xc90 nelikvedu ?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
xc90 nelikvedu ?
Värske XC90 omanikuna olin täna üsna üllatunud, kui jäin pehmel põllul mudasse kinni. Huvitav seejuures oli see, et mõlemad esirattad käisid ringi ning kaevasid ennast sillani mutta. Tagasillal rattad aga seisid täitsa rahus paigal, gaasita või mitte. Mida värki, kas XC90 nelikvedu ongi selline haiglane või on hoopis mingi vigur otsad andunud ?
- Tanel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
- Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
- Kontakt:
Re: xc90 nelikvedu ?
cocaman kirjutas:Värske XC90 omanikuna olin täna üsna üllatunud, kui jäin pehmel põllul mudasse kinni. Huvitav seejuures oli see, et mõlemad esirattad käisid ringi ning kaevasid ennast sillani mutta. Tagasillal rattad aga seisid täitsa rahus paigal, gaasita või mitte. Mida värki, kas XC90 nelikvedu ongi selline haiglane või on hoopis mingi vigur otsad andunud ?
lase awd kontrollida kas ikka töötab.
vaata kasutaja vaix-i pilte, ta jõudis ikka päris kaua mudas mütata
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0
Otsisin kahh mööda netti ringi kunagi selle pilguga kuid tulemusteta. S40 ja S60 tarvis leidus nii esimesse kui tagumisse silda lelusid kuid XC seeria oli puutumata jäetud. Seega jääb vaid veojõukontrolli peale loota.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80
Re: xc90 nelikvedu ?
Tehtud vähe uurimist nende nelikvedude kohta.
Nimelt siis 2002-2006 isendid kasutavad Haldex-i II gen vahekasti.
2006-2009 (ja ka kõik V8 isendid) haldex III gen-i (ühtlasi kasutati ka nimetust Instant Traction)
2009- kasutab 4gen haldex asja (eLSD)
Laias laastus kehtib see ka kõikidele teistele nelikvelolistele mis toodetud neil aastail.
Mitte kõige informatiivsem asi - pigem lihtsalt endale meeldetuletuseks.
Nimelt siis 2002-2006 isendid kasutavad Haldex-i II gen vahekasti.
2006-2009 (ja ka kõik V8 isendid) haldex III gen-i (ühtlasi kasutati ka nimetust Instant Traction)
2009- kasutab 4gen haldex asja (eLSD)
Laias laastus kehtib see ka kõikidele teistele nelikvelolistele mis toodetud neil aastail.
Mitte kõige informatiivsem asi - pigem lihtsalt endale meeldetuletuseks.
'88 AZLK 2141 -> '90 Nissan Sunny -> '96 Golf -> '99 Focus -> '05 Multipla -> '07 6 -> '05 XC90 -> '07 Freelander 2 -> '04 S80
Re: xc90 nelikvedu ?
Eelmisele postitusele lisaksin juurde sellise jutu, kõik mis attrs kirjutanud on on õige ning enamasti juhtub selle vahekasti purunemisi just 2002-2006 masinatel, kuna algul tehti vähe nõrgemast materjalist vastavaid detaile( siis oli tegemist 5 käiguliste kastidega ja see tugevama materjali kasutuselevõtt tuli esile koos 4.4l V8 ja 136kW D5 mootoriga).
Kui teil kelle auto on 2002-2006 on puru see vahekasti muhv siis tasub asendada mitte samasugusega vaid juba uuemale kastile mõeldud muhviga ja siis väheneb tublisti oht, et teil see tegevus mõne aja pärast uuesti tuleb teha. XC90 foorumites on seda ka kirjeldatud kuidas ise kodus vahetada ja milliste tootekoodide vastu täpselt vahetus teha ning pidi sobima 1-1 le.
Sama jutt kehtib ka S60R-idele. See on seotud pigem selle 6 käigulise geartronicu kastiga sest vanad kastid piirasid esimesed 2 käiku ära väände poolelt kuid uus ei tee seda enam ja seega oli vajalik ka vahemuhvi tugevdamine.
Kõik kellel sellist asja parandada vaja võtke lahti allpool olev lehekülg ja olete palju targemad
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 896&page=2
Kui teil kelle auto on 2002-2006 on puru see vahekasti muhv siis tasub asendada mitte samasugusega vaid juba uuemale kastile mõeldud muhviga ja siis väheneb tublisti oht, et teil see tegevus mõne aja pärast uuesti tuleb teha. XC90 foorumites on seda ka kirjeldatud kuidas ise kodus vahetada ja milliste tootekoodide vastu täpselt vahetus teha ning pidi sobima 1-1 le.
Sama jutt kehtib ka S60R-idele. See on seotud pigem selle 6 käigulise geartronicu kastiga sest vanad kastid piirasid esimesed 2 käiku ära väände poolelt kuid uus ei tee seda enam ja seega oli vajalik ka vahemuhvi tugevdamine.
Kõik kellel sellist asja parandada vaja võtke lahti allpool olev lehekülg ja olete palju targemad
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 896&page=2
- vanapeer
- Foorumi veteran
- Postitusi: 6781
- Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
- Asukoht: valges majakeses mere ääres
- Kontakt:
Re: xc90 nelikvedu ?
Üle pika aja üks uustulnuk, kes midagi uut foorumisse toob. Mina pole küll mingi ütleja aga fiskult privett!
Re: xc90 nelikvedu ?
D5 Power kirjutas:Eelmisele postitusele lisaksin juurde sellise jutu, kõik mis attrs kirjutanud on on õige ning enamasti juhtub selle vahekasti purunemisi just 2002-2006 masinatel, kuna algul tehti vähe nõrgemast materjalist vastavaid detaile( siis oli tegemist 5 käiguliste kastidega ja see tugevama materjali kasutuselevõtt tuli esile koos 4.4l V8 ja 136kW D5 mootoriga).
Kui teil kelle auto on 2002-2006 on puru see vahekasti muhv siis tasub asendada mitte samasugusega vaid juba uuemale kastile mõeldud muhviga ja siis väheneb tublisti oht, et teil see tegevus mõne aja pärast uuesti tuleb teha. XC90 foorumites on seda ka kirjeldatud kuidas ise kodus vahetada ja milliste tootekoodide vastu täpselt vahetus teha ning pidi sobima 1-1 le.
Sama jutt kehtib ka S60R-idele. See on seotud pigem selle 6 käigulise geartronicu kastiga sest vanad kastid piirasid esimesed 2 käiku ära väände poolelt kuid uus ei tee seda enam ja seega oli vajalik ka vahemuhvi tugevdamine.
Kõik kellel sellist asja parandada vaja võtke lahti allpool olev lehekülg ja olete palju targemad
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... 896&page=2
See uuem muhv ei ole oluliselt tugevam, kui siis ühe stastilise ühiku võrra. Kellel viitsimist võib siit rohkem lugeda:
So the final verdict is in. In essence the new collar gear / spline gear that FEO sent was identical to the old one. The part is made of manganese steel which is typically used in applications that require high ductility ("bendyness") and impact resistance. As before, this seems an odd materials choice for the application to start with. Transmission parts of this sort are usually rated in terms of hardness using the Rockwell scales. Specifically, most gears for this type of application are on the "C" scale, usually in the middle. This part didn't even rank on the C scale and both the old and new part ranked at 60 A. Here's it straight from teh horse's mouth "They are about 60 Rockwell A scale (HRA). This is pretty soft. The hardness of most hardened steel and other hard alloys start just above this hardness level. We usually use the Rockwell C scale (HRC) for heat treated steel (quenched and tempered). Typical hardness of average material of this type is in the 30 to 40 HRC range. (Equivalent to 65 to 70 HRA) The A scale ranges from 20 to 92 HRA."
In English this means that they expected a part of this nature to be hardened steel, which is more normal for gear types and links in transmissions, but this didn't even manage to rank on the scale used to rate the hardness of tempered steel. I.e. it's soft metal.
As far as hardening the part, it is just not possible. I asked why and was sent the picture below. This is a picture of the crystalline structure of the metal itself. The steel crystals (yes, steel is actually a crystal) are the dark sections and the alloy section is the lighter coloured material. The alloy used in this part is not hardenable but the steel is. However, this would not yield an improvement overall since there is such a high percentage of alloy materials in the part. It was explained to me like this "It's like putting marbles in play-doh, you can make the marbles as hard as you want, but if you can't change the play-doh it will still fall apart just the same." So if the part was more steel than "play-doh" then we could harden, but as it is we can't. On to the next part!
http://v70r.com/forums/topic/13041-p2-a ... ge__st__30
JR Motors - lisavarustus maasturile ja Land Rover varuosad
GSM - 50 28 488
V70 Titanium 2003 2.4D
XC90 Ocean Race 2006 D5
GSM - 50 28 488
V70 Titanium 2003 2.4D
XC90 Ocean Race 2006 D5
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist