XC70 vs V70

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Henn, Leho, vanapeer

Kasutaja avatar
mambur
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 13 Nov 2013, 18:43

XC70 vs V70

PostitusPostitas mambur » 13 Nov 2013, 21:49

Tere

Viimase kuu jooksul tegelesin raske küsimusega, et kas osta ~30 kiloeurot maksev V70 või XC70. Räägin oma loo siin ära, ehk on kellegile abi, mõtteainet või siis vähemalt saate itsitada, kuidas autodest suht vähe teadev tavainimene valiku tegi;)

Klassikute sõnadega - et kõik ausalt ära rääkida nagu oli, pean ma alustama algusest.
Teatavasti algab autoost minusuguste puhul ikka sellest, et vana auto liising kas saab läbi või tahab keegi kangesti selle ära osta. Nii oligi. Mu 2004 a. V70 (automaat, 2,4D, 120 kW) rändas mu järeltulevale põlvele. Juunis 2014 pidi liising niikuinii nulli jooksma sellel, aga poisil tekkis plaan juba praegu. Seda enam, et see suksu on meid teeninud rohkem kui 200000 kilomeetrit. Ostsin ta Saksast tulnuna aastal 2007 A2 Autoweltist ls 140000 ja kõik on olnud tiptop praeguseks ls ca 350 000. Korralised hooldused ja muud muret eriti pole olnud. 100000 km tagasi oli trauma tulemusel "roolilatt õline" ehk roolivõim lekkis vms, aga see oli põhjustatud ilmselt intsidendist, kus karmima kokkupõrke vältimiseks tuli vasta äärekivi sõita. Rehv purunes ja see õline roolilatt selgus ka traumajärgse tervisekontrolli käigus. See intsident sai kasko abil lahendet. Tänan kõiki asjaosalisi.

Taustast veel niipalju, et brändilojaalsus Volvo vastu on tekkinud mul ikka oma esimestest autodest. Mul oli aastatel 93-95 1978. a. 245, 95-97 1980. a. 245 ja siis 97-98 umbes 1990. a. 960. Peale seda oli mul töökoht selline, et anti ametiauto, milledeks olid alguses tutikas (excuse my French) Peugeot 407 ja peale seda veel tutikas Mazda 6. Hing aga ihkas kogu aeg Volvo järele ja siis aastal 2007 ma selleni tagasi ka jõudsin:) ja selle V70 soetasin (no ei taha öelda "muretsesin").

Aga teemasse tagasi. Kuna mu V70 on webastoga, autotelefoni, heleda nahksisu ja konksuga, siis need olulised lisad said ka uue auto puhul valiku kriteeriumiteks. Et täpne olla, siis autotelefoni asemel on muidugi kaasajal mugavam sinihambaga ühenduv käed vabad sisteem. Imelikud nõuded, aga no mis teha, sellised nad on. Lisaks mulle loomulikult meeldivad igast elektriga vidinad, mis mõnusat surisevat häält teevad nagu el. kokkuklapitavad peeglid, el. mäludega istmed (vähemalt juhi oma) ja tagaluuk. Aga no need el. asjad ei oleks määravaks saanud. Sama värk ka sisuga. Samas kuulutusi sirvides hakkasid mulle eriti istuma just heleda nahksisu ja konsooliga isendid.

Hakkasin siis auto24. kammima. Panin aga päringusse oma nõuded sisse ja huvi pakkuvaid mudeleid ülla-ülla... ei tulnudki väga palju. Samas piisavalt palju, et pea sassi ajada. Pärast kestvat piinlemist, piltide vaatamist ja telefonikõnesid IA-s töötavale pooltuttavale, jäid sõelale:

1. 2012 V70, ls 20000, kind of demoauto, müüja IA, D3, automaat jne. Vastas pea kõikidele mu nõuetele, va hele sisu. Sellel isendil tume poolnahk sisu. Hind 29900 koos käibematsuga, kauba peale mõningaid komme garantii ja tasuta hoolduste näol, täpseid detaile ei maini, kuna auto jätkuvalt müügis. Konkreetne IA müügiinimene on professionaal, üldsegi mitte pealetükkiv, oskab kuulata ja soovitada ning ei suru oma peale.
2. 2010 XC70, ls ca 65000, üks omanik, eestist, automaat, D5 151 kW, vastas kõikidele mu nõuetele. Suvekad, talvekad jne. Hind 28000 koos matsuga. Müüja omanik, tore mees, kannatlik, vastutulelik jne.

Esmapilgul peaks nüüd olema selge, et valisin 2. variandi. EI, appi, nii lihtne see ei olnud. 1. variandi puhul meelitas muidugi vähene läbisõit, garantii jne. Samas see XC70 on ikka eriti mõnusa sujuva ujumisega teel. Väiksemad lamavad miilitsad on mõistlikul kiirusel ilma piinade ja grimassideta ületatavad ja Tlna armsad ebatasased tänavad ja magistraalid tunduvad ebatasased kuskil mujal autodes. No ja lisaks veel - kõrgem auto on ikka kõrgem auto. Nokupikendus abx.

Aga, kurask, sel V70-l on nii ilus ekraanikene, värviline ja puha ja sealt saab igast värki konffida;) Iseasi kui tihti sa sealt konfid asju, aga noh... MF roolil on täitsa oluline väike rullik, millega saad tlf raamatut kruttida. Seda viimast XC70-l muidugi pole, kuna vanem mudel. Risk kallimateks hooldusteks/remontideks on muidugi kah XC70 vastu.

XC70ga käisin proovisõitu esimesena tegemas ja olin loomulikult suht juba enamvähem vbolla kindel, et selle võtan. Siiski mõtlesin, et vaatan selle V70 ka üle.

Võtsin siis IA onude käest ööpäevaks selle V70-nimelise aparaadi proovida ja sõitsin õhtul koju Haapsallu ning hommikul tagasi, endal hõbeniit suunurgas kogu aeg. No hea ja pehme, kõik tiptop, D3 mootor kah üllatavalt särtsakas. Möödasõidud pole mingi probleem ja noh ega ma mingi eriti raske jalaga tüüp pole. Ikka cruise 95 peale ja nägu naerul tüüpi vend. Muide, iga kord kui tundmatu auto rooli taha pikemaks kui linnasõiduks istun, kontrollin GPSiga ära palju spido valetab. Tahan olla tubli ja kuulekas:)

Viisin siis hommikul V70 tagasi, endal juhe jumala koos, et mida teha ja kumba valida. Rääkisin IA mehega pikalt ja laialt. Ega vend ainult ei kiitnud seda oma V70, ikka rääkisime siit ja sealt. Ainuke asi, mis ta halvustavat selle XC70 kohta rääkis, oli, et 151 kW D5 mootoril pidi olema mingi disainivea tüüpi kotermann järelpõletuse sisteemis, mis pidi midagi pekki keerama ja siis aitavat ainult mootorivahetus. See aga pidi esinema vaid üksikutel, kuid siiski on eestis selle tõttu mootoreid vahetatud mitmeid. Miks see juhtub, keegi ei teadvat. Enivei, kontrollisin tuttava kõiketeadvate tuttavata kaudu ja need ei teadnud midagi. Rahunesin. Võite kommenteerida, et kas on see mingi kollijutt või jah.

Peale kvaliteetaega IA tüübiga tegin nädalavahel kodus oma väikeste hallide ajurakkude abil tillukese analüüsi. Vaatasin, et mis võiks olla 7 aasta pärast kumbagi auto turuväärtus. Ääremärkuseks, et valisin finantseeringuks 7-aastase kapitalirendi, 0 jääkväärtusega, sestet mu eelmine V70 tegelikult oli 5-aastases kasutusrendis jäägiga 25 prossa ja siis pluss 2 aastat kapitalirendis jäägiga 0, kokku siis 7 aastat. Olgugi, et kapitalirendi puhul arvestatakse intressi käibekaga summalt, kasutusrendi puhul käibekata summalt ja seega on kas. rendi puhul kuumakse tiba väiksem, aga kuna 7- aastast kasutusrenti 0-jäägiga ei pakuta, siis seetõttu saigi 7 aastane kapitalirent valitud. Eraisikuna ostes käibekat ma tagasi ka kuskilt otsast ei saa. 0-jääkväärtus sai just valitud, kuna 7 või isegi 5 aasta pärast on mõlema auto turuväärtus just nii väike, et tavalise 25-protsendise jäärkväärtuse puhul maha müües miskist uue auto sissemakseks ei jää.

Oolrait, mida siis mu uuring ütles? Analüüs näitas, et 7. aasta pärast on 10 aastat vana XC70 20-30 prossa rohkem väärt kui 8 aastat vana V70. Seda väärtust hindasin muidugi auto24 kuulutuste pealt. Võib muidugi vaielda, et kui tõepärane selline analüüs on, aga midagi ehk siiski. Lisaks üks autodega ühes toas sündinud, kasvanud ja elanud sõps väitis täiesti sõltumatult sama. Sõltumatult tähendab seda, et ma kurtsin talle oma dilemmat pisiuuringut mainimata ja suht esimene vastus tema poolt oli sama - 2 aastat vanem XC70 on iga kell järelturul rohkem väärt kui autode vanuseks on 7-8 ja rohkem aastat.

Sellegipoolest olin ikka kahevahel. T...maeivõi, mulle see V70 uuem mudel ei andnud rahu ja see ilus värviline LCD seal sees ja kommid garantii ja tasuta hoolduste näol. Ma loodan, et lugeja naerab pihku ja mõtleb, et no on jorss, ei suuda lihtsat asja otsustada. No mul savi, naer on terviseks!

Käisin vahepeal väheke tööasjus eestist ära, ise mõeldes tihti asjast. Praadisin veel ennast ühe nädalavahetuse ja võtsin siis telefoni, hellasin XC70 omanikule ja tegin talle imeliku ettepaneku, et äkki mees annab mulle nädalaks oma suksu sõita. Lubasin kümneka päevas renti maksta kui peaks juhtuma, et ma ikka ei osta talt seda aparaati ära. Mees oli nõus!
Ei, ei läinud ma sadu kilomeetreid maha uhama, tegin oma igapäevasõite ning muu hulgas käisin tollineemes (Inchcape :)) ostueelses kontrollis. Viimase tulemused - tiptop, mootor, veermik korras, ls reaalne (selles ma ei kahelnudki). Mõned veakoodid olid, aga need väidetavalt ilmselt seetõttu, et aku oli mingil hetkel tühjaks saanud (vbolla seismise tõttu) ja tiba kesist pinget andnud ja sellest võivat tekkida mõningad kommunikatsioonivead.

Ja nüüd siis sai asi selgeks kah ja minu piinad õnneliku lõpu. Ma loodan, et ma ära ei sõnu, aga homme-ülehomme on mul ka paberite järgi uus kallim perenimega XC70 :)

Sellesinatse lohiseva ja pika kirjatüki kokkuvõtteks.
Kuidagi ikkagi pehmem tunne on XC70ga sõita, antud isendi mootor kah võimsam ja sisu meeldib mulle ka rohkem (kohvipruunid nahkistmed ja valge konsool+rool). Puuduseks võrreldes IA V70-ga siis suurem läbisõit ja muidugi vl aasta, mis toob kaasa selle, et ei ole ilusat värvilist ekraani ja konfigureerimise võimalused on väiksemad. Muidugi ma ei saa ka kaasa ei garantiid ega tasuta hooldust, samas on hind 2000 odavam, niiet see kompenseerib pisut.

Kui emotsionaalne pool kõrvale jätta, siis ratsionaalsest küljest põhines minu otsus just ikkagi selle järelturu väärtuse teemale. Vaadates oma salvestatud XC70 vs V70 kuulutusi auto24-s, siis tundub samuti, et neliveolised XC70-d ja ka XC90-d lähevad kaubaks oluliselt kiiremini ning neid on vähem saada sama aastakäigu ja läbisõiduga. Mine võta kinni, miks eestlased neid nelivedusid nii armastavad. Ise arvan, et eks ikka meie talveolud ja kehvas seisukorras teed ja eks see nokupikenduse teema ole ka veidi sees, nagu ilmselt minulgi;).

Loodan, et oli abx lugemine.

Jõudu ostjatele nende raskes otsuste tegemise teel :lol:

m
mambur
Omatud Volvode ajalugu:
245 GL 2.1 72 kW man, 1978 .a.
245 GL 2.1 72 kw man+OD, 1980 .a.
940 GL 2.3? 115 kw? man, 1990? .a.
V70 2,4D 120 kW aut 2004. a.
Praegu:
Volvo XC70 2.4 151kW, 2010 .a.

Heavy
Kreisi postitaja
Postitusi: 354
Liitunud: 26 Apr 2008, 18:27
Asukoht: Tartu/Haapsalu

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas Heavy » 13 Nov 2013, 22:03

Väga huvitav lugemine. Võiksid mõne pildi ka oma valikust panna, kui ametlik omanik oled, saab ehk kodulinnas uuele uhkele suksule vanast lörisevast kirstust lehvitada :) !
Loodan, et tegid õige valiku.
S60 2.4D 02' man.
V70 2.5tdi 98' aut.

Kasutaja avatar
mambur
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 13 Nov 2013, 18:43

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas mambur » 13 Nov 2013, 22:08

Heavy kirjutas:Väga huvitav lugemine. Võiksid mõne pildi ka oma valikust panna, kui ametlik omanik oled, saab ehk kodulinnas uuele uhkele suksule vanast lörisevast kirstust lehvitada :) !
Loodan, et tegid õige valiku.


Saab (ehh, Volvo ikka :D) tehtud!

m
mambur
Omatud Volvode ajalugu:
245 GL 2.1 72 kW man, 1978 .a.
245 GL 2.1 72 kw man+OD, 1980 .a.
940 GL 2.3? 115 kw? man, 1990? .a.
V70 2,4D 120 kW aut 2004. a.
Praegu:
Volvo XC70 2.4 151kW, 2010 .a.

zayetz
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 22 Juul 2012, 21:19

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas zayetz » 13 Nov 2013, 22:25

Väga õige valik ;) Ise samamoodi sai oldud valiku ees ja sai valitud XC70.
Ootame edaspidist infot, kuidas masin liigub ja pildimaterjali :)
Volvo XC70 2.4D5 136kw 2008a.

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas Margus_ » 13 Nov 2013, 23:27

Tänud huvitava lugemise eest. Ise olen mingi hetk kauges tulevikus ilmselt sama keerulise valiku ees :D

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas no1 » 14 Nov 2013, 08:32

Jumal tänatud, et XC võtsid, talvel saad sellele kinnitust! :D Edu!
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas evald112 » 14 Nov 2013, 10:56

AWD on ikka põhiasi. Tänavune talv on muidugi hetkel veel küsimuse all.

AimarP
Kõva postitaja
Postitusi: 243
Liitunud: 11 Sept 2013, 12:21
Asukoht: Harjumaa

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas AimarP » 14 Nov 2013, 11:22

Ja 151kw liigutab seda kere päris hästi.
Volvo XC70 D5 2010.

Kasutaja avatar
fic
Foorumi veteran
Postitusi: 1039
Liitunud: 04 Juul 2010, 23:47
Asukoht: Põltsamaa

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas fic » 14 Nov 2013, 15:46

Väga hea lugemine ja edu autoga! Mõni moderaator võiks selle kirjatüki ostuabi teemasse liigutada.
855 T-5R x XC90 '12

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas tnx » 15 Nov 2013, 08:47

mambur kirjutas:Mine võta kinni, miks eestlased neid nelivedusid nii armastavad.


Vaadates seda, kui popid on linnamaasturid, millel kõige väiksem bensiinimootor ja esivedu, julgen arvata, et eelkõige soovitakse ikka kõrget kliirensit (või tooli) ja nn. maskuliinset välimust odava raha eest. Oleks xc70 saadaval 1,6 turbomootori ja esiveoga uuena poole hinnaga, oleks see ilmselt kõige kergemini müüdav sellest mudelireast.

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas no1 » 15 Nov 2013, 09:05

tnx kirjutas:
mambur kirjutas:Mine võta kinni, miks eestlased neid nelivedusid nii armastavad.


Vaadates seda, kui popid on linnamaasturid, millel kõige väiksem bensiinimootor ja esivedu, julgen arvata, et eelkõige soovitakse ikka kõrget kliirensit (või tooli) ja nn. maskuliinset välimust odava raha eest. Oleks xc70 saadaval 1,6 turbomootori ja esiveoga uuena poole hinnaga, oleks see ilmselt kõige kergemini müüdav sellest mudelireast.

Esiveoga on saadaval küll koos D3? mootoriga, aga hind ikkagi Volvole vastav! :)
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas KuldarA » 15 Nov 2013, 09:18

Minu jaoks pole see kõrge kliirens isegi nii tähtis, kui nelivedu, kuna talvel hoopis teine asi sõita. Vahet pole kas linnas või maal. Linnas läheb kohati isegi rohkem vaja, kui vaja ronida kuskile.

See, et nendele pannakse väikseid mootoreid on pointless. Kokkuhoidu ju tegelt pole. Väiksem mootor võtab ikka rohkem kütust, et seda suurt kere järgi vedada.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Enni
Kõva postitaja
Postitusi: 299
Liitunud: 21 Juun 2007, 16:06
Asukoht: Järvamaa & Tallinn & Tartu

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas Enni » 15 Nov 2013, 09:48

Tere tulemast XC70 perre. Egas XC70 ost kerge ei ole, omal kulus pool aastat aktiivset otsingut kui XC70 omanikuks sain. Ei taha ära kiruda,siiani kordagi hätta jätnud ja järjest rohkem armun autosse uuesti ja uuesti. XC plussid ilmnevad talvel ja siis sa alles saad aru et tegid õige otsuste.
Müüdud: Volvo s60 2.4 103kw, 2002 .a.
Müüdud: Volvo XC70 2.4 136kw, 2009 .a.
Traktor: Volvo XC60 2.4 158kw, 2012(2013) .a.

Kasutaja avatar
evald112
Foorumi veteran
Postitusi: 1370
Liitunud: 22 Aug 2013, 17:58

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas evald112 » 17 Nov 2013, 19:59

Kui sul juba taha jätkub vähe asisema masina ostuks siis minu arust ei ole nelikvedu ja nelja ratast pöörav vähe võimsam mootor enam üldse mingi argument.

Kasutaja avatar
mambur
Uustulnukas
Postitusi: 3
Liitunud: 13 Nov 2013, 18:43

Re: XC70 vs V70

PostitusPostitas mambur » 24 Nov 2013, 15:00

mambur kirjutas:
Heavy kirjutas:Väga huvitav lugemine. Võiksid mõne pildi ka oma valikust panna, kui ametlik omanik oled, saab ehk kodulinnas uuele uhkele suksule vanast lörisevast kirstust lehvitada :) !
Loodan, et tegid õige valiku.


Saab (ehh, Volvo ikka :D) tehtud!


Et mitte liiga igavad pildid ei oleks, siis ronisin tagasihoidliku kalde peale ja tegin siis mõned nutifööni pildid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis mambur, 25 Nov 2013, 21:03, muudetud 1 kord kokku.
mambur
Omatud Volvode ajalugu:
245 GL 2.1 72 kW man, 1978 .a.
245 GL 2.1 72 kw man+OD, 1980 .a.
940 GL 2.3? 115 kw? man, 1990? .a.
V70 2,4D 120 kW aut 2004. a.
Praegu:
Volvo XC70 2.4 151kW, 2010 .a.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist