1. leht 2-st

DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 09 Aug 2013, 21:24
Postitas Iceman
Iga vähegi võimsama kui 125 kw mootoriga 1994-1998 aasta masinale on must-have järgmine piduri upgrade (mis on muide 1999 aastast alates stock lahendus tehase poolt), milleks läheb vaja:
1.1999-2000 Volvo S70,C70 ja V70 esipiduri kelkusid (OE kood 8251319) 2tk.
2. 302mm esipiduri kettaid 2tk vanade 280 mm ketase asemele (ise kasutasin perforeeritud Zimmermann SPort kettaid, mis on veel paremad kui tavalised 302mm kettad)
3. Uutele ketastele uusi klotse (näiteks Ferodo Premier FDB klotsid)

Töö ise on lihtne nagu pmst ketaste vahetus:
1. Ratas alt ära
2. Pidurisadul maha/kõrvale (Torx 45 võtit vaja)
3. Pidurisadula kelk maha kruvida (15mm leht või padrunvõtit)
4. Ketas maha (10mm lehtvõti ja haamer)
5. Traatharjaga rattalaagri rummud puhtaks
6. Uus 302mm ketas paika (10mm lehtvõti)
7. Uus pidurisadula kelk paika (15mm võtit vaja)
8. Sadulale uued klotsid külge ka sadul uue kelgu peale(Torx 45)
9. Ratas alla tagasi ja auto tungi pealt maha.

Ühe poole peale läheb koos kahe suitsupausiga 30 minutit. Teisel pool sama stsenaarium ja ongi valmis.

Vähe pildimaterjali ka:
Pilt
Kettad ja klotsid
Pilt
Pidurikelgud
Pilt
302mm ketas vs 280mm ketas
Pilt
Uus ketas koos uue kelguga
Pilt
Ketas koos kelguga paigas
Pilt
Sadul koos klotsidega ka peal
Pilt
Ratas all. Üks pool valmis

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 13:42
Postitas no1
Hea pildimaterjal.
See töö on kavas järgmisel kevadel, kui midagi muud põnevat vahele ei tule! Enne küsin aga kasuteguri kohta?

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 15:16
Postitas Martin460
Kas sadulad jäävad vanad ja kas tagumiste piduritega on siis sama protseduur?

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 15:22
Postitas no1
Martin460 kirjutas:Kas sadulad jäävad vanad ja kas tagumiste piduritega on siis sama protseduur?

Sadulad ja klotsid jäävad samad. Tagumistega tiba keerulisem see asi.

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 16:46
Postitas allan
Tagumised on neil kõigil ühes mõõdus.

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 17:02
Postitas Martin460
Aga kui ees on suuremad kettad kas siis saab endiselt 15" veljed jätta või jäävad need väikeseks?

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 17:07
Postitas Iceman
Ees on peale upgrade minimaalne veljemõõt 16".

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 14 Aug 2013, 17:53
Postitas ants
ICEMAN, ilmselt fotode tegemine võttis rohkem aega kui osade install :)

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 16:08
Postitas Klamber
Iceman kirjutas:Iga vähegi võimsama kui 125 kw mootoriga 1994-1998 aasta masinale on must-have järgmine piduri upgrade (mis on muide 1999 aastast alates stock lahendus tehase poolt)


Eeldades et nüüd mõnda aega oled sõitnud ringi, ons vahe ka tuntav ja investeeringut väärt?

A ja võiks kirja panna swapi orienteeruva maksumuse, kiire kalkulatsioon letihindadega näitab suurusjärgu 220€?

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 17:17
Postitas volvo245
Klamber kirjutas:
Iceman kirjutas:Iga vähegi võimsama kui 125 kw mootoriga 1994-1998 aasta masinale on must-have järgmine piduri upgrade (mis on muide 1999 aastast alates stock lahendus tehase poolt)


Eeldades et nüüd mõnda aega oled sõitnud ringi, ons vahe ka tuntav ja investeeringut väärt?

A ja võiks kirja panna swapi orienteeruva maksumuse, kiire kalkulatsioon letihindadega näitab suurusjärgu 220€?

Krdi head letihinnad sul siis :D
Kelgud lett u135 ,Kettad (Zimmermann SPort ) letihinda ei mäleta aga parim pakkumine mis mulle tehti oli 150.- korralikud klotsid u 70.-
Ehk kiire arvutus ütleb 135+150+70=355
Ja kui mina uurisin siis neid Zimmermann SPort kettaid ei tahtnud eriti keegi pakkuda soome ladu näitas kah vaid 1 paari :P
Ise läksin odavamat teed ehk (ABE) kettad ja ütlen et ei öigustanud valik :(

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 17:33
Postitas Klamber
Kelgud 2x30
Kettad 2x73
Klotsid 63 (klotsid olin valesti vaadanud jah, suure ketta omad on tõesti 2,5x kallimad)
Kokku 270

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 18:38
Postitas allan
Kui kettad niikuinii vahetust tahavad, siis tasub kindlasti upgrade teha.
Vahe on tuntav, eriti kui harrastad agressiivsemat sõitu.
Pidama saab kiiremini ja korduval pidurdamisel ei kuumene nii ruttu üle.

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 19:08
Postitas volvo245
Klamber kirjutas:Kelgud 2x30

Aga Core charge: 2x 35,70 EUR? Sinu väiksed kelgud ei sobi vahetusfondi!(vähemalt mina sain nii aru)
Part type: Exchange part

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 19:34
Postitas no1
Klamber kirjutas:Kelgud 2x30
Kettad 2x73
Klotsid 63 (klotsid olin valesti vaadanud jah, suure ketta omad on tõesti 2,5x kallimad)
Kokku 270

Klotsid on täpselt samad, mis "väikeste" piduritega!

Re: DIY Pidurite upgrade Volvo 850,x70-tele 1994-1998

Postitatud: 12 Sept 2013, 20:28
Postitas python
volvo245 kirjutas:
Klamber kirjutas:Kelgud 2x30

Aga Core charge: 2x 35,70 EUR? Sinu väiksed kelgud ei sobi vahetusfondi!(vähemalt mina sain nii aru)
Part type: Exchange part

Mina saatsin enda omad sinna tagasi, olid Skandixi-st ostetud ning raha kanti 1,5 kuu pärast tagasi.
Tagasi saatsin väiksemad ja paberil märkisin samuti väikeste koodi. Asjad tuli seal ka enne saatmist puhastada.