ddig 960 ´91 16VT
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
ddig 960 ´91 16VT
Käesoleva aasta novembris sai siis üks tõeliselt emotsionaalne samm astutud. Aasta esimeses pooles soetatud sedaankerega 700 ja universaalkerega 900 said lisa 91a 960 näol.
Kolmandat autot mul otseselt vaja kindlasti ei olnud, kuid tähelepanu äratas see auto ennekõike oma mootori pärast, mille kohta seni vaid netist põgusalt lugenud olin.
See on 2,0 16V turbo e. B204FT 140kw ja 280Nm @ 2950 rpmmmmmm... Käigukastiks on ka sellel autol M46 ning tehaseandmetel peaks kiirendus 0-100km/h olema 8,2 s.
Taga on autol sõltumatu isereguleeruva kõrgusega vedrustus ning seal vahel peitub ka üks väga oluline agregaat, milleks on automaatselt mehhaaniliselt lukustuv diferentsiaal. Tõeliselt mõnus asi on see ja paneb nii mõnigi kord muigama, kui lähed lumelögas kohalt ära peaaegu nagu neliveolisega : -)
Autol on must nahksisu, el.istmed, el.luuk, el.soojendusega peeglid, el.aknad, kliimaseade jne jne. Lisavarustusest puudub vaid püsikiirushoidja.
Auto on üleni nii korralik, et mida rohkem ma teda uurin ja puurin, seda rohkem hakkab mulle tunduma, et auto odomeetri näit, milleks ostuhetkel oli 100.000km võib tõele vastata. Isegi nahksisu on täiesti korralik. Väikesele läbisõidule võivad viidata ka Nivomat´ide ja diferentsiaaliluku laitmatu toimimine.
Igal juhul on see auto tõenäoliselt viimastel aastatel väga vähe sõitnud, sest autol all olnud Good Year´i väga korraliku mustriga rehvid olid nii kõvad, et auto kiskus vaaludes umbes nii nagu sõidaks kardiga. Isegi rehvirõhu alandamine 1,5 baarini ei andnud mingeid tulemusi.
Ostes oli rikkis turbo rõhuregulaator, mis lasi suure koormusega turborõhul liiga suureks kasvada ning sellele järgnes kohene kütusekraanide sulgemine. Hetkel paigaldas mu turbospets kapoti alla regulaatori, millega peaksin saama ise reguleerida turbo rõhku, kuid see on projekteeritud ca 1,0 baarise rõhu juures töötavatele turbodele ning praegu kipub rõhk ikka liiga suureks minema. Selle mootori turbo rõhk peab tehaseandmetel olema 0,4/0,8 baari. Turbospets pidi mulle uue regulaatori tegema aga ei ole seda veel kätte saanud, seni peab nö poole gaasiga kiirendama : -)
Iseenesest on see turbo hoopis teistsugune kui B200FT turbo, millel peaks rõhk olema 0,55 baari. Kui B200FT turbo tööd peaaegu ei kuulegi, siis B204FT turbo rakendumisega kaasneb üsna tugev tuulevile ning peale regulaatori paigaldamist järgneb järsule koormuse vähendamisele kapoti alt kerge pshhh : -)
Välimuselt on auto üsna tagasihoidlik, peale orig. valuvelgede nagu polegi midagi mainida. Värvuseks on tumehall metallik.
Hooldus on sellel mootoril sama kulukas nagu ka B234F mootoril, ehk siis lisaks nukkvõllidele aetakse seal veel ringi ka kahte balanssiirvõlli ning see rihmade ja rullide hunnik on üsna kallis. Hoolduse käigus lasin vahetada ka k.kasti ja diferentsiaaliõli.
Lisaks turbo meelierutavatele häältele on ka mootori enda hääl väga meedldv. Tühipööretel kostub selline mõnus jorin, umbes nagu sportsummutiga boksermootoritel, mis gaasi lisamisel kaob. Samas kõrgetel pööretel töötab mootor nii ilusa häälega, mingit "karjuvat" efekti ei teki, vaid selline meeldiv sirin.
Helisüsteemi pole veel ehitama jõudnud hakata. Becker´i Traffik Pro on ka sellesse autosse juba pandud aga kõlareid ja võimendeid pole veel hankinud. Kui 700-sel armatuuris kõlarite kohtasid ei olnud ja seal tuli tweeterid paigaldada piilaritele, siis 900-ses on need kohad olemas ja nii nagu oma universaalilgi tuleb ka sellesse autosse orig. pesadesse kaheribaline Focal´i Polykevlar komponentsüsteem. Natuke tuleb muidugi siingi paigaldamisega vaeva näha, sest päris niisama orig. pesadesse krutitud kõlarid veel korralikult ei mängi. Võimendi saab tõenäoliselt samuti olema Nakamichi valikust.
Kokkuvõttes olen üliõnnelik, et selle auto ostsin, sest sellega sõites lihtsalt muigan ja muhelen omaette.
Kolmandat autot mul otseselt vaja kindlasti ei olnud, kuid tähelepanu äratas see auto ennekõike oma mootori pärast, mille kohta seni vaid netist põgusalt lugenud olin.
See on 2,0 16V turbo e. B204FT 140kw ja 280Nm @ 2950 rpmmmmmm... Käigukastiks on ka sellel autol M46 ning tehaseandmetel peaks kiirendus 0-100km/h olema 8,2 s.
Taga on autol sõltumatu isereguleeruva kõrgusega vedrustus ning seal vahel peitub ka üks väga oluline agregaat, milleks on automaatselt mehhaaniliselt lukustuv diferentsiaal. Tõeliselt mõnus asi on see ja paneb nii mõnigi kord muigama, kui lähed lumelögas kohalt ära peaaegu nagu neliveolisega : -)
Autol on must nahksisu, el.istmed, el.luuk, el.soojendusega peeglid, el.aknad, kliimaseade jne jne. Lisavarustusest puudub vaid püsikiirushoidja.
Auto on üleni nii korralik, et mida rohkem ma teda uurin ja puurin, seda rohkem hakkab mulle tunduma, et auto odomeetri näit, milleks ostuhetkel oli 100.000km võib tõele vastata. Isegi nahksisu on täiesti korralik. Väikesele läbisõidule võivad viidata ka Nivomat´ide ja diferentsiaaliluku laitmatu toimimine.
Igal juhul on see auto tõenäoliselt viimastel aastatel väga vähe sõitnud, sest autol all olnud Good Year´i väga korraliku mustriga rehvid olid nii kõvad, et auto kiskus vaaludes umbes nii nagu sõidaks kardiga. Isegi rehvirõhu alandamine 1,5 baarini ei andnud mingeid tulemusi.
Ostes oli rikkis turbo rõhuregulaator, mis lasi suure koormusega turborõhul liiga suureks kasvada ning sellele järgnes kohene kütusekraanide sulgemine. Hetkel paigaldas mu turbospets kapoti alla regulaatori, millega peaksin saama ise reguleerida turbo rõhku, kuid see on projekteeritud ca 1,0 baarise rõhu juures töötavatele turbodele ning praegu kipub rõhk ikka liiga suureks minema. Selle mootori turbo rõhk peab tehaseandmetel olema 0,4/0,8 baari. Turbospets pidi mulle uue regulaatori tegema aga ei ole seda veel kätte saanud, seni peab nö poole gaasiga kiirendama : -)
Iseenesest on see turbo hoopis teistsugune kui B200FT turbo, millel peaks rõhk olema 0,55 baari. Kui B200FT turbo tööd peaaegu ei kuulegi, siis B204FT turbo rakendumisega kaasneb üsna tugev tuulevile ning peale regulaatori paigaldamist järgneb järsule koormuse vähendamisele kapoti alt kerge pshhh : -)
Välimuselt on auto üsna tagasihoidlik, peale orig. valuvelgede nagu polegi midagi mainida. Värvuseks on tumehall metallik.
Hooldus on sellel mootoril sama kulukas nagu ka B234F mootoril, ehk siis lisaks nukkvõllidele aetakse seal veel ringi ka kahte balanssiirvõlli ning see rihmade ja rullide hunnik on üsna kallis. Hoolduse käigus lasin vahetada ka k.kasti ja diferentsiaaliõli.
Lisaks turbo meelierutavatele häältele on ka mootori enda hääl väga meedldv. Tühipööretel kostub selline mõnus jorin, umbes nagu sportsummutiga boksermootoritel, mis gaasi lisamisel kaob. Samas kõrgetel pööretel töötab mootor nii ilusa häälega, mingit "karjuvat" efekti ei teki, vaid selline meeldiv sirin.
Helisüsteemi pole veel ehitama jõudnud hakata. Becker´i Traffik Pro on ka sellesse autosse juba pandud aga kõlareid ja võimendeid pole veel hankinud. Kui 700-sel armatuuris kõlarite kohtasid ei olnud ja seal tuli tweeterid paigaldada piilaritele, siis 900-ses on need kohad olemas ja nii nagu oma universaalilgi tuleb ka sellesse autosse orig. pesadesse kaheribaline Focal´i Polykevlar komponentsüsteem. Natuke tuleb muidugi siingi paigaldamisega vaeva näha, sest päris niisama orig. pesadesse krutitud kõlarid veel korralikult ei mängi. Võimendi saab tõenäoliselt samuti olema Nakamichi valikust.
Kokkuvõttes olen üliõnnelik, et selle auto ostsin, sest sellega sõites lihtsalt muigan ja muhelen omaette.
Viimati muutis ddig, 28 Nov 2013, 22:19, muudetud 10 korda kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Eks siis kui ilmad külmemaks lähevad, tuleb jälle üks väike karjääriretk Volvodega ette võtta
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Eelmine nädal juhtus selline asi, et hakkas tühipööretel õlituli põlema. Gaasi andes kustus ära aga natuke nagu inertne oli see käitumine. Suretasin auto välja, kontrollisin õlitaset, see oli normis. Panin auto uuesti käima ja samal ajal helistasin oma volvospetsile, tal nimelt hiljuti läksid ühel 16V vabalthingaval (B234F) klapid kõveraks õlipumba rihmaratta eemaldumise tagajärjel. Igatahes küsis kohe, et kas mingit kolinat ei ole. Esimese hooga ei kuulnud suurt midagi aga kui kõne ära lõpetasin, siis läksin kükitasin ette radiaatori juurde ja kuulsin sellist kerget kaootilist klobinat.
Põhjus on siin:
Kuigi hammasrihma oli juba hamba jagu üle visanud, siis on lootust, et mootor kannatada ei saanud, sest vahetult ennem väljasuretamist töötas veel täiesti häirevabalt.
Põhjus on siin:
Kuigi hammasrihma oli juba hamba jagu üle visanud, siis on lootust, et mootor kannatada ei saanud, sest vahetult ennem väljasuretamist töötas veel täiesti häirevabalt.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Sel nädalal sain uue rihmaratta kätte.
Mootor on terve ja superauto sõidab jälle
Mootor on terve ja superauto sõidab jälle
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Vahepealt olen ära jätnud selle, et sain ka oma turbo rõhuregulaatori normaalselt tööle.
Ehk siis see, mis ES-Tuning´us peale pandi, oli projekteeritud ca 1,0 ja rohkem rõhu jaoks, kuid minu autol ca poole vähem vaja.
Lahendasin probleemi sellega, et asendasin regulaatori suhteliselt jäiga vedru pehmema vedruga, samuti sai regulaatori väljalaskeava väiksemaks tehtud. Praegu igatahes töötab suurepäraselt, rõhk on üsna stabiilne ning võimalik ka reguleerida.
Ehk siis see, mis ES-Tuning´us peale pandi, oli projekteeritud ca 1,0 ja rohkem rõhu jaoks, kuid minu autol ca poole vähem vaja.
Lahendasin probleemi sellega, et asendasin regulaatori suhteliselt jäiga vedru pehmema vedruga, samuti sai regulaatori väljalaskeava väiksemaks tehtud. Praegu igatahes töötab suurepäraselt, rõhk on üsna stabiilne ning võimalik ka reguleerida.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Viimastest mitte just meeldivatest arengutest saab lugeda siit.
Ehk siis lühidalt, õlipumba rihmaratas ei jäänud sedakorda kuigi kauaks pidama ja nüüd tuleb tagajärgedega tegeleda ning põhjused välja selgitada, sest väga sageli ei tahaks sellisesse olukorda sattuda
Eriti tore oleks kui selline asi juhtuks nt. maanteel möödasõitu tehes ...
Vahepeal sai ka üks uus liige Volvoperre soetatud, kuid sellegipoolest on kuri plaan veel sel aastal üks teise põlvkonna 960 juurde osta
Ehk siis lühidalt, õlipumba rihmaratas ei jäänud sedakorda kuigi kauaks pidama ja nüüd tuleb tagajärgedega tegeleda ning põhjused välja selgitada, sest väga sageli ei tahaks sellisesse olukorda sattuda
Eriti tore oleks kui selline asi juhtuks nt. maanteel möödasõitu tehes ...
Vahepeal sai ka üks uus liige Volvoperre soetatud, kuid sellegipoolest on kuri plaan veel sel aastal üks teise põlvkonna 960 juurde osta
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Paistab, et õlipumba lahendust seal muudetud ei ole ning see "hammasratas" peaks hakkama hoorattal asuva halli andurile vajaliku hammasvöö rolli täitma.
Viimati muutis ddig, 10 Sept 2011, 21:54, muudetud 1 kord kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kuna see rihmaratta või siis täpsemalt poldi lugu tundub mulle endalegi üsna müstiline, siis uurisin selle kohta ka nii palju kui õnnestus Info-Autost ning nn. ametlik remondijuhis ei täpsusta enamat kui, et tuleb õlipumba rihmaratta polti keerata jõuga 20 Nm + 60 kraadi.
Eriliselt veidraks teeb asja aga see, et ühel korral oli polt ennast lahti keeranud, teistel kordadel aga lihtsalt murdunud.
Praegu sai igal juhul nii sellele autole, kui ka sõbrale müüdud 740-le uued õlipumba võllid valmistatud, ostetud uued rihmarattad ja üks aste tugevamaid polte kasutatud. Tehase polt oli tugevusega 8.8, nüüd sai pandud 10.9.
Eks natuke on hirm nahas aga hetkel nagu ei oska midagi mõistlikku rohkem ette võtta.
Praegu igal juhul mootor töötab ilusti ja sai käidud ka väikeses diagnostikas ning vahetatud lambda andur. Sellega seoses läks ühtlasi kütusekulu linnas koheselt oma liiter-kaks väiksemaks.
Eriliselt veidraks teeb asja aga see, et ühel korral oli polt ennast lahti keeranud, teistel kordadel aga lihtsalt murdunud.
Praegu sai igal juhul nii sellele autole, kui ka sõbrale müüdud 740-le uued õlipumba võllid valmistatud, ostetud uued rihmarattad ja üks aste tugevamaid polte kasutatud. Tehase polt oli tugevusega 8.8, nüüd sai pandud 10.9.
Eks natuke on hirm nahas aga hetkel nagu ei oska midagi mõistlikku rohkem ette võtta.
Praegu igal juhul mootor töötab ilusti ja sai käidud ka väikeses diagnostikas ning vahetatud lambda andur. Sellega seoses läks ühtlasi kütusekulu linnas koheselt oma liiter-kaks väiksemaks.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kuna viimasel ajal enam ei tahtnud üks tagumine nurk alati üleval püsida, siis said värskelt vahetatud Nivomat amordid ja jälle on auto veel mõnusam
Vanad amordid jätsin alles ning kui kellelgi peaks sarnane ilming olema, et üks pool on rohkem väsinud kui teine, siis on võimalik minu veel töötanud amort alla panna.
Ühtlasti sai vahetatud diferentsiaali ülemine puks, mis kohalt minnes klobisema kippus. Nüüd on klobin pea olematu, kuid tundub, et midagi tahab veel tähelepanu saada.
Vahepeal sai ostetud ka murdunud nurgaga esimese kroomliistu asemel uus ning varsti ehk saan öelda, et auto on 100% ideaalses korras
Vanad amordid jätsin alles ning kui kellelgi peaks sarnane ilming olema, et üks pool on rohkem väsinud kui teine, siis on võimalik minu veel töötanud amort alla panna.
Ühtlasti sai vahetatud diferentsiaali ülemine puks, mis kohalt minnes klobisema kippus. Nüüd on klobin pea olematu, kuid tundub, et midagi tahab veel tähelepanu saada.
Vahepeal sai ostetud ka murdunud nurgaga esimese kroomliistu asemel uus ning varsti ehk saan öelda, et auto on 100% ideaalses korras
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Üks pilt ka uute nivomatidega.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist