B200FT järeleaitamine

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
gerton06
Kreisi postitaja
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Aug 2012, 23:31
Asukoht: Jõhvi/Tallinn

B200FT järeleaitamine

PostitusPostitas gerton06 » 18 Veebr 2020, 00:33

Sattus kätte üks B200FT mootoriga isend, mis võib olla leiab oma koha kunagi hiljem Mul universaali aiste vahel, asendamaks diislit, aga eks näis.
Kuna 230FT natuke keerulisem meil leida, siis tuleb kaasa aidata 200FT-d ( ja kui ta juba olemas on :D )

Kui aus olla, siis endal mõttes keerleb ca 300-400hp(optimist eks!? :roll: ) . Sinna üritan jõuda sammhaaval. Reaalne oleks vast 200-250hp alguses.
Hetkel plaanis:
531 kaas- natuke kaasa aidata-portida, suuremad sisse- ja väljalaskeklapid, topelt vedrud, VX3? nukkvõll;
väljalase- 3" downpipe(kütuse/õhu sensoriga), edasi 2,5"
Turbo- 15G, 16T , Garret T3 ...
Pihustid- T5, ...
MAF/AMM - 960 koodi lõpuga 012
ECU chip- ?? , Keegi Eestis tegeleb selle asjaga? Välismaalt tellida?
MBC, Rõhukell, Air/fuel Ratio kell
kepsud- 300hp lagi originaalidel?
Väntvõll-stock

Kindlasti midagi unustasin ja täiendamist jagub, nii et kellel kogemusi, siis palun väga- Võta sõna :!:
PS! Kui kuskil selline teema siin olemas, siis järelikult ei osanud ma otsingut kasutada... :roll:
Volvo V60 T6 16
Volvo S80 V8 10
Volvo 940 2.4TD 95
Volvo V60CC T5 16
Volvo 940 2.0T 93
Volvo 940 2.4TD 93
Volvo S60R 05
Volvo S80 V8 07
Volvo 740 B200 91
Volvo V70 D5 06
Volvo S60 T5 01

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: B200FT järeleaitamine

PostitusPostitas Iceman » 18 Veebr 2020, 08:45

Kas see B200FT ei ole mitte see tehase poolt nõrga õlipumba rihmaratta poldiga (kus poldi tugevusaste on liiga nõrk ja see lihtsalt murdub, tulemuseks pees mootor)? Või oli see B204FT. Krt ei tule meelde. Uuri see välja. Selle poldi välja vahetamine tugevama vastu võiks olla esimene asi, mida teha selle mootori puhul.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: B200FT järeleaitamine

PostitusPostitas ddig » 18 Veebr 2020, 08:56

Õlipumba rihmaratta polt on B204 teema. Tuleb asendada 10.9 tugevusega poldiga.

B200 on B230-ga ehituslikult identne - väliselt ei ole eristatavad (kui just plokilt koodi ei vaata).

Kas B200 silindri diameeter mitte väiksem pole? Kas 531 peale istutamine on ikka teostatav?

E:
88,9 vs 96
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... yY6s0n-QtB
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: B200FT järeleaitamine

PostitusPostitas swop » 18 Veebr 2020, 15:09

Ei ütleks, et veel väga metsikult oleksin enda 200FT’d järgi aidanud aga kunagi ehk hakkab looma.
Sisu originaal - uued saaled, tihendid ja silindrid hoonitud
530 kaas - lasin panna uued juhtpuksid, lihv ja klapid soveldatud v kuidas iganes selle kohta ei öelda. 530 ja 531 kaas sobituvad omavahel 1:1’le, vahe on paremini voolavates sisselaske kanalites, küünla asetus teine ja 531’el suurem põlemiskamber google väitel.
13g turbo - hetkel wastegate rõhk (0.5bar’i)
940’ne pealt cooler
Wasted spark (VW süütepool)
NGK BPR7ES küünlad
Homemade 2.5” intercooleri torud
Homemade 2.5” downpipe ja summuti (ühe simonsi otseläbi pütiga)
S60R-i pihustid
Autometer sport comp wideband
Megasquirt 2 juhib pada.

Väiksema turboga rõhk on väga ruttu taga, kui lõpuks peaks ecu seadistatud saama ja rohkem rõhku siis võiks päris nobe olla.

Kui auto vastu peab siis võiks tartus dünopäeval näha kas üldse jõudu juurde tuli või oli tühi töö.
Persedüno ja rehvisuits ütlevad, et ehk sai parem :D (Isegi pooliku seadega)
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

Kasutaja avatar
gerton06
Kreisi postitaja
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Aug 2012, 23:31
Asukoht: Jõhvi/Tallinn

Re: B200FT järeleaitamine

PostitusPostitas gerton06 » 04 Mär 2020, 23:26

lühikokkuvõte asjadest, mis peaks Stock ECU-ga võimalik olema ja tõenäoliselt enda motole külge poogin:
VX3 nukkvõll(olemas)+ reguleeritav rihmaratas(tulekul);
Plokikaas jääb 530(küljes);
3" AMM toorik kuhu läheb 016 elektroonika(tulekul);
3" koonus + custom sissevõtt turbosse(tulekul);
Saabi 350cc pihustid(otsingutel)- kood: 0280150431;
15G turbo(otsingutel);
3" väljalasekesüsteem- Downpipe + 2tk 3" resot(mõtlen kas ise teha, lasta teha või osta valmis kompl.);
Rõhukell(olemas, küljes);
MBC-manual boost controller, Peedu oma, rõhk tõstetud hetkel 0,5bar-lt 0,7bar-ni. 0.9bar juures pidavat olema fuel cut juba.
Kuna oli igav, siis lisasin ka blow off valve (BOV) külge... HKS ssqv replica... häält teeb.. lõbus on aga krt.. tühikäigul sureb välja :D vahepeal sain isegi nii tööle, et tühikäik oli ilusasti olemas peale "õhu väljalaset", aga siis vahepeal sureb jälle ära. Tean juba, et nende redblock-dega see asi ei hakkagi tööle, aga eks ma natuke aega hoian küljes... :D BOV Test

Mootori alumine osa jääb hetkel stock- jookseb kokku, siis jookseb.... (Loodetavasti elab üle :D )
Osad asjad tulekul, osa küljes, mõned veel üles otsida ja vaatab, mis saama hakkab :P :twisted:
Volvo V60 T6 16
Volvo S80 V8 10
Volvo 940 2.4TD 95
Volvo V60CC T5 16
Volvo 940 2.0T 93
Volvo 940 2.4TD 93
Volvo S60R 05
Volvo S80 V8 07
Volvo 740 B200 91
Volvo V70 D5 06
Volvo S60 T5 01


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist