B5234T nukkvõllid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Tanel » 04 Juun 2016, 22:19

Tekkis vajadus whitebloki nukkvõllide teemal arutleda
Paljud turbo mootoriga whiteblokide omanikud on visanud turboka nukad minema ja asendanud need na nukkadega.
B5....nukkade spec.
N/A
Intake:250dr duration 8,45mm lift
Exhaust:252,6dr duration 8,45mm lift
T5
Intake:242dr duration 7,95 lift
Exhaust:243,5dr duration 7,95 lift"

Siit aga küsimus. Netis leiab nukkasid tõusuga kuni 11mm.
Kui võtta kasutusele 9.5mm tõusuga nukk, kas siis oleks vajadus vahetada kangemate vedrude järgi ja loobuda hüdro tõukuritest ja minna tavaliste peale üle?


Kes tahab teha nende nukkadega veel täpistööd teha siis mängid paari kraadiga 0 punktist kummalegi poole ja saada juurde lisajõudu.
0 asendis annab nukkade vahetus väidetavalt juurde kuni 10hp. Olenevalt siis muust mootori muudatustest.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas kaak » 07 Juun 2016, 10:31

Tanel kirjutas:Tekkis vajadus whitebloki nukkvõllide teemal arutleda
Paljud turbo mootoriga whiteblokide omanikud on visanud turboka nukad minema ja asendanud need na nukkadega.
B5....nukkade spec.
N/A
Intake:250dr duration 8,45mm lift
Exhaust:252,6dr duration 8,45mm lift
T5
Intake:242dr duration 7,95 lift
Exhaust:243,5dr duration 7,95 lift"

Siit aga küsimus. Netis leiab nukkasid tõusuga kuni 11mm.
Kui võtta kasutusele 9.5mm tõusuga nukk, kas siis oleks vajadus vahetada kangemate vedrude järgi ja loobuda hüdro tõukuritest ja minna tavaliste peale üle?


Kes tahab teha nende nukkadega veel täpistööd teha siis mängid paari kraadiga 0 punktist kummalegi poole ja saada juurde lisajõudu.
0 asendis annab nukkade vahetus väidetavalt juurde kuni 10hp. Olenevalt siis muust mootori muudatustest.



usun et tehase kaanel 8,45-> 9,5mm tõus pole ka stock vedrudele probleem kui pöörete piiraja jätta samasse kohta.
hüdrotõukurid-> korrektselt reguleeritud mehhaaniliste vastu on kindlasti hea mõte.

10hp tundub küll kuidagi väga vähe juurde tulevat. source?
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Tanel » 07 Juun 2016, 20:21

Volvospeedis jäi silma selline jutt. Kui visata turboka madala tõusuga nukad minema ja panna asemele NA nukad siis on jõuvõit ca 10 hp.

Et siis võiks selle 9.5-10mm tõusuga nukad ära proovida.
Nüüd natuke mõtlemisainet, kas kasutada hüdrotõukureid või võtta kasutusele mehhaanilised.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

pestav
Foorumi veteran
Postitusi: 688
Liitunud: 07 Mai 2012, 21:31
Asukoht: Jurjev

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas pestav » 07 Juun 2016, 21:12

Kas whiteblock'id pole mitte kõik mehaanilistega?
R

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Tanel » 07 Juun 2016, 21:18

Mehhaanilised tulid 2000+a millalgi. Alguses olid hüdrodega.
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Mario_L » 08 Juun 2016, 01:01

oleneb, mida mehh. ja mida hüdraulilseks pidada.. whiteblockil, nagu kõigil moodsatel mootoritel, on need kõigil klapiseibid lihtsalt. tõukurit kui sellist, pole kunagi olnud. mossel ja siksil on hüdrotõukurid. olgem ikka täpsed nendes asjades ja mossefoorum on teises kohas.
ennegi nähtud, kuda ketiga mootorile hammasrihm osteti, sest "foorumis oli ju nii kirjas".
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
risto
Foorumi veteran
Postitusi: 785
Liitunud: 06 Okt 2005, 09:12
Asukoht: Keila/Tallinn

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas risto » 08 Juun 2016, 08:09

Mario_L kirjutas:oleneb, mida mehh. ja mida hüdraulilseks pidada.. whiteblockil, nagu kõigil moodsatel mootoritel, on need kõigil klapiseibid lihtsalt. tõukurit kui sellist, pole kunagi olnud. mossel ja siksil on hüdrotõukurid. olgem ikka täpsed nendes asjades ja mossefoorum on teises kohas.
ennegi nähtud, kuda ketiga mootorile hammasrihm osteti, sest "foorumis oli ju nii kirjas".

Mis asja?????? No mis on meh. ja mis hüdrauliline sellest võiks ikka aru saada!!!! Ei ole tõukurit? Aga kuidas siis nimetatakse seda "asja" mis nukkvõlli ja klapi vahel käib!?!? Mossel ja siksil hüdrotõukur?!?! Olen vist millestki väääga valesti aru saanud!!!! Mario, ära pahanda aga kui vaadata postituse kella aega siis oleks pidanud ikka veidi varem magama minema ja selle postituse tegemata jätma! :)

pestav
Foorumi veteran
Postitusi: 688
Liitunud: 07 Mai 2012, 21:31
Asukoht: Jurjev

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas pestav » 08 Juun 2016, 08:27

Mario_L kirjutas:oleneb, mida mehh. ja mida hüdraulilseks pidada.. whiteblockil, nagu kõigil moodsatel mootoritel, on need kõigil klapiseibid lihtsalt. tõukurit kui sellist, pole kunagi olnud. mossel ja siksil on hüdrotõukurid. olgem ikka täpsed nendes asjades ja mossefoorum on teises kohas.
ennegi nähtud, kuda ketiga mootorile hammasrihm osteti, sest "foorumis oli ju nii kirjas".


Moodsatel Volvo diislitel on ka hürdrotõukurid. Aga need baseeruvad oma "ujuva" sõidutunnetusega vist Mossest nagunii...
R

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Klamber » 08 Juun 2016, 10:36

Ja ongi hea teema ära rikutud :D
Pilt

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas allan » 08 Juun 2016, 12:20

Algsele nukkade tõusu küsimusele ei oska vastata ja järgnev on kohati OT, aga ehk on kellelegi abiks:

Mehaanilised tõukurid tulid umbes late 1999, alates mootori numbrist 1817653. Esimesed variandid olid väidetavalt 7mm klapisäärega, nagu vanemad hüdrotõukuriga kaaned, aga üsna kohe läks 6mm peale üle.
Pilt

Kas kaaluda uuemat plokikaant? Kui on kusagilt saada, siis ikka:
The heads with solid lifters have approximately 20% larger intake ports, modified coolant and oil passages

There have been anecdotal reports of the solid lifter heads flowing much better than the hydraulic lifter heads, even after the older heads have been modified:

On 11.1.2010 at 11:27 PM, ajhehr said:
the later solid lifter head flows more stock then my hydraulic lifter head with full gasket match and port and polish.

Uuem plokikaas sobib ka vanema plokiga, aga tihend tuleb panna uuem, ehk kaane järgi. VVT blokkida või juhtida vastavalt allolevatel linkidel antud juhistele.

Kui keegi kogu mootorit otsib, siis tasub vaadata 2002 ja edasi, siis tulid pikemad ja tugevamad kepsud, mida mu S60-l näiteks veel ei ole ja pole ka väga vaja, kui ei taha madalalt järsku suurt boosti lasta (Loe: pidamist ära rikkuda).
Ma olen ka varem seda linki postitanud ja Tanel on selle lehega kursis, aga siit mammut-teemast saab päris palju infot whiteblock N ja RN erinevuste kohta: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/13 ... hiteblock/
Lisalugemist:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/13 ... -question/
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/12 ... 23l-block/
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/12 ... -850-t5-r/
http://forums.t5d5.org/topic/5769-t5-so ... followers/
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/15 ... ns/?page=1
Kusagil nendel linkidel oli ka kirjas, et NA nukad N whiteblockil annavad 5-30hp, sõltuvalt, mis veel on tehtud ja kuidas seadistatud.

Lõpetuseks üks vana näide, kuidas whiteblocki on läbi aastate parendatud, stock 2003 mootorile kangem turbo külge ja põmm, 457hp: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/127212-why-build/
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Tanel » 08 Juun 2016, 18:04

Kahjuks ei tule kusagilt välja see, et kas kangema nukaga peaks vahetama ka kangemad vedrud ja kas ja milline tõukur vastu peab uuele nukale.
Targemaks sab iga lingiga


Teemavälise jama võiks jah moderaatorid siit ära koristada
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Klamber » 31 Okt 2016, 12:55

On kellegil pädevat infot silma jäänud, mis kraadidele NA nukad tuleks keerata?

ARD tuningu lehelt leitsin säärase tabeli

Cam timing recommendations:
15G -1 intake, -1 exhaust
16T -2 intake, -2 exhaust
18T -2 intake, -3 exhaust
19T -3 intake, -3 exhaust
20T -4 intake, -4 exhaust
22T -5 intake, -4 exhaust
20G -4 intake, -5 exhaust

*NOTE: For vehicle with non turbo intake camshaft installed, set the intake camshaft at an additional -4 degrees.

Ehk siis kõige kurjem skeem on sisselase 8 ja väljalase 4 kraadi varasemaks.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Tanel » 31 Okt 2016, 13:24

Kui googeldada siis leiab väga erinevaid soovitusi. Ühtset ise ei leidnud ja panin tunde järgi
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Allar88
Foorumlane
Postitusi: 14
Liitunud: 06 Aug 2018, 11:52

Re: B5234T nukkvõllid

PostitusPostitas Allar88 » 25 Aug 2019, 20:34

Mis selleks vaja on, et 12mm tõusu ära kasutada? Kolbidesse klappide süvised on kindlasti loogiline, aga volvol vist olid originaalis koonilised nõrgad vedrud, millega keegi neid asendanud on ?

originaal vedrude survetugevustest keegi midagi teab? NA vs turboka suletud asendi survetugevus pakuks endalegi huvi.
sellist head wiki-volvo- klappide suurus + vedrude spets ja muud oleks tarvis küll.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist