B230F + turbo teema

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

B230F + turbo teema

PostitusPostitas bronec » 18 Mai 2009, 18:15

Tundub, et siit pole veel läbi käinud stock 200/700/900 B230F turbotamise teema. Paljude turbobricksi kasutajate kogemuse järgi saab B230 N/A mootorile külge panna turbo ilma mootori sisemust puutumata
Kellele pole inglise keel võõras saab palju infot siit:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=52466
Ja artikkel selle kohta on siin:
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024

Idee on siis selles, et tarvis on hankida endale
turboka väljalase (B230ET, B230FT, ...)
turbo, mis sobib selle väljalaske kollektoriga
intercooler koos radika kinnitusklambritega(need IC masinatel pikemad)
soovitavalt turbo õlituse ja tagasivoolu torud
soovitavalt väljalaske kolle tihendid
T kujuline kolmik turbo õlituse jaoks
downpipe ehk siis toru mis läheb turbost summutisse
soovitavalt varuks üks karteripõhi

Kõige suurem probleem asja juures ongi ilmselt turbo õlituse teema. Turbo õlitus tuleb võtta siis õlirõhu anduri juurest, mis on kõige lihtsam. Anduri asemele tuleb siis keerata kolmik ja selle 2 vabasse otsa siis vastavalt turbo õli pealevool ja see sama õlirõhu andur. Turbo tagasivoolu jaoks on kõige lihtsam lõigata õlivanni auk ja sinna keevitada toru. Toru peaks olema siis võimalikult kõrgel. Soovitav on õlivann eemaldada selleks operatsiooniks aga eelmainitud artikklis kirjutatakse ka kuidas on võimalik seda teha küljes oleva vanniga. Netis olen näinud ja seda, et on lihtsalt löödud auk õlivanni ja toru pandud kinni keemilise metalliga. Kui vastupidav see on ei oska arvata.

Raskem aga ägedam kindlasti on asja teha nii nagu tehasest: B230 blokis on olemas tegelikult kohad nii õlituse, kui ka tagasivoolu jaoks. Ainuke asi on see, et need on välja puurimata. Neid saab ka ise välja puurida ja keermestada(õlikanalisse minev) aga siis oleks kindlasti mõistlik mootor täielikult laiali võtta ja ilmselt veel lihtsam oleks siis juba leida turboka enda blokk, kus augud juba olemas ja olemas ka madama surveastme jaoks kolvid.

Kolmikust tuleb siis viia turbosse õlitus ja turbost tagasivoolav õli saata uuesti karterisse läbi karteripõhja puuritud augu.
Nüüd kui turbo ja õlitus on paigas siis tuleb vedada ära torustik turbost intelcoolerisse ja sealt edasi segusiibrisse. Selleks ongi kõige mugavam viis, kui oled saanud mõne turboka pealt kogu torustiku.
Nüüd tuleb 700/900 natukene ümber tõsta õhuvõttu kuna see jääb nüüd teisele poole(kõrvalistuja poole). Variant on siis leida turboka õhupuhastaja või osta koonusfilter. Samuti tuleb leida klaasipesu paak turbokalt ja see ka tõsta kõrvalistuja poole kuna juhipoole tuleb paigaldada aku. Samuti tuleb õhulugeja viia turbo ja õhupuhastaja vahele(mis asuvad nüüd kõrvalistuja pool) ja selleks tuleb juhtmeid natukene pikendada. Karterituulutus tuleb võtta ära sisselaske kollektorist ja viia üle mootori turbo ja õhupuhasti vahele. Kui on jupid mõnelt turbokalt võetud siis pole probleemi, peab lihtsalt haarama kaasa kõik voolikud ja torud. Need omavad juba kõiki vajalikke avausi asjade paigaldamiseks.
Enne turbo pealepanekut oleks hea veenuda selle ja ka wastegate korrasolekus. Turbo võll võiks liikuda vabalt ja ei tohiks eriti omada pikilõtku. Väike ristilõtk on ok. Kui turbo on ok ja wastegate ka liigub vabalt siis peaks nüüd wastegate ja tema regulaatori vahelise varda võimalikult pikaks keerama, et ta avaks võimalikult madala rõhu korral oma klapi ja laseks gaasid otse väljalaskesse. Sellega hoiab ilmselt ära kogemata peale lendava liiga suure rõhu mis võib kolvid karteripõhja sulatada. Kui see on ka nüüd tehtud, torud küljes, õlitus ok, õli sees siis võks ühendada külge ühe turbo rõhukella mille järgi saab siis rõhu vastavaks keerata selle sama wastegate varda abil.
Kindlasti oleks veel mugavam variant manuaalne rõhukontroller ehk MBC aga see maksab jällegi lisaraha 8)
Kui kõik nüüd töötab siis võiks vaadata rõhku mis mootorile lisaks antakse turbo abil. Arvatakse, et kuni 0,4 BAR eh kusagil 6-7PSI ringis ei tohiks stock mootorile stock aju ja süüteajuga midagi teha. Netist võib lugeda, et on sõidetud ka 20PSI -ga ilma kolbe sulatamata aga see sõltub kindlasti mootori seisukorrast ja ka süüte ajastusest.
0,3-0,4 BAR võiks olla ohutu stock mootoriga aga peaks olema juba hästi tuntav sõitmise juures.
Kui soov on rõhku tõsta peaks juba panema peale suuremad pihustid, turboka aju ja süüteaju(näiteks B230FT mis on LH2.4 ja mille juhtmestik peaks klappima 1:1) ja turboka õhulugeja. Selle ümberehitusega on vabalt sõidetud ka 1 BAR rõhuga.

Miks ma seda teemat alustasin oli tegelikult idee täna teha sama asi ära Stjuuvi 940-l. Olemas oli meil kogu värk ja sai juba proovitud külge ka väljalaset koos turboga aga takistuseks sai see sama T kujuline kolmik, mida me leida ei suutnud lähedusest. Eks me otsime selle tartust välja ja mõni nädalavahetus teeme asja ära.
Selle kolmiku otsimisel tasuks otsida kohe sinna külge ka sisekeermega ots kuhu saaks panna õlirõhu anduri ja eriti mugav oleks vooliku kasutamisel otsida sinna ka vastav ots.

Variant millele me veel mõtlesime ja mis oleks osalt isegi lihtsam oleks õhupuhastaja jätmine tema oma kohale ja turbo juurest tuua toru lihtsalt üle mootori. See ei nõuaks uut õhupuhastajat, klaasipesu paaki ja aku ringitõstmist ja õhulugeja juhtmete pikendamist.
Ma ise arvan, et madala rõhuga sõitmise puhul oleks isegi variandiks intercooleri väljajätmine ja viia turbost toru otse sisselaske kollektorisse
Vanapeer oli sellise variandi kohta isegi lugenud kusagilt

Sai pikk jutt aga eks need kes rohkem teavad parandavad ja täiendavad mind.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 18 Mai 2009, 18:34

Kohe üks hea teema kus lõpupoole on asjast ka ilusad pildid
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=166212

Kasutaja avatar
Sax
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 09 Dets 2005, 13:48
Asukoht: TLN

PostitusPostitas Sax » 18 Mai 2009, 21:50

ei taha pealehakkamist halvustada, aga mõistlikum oleks osta turbomootoriga auto ja kogu see NA ümbertegemise energia kulutada hoopis auto korda tegemisele või järeleaitamisele. Tulemus on sama raha juures hoopiski parem :)
Iseküsimus, kui mingi eriline lemmikauto juba olemas, võiks ikkagi kaaluda komplektse mootori ostmist koos juurdekuuluva juhtimisosaga.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

PostitusPostitas ants » 18 Mai 2009, 22:09

Ma ka Sax-iga nõus, hangi turbomootor ja aita
seda järele, vabalt hingavale turbot aretades
peaks vahetama kolbidest alates allapoole kõik
vidinad välja, võibolla ka väntvõlli.
Vabalt hingava surveaste on suurem kui turbol,
seega kas pea vahetus või paksem pea tihend.

see on minu arvamus
terv Ants
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 18 Mai 2009, 23:41

Ei ei ei. Kogu jutu point ongi just see, et pole vaja päris turbo mootorit.
See on ju stardikomplekt, ei pea isegi karterit maha võtma, haruldaste turbo ajude ja komponentide hankimise peale õnne kulutama.

See karterisse augu löömise idee on küll hea.

Üks ilus toru pilt ka.
Pilt
:unibrow:

Kasutaja avatar
lambda
Kreisi postitaja
Postitusi: 415
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:29
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas lambda » 19 Mai 2009, 01:12

rootslane on üks päris kogenud turbo ehitaja olnud. Rootslane õppis palju jaapanlaste käest selle need vastupidavad mootorid ja ülisuured jõu allikad mis väikse kubatuuriga toodavad tegelt ikka meeletu jõu ja vääne.

võtta kasvõi näiteks T4 mootor mis ainult 1,9 ja annab 200Hp mis on niigi maha kruvitud maximus võimsusest.
Clakson isegi omab Volvot mida siin veel lisada.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 19 Mai 2009, 10:23

ants kirjutas:Ma ka Sax-iga nõus, hangi turbomootor ja aita
seda järele, vabalt hingavale turbot aretades
peaks vahetama kolbidest alates allapoole kõik
vidinad välja, võibolla ka väntvõlli.
Vabalt hingava surveaste on suurem kui turbol,
seega kas pea vahetus või paksem pea tihend.

see on minu arvamus
terv Ants


Asja idee ongi selles, et ei peaks vahetama hakkama midagi. Väntvõlliga ei jutu midagi ka 300HP ja üle 1,5BAR boostiga, pigem esimene asi, mis kõrge rõhuga juhtub on sulanud kolvid liiga lahja segu tõttu. Kui on olemas 13mm kepsud juba mootoris siis need peavad vastu ka 250-300HP.
Surveaste on vabalthingaval kolbide tõttu suurem u. 9.5-10,5:1 vs turboka 8-8,5:1 kuna turbo kolvi sees "kauss" suurem. Näiteks 531 pea kasutatakse nii turbokatel kui ka vabalthingavatel(B230ET/B230FB) ja 530 pea on tavaline B230F kasutuses ja vist B230FT kasutab seda. Suhteliselt levinud kaan.

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

PostitusPostitas allan » 19 Mai 2009, 11:37

Kui kõik vajalik on olemas, siis andke tuld.
See võib ka loll jutt olla, aga teoorias peaks kõige lihtsam olema õlipannile tagasivool ühendada mingi hüdrosüsteemi läbiviiguga, tihendid vahele jne. Praktikas, ei oska öelda.

Palju siis väljamaal 0,4/suurema bar-iga jõudu on saavutatud?

RWD+T võib väga fun olla :twisted:
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 19 Mai 2009, 11:54

allan kirjutas:Kui kõik vajalik on olemas, siis andke tuld.
See võib ka loll jutt olla, aga teoorias peaks kõige lihtsam olema õlipannile tagasivool ühendada mingi hüdrosüsteemi läbiviiguga, tihendid vahele jne. Praktikas, ei oska öelda.

Palju siis väljamaal 0,4/suurema bar-iga jõudu on saavutatud?

RWD+T võib väga fun olla :twisted:


Õlipanni tagasivool tihendide ja mutritega kinnitusega ei ole üldse loll jutt, on ka nii tehtud. Tihenduse mõttes oleks võibolla keevitus pikaajalisem.
Jõudude kohta ei oska, keegi pole päris stockiga vist dünos käinud või pole mulle silma jäänud.

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: B230F + turbo teema

PostitusPostitas wckd » 19 Mai 2009, 12:37

Täitsa asja ära ajava MBC saab ca. 300.- ja märksa odavamalt kui ise viitsid nokitseda / ebay'st.. Igal juhul mugavam variant kui wastegate varrast kruttida (alati vist seda võimalust ei olegi?).
Kuni 1BAR rõhuga on sõidetud ja sõidetakse (vähemalt FT/FK/.. puhul) ka stock pihustitega aga see vast jah mootori algupärase seisukorra taga. Üldiselt teoorias võiks F+T olla nagu jätkusuutlikum plaan kui FT/.. + Boost jms? N/A tõenäoliselt elu jooksul vähem vatti saanud või kuidas?

Aga, jah, turbobricks on selleks ettevõtmiseks asendamatu allikas (y). Godspeed!
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
turboES
Foorumi veteran
Postitusi: 1047
Liitunud: 16 Juun 2005, 22:49
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas turboES » 19 Mai 2009, 12:37

Kui sa tõesti jääd rahule 6-7psi`ga lase käia. Aga kui hiljem tahad rohkem siis oleks lihtsam ja odavam kohe panna vahele B230FT.
7psid on päris vähe tuntav. Kui surveaste kõrgeks jätta on muidugi 7psid juba päris lõbus.
Kindlasti kasuta Volvo vahe jahutit.
Räägin oma kogemustest, olen ise ühe vabalthingava ära turbotanud.
Kõige tähtsam sellise projekti juures on küttesegu ja süüte kontrollimine. Kinlasti kasuta mingit detonatsioni vastats seadet ja täpset küttesegu näidikut.
Edu.
'06 V70 D5 AWD
'66 Amazon kombi
'68 Amazon
'72 P1800ESTurbo
'73 142
'74 142
76 242L
'79 242

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 19 Mai 2009, 13:03

Wideband lambda oleks kindlasti kasulik asi, USA-st peaks neid juba 40-50 taalaga koos näidikuga kätte saama. Mitte küll mingi pro asi aga ilmselt ajab asja ära.
Niipalju kui ma näinud olen vabalthingava blokke siis 180-200 000km ringis sõitnud blokil on silindri kulumisrant vaevumärgatav. Minu B230ET oli tunduvalt rohkem kulunud

Wastgate varda reguleerimine ei anna ka kindlasti sellist täpsust ja on natukene ebamugavam, kui MBC kasutades

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 19 Mai 2009, 13:17

Deto andur on ni LH 2.2 kui LH 2.4 puhul olemas.

Ega õli tagasivoolus pole mingit sellist survet, et hüdraulikastutsid vastu ei pea. Kindlasti leiab valikust sobiva.

Ma tean, et õlipanni motot eemaldamata kätte ei saa, aga kui palju see irvakile läheks? Kas puurimispuru mahuks eemaldama ja hüdraulikastutsi mutrit sissepoole panna?
Muide üks idee veel, mis ei pruugi üldse suure riskiga olla: õli tagasivool karteri punni kaudu. Pannakse ju selle punni asemel õlitempiandureid ja karteriga kivi otsa sõites pole vahet, mis seal on.

Aga boostist tuleb alati puudu. B230FT-ga harjub ka ära. Alati on õnneks olemas järgmine stage.
:unibrow:

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

PostitusPostitas bronec » 19 Mai 2009, 13:34

Võibolla, kui mootoripatju natukene lahti lasta ja mootorit kergitada siis saab isegi karteripõhja kätte, sillatala alla jääb siis see õhem pool kus sees midagi pole. Aga seda peab niipalju saama alla painutada, et kaane õlipumba ümbert kätte saab. Olen lugenud, et pigem lastakse sillatala allapoole aga minu arvates on motot lihtsam liigutada.
Turbo tagasivoolu ei saa karteri punnist tagasi juhtida kuna tagasivoolul peab olema vaba minek. Sellepärast siis puuritakse karteripõhja ka auk võimalikult üles, et see oleks õli tasapinnast üleval pool.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 19 Mai 2009, 13:41

Selge. Aga vaadake ka kaasmaalaste teemat Turbopurustaja ehitamine ehk rõhud lakke ja mootor pilbasteks
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist