Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill" MÜÜDUD

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas Loff » 21 Nov 2018, 15:13

Klamber kirjutas:
swop kirjutas:Kiideti kõvasti pidureid ja imetleti põhja alt

Pilt

:roll:


Ma mõtlesin ka, et mida vidu? Aga see pilt on vist trollimiseks pandud.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas ants » 21 Nov 2018, 18:14

Loff kirjutas:
Ma mõtlesin ka, et mida vidu? Aga see pilt on vist trollimiseks pandud.


Ma vaatasin, mis ma vaatasin, siis avastasin, et poriplekk on puudu.
Kuda ilma selleta?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas swop » 02 Mär 2019, 20:50

Hoiaks teemat üleval natuke selle vanuriga. Aega on omajagu mööda läinud ja vahepeal nagu seisis kõik.
Täna võtsin kätte ja panin palli jälle veerema.
Mootor mille ma rakverest tõin on siis vahepeal käinud täiesti pulkadeks. Esialgne plaan seda ette ei näinud, kuid oli siiski tark see lahti võtta. Pilt mis vastu vaatas, noh ei olnud meeldiv. Seismisest tingituna oli õlivann näiteks päris koledat löga täis.
Kokkuvõtteks, kaan käis lihvimises, survestamises ja vahetati välja kõik vajaminevad detailid. Blokk puhastatud otsast lõpuni, värvitud ja sai kerge hooni. Uued tihendid, saaled ja läheb kokku. Kui kellegil on, võib 16t turbot pakkuda :D

Kerge before and after
Pilt
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
stento
Foorumlane
Postitusi: 34
Liitunud: 28 Mai 2014, 17:49
Asukoht: Rakvere

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas stento » 02 Mär 2019, 23:06

Sai seda ikka peale omaniku vahetust tihti kodukandis tiirutamas näha (rakverest 20km).
Kole kuri olin kui ise ilma jäin sellest aga hea näha arenemas ! :D

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas swop » 17 Mär 2019, 13:04

stento kirjutas:Sai seda ikka peale omaniku vahetust tihti kodukandis tiirutamas näha (rakverest 20km).
Kole kuri olin kui ise ilma jäin sellest aga hea näha arenemas ! :D


Kus pool täpsemalt? Roelas? :D

Igatahes eelmine nädalavahetus tegin sinna kanti just ühe pikema sõidu. Edasi tagasi kokku ca 370km-it. Seda selleks, et enne mootori maha tõstmist vähemalt natukenegi saaks selle vanuri veidrusi nautida. :) Otseselt probleeme ei esinenudki, kui välja arvata see osa kui summuti keskelt pooleks läks. Peale kõrvatroppide orgunnimist sõit jätkus.
Momendil sai mootor niipalju edasi kokku laotud kui saab ja võiks sisuliselt pukist maha tõsta. Väljalase ja sisselaske võib hiljem vabalt panna, ongi lihtsam juhtmestikuga jännata. (Megasquirt-i ostsin RS013 käest)
Järgmisel korral ehk kirjutan kuidas mootori maha võtmine läks.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas swop » 28 Apr 2019, 16:53

Jõudsin puhkuselt tagasi ja eile asusin kohe asja kallale. Peale viimast korda poolteist kuud tagasi, käivitus auto poolest pöördest ja natuke hakkas isegi kahju, et maha hakkan tõstma. Igatahes demonteerimine sujus ilma draamata, kui välja arvata, et kastitala üks mutritest raami sees lahti murdus ja spidomeetri trossi august kogu kasti õli salaja maha jooksis.
Nüüd siis on põhimõtteliselt saadaval kolmekäiguline automaatkast, väljalase koos pükstega ja sisselase koos karpa ja õhupuhastiga kui kellegil huvi. Mootori jätan hetkel veel endale.
Nüüd peaks rahulikult kapotialuse puhtaks kasima ja natuke värvi loopima, et viisakam saaks. Peale mida läheb uus mootor vahele.

Krokodillile mõtlesin tuua ka uued veljed, mis hetkeseisuga said hoopis S60 alla. Aitähh Allanile.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 1978

PostitusPostitas swop » 19 Mai 2019, 14:33

Tegemisi on palju, kuid tuhin selle auto käima saamiseks hakkab heade ilmade saabumisega kõvasti suurenema. See muidugi ei tähenda, et midagi ei teeks ja käed rüpes istuks. Vastupidi, praktiliselt igal nädalavahetusel saab midagi tehtud ja ka tööpäeva õhtutel.
Nüüd hetkese seisuga, pole enam suurt midagi teha, kui kapoti alla uus värv, sidurikorvile vaja uusi polte ja ideeliselt saaks mootori vähemalt kapoti alla ära torgata.
Mingil hetkel juppe sirvides avastasin ,et baltiautos müügil klokkeri tagumised õõtsad väga hea hinnaga, viimased kaks tükki sain alla 50 euri kätte.
Lisaks tuli siis juba siduritross ja uus kastipadi mis mootori mahavõtmisel pooleks läks.
Peale mootori maha võtmist mulle kapotialuse pilt väga ei istunud, väga palju mitte vajalike auke tehasest + veel kellegi omaloomingut sinna juurde. Kõik sai eemaldatud, täis keevitades ja relakaga enamvähem siledaks. Aku kast jääb cooleri (900'se pealt momendil) torustikule ette, seegi sai eemaldatud. Ning peale mida ka krunt. Sinna tolleks korraks ka asi jäi.
Eile sain lõpuks turbo kuumakojast tiku kätte - kulus paar puuri, väga palju närve ja natuke aega. Uskumatult kõvast materjalist tikud ja ega seegi aidanud, et üks puur sisse murdus. Väljalaske kolle mõlemad pinnad sai lastud lõigata siledaks, nii igaksjuhuks. Ja nüüd juba ilusti kaane küljes ootamas.
Lisaks veel sai kastitala natuke elektrit ja traati, et eemaldada roosteussiga tükki ning samuti krunt ja värv.
Hetkeseisuga vist kõik. Järgmiseks korraks ehk on juba mootor koos kastiga autos ja saab torustike ja muude asjadega edasi minna :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

H.E
Kõva postitaja
Postitusi: 128
Liitunud: 11 Sept 2014, 11:30

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas H.E » 20 Mai 2019, 19:54

Kas plaanid jääda originaaljuhtimise juurde?
Raketibaas | www.raketibaas.com

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas swop » 20 Mai 2019, 21:42

H.E kirjutas:Kas plaanid jääda originaaljuhtimise juurde?

Algselt oli tõesti plaan jääda originaal juhtimise peale, kuid see idee kadus aknast kui Rasmus aka “RS013” rääkis enda jõujaama aju vahetusest. Sain temalt siis Megasquirt 2 aju koos juhtmestikuga.
Kes selle seadesse paneb, seda veel ei tea. Kuid ehk oma mõistusega mingigi tõrtsu sealt kuuldavale saab.

Taaskord said mootor ja käigukast omavahel kokku.
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas swop » 24 Aug 2019, 20:56

Suvi peaaegu, et möödas ja olen teha saanud nii mõndagi.
Peale viimast kirjutist sai mingihetk mootor peale tõstetud, kastitala modifitseeritud - mis tuleb ikkagi uuesti teha, sest kardaan hakkaks vastu tunnelit käima.Kardaan tuleb lühemaks teha kui just kellegil ei vedele 200'sele mõeldud M47 otsa sobivat. Juhtmestikuga tegeletud ja katsetatud juba ka arvuti otsas, et näha kas ka andurid midagi näitavad - võtmest igatahes saab juba mootorit ringi lasta.
Ega väga midagi meelde ei tule kõik mis teha on saanud. Täna sain turbo paika, tagasivoolu üks pool sai natuke ringi tehtud, et läheks wastegate'i vardast ilusti mööda ja suunduks bloki poole. Lisaks sai pandud kapotilukud, sest vaikselt hakkas hing täis saama väga jäigast trossi lahendusest mis väga ei toiminud ja enamvähem mugav on väljast kiiresti kapoti alla pääseda kui vaja.
Esimeste turtsatuste tarbeks oleks veel vaja teha: pihustid puhastusse saata (440cc) ja paika panna, kütusetorustik teha ning paaki pump toppida (AN otsasi vaja osta ja voolikud), Hydroscandist turbole õli pealevool, õli tagasivooluks stuts blokki, lühike downpipe'i jupp ehk, et wideband o2 paika sättida ja esimese käivituse tarbeks ehk mitte nii tähtsad cooleri- ja jahutuse torustik.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas swop » 05 Jaan 2020, 14:55

Vahepeal see teema täitsa unustuste hõlma langenud. Kuid teeks siis väikse update'i.
Viimasest korrast on möödunud nii palju aega, et täpselt ei mäletagi mis tehtud on saanud vahepeal, aga alustaks siis ehk kõige tähtsamast.
Igatahes auto liigub lõpuks omal jalal, sai mööda see aeg kus pool aastat on pidanud autot lükkama töökotta.
Suuremas osas on elekter kõik tehtud. Jäänud on veel korrastada tuledele peale minevad juhtmed - põhiliselt on massid puudu, likvideerida kapoti alt üleliigsed juhtmed mis enam kasutust ei leia ja kuidagi ehk proovida originaal pööretenäidik tööle saada. Õlisurve-, turborõhu- ja laadimisvoolu näidikutele voolud vedada - kuid seda siis kui näidikud reaalselt juba olemas.
Autocardan.eu tegi 700'sele mõeldud kardaani lühemaks, keevitas kokku ja balanseeris ära. Ma lihtsalt ei leidnud õiges möödus kardaani kuskilt.
Paras nöök oli siduripedaal tekitada - ostsin küll pedalboxi 200'se pealt, kuid tuli välja, et antud siduripedaal oli mõeldud trossile kuid käigukast on minu omal hüdrauliline - pedaal sai ringi keevitatud töötama töösilindriga, loodan et ei lähe pooleks :D . Sealt edasi sai siis ostetud uus pea- ja töösilinder ning hydroscandis lasin teha armeeritud vooliku nende vahele.
Käiguhoovastik tuli ringi teha - 700'sel oli oluliselt pikem - see sai siis lühendatud ja kokku keevitatud. Toimib, kuid puksid on igatepidi nii väsinud, et tellin tõenäoliselt mingihetk ebay shortshifteri.
Viimasena sai vaikselt cooleri poolt kokku laotud, db-hp'st silikoonlõdvikud ja vahele ka paar torujuppi. Midagi keerulist polnud.
Kindlasti on vaja elektrilist jahutusventi - originaal jääb igatepidi väga kohmakas ja jalgu.
Vaikselt olen pannud ka salongi kokku, hetkel sellele väga suurt rõhku pole pannud. Muudatustest kaotasin ära keskmised õhuvendid - sinna asemele liiguvad lisa näidikud. Aju paigutasin kindalaekasse ning releed koos kaitsmetega on kundepool tulemüüril - hea ligipääs kui peaks midagi olema.
Konstruktiivne kriitika alati teretulnud, eks isegi juba näen mida võiks ja peaks ringi tegema, kuid esialgu tahaks sõitma saada ning katsetada :)
Proof, et auto käib - https://www.youtube.com/watch?v=-MAs5DEm03A

Pildid on suhteliselt suvalises järjekorras ja lõppu pistsin ka daily driveri summuti modimise (S80 T6 sai lõppu simonsi pütid)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas swop » 20 Aug 2020, 18:42

kaheksa kuud on möödnunud nagu niuhti. Ja selle autoga on ka väga palju toimunud.
Peale viimast postitust mingihetk sai avastatud, et peaks lõpuks ülevaatusele ronima, kuid kõrvalistuja poolses karbis laiutas oi kui suur auk. Olgu, oli roostet aga eks viimase tõuke andis summuti mille ma karbi alt välja tõin, ning kui süütes toimus katkestus ja järgnesid korralikud paugud väljalaskest siis karp oli just see mis alla andis. :D
Igatahes saigi siis taastatud kunde poolne põrand, turvavöö alumine kinnitus ja samuti ka tagumine parempoolne turvavöö kinnitus, sest aeg ja talved olid oma töö ikka korralikult teinud. Meeldiv töö just polnud, kuid päris hariv. Annab julgust sellel talvel ehk natuke kaugemale minna keevitustöödega.

Pilt
Pilt
Pilt

Natuke aega sõitmist ja sain aru, et täitsa lahtine pcv karp on täis idiootsus. Koguaeg oli mingi vine salongis ja sõita suht võimatu, sest ilmselgelt hakkasid need gaasid pähe. Aga samas sisselaskesse suunata seda sodi ka otseselt ei tahtnud. Pärast gaasiklapp, turbo jms kõik mingit ila täis. Mõtlesin ,et proovin ise teha "catch can-i", mis siis ideeliselt peaks need gaasid kinni püüdma ja kondenseerumise teel endale need korjama, peale mida juba toru jookseb esistange sisse. Nüüd juba võin väita, et töötab täitsa. Paari tuhande kilomeetri peale on tekkinud ca 100-200 grammi õli/vee segu paaki ja väljuv toru ilusti puhas. Paigaldatud sai esivõre taha, et kapotialune oleks jätkuvalt võimalikult "clean".

Pilt
Pilt

Toimus ka iga aastane düno üritus tartus kuhu ka mina kohale veeresin. Sõit oli iseenesest päris huvitav. Mustveest alates hakkas vihma sadama ja reaalsuses pidamist nagu väga polnud. Paaril korral tagusin juba risti ette ja olin sisuliselt kaasreisija sest vesiliug oli võimas. Allan sõitis ees ja hiljem kommenteeris, et päris hirmus elukas see krokodill kui tahavaate peeglisse ilmub :D

Tulemustest: 127kw ja 267Nm rattast.

Pilt
Pilt
Pilt

Kuna antud auto tuli tehasest spidomeetriga mida vedas tross, siis mõnda aega sõitsin waze-ist nähtava kiiruse järgi. Aga alati nagu telefoni peale loota ei saa siis tuli midagi ette võtta. Saigi hiina maalt tellitud gps spidomeeter. Algul oli küll hirm, et hiina toodang ja ehk karbis juba katki aga mul vedas ja töötab. Uskumatult hästi isegi. Kiirus on õige, kilomeetreid loeb ja taustvalgus ei ole ka kõige hirmsam. Paigaltatud sai ta originaal spidomeetri asemele.

Pilt

25 juuli kui ma ei eksi kuupäevaga toimus Youngtimer camp 2020.

Pilt

Nüüd jõuame enamvähem tänapäeva. Peale youngtimeril käiku kihutasin paari rullikaga koos ja noo väga ebastabiilne. Nii imelik oli, et lasin gaasi maha ja sai koju veeretud.
Hakkas puhkus ja võtsin väga suurelt asja ette. Sillad alt, kõik juppideks, liivaprits ja pulbervärv. Peale mida läksid kõik uued puksid ning amordid. Tagumised alumised õõtsad olid mul ammu uued olemas - need sai tugevndatud koos esiõõtsadega. Lihtsalt nii kindluse mõttes.
Tagumise silla suured puksid sisuliselt kukkusid oma pesast välja, hirm et peab põletama/puurima ja mida kõik veel oli liialdus.
Nüüd igatahes on kõik juba koos.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Aga kõik nii ilus ei olegi. Kui sillad olid all sai hakatud pidureid õhutama ja noo ei saanud õhku kätte. Peale kolmandat tiiru loobusin ja sõitsin sillapinki, et keeran sõiduasendis kõik poldid üle. Ja mida ma nägin? Parema esimese sadula välimine õhutusnippel lekib :o Miskipärast ma lootsin, et ainult niplil keere maas aga see osutus valeks. Sadulal ka ikka kõik sile. Mille peale tuli mulle meelde, et juba paar aastat on mul riiulis seisnud suured brembo sadulad Megane RS-i pealt. Panen oma peanupu tööle ja üritan need suured sadulad külge pookida. Peab lihtsalt suuremad kettad tellima, paigalduskomplektid sadulale ja klotsid. Ja ma tean, et tegelikult on 200'sel head pidurid ning niiöelda upgrade pole tarvis reaalsuses, aga kuna mul need sadulad juba on siis paneks kasutusse. :wink:

Pilt
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas Tanel » 20 Aug 2020, 19:18

Normaalne lugeda arendust ja aretamist koos piltidega.
Mis mõõdus ketast need sadulad vajavad?


Suht koll ees nendest "vahestasin xxx km pealt oma diislil õli" teemad
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas swop » 21 Aug 2020, 14:11

Tanel kirjutas:Normaalne lugeda arendust ja aretamist koos piltidega.
Mis mõõdus ketast need sadulad vajavad?


Suht koll ees nendest "vahestasin xxx km pealt oma diislil õli" teemad


Vanema generatsiooni megane rs kasutas 340mm kettaid, eelmise aasta versioon sai ketaste näol uuenduse ja viidi 355mm peale. Kuigi sadulad 1:1’le samad.
Päris nii suureks ma asja ei aja, aga eks siis paista kas saab üldse viisakalt lahendatud selle probleemi.
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Swop'i 245 Turbo 1978 "Krokodill"

PostitusPostitas Klamber » 24 Aug 2020, 14:09

Kui hästi teha siis peaks 340 ketta auto all olevatesse velgedesse isegi ära mahutama. See projekt hakkab ilmet võtma =D>


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 9 külalist