud. Oluline, et ei satu uppunud, väga suureläbisõidulise või lihtsalt õnnetu isendi otsa. Tehnilise toe mõttes ei ole Volvo vist parim valik aga kindlasti mitte halvim.
PS: see jutt ei kehti idaploki, aafrika jms. kohta, sinna matkamiseks sobib poole sajandi vanune LC paremini.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Ööbik » 25 Veebr 2020, 14:52

Tore, et andresko elus veel :)

Hmm, üldiselt ma saan aru laidetakse pmt kõik minu väljapakutud ideed maha. Huvitav, seda ma ei osanud oodata :)

Ilmselt on kohane natuke tausta avada. Siinkirjutaja jaoks tähendab reisimine üldjuhul mitte mugavuse otsimist vaid elamuse kogemist. Selline nö nomaadlik ellusuhtumine, laagrisse jääme seal, kus päike loojub. Kui reisiseltskond väike siis saab kuudis magada, kui suurem siis see tähendab alati ka telki. Ülejäänud on kõik parameetrid millega tuleb kohaneda ja see on see mis üldse paneb reisima. See ka üldjuhul tähendab, et konnatakse seal kus tsivilisatsiooni napib. Igastahes sotsiaalsel tasandil uute kontaktide loomiseks, kohalike tundma õppimiseks äärmiselt efektiivne viis on see senimaani olnud.

Seega moodsa tehnika puhul kaasneb mure millega lihtsalt ei taha end vaevata, kindlustused jms sodi. Naine sõidab peegli küljest, pole lugu, kinnitame nööriga senimaani kui kodus tagasi ja doonori küljest asemele saab kruvitud, vms iganes jupist me räägime. Mitte ei sõima teist, selliste asjadega pole vaja tuju ära ajada, auto teenigu inimest mitte ärgu olgu teenindatav sel hetkel.

Miks ma 850't ei pannud nimekirja on see, et sealne vabalthingav tundub juba liiga keerukas, kasvõi selle tõttu, et on vale pidi kapoti all ja jamade korral ollakse palju suuremas pasas kui võiks olla. Sai kunagi liigeldud v70'ga, mis konstruktsioonilt ligilähedane, võrratu läbivusega, kuid ainuüksi selle tõttu, et mootor vale pidi ja esiveolise tõttu põhi liiga madal, ratta käik väiksem. Jah tagaveolisel ei ole sellist haakumist, kuid kui esiveolisega kinni jääd siis oled kinni, tagaveolisega saad omal jõul käepäraste vahenditega mõne aja pärast üldjuhul liikuma, isegi kui oled rooli taga vea teinud.

Autot oleks vaja mõnel korral aastas suveperioodil, mitte igapäevasõidukina. Üle talve putitaks, mudiks teda. Tehniliselt olgu ideaalilähedases seisus, väljanägemise paneb elu paika. Seega rooste küsimus pole nõnda oluline...

Alternatiivmõtted on jah peas olnud, et mingi VW kandiline kuut.

Kogu see LPG jutt on ka seetõttu, et ühe tankimise distants võiks olla ca(+)1200km
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Reisiauto

PostitusPostitas totu » 25 Veebr 2020, 16:52

Oleme sellist reisimist harrastanud, kuni mõistlikud kohad (kuhu paari päevaga kohale jõuab) otsa said. Viimased sõidud sai tehtud LR Discovery I ga. Kui plaan asfaldilt maha keerata, aitavad 4x4 ja vints meelerahu säilitada. Mitte, et oleks offroad seiklusi otsinud aga iga porilombi või järsema tõusu juurest ei ole vaja tagasi pöörata. Manuaalkastiga õnnestus isegi 8,5 l/100 saada, sellest loobusin ja AT tahtis 10 lähedale saada. Selle foorumi nimekirjast valiks ilmselt neliveolise V70e või siis ikkagi mõne maasturi.
Kusjuures kõige halvem valik on OBD eelse elektroonikaga juhitav mootor, kone sõltub elektroonikast aga diagnostika ei kannata kriitikat või puudub üldse. OBD seadme kannatab isegi kaasa osta ja suure osa jamasid saab ka välitingimustes ära tuvastada. Ennekõike loeb see, et auto on kvaliteetselt tehtud ja tehniliselt korras (oma lohakusest olen nt. reisil piduriklotse vahetanud :( ). Üks mure on veel see, et spetsiaalne reisiauto seisab kuude kaupa ja teele jätab ainult reisil olles- puhas matemaatika. Selles valguses on palju turvalisem (tehniliselt) reisida igapäevaliikuriga ja odavam ööbida hotellides, kui ei õnnestu, võiks telk autos olla. Elu on nii lilleks läinud, et booking.com on kõikjal kaasas ja ei pea ukselt uksele käima (vot see oli tüütu), lisaks on õhtupoolikul broneerides võimalik täitsa idaeurooplase rahakotile vastavaid öömajasid leida, nt. 2 toaline sweet, 40 naela/öö vms. ja ikkagi jääb võimalus hotellilaadse maja uksele koputada, tavaliselt näkku ei lööda, tihti on mingi kodumajutus ja nendest saab ka täitsa korraliku emotsiooni, kohalikust ajaloost ja elu-olust.
Ei taha entusiasmi maha tirida aga sellise pildini on kogemused viinud. Viimased aastad oleme harrastanud lennuk+ rendiauto skeemi, täiesti toimib ja kokkuvõttes ei ole isegi märgatavalt kallim (nt. 2019 Gruusia ja Pajero Sport rendikas, 2 nädalat ja umbes 2 tonni kokku).
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Ööbik » 26 Veebr 2020, 00:51

Hmm, et need kandilised 745 ja 945'd siis tänapäeval kõlbavad veel vaid vaatamiseks või hipsteritele?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Reisiauto

PostitusPostitas ddig » 26 Veebr 2020, 08:32

Ma küll asja nii dramaatliselt ei näe :-)

Pigem ikka sobivad endiselt reisimiseks väga hästi ning põhjused on juba suuresti välja toodud. Ise olen samuti vajadusel täiendavalt telki kasutanud ning selleks, et ei peaks liiga palju asju ringi laduma, ka katuseboksi.

Minu turbojutt ei tähenda, et vabalthingav kuidagi halb valik oleks. Turboga on lihtsalt mugavam/lõbusam. Mul turbo poegimise kogemust ei ole ning pigem on kulumine endast aegsasti tasapisi märku andnud. Minu B230FT sõidab juba pikemat aega ca 0,9 baarise rõhuga ning sõidustiil on meeleolukas. Originaalseades pole vast üldse millegi pärast väga muretseda vaja. Kuigi mul lõi just orig.seades B200FT ükskord lõdvikule prao sisse.

900-stel kõigil juba OBD kah olemas ning esimese põlvkonna masinatel saab veakoodid ilma spetsiaalse kaabli ja arvutita loetud. Oma punaplokiga 960ga sai kord Tartust tulles peale Imavere risti väljasurnud mootoriga kõrvalteele veeretud ning OBD näitas pööreteanduri viga. Lähem uurimine andis, et juhtme isolatsioon oli väga kehvas seisus. Harutasin sooned lahti ja mõned korrad tuli seda veel teha aga sain koju sõidetud ja anduri vahetatud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Reisiauto

PostitusPostitas totu » 26 Veebr 2020, 10:04

Ööbik kirjutas:Hmm, et need kandilised 745 ja 945'd siis tänapäeval kõlbavad veel vaid vaatamiseks või hipsteritele?

Pigem isegi igapäevaseks sõitmiseks, kui kütusekulu ei häiri. Pikemale reisile minnes peaks vahetama kõik jahutuslõdvikud, paisupaagi, radiaatori, soojendusradika, pidurivoolikud jms. Need asjad lihtsalt muutuvad ajas rabedaks ja võivad reisil ebameeldivusi põhjustada. Muus osas head autod (isiklik kogemus küll sedaanidega, 760,960 aga see ei muuda asja). Samuti võiks kriitiliselt üle vaadata konditsioneeri ja rihmad. Vanal autol võivad tekkida probleemid klaasitõstukite ja ukselukkudega, starteri või generaatoriga (viimane on mõistlik panna/jätta Bosch pingeregulaatoriga, neid isegi saiapoes müügil), tulede ja klaasipuhastajate lülititega, klaasipuhastaja mootoriga, soojenduse ventilaatori mootoriga, kiirusehoidja vaakumvoolikutega, summutiga, ventilaatori viscomuhviga (meie kliimas ei pruugi üldse aktiveeruda leida aga mägedes jätab tee äärde). Kui aega on, võiks kõik need asjad lahti võtta ja korrastada. Päris suur töö. Esiklaasi saadavus võib olla probleemne, ehk isegi mõistlik koju varuda ja jätta võimalus mingi kiirkulleriga järele saata ja igasuguste küljeklaaside asendamiseks võiks kuskile polstri vahele tüki Lexanit varuda, mõne töökoja ikka leiab, kus ollakse nõus tükk parajaks lõikama (kunagi sai toidupoest välja moositud mingi reklaamsildi alus, läbipaistvast plastikust, sai tuule pidama). No ja sidur läks meelest, ei ole seda ammu kasutanud.
PS: Nii mõnedki asjad on oma reisikogemustest, vist olen s..amagnet.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Reisiauto

PostitusPostitas Ööbik » 26 Veebr 2020, 11:28

Ma olen kogu aeg senimaani olnud arvamisel, mõned aastad jutti juba, et see lihtne mootor, on tegelikult ökonoomne kui arvestada seda millist autot ta peab ringi vedama. Kui kohaldada sama kalkull tänapäevastele kw/massi suhtele siis ma ei näe kuskil seda meeletut kokkuhoidu. Hooldatud auto maantee sõidus 7-8, kombineeritud 8.5 l/100.

Mainin veelkord, see, et masin on pärit eelmisest sajandist ei pea tähendama, et tehnika on rääbis. Lähen ehku peale välja, et kapoti alla ei kae ja loodan kõige paremat :D
Minu nägemuses selline spets auto tähendab ikka seda, et jõudumööda kogu kapoti ja põhjaalune saab uue kuue ja taastatud nõnda, et on võimalik hakata rakendama hooldusvälba järgi talle hooldust.

Ma olen paarile kandilisele oma lühikese elu jooksul teinud täis ringi peale, kogu veeremi süsteemid taastanud, kapoti aluse kap remondi, sh toite ja kütte süsteemid jne jne. Amortiseerunud lõdvikuga või kulunud geneka harjadega reisule minna ei tule ses kontekstis hästi kõne alla. Häda on olnud selles, et kui autod on valmis saanud siis on ilmunud inimene, kes on neid väga väga endale tahtnud ja ise ilma jäänud :)

Vbl ongi tegu miski nostalgia laksuga mis ei sobitu enam eriti hästi tänapäeva. Siis on see siin praegu ka hea koht kus saada sellest ravitud.
Vaatan neid kohalikke taate, kes vuravad sigullidega ringi, värv on pleekinud, kuid kaugelt näha, et masinad väga heas korras, rooste puudub, tekitab mingis mõttes kadedust. Kuidas nemad sellega hakkama saavad? Ants võiks nüüd kirjutada, miks ta elab sellist elu nagu ta elab ja kuidas see tal õnnestub. Kas seetõttu, et elab metsas ja sinna iga kiusatus ei jõua, konkretiseerides...nüüd vaja seda autot ja nüüd toda...?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist