On möödunud huvitavaid päevi jootekolvi ja läpaka seltsis.
Jagaksin ka siia mõtteid ja lahendusi megasquirdis.
Tänaseks olen kokku jootnud 6 megasquirti, keskmine aeg komponentide paki avamisest ja valmistoote karpi lükkamiseni on 2,5h. Meetod mida kasutan on järgmine:
1. Kinnitan klambritega megasquirdi emaplaadi laua külge ja jaotan õiged komponendid õigetesse kohta laiali (vt eelmise posti pilti), seejärel asetan kergelt niiske lapi peale, selle peale madratsist lõigatud vahtkummi ja kõigepeale emaplaadi suuruse vineeriplaadi tüki, mille siis tõmban kõik õrnalt paberteibiga vastu MS emaplaati(pics later). Komponentide eesmärgid: niiske riidelapp juhib elektroonikakomponentidest sooja jootmise ajal ära, vahtkumm ühtlustab survet ja vineer hoiab asja stabiilsena. Et vältida komponentide liigset survet vastu emaplaati (eriti kui jooksevad rajad nende alt läbi) tasub veidikene kõveraks painutada jalad, et üks serv jääks takistitel jms õhku- see välistab ka külmpraod(külmpraod tekivad nt olukorras kus temperatuuri amplituudid on suured ja komponentide metallosad kahanevad-paisuvad, tõmmates pingesse joodetud kohad). Jätan jootmata need detailid- mida pole vaja modimise pärast (tühikäigu tip122 paigaldamisel jätan jootmata Q4, Q20, R39, D8), Lisasüütekivide korral jätan paigaldamata R57 (modimiste variandid toon oma järgmistes postitustes välja)
2. Keeran emaplaadi teisipidi (näeb välja päris tihe metallokaste mets) ja hakkan servast jootma- üheltpoolt jootekolviga sooja ka teiseltpoolt 0,7mm jootetinaga kiirelt peale. Kasutan jootekolvi maksimaalset soojust(reguleeritav kolb) et võimalikult kiire soojenemine oleks ja koheselt annan tina peale- per jalg läheb 1..2 sekundit kokku. Vajadusel surun mõnda jalga veits tagasi ka svammi poole, et oleks emaplaadist veits eemal( juhul kui see jalgade kõverdamine ebaõnnestus), kui enam kolviga juurde ei pääse, lõikan need okkad maha ja pääsen nii järjest kaugemale kolviga.
3. Eemaldan svammi süsteemi ja joodan ära need komponendid ükshaaval, mis olid svammi süsteemi jaoks liiga kõrged (F1, F2, MOV1, pistikud, MAP ja radika külge kinnituvad transid
4. Lisan modimise komponendid: boost control, lisa süütekivid, tühikäigu kontroll jms.
5. Pesen emaplaadi puhtaks kasutades räbustieemaldajat F-02 ja lakin läbijoodetava kaitselakiga PRF-202 (lingid elfasse
http://www.elfaelektroonika.ee/artnr/24-510-13/rabustieemaldaja-f-02 http://www.elfaelektroonika.ee/artnr/80-815-49/kaitselakk-plastic-prf-202 )
6. Paigaldan autole juhtmestiku, kõik ühendused on joodetud, VR anduri ja pwm mootorite juhtimiseks kasutan keerutatud+ varjestatud kaablit (müüb
http://www.tameo.ee/ - tänud Loffile, kes mind sinna saatis).
7. Ühendan aju pistikusse ja laen üles softi- kasutan softi
http://www.diyautotune.com/softwarelinks.htm lehelt.
8. Seadistan esmase configuratsiooni (pihustid, süüde, lisaväljundid)
9. Käivitus, süüte aja kontroll stroboga, häirete otsimine, nende kõrvaldamine. tühikäigu seadistus.
10. Sõidul seadistus (kasutan Innovate LC-1 lambda + kontroller)
Lisan kindlasti lisainfot punktide 8. 9. ja 10. osas, kuna need on kõigi jaoks kõige keerulisemad.
Päikest!