Cruise control - püsikiiruse hoidja 200/700/900/400

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Cruise control - püsikiiruse hoidja 200/700/900/400

PostitusPostitas kirsipuu » 04 Dets 2009, 16:28

Nii, teeks selgusttööd ja jagaks infot.

Tagaveoliste püsikiiruse hoidja saab signaali tagasillast:
enkooder - impulssketas (tone ring)

Impulsskettaid tehti kolme mustriga:
The 1987 and older 700 uses a 12 tooth tone ring
The 1988 700 is the only year they used a 96 tooth tone ring for ABS and the speedo
and from 1989 and on they use a 48 tooth tone ring.

ABS cars use a pulse converter to change the signal for the speedo to use.
To repair the unit you could either use the signal converter from a newer car,
although I don't know if the speedo is the same or different

700-series 87 will not have the converter, only cars with the 48 or 96 tooth use them.
The 1987 cluster is identical, except for the speedo. There are 3 wires going to the 87 speedo, red/blu, brown, grn/white.
The 1990 speedo has the same 3 wires, and an additional brown/white wire.

All '92+ Volvos have ABS, not one of my '92+ cars has any sort of separate converter,
the rear axle speed sensor output signal is shared in parallel with the ABS computer,
it's not wired in series with it, so there is no chance for the ABS ECU
to modify the signal that reaches the speedo.

Info tuli siit


8ne pistik, 9 juhet
12 hammast #3523537 ; #1273225
48 hammast #3501472


Pilt
Volvo #3523537 Hella #5GA_004_397-05 (200, 90-93)

Pilt
Volvo #1273225 Hella #5GA_004_872-00 (700, -87)

Pilt
Volvo #3501472 Hella #5GA_004_872-00 (740/760/780, 87-)


------------------------------------------------------------
14ne pistik, 11 juhet
48 hammast #...
96 hammast #...

Pilt
Volvo #3523880 Hella #5GA_006_310-01 (11 juhet)

Pilt
Volvo #9130207 Hella #5GA_006_310-04
780 ainult 1991
940/945 -1994
960/965 -1994
440/460/480 -vaid elektrilise spidomeetriga
impulssketas 96 ribi


14ne pistik, 13 juhet
... hammast #...
Viimati muutis kirsipuu, 07 Dets 2009, 13:06, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 04 Dets 2009, 17:05

Kõik ju tahavad et just nende teemasid loetaks. Panen siis otselingi piltidele http://picasaweb.google.com/oldfcuk/240Cruise#.
:unibrow:

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 04 Dets 2009, 20:11

Leitsin sellise veel kuigi jh inffi vähe selle kohta :S Om nr.3517400
http://cgi.ebay.ca/Volvo-240-OEM-cruise ... 58847850f1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=
Siin veel inffi 88a 700 omanikele :D kuigi jh kahjux see lahendus 200 vendi ei lahenda :(
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

PostitusPostitas kirsipuu » 04 Dets 2009, 23:05

Väga huvitav.
Turbobricks:
3517400 Cruise Control Module 200 85-93 $15

Aga see on ka kogu info.
Vanapeer võiks seda katsetada.
Kui töötab, läheb käiku.

volvo245 kirjutas:Leitsin sellise veel kuigi jh inffi vähe selle kohta :S Om nr.3517400
http://cgi.ebay.ca/Volvo-240-OEM-cruise ... 58847850f1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=
Siin veel inffi 88a 700 omanikele :D kuigi jh kahjux see lahendus 200 vendi ei lahenda :(

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 04 Dets 2009, 23:23

heh mis te uhkustate mul on kah see asi olemas
ootab külge kruvimist

Pilt
osa asju on tegelt juba paigas
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 05 Dets 2009, 17:40

Sai teine külge kruvitud, aga tööle pole veel õnnestunud saada. Nimelt tegemist 9 juhtmelise süsteemiga, mis on pärit 1990. aasta 740 pealt. Peale kruvisin ta oma 940, mis on pärit aastast 1995. Vaakumpump töötab ja imeb pedaali maadligi, kui talle otse massi anda ja süsteem hoiab ka vaakumi sees. Kangil olevad nupud töötavad ja käsud jõuavad ka ajuni. Kõik on kena aga SET nupule vajutades kiirust ei fikseeri. Ehk on asi selles, et 95. aasta spido suudab anda välja sellist impulssi, millest vana 9 juhtmega aju aru ei saa. Nimelt käib 900 cruis tegelikult 14 juhtmelise ajuga (kasutuses on küll vähem, minuarust 12 tk mitte 11). Olen proovinud kahe 9 juhtmelise ajuga, aga tolku ei miskit. Nüüd ootab proovimist veel üks uuem, 14 otsaga, aga seal on teine pistik ja vaja natuke tööd teha enne kui vahetada saab.

Juhend, kus olemas nii 9 kui 14 kontaktiga süsteem: http://ex.parcomp.com/syren/volvo/940_D24TIC/Cruise/CruiseControl700900.pdf

Paigaldus: http://ex.parcomp.com/syren/volvo/940_D24TIC/Cruise/cruise_control.htm

Siin 200 juhend: http://www.240.se/service/31606.pdf
Sama: http://ex.parcomp.com/syren/volvo/korjaamo/cruise/240cruise.htm

Veel 200 juhendeid: http://www.240.se/ Konstantfarthållare=cruis
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 05 Dets 2009, 18:03

Kui ma hästi mäletan siis võtsid manuaali pealt ja panid aut. peale sa ikka sildasid ühe pedaali pistiku ära? ja piduri konnal panid õige klemmi külge?
Ma tean vähemalt 2 venda kellel see sama asi kahesilmavahele jäänud :D
Sest signaal on nii 90 kui 97 isegi sama!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 05 Dets 2009, 18:28

volvo245 kirjutas:Kui ma hästi mäletan siis võtsid manuaali pealt ja panid aut. peale sa ikka sildasid ühe pedaali pistiku ära? ja piduri konnal panid õige klemmi külge?
Ma tean vähemalt 2 venda kellel see sama asi kahesilmavahele jäänud :D
Sest signaal on nii 90 kui 97 isegi sama!

Siduri pistiku ja lüliti jätsin üldse välja. Piduri oma on paigas, samuti piduritule lüliti küljes peaks olema õige klemm, sest pidurit vajutades tekib aju klemmi nr 3 peale 12 V. Katsetasin ka nii, et ühendasin nr 3 juhtme otse massi, et välistada lülitite vigu. Ei aidanud ka see.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 05 Dets 2009, 18:29

Jätsid välja aga mis pistikust sai? Sildasid ära?
:unibrow:

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 05 Dets 2009, 18:39

vanapeer kirjutas:Jätsid välja aga mis pistikust sai? Sildasid ära?

Pistiku lõikasin maha. Siis pole vaja sillata. Jäi kasutusele ainult üks pistik, ilmselt siduri oma, aga vahet pole, kuna nad on samasugused.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 05 Dets 2009, 23:24

960: 14klemmi varjant on veel (sellel +/-)SET nupp
Pilt
Selle aju koodi võin lähipäeval siia panna.
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 06 Dets 2009, 21:51

Asi kisub keerulisex :D
See siis Leho cruisi aju vanem 700ne ehk sama mis 200ne 12 hammast vööl
Hella Nr.5GA 003828-01Volvo Nr.1273225
Pilt
Minu 1 ei teagi kust pärit
Hella Nr.5GA 004872-00 volvo Nr. 1273225
Pilt
Huvitav et volvo nr on sama kui Leho omal aga Hella Nr on sama mis Taavi pildil :S
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 06 Dets 2009, 22:08

Mis seal imelikku on, mootori ajusid on ka ju paljud koodidega , mis kõik LH2.4 mootorile sobivad. Disain teine, funktsioonid samad.
:unibrow:

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

PostitusPostitas volvo245 » 06 Dets 2009, 22:50

vanapeer kirjutas:Mis seal imelikku on, mootori ajusid on ka ju paljud koodidega , mis kõik LH2.4 mootorile sobivad. Disain teine, funktsioonid samad.
:STFU: :offtopic:

Lh2.4 töötavad köik 1 ja sama hoorataga
EI OLE JU samad funktsioonid
Üks töötab 12 hamba peal (Volvo #1273225 ) teine 48 (Volvo #3501472)
Ps. leitsin veel 1 aju Peax olema kah 12 hambaga kuna 84 a.760 leidub neid!
http://cgi.ebay.de/Steuerger%E4t-Standh ... 97004r4738
vanapeer kirjutas:Loe ise ka oma juttu. Su postis polnud sõnagi 48st hambast. Õigekirjast rääkimata.

:offtopic:
Viimati muutis volvo245, 06 Dets 2009, 23:18, muudetud 1 kord kokku.
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 06 Dets 2009, 22:57

Loe ise ka oma juttu. Su postis polnud sõnagi 48st hambast. Õigekirjast rääkimata.
:unibrow:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist