Tööloom XC70 2004

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 17 Sept 2018, 08:24

Tere

Nüüd juba mõnda aega siin foorumis olnud, mõtlesin, et peaks ikkagi auto teema ka ära tegema.
Tegemist on siis P2 2004 aasta atm kastiga ja 2.5T 154kw mootoriga . Vähe erilisemateks lisadeks on Hu-803 Dolby makk, el. juhi iste mäludega, põletiga eelsoojendi, bi-xenon tuled klaaskorpusega ja tumepruun täisnahk sisu. Praeguseks on see auto olnud minu käes kolmandat aastat. Väga rahul. Eelnevalt oli sama põlvkonna XC70, millest aga pidin erinevalt põhjustel loobuma.
Olen erinevate autodega sõitnud ja teinud veel erinevatele autodele ostueelset ülevaatust ja tundub, et minu maitseks on see P2 põlvkonna XC70.
Ei tahagi nagu teist autot. Volvo on võlunud mind oma lihtsuse, praktilisusega ja kvaliteediga.

Suuremad tööd, mis on ära tehtud :
- roolilati kapremont
- peale ostu mitmed atm kasti õlivahetused hypnotiza juures, kuniks õli värv läks normaalseks. Ilmselt jätkan atm kasti õli vahetust tavahoolduse raames edasi, sest annan vahest talle ikka kuuma ka ja autot kasutatakse ka muudeks asjadeks.

Muidugi on igasuguseid nipet näpet asju veel, mida kõik peavad tavaliseks kulumiseks ja neid ei hakka siin välja tooma.

Auto on tavasõidus igapäevaselt ja lisaks veel kasutan autot nii sihtotstarbeliselt kui võimalik. Kompan ikka aeg-ajalt auto piire, et milleks ta võimeline on ja selle auto puhul on need piirid ikka päris kaugel. Kui on küsitud, et kuidas sa iseloomustaksid seda autot, siis ma olen vastanud, et sellega saad sõita põllule ja rahulikult laduda pool tonni kartuleid peale ja pärast auto pesu võid selle esindusliku autoga teatrisse sõita.

Certexist olen soetanud endale korraliku veniva nailon köie (katkemisjõud 10,5 tonni), millega ma siis talvel päris tihti abistan väljasõitjaid. Sõiduautosi ja maastureid on kraavist omajagu välja sikutatud. Kirsiks tordile olen kätte saanud kaks marsat kraavist ja ühe liinibussi, millel üks tagaratas rippus kraavis.

XC70 katuseraamid on ikka teisest maailmast. Need on väga kõvasti auto küljes kinni ja nad on tehtud ikka päris paksust alumiiniumist. Ei pea koormarihmadega leiutama mingeid kinnitusi, vaid saad üle koorma tõmmata ja lihtsalt kinni pingutada. Pildil plastist truubi toru välisläbimõõduga 1.2 meetrit. kaalu ca 80kg. Külgtuul oli suuremaks mureks.
Siis kui ma panin ca 300kg saare laudu raamide peale, siis ka imestasin, et ei hakanud nad isegi painduma...
aut01.jpg



Metsa väljaveo traktor oli tol korral siis tema nimeks kui maal sai toimetatud. Et kui selle kuuse ta sikutas mööda teed peaaegu tühipööretel, siis pärast panime kaks veel pikemat kuuske koos okstega ja siis ta pidi natukene vaeva nägema, mille tulemusel näitas esimese käigu pööreteks 2000rpm-i . Sisuliselt tal oli suht poogen, et tal need taga lohisesid.
aut002.jpg



Talvel lumesahk. Palk küll lohises taga, aga see tegi juba piisavalt hea töö ära, et jäi ainult ca 2-3cm pakuseni lumekiht tee peale. Käisin naabri juures ka selle palgiga ära ja naaber sai ka esimest korda talvel oma madalama autoga suvila juurde.
Siis kui sulalumi oli, siis ta pidi natukene vaeva nägema - pöörded 2000-2500rpmi-i.
aut03.jpg


Tundub, et foorum üle kolme väikese pildi ei luba panna. Siis on piltide osas selleks korraks kõik.

Lisaks meeldib see, et pakkides kokku kõrvalistuja tooli seljatoe armatuuri alla, saan vedada vähe pikemad asju.
Muidugi veel võimalus tekitada tohutu suur ühe tasandiline platvorm, mille saab muuta kaheinimese voodiks, nii et isegi minu pikkusega juures (184cm) ei ulatu mul varbad toolini. Tavaline suvaline poroloon madrats sisse ja magad nagu oma kodus.

Selle autoga sõidan veel mitmeid-mitmeid aastaid ja kui keegi peaks selle kortsu mul sõitma (üle õla ptüi-ptüi-ptüi), siis võtan samasuguse uuesti ligi.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas McBrainless » 19 Sept 2018, 12:23

See auto väga poodi-kirikusse-koju auto ei ole, ma vaatan. Minu arvates on autol ideaalne värv, isegi lemmik vist. Pikki ja muretuid kilomeetreid!

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 19 Sept 2018, 13:01

Leidsin veel suvest ühe pildi enne pesulat.
aut04.jpg


Olen aru saanud, et kui minna savisesse mudasse lõbutsema, siis loobib rattakoopad jama täis ja see tuleb pärast lõbutsemist kohe maha pesta. Muidu järgmiseks päevaks on kinni kuivanud ja siis nii lõbus enam ei ole.
XC70 2.5T 2004 154kw

torbik
Kõva postitaja
Postitusi: 104
Liitunud: 11 Veebr 2016, 19:46

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas torbik » 19 Sept 2018, 15:06

Seda on vahva vaadata kuidas autot sihtotstarbeliselt kasutatakse. Neid pilte kus prussid/muu jama on katusel või veetakse puid ootaks veelgi :D

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 20 Sept 2018, 07:18

Ilma lahti võtmata mahub sisse ilusasti suure raamiga jalgratas, millel on 28" rattad.
ratas1.jpg
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 20 Sept 2018, 07:36

Siit saab paremat aimu selle palgi osas : https://youtu.be/hDOmTBEx5S8
Sisuliselt mõte on lume tõmbamine tee rööpasse, kus siis auto ta oma raskusega kokku jälle surub. Lund otseselt ei eemaldata vaid liigutatakse ta tee keskelt rööpasse. Palk on auto küljes selle sama veniva köiega, et kui jääb mingi kännu või kivi taha kinni, siis autot ei lõhu.
Viimati muutis PorisedRattad, 21 Sept 2018, 07:17, muudetud 1 kord kokku.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 21 Sept 2018, 07:11

Leidsin netist ühe sellise video. Huvitav mis veermikus järgi annab sellise hüppe maandumisel ? Ise olen ka rattad maast lahti saanud, aga mitte nii jõhkralt.
jump.JPG
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 08 Okt 2018, 08:24

200kg jagu rauda katusel. Prussid vajusid juba raskusest looka...
IMG_20181006_11080811.jpg
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 22 Nov 2018, 10:54

Pole ammu siia kirjutanud siia :o .

Sai tehtud tavahooldus koos atm kasti õlivahetusega. Midagi üllatuslikku ei olnud. Kasti õli sai sellepärast vahetatud kuna ma kasutan teda väga palju sihtotstarbeliselt ja ma tahaks, et see kast ikka kestaks ka.

Ülevaatuselt läbis järjekordselt puhtalt.

Ühel päeval lappisin põhjakaitset külge tagasi ja märkasin ühte paha asja. Vahekasti tagumine simmer lekkis. Ai ai ai.
Kohe sai hypno juurde aeg ka kirja pandud ja autoga igaks juhuks enam ei sõitnud.

Tema soovitusel sai siis projekt suuremalt ette võetud ja sai vahetatud ka vahemuhv, mis ühendab käigukasti ja vahekasti. Oli väga õige otsus, sest see oli kohe-kohe minemas. Enam ei ole P ja D käiguvahetusel metalset kolksu ka, ju siis see vahemuhv oligi, mis seda tegi.
Pilt on fooksusest väljas, aga on näha, et hamba keskele on tekkinud väike kolmnurk. Tegelikult peaks olema nuudi profiil trapets alates juurest kuni tipuni. Selline tuli minu auto alt välja ja võtsin mälestuseks kaasa :
muhv2.jpg


Uue vahemuhvi hammaste kuju netist võetud pildilt :
muhv3.JPG
muhv3.JPG (19.64 KiB) Vaadatud 6521 korda


Panin see nädal lõpuks talvepapud ka alla 16" velgedega.

Nüüd ilmselt jälle pikaks ajaks kalla ja talla.

Väike pilt kah tasuta kütte vedamisest : kogu tagumine osa kuni esiistmeteni vahtra pakke täis ja katusel mõned alused. Käigukasti jaoks oli kaalu suurenemine tähelepanuväärt ja vahetas käike 500rpm-i kõrgemalt.
last2.jpg
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas Loff » 22 Nov 2018, 21:10

Lüpsa käigukangi R ja D vahel siis saad aimu, palju lõtkusid veoülekannetes on.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas ants » 22 Nov 2018, 21:47

Loff kirjutas:Lüpsa käigukangi R ja D vahel siis saad aimu, palju lõtkusid veoülekannetes on.


:D :D :D
Loff, pärast esitatakse remondi arve Sulle :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas Loff » 22 Nov 2018, 22:01

ants kirjutas:
Loff kirjutas:Lüpsa käigukangi R ja D vahel siis saad aimu, palju lõtkusid veoülekannetes on.


:D :D :D
Loff, pärast esitatakse remondi arve Sulle :)

:lol:
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 23 Nov 2018, 06:56

Loff kirjutas:Lüpsa käigukangi R ja D vahel siis saad aimu, palju lõtkusid veoülekannetes on.


Parklast välja tagurdades olen mitu korda ukse lahti teinud, et kui D peale lülitan, siis kuuleksin mingeid anomaaliaid kui neid on.
Praegu on suht vaikus :-$ . Mingi õrn hääl käib, aga eks mingi hääl peab ikka olema käiguvahetusel.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas PorisedRattad » 16 Jaan 2019, 07:22

Mõned nädalad tagasi tekkisid mingid imelikud sümptomid. Peale 15-30 min. sõitu oli tagavedu lännu. Mitte mingit veateadet ega midagi. Autole restart teha, siis pooltel juhtudel tuli tagasi. Esimene tüüpviga nelikveos on vahetatud (vahemuhv vahekasti ja käigukasti vahel) ning seetõttu juba eeldasingi, et ilmselt haldexi pumbas mingi teema.

gljuk kirjutas:.

Käisin Gljuki juures diagnosti tegemas. Talle oli üsna kiiresti selge, et haldexi pumba elektrimootori harjad läbi. Kohapeal seistest näitas Vida haldexi mootori tarbimiseks ~1000-1900mA.

Kuna Veremon OÜ-l on pumbad otsas, siis pidi mingi muu "augu" otsima, et asi korda saada.

J30 kirjutas:.

Arutasin Harteron OÜ-ga (kasutaja J30) ja leppisime kokku, et Loocar OÜ võtab pumba küljest ära, vahetab õli ja filtri ning Harteron vahetab elektrimootoril harjad ära.

Praegu täitsa toimib ja olen väga rahul :o . Muidugi tasuks märkida, et kogu see teema läks vähem maksma kui uue pumba hind.

Suured tänud asjaosalistele !
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
fic
Foorumi veteran
Postitusi: 1039
Liitunud: 04 Juul 2010, 23:47
Asukoht: Põltsamaa

Re: Tööloom XC70 2004

PostitusPostitas fic » 16 Jaan 2019, 13:47

PorisedRattad kirjutas:Siit saab paremat aimu selle palgi osas : https://youtu.be/hDOmTBEx5S8
Sisuliselt mõte on lume tõmbamine tee rööpasse, kus siis auto ta oma raskusega kokku jälle surub. Lund otseselt ei eemaldata vaid liigutatakse ta tee keskelt rööpasse. Palk on auto küljes selle sama veniva köiega, et kui jääb mingi kännu või kivi taha kinni, siis autot ei lõhu.


Tuli meelde see Top Geari video :)
https://www.youtube.com/watch?v=cnifqA_IBZg&t=13s
855 T-5R x XC90 '12


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist