Suuremad pidurid
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Suuremad pidurid
Uuriks, kas keegi on s/v/c 70 -98 - 02 aastal vahetanud 280mm esimesi piduri kettaid suuremate 302mm vastu.
Kas piisab ainult suuremast kettast ning piduri sadula kinnituse vahetusest ning kas 302mm ketas sobib 16" veljega?
On veel seal vaja midagi vahetada, esimesed piduri voolikud? Klotsid ja sadul ise on sama vist?
Sadula kinnitus 302mm kettale
Kas piisab ainult suuremast kettast ning piduri sadula kinnituse vahetusest ning kas 302mm ketas sobib 16" veljega?
On veel seal vaja midagi vahetada, esimesed piduri voolikud? Klotsid ja sadul ise on sama vist?
Sadula kinnitus 302mm kettale
Volvo C70 2,4T
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: Suuremad pidurid
Vaja vaid uued sliderid ja kettad. Muud ei ole vaja
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7043
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: Suuremad pidurid
8602456
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Re: Suuremad pidurid
Mis kasu on suurematest ketastest, kui klotsi hõõrdepind jääb samaks? Pole sellele 2 aasta jooksul vastust leidnud, peale selle, et meeletult paremaks läheb.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: Suuremad pidurid
no1 kirjutas:Mis kasu on suurematest ketastest, kui klotsi hõõrdepind jääb samaks? Pole sellele 2 aasta jooksul vastust leidnud, peale selle, et meeletult paremaks läheb.
Kui mõelda näiteks karusselli peale, siis kas on jõu poolest kergem hoogu lükata/peatada tsentris või võimalikult kaugel keskkohast...
Re: Suuremad pidurid
Sama klotsi pidurdus õlg on kaugemal, sama umbes nagu midagi keerates pikema asjaga.
Volvo C70 2,4T
Re: Suuremad pidurid
Vahe on 22m diameetrilt, ehk 11mm raadiuselt. Kas kellelgi on infot, kui palju see mõjutab 100km/h -0km/h pidurdus teekonda?
E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine.
E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Suuremad pidurid
no1 kirjutas:Vahe on 22m diameetrilt, ehk 11mm raadiuselt. Kas kellelgi on infot, kui palju see mõjutab 100km/h -0km/h pidurdus teekonda?
E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine.
Eks see sõltub ka rehvi haardevõimest, kehva rehvi saad igasuguse piduriga loha.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Suuremad pidurid
ants kirjutas:no1 kirjutas:Vahe on 22m diameetrilt, ehk 11mm raadiuselt. Kas kellelgi on infot, kui palju see mõjutab 100km/h -0km/h pidurdus teekonda?
E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine.
Eks see sõltub ka rehvi haardevõimest, kehva rehvi saad igasuguse piduriga loha.
Kindlasti. Mõtlesingi võrdsetel tingimustel, muidu kaoks asja point nagu sa ütlesid, loha taha.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
Re: Suuremad pidurid
Samadel tingimustel on puhtalt Nm vahe 10%.
See võibolla ei tundu palju, aga tegelik kasu tuleb hoopis mujalt.
Kuna ketta nurkkiirus jääb samaks, aga diameeter suureneb, siis ventilaatorilabade joonkiirus millega ketast jahutatakse tõuseb samuti 10%.
Ja kuna pidurdamine tähendab hõõrdejõu tekitamisega energia muundamist kinemaatilisest soojusenergiaks siis sealt see vahe tulebki.
Põhimõtteliselt on pidurdamine seda intensiivsem mida kiiremini suudetakse tekitatud soojus ära juhtida.
Ja mida parem on jahutus seda kiiremini pidurid "taastuvad".
See võibolla ei tundu palju, aga tegelik kasu tuleb hoopis mujalt.
Kuna ketta nurkkiirus jääb samaks, aga diameeter suureneb, siis ventilaatorilabade joonkiirus millega ketast jahutatakse tõuseb samuti 10%.
Ja kuna pidurdamine tähendab hõõrdejõu tekitamisega energia muundamist kinemaatilisest soojusenergiaks siis sealt see vahe tulebki.
Põhimõtteliselt on pidurdamine seda intensiivsem mida kiiremini suudetakse tekitatud soojus ära juhtida.
Ja mida parem on jahutus seda kiiremini pidurid "taastuvad".
Re: Suuremad pidurid
lisaks sellele on ketta ümbermõõt ka vähe suurem, st ketta pool on rohkem pinda, mida soojendada ühe ratta pöörde jooksul.
-
- Foorumlane
- Postitusi: 70
- Liitunud: 15 Jaan 2012, 19:44
Re: Suuremad pidurid
s60ga on mul kogemus, et 302mm ketastega ja originaal 16" veljega (kinnine) kestis vanal audru rajal 2 ringi kui toorelt peale minna. Teises sessioonis juba 3 ringi (sõit muutus sujuvamaks). 17" veljega (t5 originaal) kestis mõlemal juhul ringi kauem. Pidurid on volvodel lahjad, ei taha teadagi mis veel väiksema kettaga saaks.
Vanema generatsiooni kohta ei tea aga kui mul oleks 280mm (või oli see 286?) ketastega v70 2gen siis jätaksin 302mm kohe vahele ja läheks R pidurite peale. Kaalu on neil autodel ka meeletult.
Ahjaa, uuri ka seda, milline ketas sinna veel sobiks. Vähemalt uuema kerega autol võtab ketas õhku väljaspoolt, ehk veljekodarate vahelt, seal on õhk väga turbulentne ja pole ka ruumi õhusuunaja panekuks, hea oleks leida selline ketas, mis võtab õhku põhja alt, ning lükkab siis velje vahele välja. Tõsi, jahutuse peale ei pea mõtlema kui on plaanis peale iga järsemat pidurdust niikuinii suitsupaus teha. Siis on tehaseversioon okei.
Pidurid on kõige esimene tuuning! Tee ära!
Vanema generatsiooni kohta ei tea aga kui mul oleks 280mm (või oli see 286?) ketastega v70 2gen siis jätaksin 302mm kohe vahele ja läheks R pidurite peale. Kaalu on neil autodel ka meeletult.
Ahjaa, uuri ka seda, milline ketas sinna veel sobiks. Vähemalt uuema kerega autol võtab ketas õhku väljaspoolt, ehk veljekodarate vahelt, seal on õhk väga turbulentne ja pole ka ruumi õhusuunaja panekuks, hea oleks leida selline ketas, mis võtab õhku põhja alt, ning lükkab siis velje vahele välja. Tõsi, jahutuse peale ei pea mõtlema kui on plaanis peale iga järsemat pidurdust niikuinii suitsupaus teha. Siis on tehaseversioon okei.
Pidurid on kõige esimene tuuning! Tee ära!
Re: Suuremad pidurid
302mm ketas võtab samuti õhku väljapoolt. 280mm kestis audrus pool ringi
Saksast saab mõistliku hinnaga need vahetukid samuti.
Saksast saab mõistliku hinnaga need vahetukid samuti.
Volvo C70 2,4T
Re: Suuremad pidurid
Asi on natuke edenenud ning võib-olla kui kellegil sama upgrade plaanis siis siin on selle kohta natuke infot.
Neid piduri slidereid on kahe koodiga, mis vahet neil on seda ma ei tea. Kood muutus -99.
Mul on 2000 c70 aasta mudel, kuid siiski sai võetud vanem variant koodiga 8251319 mitte 8602456.
Interneti tarkuse järgi on seal ainult metalli või selle katmise erinevus ning kallim hind.
Osad korralikult taastatud ning kaetud tugeva lakiga. Ühte karpi oli sattunud kogemata vale osa
Sobivad täpselt, peale 302mm ketta pole rohkem midagi vaja, samuti jätkub ka piduri vooliku pikkusest.
Seda tüüpi 16" veljega jäi vahe ratta balanseerimise tasakaalustuse tinast velje siseserval ca 4mm
Neid piduri slidereid on kahe koodiga, mis vahet neil on seda ma ei tea. Kood muutus -99.
Mul on 2000 c70 aasta mudel, kuid siiski sai võetud vanem variant koodiga 8251319 mitte 8602456.
Interneti tarkuse järgi on seal ainult metalli või selle katmise erinevus ning kallim hind.
Osad korralikult taastatud ning kaetud tugeva lakiga. Ühte karpi oli sattunud kogemata vale osa
Sobivad täpselt, peale 302mm ketta pole rohkem midagi vaja, samuti jätkub ka piduri vooliku pikkusest.
Seda tüüpi 16" veljega jäi vahe ratta balanseerimise tasakaalustuse tinast velje siseserval ca 4mm
Volvo C70 2,4T
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist