salongi ventilaatori mootori remont

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
t6nu
Foorumi veteran
Postitusi: 724
Liitunud: 14 Veebr 2007, 23:36

salongi ventilaatori mootori remont

PostitusPostitas t6nu » 01 Mär 2010, 21:41

Krigisevatest salongi ventikatest on siin x korda juttu olnud, täna vaatasin järele mis karul kõhus. Kunagi suvel vahetasin nimelt oma autol jubedalt krigiseva ventika mootori teise vähemkulunuma vastu mis siiani on kenasti toimind aga viimastel päevadel ka paar ebameeldivat kriiksu juba teinud. Kõigepealt siis ventilaator maha ja mootor korpusest välja (1 polt). Ahjaa, enne tuleks mootori pistiku vahetükk ka ventika korpuse küljest ära võtta, muidu ei tule mootor välja või lõhute klemmid ära. Mootori otsad on külge pressitud aga siiski rahulikult toimetades kättesaadavad. Vaadates on näha, et otsad kinnituvad mootori korpuse küljest pressitud nö nagadega, need saab tugevama kruvikeeraja otsaga ilusti sirgeks painutada ja juba ongi ots koos harjadega käes. Siis saab ka harjadele mugavalt ligi, kuigi kui on soov vaid harju vahetada, saab seda teha ka mootorit pooleks võtmata, piisab kui harjade hoidiku otsa plekiribad sirgeks painutada ja ongi vedrud käes ja harjad ligipääsetavad. Aga mul oli eesmärk ka puksid ära puhastada ja määrida. Uued harjad on 2 cm pikad, mul oli järel umbes 0,5 cm jupatsid.

Uued harjad sain Peterburi tee 34 asuvast MAGINOX nimelisest autopoest. Harjade ristlõike mõõdud on 8x8mm (täiendatud: kindlasti sobib see mõõt vaid mootorile koodiga 0130111182, osadel on suuremad), maginoxi kodulehel leiab need koodiga 016881, hind 60 kr komplekti eest, kohapeal olemas.

Vahetamine suht lihtne, vanade harjade juhtmed tuleb lahti tinutada, uute harjade otsad vastavalt rootori kõverusele enamvähem sobivaks viilida ja võib uute juhtmed külge tinutada. Uutel harjadel olid mingid kruvi alla kinnitamise otsad juhtme küljes, need lõikasin maha. Vedrud mahtusid suht napilt uute harjade taha aga paika nad said. Rootori kontaktpind oli harjade koha pealt küll veidi sooneliseks kulunud aga seda ma ei puutunud, seda peaks pigem treima, viili või liivapaberiga 'silumine' jätab ilmselt karedaks ja siis on harjad kiirelt läbi. Puhastasin rootori otsad, mis puksidesse lähevad ära ja mäkerdasin mingi kleepuva punase valvoline universaalmäärdega üle (see, millega rooliotsi jms määritakse). Siis ladusin kõik kokku tagasi, lõin meisliga otsa kinnituste 'hambad' jälle kõveraks ja koos ta oligi. Nüüd sai mootorit ka võllist näppude vahel kenasti ringi pöörata, enne ei jaksanud. Torkasin testimiseks akulaadija otsad külge ja töötas kui loom. Kui kunagi mahti saan või kui hetkel auto küljes olev ventikas veel hullemini häälitsema hakkab siis vahetan ära ja eks siis paista kuidas sai.

täiendatud 06.03.2010 ja 27.02.2011: vahetasin nüüd krigiseva mootori auto küljes "uue" remonditu vastu ja panin tähele, et mootoril koodiga 0130111182 on harjad 8x8 mm aga mootoril koodiga 0130111155 on harjade mõõt 8x10mm, samuti maginoxis kohapeal olemas. Väidetavalt on neid mootoreid ka veel koodiga 0130111134. Ühesõnaga, enne uusi harju mõtet osta pole kui vanad üle mõõdetud, sest mootorid on erinevad!
Viimati muutis t6nu, 27 Veebr 2011, 12:03, muudetud 6 korda kokku.
volvo 850 sedaan (1994), 2,4L, bensiin+gaas!, 106kw
UAZ 3153 2,9 (ajatu) 66kw :thumbsup:
bmw 525 e34 (1995) 2,5 142kw, müüdud
bmw 525 e28 (1983) 2,5 110 kw, müüdud

jolguti
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 11 Aug 2009, 14:12

Re: salongi ventilaatori mootori remont

PostitusPostitas jolguti » 02 Mär 2010, 00:12

Konkreetne jutt, tänud infi eest.

villem666
Foorumlane
Postitusi: 29
Liitunud: 22 Juun 2012, 18:27
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: salongi ventilaatori mootori remont

PostitusPostitas villem666 » 16 Okt 2012, 20:13

Mina lisaks hoiatuse, mul krigises ka ventilaator, lõppes sellega, et armatuuri vahelt hakkas väga hullult suitsu tulema ning oli suur oht, et auto läheb põlema. Mul lõppes asi õnnelikult. Probleem tekkis sellega,et krigisev ventilaator kiilus kinni ja ajas ventilaatori regulaatori "lolliks", see tähendab seda, et regulaator läks tuksi ja andis ventikale täis voolu peale(nulli keeramine, süüte välja keeramine ei aita!!!) aga kuna see oli kinni kiilunud, siis arvatavasti läksid harjad põlema. Mina pääsesin õnnelikult, paar päeva oli lolli haisu autos ja kõik. Nii, et hoiatus, kui krigiseb, tegelege probleemiga kohe, sest teil nii hästi vedada ei või. Autoks oli Volvo 850 estate 2.5 tdi.

Lugupidamisega Villu


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline