Megasquirt arutelu

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Megasquirt arutelu

PostitusPostitas kaak » 03 Mai 2010, 14:14

Võin üsna julgelt väita, et oleme Broneciga Eestis esimesed kapist välja astujad MegaSquirt'i paigaldamisel Volvole.

Üritaks teha ennekõike ülevaate MegaSquirdi võimalustest lihtsale tavakasutajale.

Otseviited MegaSquirdi inglisekeelsetele ja põhjalikkudele infoallikatele:
http://en.wikipedia.org/wiki/MegaSquirt
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.megamanual.com
http://www.msextra.com/doc/index.html
Eestikeelne praegu parim MegaSquirdi arutelu toimub Turboclub foorumis: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=840

Kiirkokkuvõte ja sissejuhatus arutelu teemadeks eestlaste keeles:

Injector control - Kütuse/vee pihustite kontrollimine (cam sensori kaasamisel on võimalik ka sequential pihustamine)
Spark control - Sädeme kontrollimine. Võimalikud variandid: vanakooli süütepooli ja jagajaga; wasted spark coilpackiga; Coil on plugs süsteemiga, vajalik igale coilile oma süütedraiver kivi paigaldada megasquirt emaplaadile, tüüplahendus samuti wasted spark süsteemis 2 silindrit korraga sädemes (cam sensori kaasamisel saad samuti igat silindrit eraldi juhtida)
Stepper IAC control, PWM idle valve control- Tühikäigu kontrollimine erinevates variatsioonides
User-configurable spare ports (for things like boost control, water injection, fan control, etc.)- võimalik erinevate algväärtuste (sisselaske kollektori rõhu, gaasipedaali asendi, kütusesegu, pöörete, nuppsisendi jms) baasil panna lülitama lisaväljundeid
Self-tuning functions (Automatic Mixture Control - AMC), and fuel control to 1 µsec (100 times more resolution than MegaSquirt-I). MS-II can control distributors or EDIS ignitions and decode many standard toothed crank wheels.
JPPPM - ja paljupaljupalju muud


NB!!
Kui teil on küsimusi ja oskate inglise keelt, siia palun ennekõike proovige leida vastuseid kasutades Google abi (nt MegaSquirt spark control cop).
Siis kasutage foorumi otsinguid vastavasisuliste teemade leidmiseks, sellise teema mitteleidmise korral võite teha uue teema (juhul kui peate oma probleemi piisavalt originaalseks ja sellel pole seost otseselt MegaSquirdiga), või siin teemas vastates(kui su probleem või idee on otseselt seotud MegaSquirdiga).
Viimase valikuvariandina võite pöörduda ka minu või Bronec'i poole. (võite meeles pidada, et meie leidsime oma küsimustele vastused kasutades eelmisi variante)


Arutelu Alaku!
1800s T5
e36 T5

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Moose » 03 Mai 2010, 14:30

Kuigi ma olen turboclubi foorumis ja mujal netis lugenud väga palju megasquirdi kohta, siis on siiski ainult üks koht kust võib vastuseid saada järgnevale küsimusele.
Nimelt, kui paljud volvo originaalandurid istuvad kokku MS'iga ilma, et peaks takistusi jne asju muutma?
See ilmselt ka siis mudelipõhine, kuna nt 400'l ja 800'l vaevalt et ühed andurid on, arvestades juba et 400'sel ei ole enda mootor.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas kaak » 03 Mai 2010, 14:49

Ennekõike tuleb välja sorteerida need andurid, mida ei lähe vaja MegaSquirdil (nt õhulugeja)

Tüüpilise juhtumi kirjeldus:

Kasutada saab.
Vana VR sensorit ja VR ratast,
Ploki temp andurit,
Õhu temp andurit, (selle alusel arvutatakse sissetuleva hapniku hulk, kasutades lisaväärtustena sisselaske kollektori rõhku ja mootori litraasi)
TPS (gaasipedaali asendi andur) andurit (seda sel juhul kui on muutuva takistusega- lh 2.2 on 2 lülitiga sees, mis ei kõlba- aga otse samasse kohta istub 5 klemmiline TPS, pärit näiteks uuematelt mootoritelt). Minul polnud võtta kuskilt sobivat ja tegin ta suvalisest volüümi nupust.
Süütepooli ja jagajat / coilpacke ja COP süsteeme
Pihusteid (nii madala kui kõrgeoomilisi. NB! erinevad seadistused!)
Lambdat - soovitav juurde hankida või seadistamiseks laenata Wideband lambdat täpsema häälestuse tegemiseks


Vaja on juurde:

Olenevalt juhtumist on vaja veel andureid..
Väikesed ümberehitused MegaSquirt emaplaadil vastavalt sinu auto arengutasemele ja nõutud väljunditele. (nt "idle PWM" kontrollimiseks tuleb tip122 transs koos dioodiga paigaldada)

Sisselaske kollektori rõhuandur (MAP sensor) on juba itegreeritud MegaSquirt emaplaadile
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas bronec » 03 Mai 2010, 15:10

Et MS1 ja V2.2 emaplaadiga tööle saada originaal väntvõlli asendiandur(mis on väga mugav lahendus, jäävad ära igasugused ketaste ehitused väntvõlli otsa) on vaja lihtsat skeemijuppi LM1815 baasil, mille oskab kokku joota igaüks, kellel kolb käes püsib. Kivi ise maksab alla 100.-
Et juhtida otse süütepooli (jutt käib V2.2) peab kasutama süütekivi, hind 100.- ringis. Samas on ka võimalus kasutada originaal süütevõimendit ja selle kaudu juhtida süütepooli.
Plaan oleks edaspidi teha valmis üks juhtmestik, mille saab torgata originaal aju pistikusse või siis eraldi iga pihusti jne pistikusse ja teine ots MS. Siis saaks enne omale MS ostmist soovi korral proovida mis on vahet MS ja originaal ajul.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 03 Mai 2010, 15:25

Äkki vastate enne ära ilmsed küsimused, kui ajate meid infosohu

Mis eelis on MSiga süüte kontrollimisel?

Mis miinus on stock süütepooli ja süütevõiendi kasutamisel?

Miks MSi puhul ei piisa idle/open TPSist, nagu lh 2.2, 2.4 puhul saab hakkama?

Teades probleeme uute B osa vända anduritega - kas MSiga saaks neist üle? Kui ma eeldan õigesti et B osadel on probleem signaali kvaliteedis.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas kaak » 03 Mai 2010, 15:53

Mis eelis on MSiga süüte kontrollimisel?

Esimene pluss on see, et sa saad muuta seda, mis tootmisliini pealt tulnud on. Ja väga lihtsalt saab seda muuta MegaSquirdis.
Näiteks: kui on vaja 3000RPM ja 1,5bar boost peal tõsta süüdet hilisemaks 15 kraadi, avad Spark table ja MAP RPM õiges ristumiskohas (250 rõhk ja 3000 pööretel) lisad olemasolevale kraadiväärtusele +15

Mis miinus on stock süütepooli ja süütevõiendi kasutamisel?

Kindlasti kaotatakse sädeme võimsuses kui kasutatakse originaal jagajat (lisaks küünlasädemele peab ju ka jagajas sädet lööma)
Megasquirt II nagu mina kasutan, sellele on juba itegreeritud Süütedriver (Bronecil on MS I, millel polnud sel ajal juba seda integreeritud)- Süütedriveri all räägin kivist, mis on pmst MOSFET lülitamise kivi millel on sisseehitatud tagasivoolude kaitse. Aga kuna minul oli neid kive ainult 1 emaplaadil siis 6 COP juhtimiseks tuli lisakivid installeerida vastava skeemiga. (search for ms II cop) Kasutasin BMW Bremi coile ja otse bemmi aju seest võetud süütekive.

Miks MSi puhul ei piisa idle/open TPSist, nagu lh 2.2, 2.4 puhul saab hakkama?


The TPS sensor tells MegaSquirt® what the current position of the throttle. This variable is compared to the most recent readings to determine if the throttle is opening or closing rapidly. If so, extra fuel can be added for an opening throttle to compensate for transient conditions. This functions the same as an accelerator pump in a carburetor.
The TPS also does two other important functions. First, if the throttle is open more than a specified amount during cranking, it invokes the “flood clear” mode by reducing the injected pulse width to 0.3 milliseconds. Second, if the throttle is open more than 70%, exhaust gas feedback is shut off.

Paremini lihtsalt ei oskaks seletada

LH 2.4 puhul peaks vaatama testriga klemmi otste peale, on ta lüliti või takisiga. (loodan et Bronec oskab sellele vastata)


Teades probleeme uute B osa vända anduritega - kas MSiga saaks neist üle? Kui ma eeldan õigesti et B osadel on probleem signaali kvaliteedis.


Megasquirdil on tõesti targem see lugemine (saad lisaks määrata et kas lugeda sissetulevate väärtuste põhjal koostatud graafiku tõusvaid või langevaid jooni)
ja V3 emaplaadil on ka kaks bottet mida saab kruttida et sisenevat analog signaali veits filtreerida.
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Iceman » 03 Mai 2010, 16:04

bronec kirjutas:Plaan oleks edaspidi teha valmis üks juhtmestik, mille saab torgata originaal aju pistikusse või siis eraldi iga pihusti jne pistikusse ja teine ots MS. Siis saaks enne omale MS ostmist soovi korral proovida mis on vahet MS ja originaal ajul.


Saan ma nüüd õigesti aru, et pmst saab ilma auto originaaljuhtmestikku näppimata ka MS ära ühendada?

Ma küsin ühe sellise võibolla totra küsimuse ka: Miks eelistada MegaSquirti näiteks VEMS´ile? Miks te(bronec ja kaak) mõlemad MegaSquirti valisite, mitte näiteks VEMS´i?

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas Moose » 03 Mai 2010, 16:14

MS'i pidavat kergem seadistada olema, kuna seal mingid algseaded ees vms. Vemsil peab aga nullist alustama. Vähemalt nii ma lugesin ühest teisest foorumist kunagi välja.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas bronec » 03 Mai 2010, 16:42

Iceman kirjutas:
bronec kirjutas:Plaan oleks edaspidi teha valmis üks juhtmestik, mille saab torgata originaal aju pistikusse või siis eraldi iga pihusti jne pistikusse ja teine ots MS. Siis saaks enne omale MS ostmist soovi korral proovida mis on vahet MS ja originaal ajul.


Saan ma nüüd õigesti aru, et pmst saab ilma auto originaaljuhtmestikku näppimata ka MS ära ühendada?


Jah, saab ka originaal juhtmestikuga, muidugi connectori tegemine on ikka natukene tööd.
Iceman kirjutas:Ma küsin ühe sellise võibolla totra küsimuse ka: Miks eelistada MegaSquirti näiteks VEMS´ile? Miks te(bronec ja kaak) mõlemad MegaSquirti valisite, mitte näiteks VEMS´i?


Megasquirt on nagu Linux, kõik on tasuta ja kõike saad muuta, kui vaid oskad.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas tnx » 04 Mai 2010, 08:39

kaak kirjutas:Kiirkokkuvõte ja sissejuhatus arutelu teemadeks eestlaste keeles:



OT, aga kus nüüd on need moderaatorid, kes punasega keelevigu parandasid? See esimene reklaam, kus igas lauses pooled sõnad tõlkimata, jätab kuidagi ebaprofessionaalse mulje, lisaks on lihtsalt kole lugeda. Jätnud siis parem kõik juba inglise keelde.



Edit: Tee ise paremini siis!
Jätsin ingliskeelse värgi sisse, et inimestel oleks mida otsiga googlest. Mida nad teevad 100% eestikeelega? Google translatevad teksti ingl lühenditeks??


kaak

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 04 Mai 2010, 09:24

kaak kirjutas:
Mis eelis on MSiga süüte kontrollimisel?

Esimene pluss on see, et sa saad muuta seda, mis tootmisliini pealt tulnud on. Ja väga lihtsalt saab seda muuta MegaSquirdis.
Näiteks: kui on vaja 3000RPM ja 1,5bar boost peal tõsta süüdet hilisemaks 15 kraadi, avad Spark table ja MAP RPM õiges ristumiskohas (250 rõhk ja 3000 pööretel) lisad olemasolevale kraadiväärtusele +15

Ma küsiks siis täpsemini. Kas siis ongi vaja 3000RPMi ja 1,5Bari juures süüdet 15 tagasi tõmmata, eeldusel et stock aju seda ei tee ehk siis kas 20 aastaga on avastatud, et punablokki peaks hoopis testmoodi juhtima?
Ma küsin just stocki mootori koha pealt, igausugu Broneci ja Kaagi aretused vajavad selgelt MSi, kuna nende lahenduste jaoks pole stocki olemas.
Viimati muutis vanapeer, 04 Mai 2010, 11:35, muudetud 1 kord kokku.
:unibrow:

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas vanapeer » 04 Mai 2010, 11:34

Kas volumetric efficiency definitsioon on eesti keelde tõlgitud?
:unibrow:

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas bronec » 04 Mai 2010, 19:28

vanapeer kirjutas:
kaak kirjutas:
Mis eelis on MSiga süüte kontrollimisel?

Esimene pluss on see, et sa saad muuta seda, mis tootmisliini pealt tulnud on. Ja väga lihtsalt saab seda muuta MegaSquirdis.
Näiteks: kui on vaja 3000RPM ja 1,5bar boost peal tõsta süüdet hilisemaks 15 kraadi, avad Spark table ja MAP RPM õiges ristumiskohas (250 rõhk ja 3000 pööretel) lisad olemasolevale kraadiväärtusele +15

Ma küsiks siis täpsemini. Kas siis ongi vaja 3000RPMi ja 1,5Bari juures süüdet 15 tagasi tõmmata, eeldusel et stock aju seda ei tee ehk siis kas 20 aastaga on avastatud, et punablokki peaks hoopis testmoodi juhtima?
Ma küsin just stocki mootori koha pealt, igausugu Broneci ja Kaagi aretused vajavad selgelt MSi, kuna nende lahenduste jaoks pole stocki olemas.


Ma teen juhtmestiku valmis ja siis mõõdame sinu I-Phone rakendusega nii stocki kui MS erinevaid kiirendusi jne? See oleks suhteliselt aus näide minuarust, paneks stock MAP-i peale ja laseks näiteks MS kasutada ainult oma iseõppimis võimalust WB lambda järgi. Muidugi stock ajude kohapealt, ma vist kusagil juhtusin silmama ka n.ö stock aju mapi aga pole päris kindel.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas bronec » 04 Mai 2010, 19:31

vanapeer kirjutas:Kas volumetric efficiency definitsioon on eesti keelde tõlgitud?


Volumeetriline effektiivsus?
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Megasquirt arutelu

PostitusPostitas ddig » 04 Mai 2010, 19:45

Mahuline või mahupõhine efektiivsus.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist