DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas Iceman » 09 Aug 2013, 21:24

Iga vähegi võimsama kui 125 kw mootoriga 1994-1998 aasta masinale on must-have järgmine piduri upgrade (mis on muide 1999 aastast alates stock lahendus tehase poolt), milleks läheb vaja:
1.1999-2000 Volvo S70,C70 ja V70 esipiduri kelkusid (OE kood 8251319) 2tk.
2. 302mm esipiduri kettaid 2tk vanade 280 mm ketase asemele (ise kasutasin perforeeritud Zimmermann SPort kettaid, mis on veel paremad kui tavalised 302mm kettad)
3. Uutele ketastele uusi klotse (näiteks Ferodo Premier FDB klotsid)

Töö ise on lihtne nagu pmst ketaste vahetus:
1. Ratas alt ära
2. Pidurisadul maha/kõrvale (Torx 45 võtit vaja)
3. Pidurisadula kelk maha kruvida (15mm leht või padrunvõtit)
4. Ketas maha (10mm lehtvõti ja haamer)
5. Traatharjaga rattalaagri rummud puhtaks
6. Uus 302mm ketas paika (10mm lehtvõti)
7. Uus pidurisadula kelk paika (15mm võtit vaja)
8. Sadulale uued klotsid külge ka sadul uue kelgu peale(Torx 45)
9. Ratas alla tagasi ja auto tungi pealt maha.

Ühe poole peale läheb koos kahe suitsupausiga 30 minutit. Teisel pool sama stsenaarium ja ongi valmis.

Vähe pildimaterjali ka:
Pilt
Kettad ja klotsid
Pilt
Pidurikelgud
Pilt
302mm ketas vs 280mm ketas
Pilt
Uus ketas koos uue kelguga
Pilt
Ketas koos kelguga paigas
Pilt
Sadul koos klotsidega ka peal
Pilt
Ratas all. Üks pool valmis

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas no1 » 14 Aug 2013, 13:42

Hea pildimaterjal.
See töö on kavas järgmisel kevadel, kui midagi muud põnevat vahele ei tule! Enne küsin aga kasuteguri kohta?
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Martin460
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 29 Juun 2011, 15:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas Martin460 » 14 Aug 2013, 15:16

Kas sadulad jäävad vanad ja kas tagumiste piduritega on siis sama protseduur?

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas no1 » 14 Aug 2013, 15:22

Martin460 kirjutas:Kas sadulad jäävad vanad ja kas tagumiste piduritega on siis sama protseduur?

Sadulad ja klotsid jäävad samad. Tagumistega tiba keerulisem see asi.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas allan » 14 Aug 2013, 16:46

Tagumised on neil kõigil ühes mõõdus.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Martin460
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 29 Juun 2011, 15:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas Martin460 » 14 Aug 2013, 17:02

Aga kui ees on suuremad kettad kas siis saab endiselt 15" veljed jätta või jäävad need väikeseks?

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas Iceman » 14 Aug 2013, 17:07

Ees on peale upgrade minimaalne veljemõõt 16".

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas ants » 14 Aug 2013, 17:53

ICEMAN, ilmselt fotode tegemine võttis rohkem aega kui osade install :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas Klamber » 12 Sept 2013, 16:08

Iceman kirjutas:Iga vähegi võimsama kui 125 kw mootoriga 1994-1998 aasta masinale on must-have järgmine piduri upgrade (mis on muide 1999 aastast alates stock lahendus tehase poolt)


Eeldades et nüüd mõnda aega oled sõitnud ringi, ons vahe ka tuntav ja investeeringut väärt?

A ja võiks kirja panna swapi orienteeruva maksumuse, kiire kalkulatsioon letihindadega näitab suurusjärgu 220€?

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas volvo245 » 12 Sept 2013, 17:17

Klamber kirjutas:
Iceman kirjutas:Iga vähegi võimsama kui 125 kw mootoriga 1994-1998 aasta masinale on must-have järgmine piduri upgrade (mis on muide 1999 aastast alates stock lahendus tehase poolt)


Eeldades et nüüd mõnda aega oled sõitnud ringi, ons vahe ka tuntav ja investeeringut väärt?

A ja võiks kirja panna swapi orienteeruva maksumuse, kiire kalkulatsioon letihindadega näitab suurusjärgu 220€?

Krdi head letihinnad sul siis :D
Kelgud lett u135 ,Kettad (Zimmermann SPort ) letihinda ei mäleta aga parim pakkumine mis mulle tehti oli 150.- korralikud klotsid u 70.-
Ehk kiire arvutus ütleb 135+150+70=355
Ja kui mina uurisin siis neid Zimmermann SPort kettaid ei tahtnud eriti keegi pakkuda soome ladu näitas kah vaid 1 paari :P
Ise läksin odavamat teed ehk (ABE) kettad ja ütlen et ei öigustanud valik :(
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas Klamber » 12 Sept 2013, 17:33

Kelgud 2x30
Kettad 2x73
Klotsid 63 (klotsid olin valesti vaadanud jah, suure ketta omad on tõesti 2,5x kallimad)
Kokku 270

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas allan » 12 Sept 2013, 18:38

Kui kettad niikuinii vahetust tahavad, siis tasub kindlasti upgrade teha.
Vahe on tuntav, eriti kui harrastad agressiivsemat sõitu.
Pidama saab kiiremini ja korduval pidurdamisel ei kuumene nii ruttu üle.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas volvo245 » 12 Sept 2013, 19:08

Klamber kirjutas:Kelgud 2x30

Aga Core charge: 2x 35,70 EUR? Sinu väiksed kelgud ei sobi vahetusfondi!(vähemalt mina sain nii aru)
Part type: Exchange part
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas no1 » 12 Sept 2013, 19:34

Klamber kirjutas:Kelgud 2x30
Kettad 2x73
Klotsid 63 (klotsid olin valesti vaadanud jah, suure ketta omad on tõesti 2,5x kallimad)
Kokku 270

Klotsid on täpselt samad, mis "väikeste" piduritega!
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

python
Kõva postitaja
Postitusi: 200
Liitunud: 07 Jaan 2007, 17:02
Asukoht: Tallinn

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

PostitusPostitas python » 12 Sept 2013, 20:28

volvo245 kirjutas:
Klamber kirjutas:Kelgud 2x30

Aga Core charge: 2x 35,70 EUR? Sinu väiksed kelgud ei sobi vahetusfondi!(vähemalt mina sain nii aru)
Part type: Exchange part

Mina saatsin enda omad sinna tagasi, olid Skandixi-st ostetud ning raha kanti 1,5 kuu pärast tagasi.
Tagasi saatsin väiksemad ja paberil märkisin samuti väikeste koodi. Asjad tuli seal ka enne saatmist puhastada.
Volvo C70 2,4T


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist